Hoi Marika
Jeroen zijn beroep staat idd op dit moment nog op de MODL en de CSL. Maar het ACS dat ons assessment moet doen neemt er gemiddeld 12 weken voor, dus dat zal pas ten vroegste einde mei zijn dat we iets horen. Dan zitten we nog met een enorme onzekerheid of Jeroen zijn diploma aanvaard zal worden om zonder RPL door het assessment heen te komen. Met een RPL moet je bewijzen dat je via ervaring evenveel kennis hebt opgedaan als wanneer je een studie in IT gevolgd zou hebben. Hij is ingenieur elektrotechniek met afstudeerrichting ICT, dus het is een beetje afwachten. Als die RPL er nog bij komt zitten we weer een paar maanden later want dat is nogal veel werk.
Maar een ander groot probleem bij ons is eveneens die Ielts. Voor mij geen probleem, ik moet sowieso maar 4,5 halen, maar Jeroen heeft al zijn hele leven problemen met taal (dyslexie) en is ervan overtuigd dat hij het niet gaat halen. Hij moet 18 april gaan, maar we rekenen er allebei op dat hij het meer dan 1x zal moeten doen. Dus dat zal de zaak ook alleen maar verlengen vrees ik. Ik schrijf mij voorlopig nog niet in, eerst even afwachten hoe het met hem gaat.
Maar ik begrijp heel goed dat gevoel van er haast achter te moeten zetten. Ikzelf heb dat ook en ik moet mezelf voortdurend afremmen. Zit met argusogen alle berichtjes te volgen waar iets in staat over veranderingen. Wij zitten dan ook nog met onze leeftijd, Jeroen wordt in juni 41, dus het is niet alsof we het een paar jaar kunnen laten liggen en dan nog eens proberen.
Ik denk in elk geval dat je de juiste beslissing neemt door nog wat af te wachten. Met een onvolledig dossier insturen schiet je ook niets op, om nog te zwijgen van het geld en de tijd die je kwijt bent. Het risico is gewoon te groot denk ik.
Succes in ieder geval met de Ielts! Hebben jullie al een datum? Misschien valt het uiteindelijk toch wel mee ...
grtjs
Jerden (Jeroen en Denise)