Visa denied...

Ongelooflijk, vanmiddag om half drie belde mijn case officer met de melding dat ze slecht nieuws had voor me. Normaal zou ze niet bellen, maar ze wilde mij hier alvast van op de hoogte stellen: mijn visa aanvraag is niet geaccepteerd...

Ik wist even niet waar ik het zoeken moest en als eerste reactie welden de tranen op. Het gaat om het volgende legde ze mij uit: de dag dat ik mijn aanvraag indiende was mijn partners permanente visa verlopen, die had op dat moment een geldig permanent visum moeten hebben.

Ik was hiervan op de hoogte en heb dat niet zomaar genegeerd toen ik mijn aanvraag instuurde. Meerdere keren hebben ik en Rene hierover contact gehad met zowel Londen als Berlijn, en iedere keer kregen we de bevestiging dat dat geen probleem was en ik zonder problemen mijn aanvraag kon indienen. Nou was Rene zijn aanvraag voor zijn resident return visa zelfs al even de deur uit voor ik mijn aanvraag indiende, maar deze aanvraag was nog niet afgehandeld op het moment dat mijn aanvraag binnenkwam.

Mijn file is op en neer gegaan tussen managers en hoge bazen had ze het over en niemand kon iets vinden in de 'regulations' hierover dus is het maar afgeblazen. Optie: nieuwe aanvraag, opnieuw €1700,- wat ik niet zomaar uit mn broekzak trek. Zwaar overdonderd en verdrietig wist ik niet meer wat te zeggen en nam Rene het gesprek over, maar omdat er al zoveel mee gedaan was en naar gekeken was is mijn enige optie een klacht indienen via immi.gov.au en een nieuwe aanvraag indienen.

Ik stond op het punt naar mijn werk te gaan en moest op dat moment ook weg met een flinke knoop in mijn maag, wat nu? Ik heb niet nog eens €1700,- en WIL die ook niet nog eens betalen want dit is niet mijn schuld. Wij zijn al die tijd verkeerd geinformeerd. Als ik dit wist, dan was ik ook wel zo snugger geweest om te wachten tot hij zijn visum had voor mijn aanvraag de deur uitging. Ik zet niet zomaar zoveel geld op het spel en heb niet al die tijd en moeite voor niets in mijn aanvraag gestoken om vervolgens er zo laconiek mee om te gaan.

Eenmaal op werk belde Rene mij, hij heeft een tijd aan de lijn gehangen met iemand in Berlijn en het advies gekregen een mail op te stellen waarin ik aangeef wat er is gebeurd en of er een 'review' mogelijk is. Al dan niet een 'fee waver' of 'refund'. Ik heb uitgelegd in deze mail dat als ik hier schuld aan had er nooit om zou vragen, maar dat dit geheel buiten mijn kennis om is gegaan en ik gewoon verkeerd ben ingelicht.

Vanavond de mail maar verzenden dan met alle bewijzen van contact met mijn case officer. Het contact dat we namelijk hebben gehad ging hierover en al die tijd ben ik niet ingelicht over de situatie.

Just our luck... Maar ja, vechten we er maar weer wat harder voor!
 
Damn, wat een verhaal :( soms sta je zo 'machteloos' tegenover de bureaucratie van bepaalde instellingen.

Maar kop op, er zijn wegen 'out of it' !
 
  • Like
Reactions: FOL
Ik kan me de teleurstelling, shock en ongeloof voorstellen... Wat eeverhaal. Sterkte er mee.

Het zou me niet verbazen als het alsnog goed uitpakt voor jullie, maar daar heb je op dit moment met dit gevoel niet veel aan.
 
Dat is echt klote... ik kan me voorstellen dat je je nu ontzettend rot voelt. Ik hoop ook dat alles uiteindelijk goed komt. Niet opgeven!
 
Dit moet echt shit voelen, heb zoiets nog niet eerder gehoord. Maar zie het van de positieve kant, in ieder geval is het bewijs van jullie relatie voldoende!

Ik hoop dat ze jullie aanvraag gaan herzien en anders..... Tja 1700,- is veel geld, maar ik geloof dat er velen op het forum zijn die graag dit extra geld op de paal zouden leggen als ze daarmee in Australie komen.

Succes!
 
Even een enorme tegenvaller om te incasseren. Heel veel succes met de review brief en nu duimen dat alles dan recht gezet wordt.
 
Wat ongelooflijk balen zeg! Heel veel succes, hoop dat ze die review gewoon doen, zonder nog meer kosten....
 
