Visum granted, maar waar halen we dat stickertje?

[quote author=Sjoem link=topic=10215.msg145454#msg145454 date=1250766367]
ja ik moet nog ff in het woordenboek opzoeken wat dat betekent 'indefinitely', maar volgens mij is het wel goed  :grin:
[/quote]
Betekent: "and they lived happily ever after" .....
 
Ter info: ik heb mijn stickertje opgehaald bij het Australische consultaat op Bali! Ik was al in Australie op een toeristenvisum, gokje genomen dat alles binnen 3 maanden geregeld zou zijn. En ja!
Bali is ook geen verkeerde bestemming moet ik zeggen, als ik moet kiezen tussen Berlijn of Bali ...  :cool:

Dus volgens mij kan je bij elke Australische ambassade of consulaat terecht (behalve de Nederlandse, weet iemand waarom niet?!?!?)

In Bali is zelfs een speciaal Visa Application Centre, vlak bij het consulaat. Daar drop je in 5 minuten zonder afspraak je paspoort en pre-grant letter, betaal je Rp 150.000 (EUR 10) voor de administratie en kan je online checken of je hem weer kan ophalen. Bij mij kon dat de volgende dag al, maar was even doorgereisd naar Nusa Lembongan om te duiken en heb het zaakje na het weekend (3 werkdagen staan er voor) weer opgehaald.

TOP  :up:
 
In mijn grant-letter deze link gevonden van plekken waar je de sticker kan halen:

http://www.immi.gov.au/contacts/overseas/

In de tekst op de website lijkt dus alsof we naar Berlijn moeten, maar in praktijk kan het op alle adressen (ik heb mijn sticker immers op Bali gehaald).

Succes!
 
wij hadden onze paspoorten nog nodig voor een vakantie, maar gaan ze nu dan ook eindelijk opsturen naar Berlijn.

Ik kan alleen niet goed vinden wat t kost  :|
Ik zag iig 5 eu voor de postzegel retour.
Is t 'Evidentiary Certificate' twv 35 eu? (per paspoort natuurlijk)

Als iemand dit wil verduidelijken heel graag. Dan kunnen wij ook naar t stickertje staren  :p
 
Wij hebben ze aangetekend verstuurd. En dan hebben we ze voor alle zekerheid met de courier laten terugkomen maar dat heeft ons wel ongeveer €50 gekost. Je hoeft niet meer te betalen voor 't stickertje zelf. Zal wel inbegrepen zijn in 't visum, kon er nog net vanaf om een sticker voor niks te plakken  :smile:

Groetjes,
T
 
[quote author=Tinneke link=topic=10215.msg148055#msg148055 date=1255160680]
Zal wel inbegrepen zijn in 't visum, kon er nog net vanaf om een sticker voor niks te plakken  :smile:
[/quote]

Haha dat zat ik gisteren toevallig ook nog tegen mijn tante te vertellen  :grin:. Dat het nog net bij de prijs inbegrepen zit dat ze mijn paspoort 'die ik verplicht mee moest sturen met de aanvraag' ook weer terug sturen  :lol:.
 
Hoi Rens,

kost niets extra hoor. Wij hebben ze aangetekend naar Berlijn verstuurd (dacht 7,5 euri) met een Credit card machtiging van 5 euro voor de retour brief.
 
Thanks Tinneke en Sjoem,

Dan houden we weer centjes over voor de spaarpot  :smile:
 
Even nog terugkomend op de bagage allowance van Singapore airlines, in ons geval was dat 25 kg max p/p aangezien de stop over langer was dan 24 uur in Singapore. Maar hoe we ook hebben gepakt (en gewogen), we kwamen niet onder de 57 kg uit en aangezien we alle spullen echt nodig hebben de komende maanden, hebben we het er maar op gewaagd. Bij het inchecken op Schiphol begon ze er wel over, maar toen ik aangaf dat we emigreren en die extra kilo's mee mogen nemen (niets over stop over gezegd, terwijl ze dat wel kon zien op onze tickets) en hier over hadden gebeld(dat klopt ook), liet ze alles door....
Moraal: beetje bluffen kan helpen (komen niet voor niets uit Den Haag :))....
 
En weer terug naar de stickertjes  :grin: ;

Buiten de vakantie duurt t  9 dagen van aangetekend opsturen t/m aangetekend terug krijgen.

PS  ze zijn mooooooiiiii    :cool:
 
[quote author=rens link=topic=10215.msg148576#msg148576 date=1256289521]
PS  ze zijn mooooooiiiii    :cool:
[/quote]
[quote author=Tinneke link=topic=10215.msg148613#msg148613 date=1256413153]
Ze zijn prachtig nog eventjes en ik mag hem zelfs aan iemand laten zien! :smile:
[/quote]

De mijne is alleen wel bijna onleesbaar  :grin:
 
Quote: (wij hebben ook maar voor de makkelijkste weg gekozen en onze paspoorten 28/7 aangetekend verstuurd, incl. Credit card machtiging (Credit Card Authorisation Form) en extra kartonnen envelop, want we willen ze wel graag terug he. Jeroen)

Hey Jeroen, kun je mij vertellen waar je dat formulier vandaan hebt? Is dat van de website van de ambassade in Berlijn, of regelde je dat via je eigen bank? En jij hebt het over het betalen van 5 euro. Ik kan dit echt nergens vinden. Op de website van de ambassade in Berlijn zeggen ze dat je je paspoort moet opsturen en een begeleidend briefje met wat meer info (telefoonnummers en email + thuisadres).
Of misschien zijn er meer mensen die onlangs hun paspoort hebben opgestuurd naar Berlijn voor de felbegeerde sticker en die mij hier wat meer over kunnen vertellen?

Thanks!
 
Hey,

ik hoop dat deze reactie niet te laat is, maar het is inderdaad van de Berlijnse website en het heet
"CREDIT CARD PAYMENT AUTHORIZATION (KREDITKARTE EINZUGSVOLMACHT)" (jawohl!)

Volgens mij hebben wij de 5 euro van de ambassade gehoord.
ff bellen (via Skype!) met de ambassade misschien? Wij kregen ook heel snel reaktie via de mail, dus kun je ook proberen.

suc6!

en nog gefeliciteerd met je visum! Jullie hebben een stuk korter moeten wachten dan ons, bofkonten ;)
 
Back
Top