Visum granted, maar waar halen we dat stickertje?

[quote author=Sjoem link=topic=10215.msg143180#msg143180 date=1247652585]
Ik heb 't zelf nog niet gechecked, maar zou kunnen schelen. Alleen snap ik niet helemaal waarom je dan dat visumstickertje nodig hebt? Moet je een kopie paspoort meesturen of zo?

groet
Jeroen
[/quote]
Dat stickertje heb je nodig om te bewijzen dat jet het visum hebt. Het IOM is geen onderdeel van DIAC en heeft dus geen toegang tot hun database. En zonder dat en zonder stickertje, dan iedereen kan zeggen dat ze een visum hebben.

[quote author=The Jolly Jumbucks link=topic=10215.msg143204#msg143204 date=1247684207]
Wat ook toevallig is, is dat ik net een mail terug heb van IOM over de travel concessions. Blijkt dat we (475 visa holders) een korting op een enkel zouden krijgen en extra bagage mee mogen nemen. Die korting zie ik echt niet, prijzen die hij doorgaf voor een enkel in oktober komen helemaal overeen met die als ik zelf zou boeken. En een stop over (overnachting in ons geval) is niet toegestaan. Plus een fee voor IOM a 90 Euro als je via hen boekt....
Extra bagage is echter toegestaanl: 40 kg per persoon. Dat dan weer wel :)

Hoop dat je hier wat aan hebt!  Succes!
[/quote]
Zoals ik al aangaf, ik had al van mensen begrepen dat vanuit Nederland er niet zo veel me te verdienen valt. Voor mij vanuit Peru scheelde het ongeveer US$200 per ticket na aftrek van de fee en ik had de extra bagage (voor ons was het 4 stuks van ieder 23 kg) wel nodig, wat dus weer overbagage fees scheelt. Maar zoals altijd, doe je eigen onderzoek en maak de keuzes die voor jou het beste zijn.
 
Hoi,

Ik ben Belgische, mijn vriend is Nederlander.
Wij zijn gaan citytrippen naar Berlijn. Leuke stad, trouwens.

Ik dacht dat Parijs geen permanent resident stickers (zoals voor 175) uitgeeft.
En die stickers moet je in je paspoort hebben voor je Australië binnenkomt.

Wij hebben zelf onze vluchten geboekt, maar mits een kopie van onze visa kregen we ook
10 kilo extra bagage p.p.

Groetjes,
Teekay
 
Zelf net contact opgenomen met Singagapore airlines, bij hen geldt dit ook: 10 kg p/p extra als je je visakopietjes kunt faxen....nah dat kunnen we wel :)
Verder ben ik er achter gekomen -na dagen struinen op het internet- dat een ticket (in ons geval enkele) het goedkoopst is als je het bij singapore airlines direct reserveert..stop overs kosten naar amper wat extra en bovendien kun je gebruik maken van het singapore stopover programma wat korting biedt op de hotelovernachting(en), transfers van en naar airport, attracties en zelfs een soort tourist bus....dus mocht je tickets zoeken naar Adelaide (of iig via SIN gaan) bespaar jezelf uren zoeken)...
 
yep, direct boeken bij Singapore Airlines was ook in ons geval 't goedkoopste (685 euro naar Perth). Dan zullen wij ook ff de visa faxen voor de extra kilo's!

Back to topic: Naar aanleiding van een e-mail aan de DIAC heb ik het volgende antwoord ontvangen op mijn vraag naar de contactgegevens van de Franse Ambassade:

"In response to your e-mail, our records indicate that your Independent Skilled migrant visa was electronically granted and linked to your
passports. As holders of passports from the Netherlands, you are not required to have a  physical visa label. As such, you are welcome to travel by simply carrying the same passport in which your visa was granted to. You are not required to have visa labels placed at our Embassy in Paris. Furthermore, appointments are only possible for those who are required to have a visa label placed."

Dat stickertje is dus niet per se nodig om Australie binnen te komen (zoals al door een aantal van jullie is aangegeven). Maar het staat wel in de Grant brief dat je 'm moet hebben. Opsturen naar of ophalen in Berlijn dan maar.

groeten Jeroen
 
Hoe staat het nu met de visa labeltjes? Wij hebben op 25/7 onze visa opgestuurd naar Berlijn en zijn nu aan het wachten tot ze terug komen...