Jeetje, dat is echt enorm balen.
Maar.....laat je hoofd niet hangen, zet je schouders eronder en.....go for it!
Hopelijk brengt de review positief nieuws en hoef je niet al te lang op de uitslag te wachten.
Veel succes!
 
Wat een verhaal... Heerlijk die bureaucratie.. Not!

Maar lijkt mij stug dat jij hier geen refund voor gaat krijgen.

Succes... Wij duimen voor je...
 
Zo jongens, en dames, als eerst bedankt voor alle reacties, voelde ik me ergens een soort van beter van! Ik zal eens even jullie updaten over de gang van zaken zo ver...

Later in de week dat ik telefonisch deze afwijzing ontving belde mijn case officer mij terug met wat opties die ze wilde voorleggen voordat ze mij het hele papierwerk zou toe mailen. Ik, of eigenlijk mijn partner, kan een review aanvragen. Dat is een ontzettend leuke grap: $1540,- betalen en wordt er eventueel een beslissing in mijn voordeel genomen dan krijg je hiervan de helft terug. Reken maar uit wat het visum dan in totaal kost. Daarnaast kan ik dan een brief per fax toesturen waarin ik mijn verhaal uitleg en uitleg waarom ik vind dat ik recht heb op een refund. Dan zou ik het geld terug kunnen krijgen van mijn eerste aanvraag en moet ik dus alsnog een nieuwe aanvraag gaan insturen. Maar... Ik heb mijn eerste aanvraag volledig ingescand. Deze mag ik uitprinten, ik moet alleen de data en handtekeningen veranderen en een nieuw payment formulier gebruiken en hoef dan geen hele nieuwe aanvraag uit te printen en in te vullen. Daarnaast mag ik verwijzen naar mijn 'oude' file voor al mijn bewijsstukken, die hoef ik niet opnieuw te verzamelen.

Omdat ze me zoveel vertelde snapte ik er op dat moment weinig van en ik was ook te boos om het volledig tot me door te laten dringen. Ik vond, vind het nog steeds, ontzettend oneerlijk en tja... k*t. Uiteindelijk heb ik in de avond op advies van mijn schoonmoeder iemand gebeld met een onafhankelijk adviesbureau voor mensen die gaan emigreren, een immigration expert. Deze man vroeg mij naar het verhaal en was de eerste die mij enigzins gerust kon stellen. Zijn letterlijke woorden waren: 'Dit komt goed!' Omdat zij mij aanbieden een refund aan te vragen en op deze manier een nieuwe aanvraag in te sturen geeft dat aan dat zij tonen dat er fouten zijn gemaakt. Dit gebeurd zo zelden dat mensen dit aanbod krijgen dat die refund en nieuwe aanvraag wel goed moeten zitten zegt hij. Nou, dat was wel even een opluchting.

Wat nou wel weer jammer is, inmiddels is de wachttijd op een partner visum 7-9 maanden. Dit werd mij verteld door de manager van mijn case officer. Nou hadden al en mijn case officer en haar manager mij gezegd dat ik bij mijn nieuwe aanvraag een brief mee moest sturen en mijn verhaal moest uitleggen en dan om een versneld proces kon vragen. Ik ben toch al wachttijd kwijt nu en wil niet weer van voor af aan beginnen, ik wil einde van het jaar weg! Dus gister was ik eindelijk weer zover dat ik de hele stapel met de brief compleet had en is die weer aangetekend op de post gegaan. Over een anderhalve week ga ik gewoon bellen en vragen of het uberhaupt is ontvangen. Ik zal een nieuwe case officer krijgen aangezien het een compleet nieuwe aanvraag is maar mijn oude case officer vertelde dat ik gewoon moet gaan bellen zodra ik weet wie dit is en alles ook telefonisch nog een keer uit mag leggen en dan nog eens mag benadrukken dat ik een versneld proces wil.

Fingers crossed...
 
  • Like
Reactions: FOL
wat een verhaal, succes ermee joh. Het zal ongetwijfeld goed komen, maar de onzekerheid is zeer onprettig..!
 
Wat ontzettend balen. Het vreet energie en geld. Sterkte! Ik hoop dat je snel een positieve uitspraak hebt.
 
Tegenvaller! Maar de meesten hier hebben wel wat hobbeltjes moeten nemen, dus dat zal ook heus wel goed komen.
Juist hier is professioneel advies erg prettig!
 
Back
Top