vieze kruipende beestjes, worden ze resistent van elke maand de boel spuiten??

[quote author=Tinneke link=topic=10435.msg147947#msg147947 date=1254931184]
:smile:
jee... als ik zo'n beesie onder een glas te pakken krijg dan zal ik zijn ogen eens bestuderen. Draaien die ook afzonderlijk? :lol:
[/quote]

Ik gok zo dat je er nog nooit eentje in het echt gezien hebt he Tinneke?  :grin:
Ik weet niet wat voor glazen jij thuis hebt, maar die van ons... daar past geen huntsman onder!
 
mmm denk dat ik dan maar gewoon heel hard ga gillen  :smile:

Hoe krijg je die dan buiten?  :|
 
mm, als moeder droom je ervan  dat je zoveel ogen hebt met 2 dochters, :shock: maar deze kom ik liever niet tegen.

Ik begin me nu toch wel zorgen te maken, die meiden hier gillen al bij een lopend speldeknopje.

Ze zitten nu op paardrijden en mogen gegeven moment de bergen in vd club, maar vd week kwam er een meisje met een heel snel paard terug, snel omdat ze een enorme slang hadden ontmoet, denk dat de bergen in met het paard best nog wel op zich laat wachten denk ik zo. :roll:
 
[quote author=Tinneke link=topic=10435.msg147958#msg147958 date=1254936986]
Hoe krijg je die dan buiten?  :|
[/quote]

Buiten...??
Sommige begrijpen het niet de eerste keer.
Okay nog een keer  :up:
Je pakt een spie.
Je mikt op de ogen, niet op het lichaam ....waarom niet, okay zie vorige reactie van Jack.
Eenmaal op de bbq stopt hij vanzelf met bewegen en schroeien de haartjes zo van zijn  pootjes.
Als het beestje begint te sudderen dan wil dat zeggen dat het gaar is van binnen.
Wat zout en kruiden toevoegen voor de liefhebber en .....eetsmakelijk.
Origineel menu te vinden op www.ramsaygordonhuntsmanonbbqmenu.com.au


Jack :evil:
 
Jammer, de link werkt niet....

Maar heb je ook nog een goed recept voor pissebedden? Heb hier een heel leger door de tuin marcheren en zou daar graag vanaf willen.
Ben dus op zoek naar tips om die jakkiebeestjes dood te krijgen of uit de tuin te jagen. Onze jongste durft nu nl. niet meer de tuin in op haar blote voeten en ze wil ook geen schoenen aan met het buiten spelen....
 
je moet terug naar nederland voor een paar koperen centen!!!!!!

http://www.pissebedden.info/pissebedden_bestrijden.shtml
 
Ben ik blij dat ik een hele grote pot met "oud hollandse" munten mee heb genomen!!! Die gebruiken mijn kinderen om winkeltje mee te spelen...
Zal voorlopig de stuivers eruit halen en voor de deuren neer leggen. Ze zitten nl. niet binnen (gelukkig) maar marcheren met z'n allen door de tuin heen.
Las trouwens op de link die je gaf ook een definitieve oplossing waar ik binnenkort gebruik van kan maken: Ze overleven een temperatuur van 35 graden niet HAHAHAHAHA
Laat die zomer maar komen hier!!!!!!
 
[quote author=Sacha link=topic=10435.msg148043#msg148043 date=1255097519]
Jammer, de link werkt niet....

Maar heb je ook nog een goed recept voor pissebedden? Heb hier een heel leger door de tuin marcheren en zou daar graag vanaf willen.
Ben dus op zoek naar tips om die jakkiebeestjes dood te krijgen of uit de tuin te jagen. Onze jongste durft nu nl. niet meer de tuin in op haar blote voeten en ze wil ook geen schoenen aan met het buiten spelen...[color][/quote]

hahaha grappig hoe snel ze dat oppakken. Toen wij net in NL waren hebben wij afgezien met onze jongste broer! Zodra die ging buiten spelen kwam hij altijd op blote voeten terug, konden wij zijn sokken en schoenen in de buurt gaan zoeken. Die heeft dus andersom een groot probleem gehad. :grin:
 
[quote author=Sacha link=topic=10435.msg148099#msg148099 date=1255345626]
Ze overleven een temperatuur van 35 graden niet HAHAHAHAHA
[/quote]

Jawel hoor, en als het tegen de 40 graden gaat zie je ze allemaal met een zonnebril rond lopen.

