Maar waarom zou je niet meer stage gaan lopen in Australië? Het land is er toch niet slechter op geworden?
Je hebt daar sowieso meer kansen dan in Nederland (toch?).
Face the sun, thus leave shadows behind you.
Ik denk zelf dat 5 maanden in dezelfde omgeving als waar ik mijn vriendin toentertijd heb leren kennen te confronterend gaat zijn. Er zijn ontzettend veel plekken waar ik mooie herinneringen aan heb, dankzij haar. Dit kan positief, maar ook negatief uitvallen en op dit moment ben ik bang dat het negatief uitvalt. Daarnaast waren mijn enige vrienden daar, haar vrienden. Ik denk eigenlijk dat dat geen probleem hoeft te zijn.
Ten derde loop je natuurlijk altijd het "risico" om dezelfde meid daar weer tegen het lijf te lopen, om misschien wel weer helemaal opnieuw verliefd te worden..
En... Wat heeft het voor zin? Dan ga ik mezelf lekker zitten maken met 5 maanden fulltime in Australië werken, wat opsich een prachtige ervaring is natuurlijk, om daarna weer terug naar Nederland te gaan, en dit keer voor goed. Want zonder partner visa, hoe kom je dan (permanent) het land in? Marketeers zitten overal, ook in Australië.
Eigenlijk heb ik vanochtend heel impulsief de telefoon opgepakt en het stagebureau gebeld om alles te annuleren. Toen ik vanmiddag de mail met bevestiging kreeg, dacht ik wel even "Oei, wat heb ik nu gedaan?!". Meteen maar een mail terug gestuurd met de vraag of ik een aantal dagen bedenktijd kan krijgen (en kort de situatie uitgelegd). Dit was geen probleem.
Ik heb nu dus een paar dagen om er eens goed over na te denken en ik denk dat ik dat ook maar eens ga doen. Ik moet onthouden dat ik Australië ook helemaal geweldig vond vóórdat ik mijn vriendin leerde kennen.
Thanks voor de reacties allemaal!!