Groetjes,
T
 
hey Tinneke,

wij hebben ook maar voor de makkelijkste weg gekozen en onze paspoorten 28/7 aangetekend verstuurd, incl. Credit card machtiging (Credit Card Authorisation Form) en extra kartonnen envelop, want we willen ze wel graag terug he.

Dus wij nu ook aan 't wachten op 't laatste officiele emigratiestempeltje en dan zijn we eindelijk klaar  :lol:

Laten we elkaar ff op de hoogte houden wanneer ze terug zijn. Als wij over 2 weken nog niets hebben gehoord gaan we maar 's bellen, maar ik verwacht eigenlijk geen problemen hoor.

cheers
Jeroen
 
Hey Jeroen,

We vonden het ondertussen toch wel lang duren en we willen graag ons stickertje zien. Jan heeft gisteren gebeld en degene die stickertjes plakt was er niet. Dus ze lagen nog te wachten, maar nu zou er toch met spoed een sticker geplakt worden. Grappig eigenlijk.

Jij al iets gehoord of liggen die gewoon boven op de onze in Berlijn?

Groetjes,
T
 
Hi Tinneke,

wij willen ook dat stickertje zien (en onze paspoorten terug!) maar ik vermoed dat de stickertjes plakkert op dit moment op een Duitse camping postzegels zit te plakken. Wij dus ook nog niets gehoord.

Groet
Jeroen
 
Beste Singapore Airlines reizigers, let goed op! Nog even over die extra kilo's bagage...wij hadden ook de ticket bij Singapore Airlines geboekt ivm die extra bagagemogelijkheid van 10kg p/p meer. Heb daar zelfs over gebeld en het was geen enkel probleem, als je maar de kopies vd visa zou faxen. Voodat ik dat zou doen, mailde ik even wat het emailadres was en toen kreeg ik een merkwaardig antwoord terug. Blijkt namelijk dat die allowance niet geldt als je een stopover langer dan 24 uur maakt! En wat doen wij? Juist! Een stopover van 42 uur om de reis te breken, lekker een nachtje in een stop over hotel en de nacht erna richting Adelaide. Met het opnieuw inchecken van je bagage (en niet doorlabelen naar de volgende vlucht) verspeel je dus die extra bagage mogelijkheid. Wij mogen nu 'maar' max 25 kg p/p meenemen, balen! :x

Houd hier dus rekening mee als ook jouw stopover langer dan 24 uur is. 
 
Da's balen!

maar 't klopt inderdaad, wij kregen onderstaande mail van Singapore Airlines:

It is possible to apply for 10kg extra baggage per person extra if you are migrating. There are a few requirements that we have to get the 10kg extra per person. It needs to be an one way ticket out of Amsterdam with only a few hours stop in Singapore and then on to Australia. We will need a copy of your visa/permit that you will be living in Australia or any other proof that you are migrating and a copy of your passports. Then we will consider if we can give you 10kg extra baggage per person.

Wij hebben een stopover van 3,5 uur. Lijkt me een typisch geval van 'a few hours'
 
Stickertje aangekomen! En de zon schijnt!  :cool:

Jeroen, ik zou toch even een belletje geven als ze er binnen een paar dagen niet zijn.

Groetjes,
T
 
hey thanx for the update

ja morgen maar 's bellen. De zon schijnt? kun je vast wennen!!

cheers
Jeroen
 
Ik heb mijn stickertje gewoon in brisneyland opgehaald toen ik aan kwam. Dat had ik wel vantevoren even geinformeerd.
Ik heb een 457 visum en de aanvraag is in australie door mijn werkgever in brisbane gestart. Dus daarom moest ik het hier ophalen (en niet in berlijn).
 
Als het goed is wordt mijn stickertje er in Berlijn meteen ingezet als ze mijn visum goedkeuren.
Ik moest mijn Paspoort meesturen met de aanvraag.
(Naja, moest..., dat was stukken handiger)
 
Hij is mooi!
VisaJvM.JPG
 
dat is dus waar we allemaal zo druk mee bezig zijn, dat zinnetje permitted to remain in australia indefinitely  :evil:

maar mooi is ie zeker!
 
ja ik moet nog ff in het woordenboek opzoeken wat dat betekent 'indefinitely', maar volgens mij is het wel goed  :grin:
 
Back
Top