Cheers,

Jack :evil:
 
[quote author=Sacha link=topic=10435.msg148099#msg148099 date=1255345626]
Ze overleven een temperatuur van 35 graden niet HAHAHAHAHA
Laat die zomer maar komen hier!!!!!!
[/quote]

Geen pissebed zal doodgaan door de hogere temperaturen in de zomer. De plekken waar pissebedden leven zijn koel, donker en vochtig, en niet in de buurt van de 35 graden C. Laat die beesten lekker in de tuin scharrelen... doen enorm goed werk voor je tuin! Leer de kinderen dat kleine beestjes niet 'jakkie' zijn, en dat niet alles dood hoeft als het je niet uitkomt, of de diertjes niet mooi vind.

Cheers
 
Ik heb ook geen enkel probleem met de pissebedden die netjes door het gras kruipen en tussen de plantjes zitten. Maar wel met dat legioen dat over mijn terras marcheert. Dat gaat mij toch echt te ver!!! Maar flink spuiten met spinnenverdelger heeft de opmars over het terras voorlopig beeindigd...pfffff. Misschien moet ik aan de rand van het terras bordjes neer zetten met de tekst "please do not leave the grassy area"?
 
[quote author=Sacha link=topic=10435.msg148195#msg148195 date=1255524799]
Misschien moet ik aan de rand van het terras bordjes neer zetten met de tekst "please do not leave the grassy area"?
[/quote]

:smile:
 
Iemand gaf me de tip om van die lokdoosjes voor crockets neer te zetten,
perfect!!!!

zie er geen meer!!!!

Ja buiten , helemaal vertrokken naar crocketheaven.

lekker voor ze. :wink: :up:
 
[quote author=lizzyhas link=topic=10435.msg148409#msg148409 date=1256007240]
Iemand gaf me de tip om van die lokdoosjes voor crockets neer te zetten,
[/quote]

Wat is in vredesnaam een "crocket". Zelfs zoeken op Google levert me nog geen dier op. (Of leven die alleen in Sydney? :) )

De enige "crockett" (niet helemaal maar met dubbel T) is Johnny Crockett (Don Johnson) in de serie Miami Vice. Maar of hij nu echt op de loop gaat van zo'n lokdoosje :D
 
[quote author=Jack link=topic=10435.msg147992#msg147992 date=1254989495]
Buiten...??
Sommige begrijpen het niet de eerste keer.
Okay nog een keer  :up:
Je pakt een spie.
Je mikt op de ogen, niet op het lichaam ....waarom niet, okay zie vorige reactie van Jack.
Eenmaal op de bbq stopt hij vanzelf met bewegen en schroeien de haartjes zo van zijn  pootjes.
Als het beestje begint te sudderen dan wil dat zeggen dat het gaar is van binnen.
Wat zout en kruiden toevoegen voor de liefhebber en .....eetsmakelijk.
Origineel menu te vinden op www.ramsaygordonhuntsmanonbbqmenu.com.au
Jack :evil:
[/quote]

Jack, ik dacht dat je zo'n dierenvriend was ;-)

On topic: Ik vind het onzin om te spuiten. Slecht voor het milieu en slecht voor je eigen gezondheid.
Leer ermee leven, er zijn wel meer vervelende dieren in Australie...
 
[quote author=jolanda b link=topic=10435.msg148439#msg148439 date=1256026808]
misschien cockroach ............... :grin: :grin: :grin:
[/quote]



:lol: :lol: :lol:  ja natuurlijk  :up:
hoe kom ik erop?
samenvatting van te veel nieuwe namen v  diersoorten voor een blondje en te snel een berichtje tussendoor plaatsen.

maar ik laat mensen tenminste googlen!!! :cool:
 
jajaja Liz ,

[quote author=lizzyhas link=topic=10435.msg148525#msg148525 date=1256121193]
samenvatting van te veel nieuwe namen v  diersoorten voor een blondje en te snel een berichtje tussendoor plaatsen.
[/quote]

we houden het gewoon op blondje....

Jack :evil:
 
Back
Top