Visa - Complexe situatie

Vanochtend het telefoontje naar het stagebureau gedaan en heb officieel bevestigd dat het hele proces in werking kan worden gezet. Ik ben echt ontzettend benieuwd naar waar het bureau mee komt. In het laatste gesprek was wel duidelijk dat er voldoende bedrijven waren die aan mijn wensen/eisen voldoen, dus ik heb het volste vertrouwen in!

Het begint overigens wel meer een "La"StaVaZa te worden hé? ;)

Als je wil kan ik hem renamen en verplaatsen hoor ;)
Ik denk dat dit topic nu meer op zijn plaats is in LaStaVaZa, dan onder vragen. Dus als je zou willen, graag :)

Ik heb overigens vandaag mijn resume en motivation letter helemaal aangepast aan het template dat dit stagebureau hanteert en ook meteen opgestuurd naar het stagebureau. Heb mijn oude stagebegeleider in Australië ook meteen gemaild voor een recommendation letter, ik denk dat dat wel handig zal zijn :)
Ben erg benieuwd wat zij van m`n documenten vinden (ik heb er wel m`n eigen draai aangegeven, aangezien ik standaard brieven en templates haat!) en hoe lang het gaat duren voor ik mijn eerste bedrijf voorgesteld krijg! :)

Thanks Gwen, HardCore, Cappuccino en Kooka! Gaat goed komen :) Zeker de eerste stap: Afstuderen in Australië.

Vandaag zijn mijn resume en motivation letter door het stagebureau goedgekeurd. Mijn oude Aussie baas gaat een recommendation letter schrijven. Het stagebureau gaat nu dus een bedrijf zoeken wat aan mijn wensen/eisen voldoet. Ben zó benieuwd en eigenlijk begin ik ook echt ontzettend ongeduldig te worden. Vooral nieuwsgierig naar wat voor bedrijven er worden voorgesteld. De persoon stelde een "internationaal bedrijf" voor "zodat ik gebruik kan maken van mijn culturele kennis (Costa Rica, Australië) en talen (Engels, Duits, Spaans)".

Wat een ontzettende klote dag. Een dag waarop al m`n dromen uit elkaar zijn geklapt als een zeepbel..

Vanochtend heeft mijn Aussie vriendin onze relatie beëindigd. Drie weken voordat ze naar Nederland zou komen. Ze is simpelweg niet meer verliefd en gelooft niet dat haar gevoelens terug komen als we weer bij elkaar zijn. Mijn kans om mijn droom, om naar Australië te emigreren, te verwezenlijken is daarmee dus ook aanzienlijk kleiner geworden. En ik heb geen flauw idee wat te doen.

Op dit moment denk ik dat ik het stagebureau ga annuleren. Dan ben ik alleen de aanbetaling á €200 kwijt. Ik kan van de zomer altijd die kant op voor een vakantie, van het geld dat ik gespaard heb. Ik denk dat 5 maanden Australië te confronterend gaat zijn, maar ik wil mijn vriendin (en al m`n vrienden en familie daar) nog wel HEEL graag nog één keer zien, om alles ook af te sluiten.. Ik heb immers wel bijna een half jaar een geweldige tijd met haar doorgebracht (+ 6 maanden uit elkaar).

Ik baal. Ik baal echt heel hard.

*big hug*
je hebt gelijk: nu damage control en zorgen dat je je spaargeld vasthoud, daarna alles goed afsluiten en je dan bezinnen op de volgende stap. Oja, en balen mag.

Knap kl*te. Die zeepbellen kennen we allemaal wel. Vallen, even blijven liggen en gewoon weer opstaan.

Maar waarom zou je niet meer stage gaan lopen in Australië? Het land is er toch niet slechter op geworden?
Je hebt daar sowieso meer kansen dan in Nederland (toch?).

Face the sun, thus leave shadows behind you.

Owh Kevin :( Wat is dat shit zeg! Sorry. Succes met de 'verlies verwerking'.

Voordat je dingen af gaat zeggen, laat het even een paar dagen bezinken en bedenk wat je wil. Ik denk er hetzelfde over als Hardcore. Waarom niet nog steeds stage gaan lopen? Als je echt naar Australië wil emigreren voor jezelf, dan is dat een kans die je niet voorbij moet laten gaan.

Sterkte.

Maar waarom zou je niet meer stage gaan lopen in Australië? Het land is er toch niet slechter op geworden?
Je hebt daar sowieso meer kansen dan in Nederland (toch?).

Face the sun, thus leave shadows behind you.
Ik denk zelf dat 5 maanden in dezelfde omgeving als waar ik mijn vriendin toentertijd heb leren kennen te confronterend gaat zijn. Er zijn ontzettend veel plekken waar ik mooie herinneringen aan heb, dankzij haar. Dit kan positief, maar ook negatief uitvallen en op dit moment ben ik bang dat het negatief uitvalt. Daarnaast waren mijn enige vrienden daar, haar vrienden. Ik denk eigenlijk dat dat geen probleem hoeft te zijn.
Ten derde loop je natuurlijk altijd het "risico" om dezelfde meid daar weer tegen het lijf te lopen, om misschien wel weer helemaal opnieuw verliefd te worden..

