anjavandoorn
Member
Ongelooflijk, vanmiddag om half drie belde mijn case officer met de melding dat ze slecht nieuws had voor me. Normaal zou ze niet bellen, maar ze wilde mij hier alvast van op de hoogte stellen: mijn visa aanvraag is niet geaccepteerd...
Ik wist even niet waar ik het zoeken moest en als eerste reactie welden de tranen op. Het gaat om het volgende legde ze mij uit: de dag dat ik mijn aanvraag indiende was mijn partners permanente visa verlopen, die had op dat moment een geldig permanent visum moeten hebben.
Ik was hiervan op de hoogte en heb dat niet zomaar genegeerd toen ik mijn aanvraag instuurde. Meerdere keren hebben ik en Rene hierover contact gehad met zowel Londen als Berlijn, en iedere keer kregen we de bevestiging dat dat geen probleem was en ik zonder problemen mijn aanvraag kon indienen. Nou was Rene zijn aanvraag voor zijn resident return visa zelfs al even de deur uit voor ik mijn aanvraag indiende, maar deze aanvraag was nog niet afgehandeld op het moment dat mijn aanvraag binnenkwam.
Mijn file is op en neer gegaan tussen managers en hoge bazen had ze het over en niemand kon iets vinden in de 'regulations' hierover dus is het maar afgeblazen. Optie: nieuwe aanvraag, opnieuw €1700,- wat ik niet zomaar uit mn broekzak trek. Zwaar overdonderd en verdrietig wist ik niet meer wat te zeggen en nam Rene het gesprek over, maar omdat er al zoveel mee gedaan was en naar gekeken was is mijn enige optie een klacht indienen via immi.gov.au en een nieuwe aanvraag indienen.
Ik stond op het punt naar mijn werk te gaan en moest op dat moment ook weg met een flinke knoop in mijn maag, wat nu? Ik heb niet nog eens €1700,- en WIL die ook niet nog eens betalen want dit is niet mijn schuld. Wij zijn al die tijd verkeerd geinformeerd. Als ik dit wist, dan was ik ook wel zo snugger geweest om te wachten tot hij zijn visum had voor mijn aanvraag de deur uitging. Ik zet niet zomaar zoveel geld op het spel en heb niet al die tijd en moeite voor niets in mijn aanvraag gestoken om vervolgens er zo laconiek mee om te gaan.
Eenmaal op werk belde Rene mij, hij heeft een tijd aan de lijn gehangen met iemand in Berlijn en het advies gekregen een mail op te stellen waarin ik aangeef wat er is gebeurd en of er een 'review' mogelijk is. Al dan niet een 'fee waver' of 'refund'. Ik heb uitgelegd in deze mail dat als ik hier schuld aan had er nooit om zou vragen, maar dat dit geheel buiten mijn kennis om is gegaan en ik gewoon verkeerd ben ingelicht.
Vanavond de mail maar verzenden dan met alle bewijzen van contact met mijn case officer. Het contact dat we namelijk hebben gehad ging hierover en al die tijd ben ik niet ingelicht over de situatie.
Just our luck... Maar ja, vechten we er maar weer wat harder voor!
Ik wist even niet waar ik het zoeken moest en als eerste reactie welden de tranen op. Het gaat om het volgende legde ze mij uit: de dag dat ik mijn aanvraag indiende was mijn partners permanente visa verlopen, die had op dat moment een geldig permanent visum moeten hebben.
Ik was hiervan op de hoogte en heb dat niet zomaar genegeerd toen ik mijn aanvraag instuurde. Meerdere keren hebben ik en Rene hierover contact gehad met zowel Londen als Berlijn, en iedere keer kregen we de bevestiging dat dat geen probleem was en ik zonder problemen mijn aanvraag kon indienen. Nou was Rene zijn aanvraag voor zijn resident return visa zelfs al even de deur uit voor ik mijn aanvraag indiende, maar deze aanvraag was nog niet afgehandeld op het moment dat mijn aanvraag binnenkwam.
Mijn file is op en neer gegaan tussen managers en hoge bazen had ze het over en niemand kon iets vinden in de 'regulations' hierover dus is het maar afgeblazen. Optie: nieuwe aanvraag, opnieuw €1700,- wat ik niet zomaar uit mn broekzak trek. Zwaar overdonderd en verdrietig wist ik niet meer wat te zeggen en nam Rene het gesprek over, maar omdat er al zoveel mee gedaan was en naar gekeken was is mijn enige optie een klacht indienen via immi.gov.au en een nieuwe aanvraag indienen.
Ik stond op het punt naar mijn werk te gaan en moest op dat moment ook weg met een flinke knoop in mijn maag, wat nu? Ik heb niet nog eens €1700,- en WIL die ook niet nog eens betalen want dit is niet mijn schuld. Wij zijn al die tijd verkeerd geinformeerd. Als ik dit wist, dan was ik ook wel zo snugger geweest om te wachten tot hij zijn visum had voor mijn aanvraag de deur uitging. Ik zet niet zomaar zoveel geld op het spel en heb niet al die tijd en moeite voor niets in mijn aanvraag gestoken om vervolgens er zo laconiek mee om te gaan.
Eenmaal op werk belde Rene mij, hij heeft een tijd aan de lijn gehangen met iemand in Berlijn en het advies gekregen een mail op te stellen waarin ik aangeef wat er is gebeurd en of er een 'review' mogelijk is. Al dan niet een 'fee waver' of 'refund'. Ik heb uitgelegd in deze mail dat als ik hier schuld aan had er nooit om zou vragen, maar dat dit geheel buiten mijn kennis om is gegaan en ik gewoon verkeerd ben ingelicht.
Vanavond de mail maar verzenden dan met alle bewijzen van contact met mijn case officer. Het contact dat we namelijk hebben gehad ging hierover en al die tijd ben ik niet ingelicht over de situatie.
Just our luck... Maar ja, vechten we er maar weer wat harder voor!