Visa denied...

Hoi allemaal,

Zal weer eens een kleine update geven over de stand van zaken. Als eerst: 4 December zit ik samen met Rene om 12:00 uur in de middag op het vliegtuig richting Melbourne!!! Ik heb sinds afgelopen vrijdag een touristen visum van 6 maanden toegekend gekregen en we wilden niet meer wachten. Stiekem hadden we de tickets zelfs al geboekt voor ik dit visum kreeg. De prijzen waren zo gunstig en we hadden al zo lang het plan in December weg te gaan dat we die gewoon geboekt hadden. Ik kneep m wel een paar weken omdat ik natuurlijk nog geen visum had en was wel zenuwachtig of we niet iets heel stoms hadden gedaan, want eigenlijk wast het dat wel een beetje maar ja we willen zo graag weg! Maar ja, sinds vrijdag is dat in orde. 6 Maanden mag ik blijven op dat visum in afwachting van de toekenning van mijn partner visum. En ben blij dat we geboekt hadden, want inmiddels zijn de ticketprijzen met zo'n €300,- gestegen.

Ik heb inmiddels weer een case officer, dezelfde als die mijn eerste aanvraag behandelde. Dit is natuurlijk ontzettend gunstig voor mij. Zij kent de hele voorgeschiedenis. Scheelt een hele hoop uitleggen en frustraties. Mijn wachttijd wordt gerekend vanaf mijn eerste aanvraag, ook gunstig voor mij, er is op die manier geen tijd verloren gegaan! De verwachting is dat het visum rond Feb-Apr rond moet zijn. Ik weet dat zij mijn visum al bijna helemaal had doorgenomen de eerste keer en alleen mijn medicals en de bewijsstukken van onze relatie nog door moest spitten. Ze gaf al aan op dit moment niets van mij nodig te hebben dus dat betekent gewoon wachten. Verder was alles al in orde met betrekking tot mijn aanvraag. Ze legde mij uit dat er per jaar maar een bepaald aantal mensen op een partner visum een toekenning kunnen krijgen en dat daar de wachttijd op gebasseerd is, vandaar dat het nog even duurt.

Verder wacht ik nog op een berichtgeving over een eventuele refund van mijn eerste aanvraag. Dit is inmiddels zo'n maand geleden en we hebben nog niets gehoord. Rene probeert de hele middag al iemand te pakken te krijgen hierover, en krijg net een telefoontje dat dit is gelukt! Is een hele uitdaging op zich, als je een persoonlijk telefoonnummer hebt van een bepaald persoon op de ambassade moet je gemiddeld zo'n 10 keer bellen voor er wordt opgenomen. Maar het verhaal is: ook de manager van de afdeling partner visa's weet niet waarom het zo lang duurt. Toevallig is zij er afgelopen vrijdag weer mee bezig geweest vertelde zij en heeft ze opnieuw een request ingediend. Dus, nog meer afwachten.

Ik denk dat mijn geduld nog nooit zo op de proef is gesteld als de afgelopen weken, maar daar leer ik weer van natuurlijk! Zenuwen aten me wel langzaam op van binnen, maar ook dat is minder nu ik in ieder geval de zekerheid heb dat we 4 December gaan en ik legaal mee mag!

Als eenmaal mijn andere visum wordt toekend (gaan van het positieve uit natuurlijk) zal ik een paar dagen het land uit moeten om deze geldig te laten verklaren en dan kan ik aan de gang met het opnieuw aanvragen van mijn nursing registration en weer aan het werk! Kunnen we eindelijk hard hard hard gaan sparen en hopelijk binnen afzienbare tijd gaan beginnen aan de bouw van een huisje! Grootse plannen!!!

Groetjes,

Anja
 
Jeetje Anja, wat fijn dat je niet weer helemaal op nieuw moet beginnen. Wat betreft die wachttijd, dat verhaal kreeg ik ook, maar het klopt niet. Op de site van immigration staat toch echt dat partner visa niet "gecapt" of in de rij gezet mogen worden. En mijn CO bevestigde dat. Dus het verhaal dat er maar een x aantal visa per jaar weggegeven kunnen worden kan simpelweg niet. Dit is alleen wel het verhaal wat ze moeten vertellen...zelf denk ik dat er wat banen geschrapt zijn alsgevolg van budget cuts, en er dus gewoon minder mensen hetzelfde werk moeten doen.
Hoe dan ook, afwachten idd.
sterkte, succes en veel plezier natuurlijk in december.
 
Het gaat weer de goede kant op, mooi! De aanhouder wint toch?
Interessant om te lezen.
Nu maar hopen dat het snel afgehandeld wordt.
 
Super nieuws!!! Een vraagje, heb je al je documenten klaar voor je nurse registration bij AHPRA? Zo ja dan zou ik al beginnen met de aanvraag, sommige overseas nurses hebben een half jaar op hun registratie moeten wachten...
En in Melbourne is er meer dan genoeg werk voor nurses ondanks de bezuinigingen.
 
So sorry to hear about your visa!! Did you get a reply to your email and are they going to review your application?? I'll keep my fingers crossed for you!
 
Gefeliciteerd! Echt super :)

Ik check nu ook iedere dag mijn mail. De aanvraag voor mijn partnervisum is 17-07-2012 binnengekomen bij de ambassade in Berlijn.
 
Gefeliciteerd!!!
Ben wel benieuwd naar een paar dingen. Als het goed is ben je nu al in OZ? Hoe heb je het voor elkaar gekregen dat je een toeristenvisum van 6 mnden krijgt?
Ik was toevallig gisteren de site van immi aan t doorspitten en daar staat dat je niet met een toeristenvisum naar OZ mag als je doel een ander visum is. Ik vroeg me nl af stel dat wonder boven wonder ons huis veel sneller verkoopt dan dat ik mijn visum binnen heb, of ik dan alvast daar heen mag gaan. Of dat ik gewoon zal wachten met mijn visum indienen en het pas in OZ aanvragen, maar ik begreep van wat er op de site staat dat beiden niet mag. Jij blijkbaar wel, dus ben erg benieuwd!
Bedankt en enjoy!
 
Gefeliciteerd!!!
Ik was toevallig gisteren de site van immi aan t doorspitten en daar staat dat je niet met een toeristenvisum naar OZ mag als je doel een ander visum is. Ik vroeg me nl af stel dat wonder boven wonder ons huis veel sneller verkoopt dan dat ik mijn visum binnen heb, of ik dan alvast daar heen mag gaan. Of dat ik gewoon zal wachten met mijn visum indienen en het pas in OZ aanvragen, maar ik begreep van wat er op de site staat dat beiden niet mag. Jij blijkbaar wel, dus ben erg benieuwd!
Bedankt en enjoy!
Yuud, ik denk dat die regel meer gelezen moet worden in de context van het naar Australie trekken op een toeristenvisum om daar dan een baan te gaan zoeken en dan een gesponsord visum te bemachtigen. Als je al een visumaanvraag hebt ingediend, dan is er volgens mij helemaal niets op tegen om naar Australie op vakantie te gaan. Punt van aandacht is wel dat je CO er van op de hoogte moet zijn zodat ze je kunnen informeren wanneer je visum toegekend gaat worden. Je mag namelijk niet in het land zijn wanneer het wordt toegekend.
 
Back
Top