Visa - Complexe situatie

Mijn gevoel zegt overigens dat ik gewoon in september moet gaan, zeker als ik ook kijk naar wat jullie hebben gezegd. Vorige keer had ik een geweldige tijd (in maand 1 riep ik "Ik wil niet meer weg", maar dit riep ik ook de 8e maand). En toen was het ook een droom om weer terug te komen. Ook dit riep ik al voordat ik mijn vriendin leerde kennen.
Ongeacht of de relatie stand houdt, of niet, denk ik dat ik gewoon ballen moet tonen en mijn dromen moet proberen waar te maken.

Ik heb dus een A4'tje gepakt en in vieren gedeeld. Twee kolommen met voor- en nadelen, twee rijen met "wel gaan" en "niet gaan". In principe staat er tegenover 5 voordelen van het wel gaan maar één nadeel: Het is duur (studieschuld).
Het enige voordeel van niet gaan, is dan ook dat ik het geld - waar ik de afgelopen 6 maanden ALLES voor op heb gegeven, behalve mijn bijbaan - op mijn rekening houdt..

Mijn gevoel zegt gaan. Mijn voor- en nadelen zeggen gaan. Moet ik het dan maar gewoon doen? :p

Ja tuurlijk moet je gaan! Ik heb ook veel en veel te lang getwijfeld en moet daardoor nu ons huis met schuld verkopen.
En dat het geld kost, tsja de meesten van ons kost het ook nog eens veel geld. Dat hoort er helaas bij...

Ik zou gaan als ik jou was, absoluut!

Aan de ene kant is het wel begrijpelijk dat je (ex?)vriendin het er lastig mee heeft, het is ook pittig om zover bij elkaar vandaan te zijn. En als ze dan een beetje wispelturig of impulsief typje is helpt dat niet echt mee. Ik hoop dat het goed gaat komen, en zo te horen is die kans er zeker. Maar afgezien daarvan, zou ik zeker toch naar Australië gaan!

Nou, het hoge woord is eruit. De relatie is definitief over. Heel vervelend, maar aan de andere kant heb ik nu wel een bepaalde rust in mijn hoofd. Afgelopen weken, misschien wel maanden, zat mijn hoofd alleen maar bij mijn ex-vriendinnetje en ik besef nu dat dat misschien wel op een negatieve manier was..

Een flinke tegenslag, dat zeker, maar ik heb ook iets prachtigs om naar uit te kijken. M`n familie is nu al laaiend enthousiast om me weer te verwelkomen en ze willen me natuurlijk van alle kanten helpen. Het wachten is nu op voorstellen van het stagebureau. Zij zijn al in gesprek met verschillende bedrijven, heb ik me laten vertellen :D

Hee Kevin,

Vervelend dat je relatie over is, maar soms inderdaad maar beter. Vast blijven houden aan iets dat niets meer is, levert weinig positiefs op. Goed om te horen dat je er nu iig weer positief instaat en je eigen dromen voortzet!

Ik krijg zojuist dit mailtje binnen van het stagebureau. Ben echt zó benieuwd wat het voorstel gaat zijn!!
We zijn op dit moment in contact met verschillende bedrijven in Sydney over het aannemen van een stagiair via het Occupation Trainee Visa. Ik verwacht dat we spoedig een voorstel kunnen doen.

Back