En... Wat heeft het voor zin? Dan ga ik mezelf lekker zitten maken met 5 maanden fulltime in Australië werken, wat opsich een prachtige ervaring is natuurlijk, om daarna weer terug naar Nederland te gaan, en dit keer voor goed. Want zonder partner visa, hoe kom je dan (permanent) het land in? Marketeers zitten overal, ook in Australië.

Eigenlijk heb ik vanochtend heel impulsief de telefoon opgepakt en het stagebureau gebeld om alles te annuleren. Toen ik vanmiddag de mail met bevestiging kreeg, dacht ik wel even "Oei, wat heb ik nu gedaan?!". Meteen maar een mail terug gestuurd met de vraag of ik een aantal dagen bedenktijd kan krijgen (en kort de situatie uitgelegd). Dit was geen probleem.

Ik heb nu dus een paar dagen om er eens goed over na te denken en ik denk dat ik dat ook maar eens ga doen. Ik moet onthouden dat ik Australië ook helemaal geweldig vond vóórdat ik mijn vriendin leerde kennen.

Thanks voor de reacties allemaal!!

Oh, wat een rot nieuws! Heel veel sterkte...
Goed dat je jezelf bedenktijd geeft, zoals je nu aangeeft: je vond Australië daarvoor ook al te gek! Probeer te denken in de mogelijkheden als je nog wilt gaan. Bijvoorbeeld de werk/stageervaring in het buitenland die je op doet staat goed op je CV, wie weet wat voor leuke nieuwe vrienden je daar gaat ontmoeten, misschien wel vrienden voor het leven, en ook nog misschien de tijd om rond te reizen na je stageperiode. Kortom een nieuwe uitdaging!
Maar neem inderdaad eerst even de tijd...

Tegen de tijd dat je naar oz zou gaan ben je weer een tijdje verder en zal je de break up ook meer verwerkt hebben. Natuurlijk zal het lastig zijn als je haar weer tegen komt etc, maar zo is dat voor iedereen die een relatie eindigt en in dezelfde stad woont (dus zo'n 80% van de relaties).

Want zonder partner visa, hoe kom je dan (permanent) het land in?
Sommigen hier op het forum gaan naar oz op een partner visum, maar de meeste niet hoor. Er zijn nog talloze wegen die naar Rome leiden. Zeker op jouw leeftijd. Je kunt altijd proberen om in de tijd dat je deze keer gaat/zou gaan een sponsor te vinden. En wie weet kom je inderdaad wel een nieuwe liefde tegen. Niemand kan in de toekomst kijken (of sommigen misschien wel..) maar doe vooral wat JIJ wilt in het leven. Erg vervelend dat je relatie over is, weet hoe pijnlijk dat kan zijn, maar uiteindelijk is het ook wel weer fijn dat je alles kan doen zoals je het zelf ooit gewild hebt, zonder rekening te houden met een ander.

Food for thought hopelijk :)

Heel goed dat je niet impulsief besluit! Misschien bevalt je stageplek zo goed gaan ze je sponsoren en kan je alsnog blijven.
Je hoeft toch ook niet teug naar de plaats/gebied van je ex? Australië is vol met mooie en leuke plekken om te wonen. Nieuwe start, nieuwe mensen ontmoeten. Sterkte met je verdriet en je keuzes!

Heel goed dat je niet impulsief besluit! Misschien bevalt je stageplek zo goed gaan ze je sponsoren en kan je alsnog blijven.
Je hoeft toch ook niet teug naar de plaats/gebied van je ex? Australië is vol met mooie en leuke plekken om te wonen. Nieuwe start, nieuwe mensen ontmoeten. Sterkte met je verdriet en je keuzes!
Het zou kunnen, maar het gebied waar ik vorige keer zat vind ik geweldig (Wollongong area), en heb daar ook familie wonen waar ik écht heel close mee was. Tot slot kan ik daar ook tegen een spotprijsje in wonen!

Wat betreft mijn relatie, we verkeren weer in onzekerheid. Vriendin twijfelt (nu al) heel erg of ze wel de juiste keuze heeft gemaakt. Ze beseft dat ze me niet minder mist nu het uit is..
Omgaan met emoties is niet haar sterkste kant, en ik heb altijd al een beetje het gevoel gehad dat de keuze om het uit te maken is gekomen vanwege het feit dat ze gewoon bang is om naar Nederland te komen. Ze praat ook niet over emoties en op eens in de zoveel tijd barst de bom, en komt er een heel impulsieve actie. Ik heb hoop dat het toch nog goed komt, eerlijk gezegd. Vooral doordat ze dit zei: "Heb je de hotels in Amsterdam en Parijs al geannuleerd? -Nee. Oh gelukkig! Dat moet je ook maar niet doen."

Het kan nog goed komen, het kan ook niet gebeuren. Afwachten en hopen is op dit moment het enige wat ik kan doen.

Back