Visumaanvraag zonder IELTS maar met examendatum, iemand ervaring?

Marika

XPdite Sponsor
We willen toch maar zo snel mogelijk de aanvraag doen. Het wemelt van de geruchten en op til zijnde veranderingen dat we de gok maar gaan nemen. Heeft er iemand - goeie - ervaring met aanvragen met alleen het bewijs van de examenaanvraag erbij? En hoe ver weg mag dan de examendatum zijn vanaf de datum van aanvraag (dit om toch nog wat tijd te rekken?)
Het gaat om een skilled-independent (175 als ik 't goed heb) voor een beroep op de CSL.

Ik heb al wat gezocht op het forum maar vond alleen heeel oude berichten..

  :smile:
Marika
 
Voor de hoofdaanvrager heb je dacht ik een nummer nodig, voor 'meelifters' maakt t niet uit.

Vul anders een online visa application in voor zover mogelijk, dan kom je het deel over de IELTS vanzelf tegen en weet je wat je nodig hebt.
 
Hi, Rens bedankt voor je reactie.
Dat online invullen had ik zelf ook al bedacht..
Wat ik bedoel, zijn er mensen die hun aanvraag (ooit) hebben gedaan zonder de IELTS - of iets anders essentieels - nog te hebben toegevoegd.
Ik ben benieuwd of de CO dan wacht op de uitslag, ik meen ook ooit eens ergens te hebben gelezen dat je zelfs nog een tweede kans krijgt, of wordt het zonder meer afgewezen..?

Anyone? :|
 
Ik zou het niet doen, zie:

http://www.xpdite.net/forum/index.php/topic,9447.0.html
 
@ Rahoo
Ja dat had ik ook gelezen! Maar als ik het goed lees, inclusief z'n signature, heeft hij pas een jaar na insturen een afwijzing gekregen. De uiteindelijke examen uitslag is nooit verstuurd want, zo staat er, dat zou wel komen zodra ze een CO hadden en deze om VOG en medicals zou vragen..

Maar bedankt voor het meedenken!!

Marika
 
Omdat het beroep van de hoofdaanvrager op de CSL lijst staat, kan dat dus betekenen dat je snel een CO toegewezen krijgt. Wanneer je dan nog geen IELTS examen hebt gedaan wordt je aanvragen dus afgewezen omdat je niet aan de basis voorwaarden voldoet. In jullie geval zou ik dus eerst zorgen dat je geslaagd bent voor je IELTS en dan pas de aanvraag doen om teleurstellingen en een hoop weggeooid geld te voorkomen.

Sacha
 
Ik ben het met Sacha eens. Op de Engelse site van XPdite wordt het ook heel erg afgeraden om de aanvraag te doen zonder resultaten van de IElts erbij. Ik zou het risico gewoon niet nemen. Als ze al strenger gaan worden dan vliegen de aanvragen waar niet alle vereiste documenten bij zijn er als eerste uit denk ik...

grtjs
Jerden
 
Tja, nu ga ik toch wel ernstig twijfelen..

@ Sacha, is het niet zo dat een CO dan wacht tot je examen gedaan is? Ik dacht zelfs dat je nog een tweede kans kreeg. Of was dat in betere tijden en ben ik nu vreselijk naief ?

@ Jerden, welke site is dat? Zijn er mensen met ( slechte ) ervaringen die hun verhaal doen?


Omdat ik me ongerust maakt dat er straks helemaal niet meer door te komen is, wilde ik vast in de molen zitten..
Maar goed, nog maar even flink dubben en twijfelen :|

Bedankt iig :up:
 
Hoi Marika,

Wanneer een Co eindelijk jouw dossier pakt, dan wil hij dat snel kunnen afhandelen. In het verleden wilden ze zelf alles al liever hebben, nu verzoeken ze je wel te wachten met medicals en vog omdat de doorlooptijd zo is apgelopen dat ze niet meer kunnen garanderen dat jou aanvraag binnen een jaar in behandeling zal kunnen worden genomen. Deze zaken nemen echter niet zo veel tijd in beslag. Een VOG heb je binnen 2 weken en je medicals vaak in 3 weken (incl. tijd voor maken van afspraak). Wanneer je echter dan nog geen uitslag van je ielts hebt, duurt dit te lang en zal de CO de beslissing nemen jouw aanvraag af te wijzen omdat deze incompleet is.

Je kan zovaak je IELTS doen als jij dit wilt/nodig vind, maar ik zou echt zeker zorgen dat je een goede uitslag hebt voor je de aanvraag indient.

Groetjes,
Sacha
 
Hoi Marika

die site is http://britishexpats.com/forum/forumdisplay.php?f=54. Als je bij de search knop ielts en visa application ingeeft krijg je al heel wat. Ik zet hieronder iets dat er (onder andere) tussen staat: You must have a certain level of English at the time of making an application. This can only be evidenced via an acceptable English test sat prior to when the application is made, but no more than 2 years prior OR being the holder of an acceptable passport.

So, if somebody does not hold an acceptable passport and has not sat a successful acceptable English test, their application will be valid but doomed to refusal and no refund. If somebody sat an acceptable English test within the 2 year period prior to the application, but did not provide the evidence with the application, as long as it is provided later, before a decision is made, then this would be OK as the requiremen tis that they had a certain level of English at time of application not necessarily that you provide veidence of this at time of application. Obviously, not providing the evidence at time of application runs the risk of DIAC reasonable refusing the application.

applicants from non english speaking countries are required to have their IELTS results AT THE TIME THEY APPLY.

So unless you hold a passport from U.K. Ireland, US, and Canada, your application will be refused

Voor zover ik begrepen heb was het een agent die dit schreef ...

grtjs en succes!
Jerden
 
Hey Jerden, bedankt voor je info en advies!

Inmiddels hebben we besproken ( we hebben het bijna over niks anders) om toch maar het traject te volgen zoals het gevolgd moet worden.
Al sinds oktober, het begin van de financiele malaise, heb ik het gevoel dat het wel eens steeds moeilijker kan worden een visum te krijgen. Nu er ook daadwerkelijk allerlei veranderingen doorgevoerd worden bekroop mij een gevoel van paniek.
Die IELTS is het enige nog, en we zijn er al zo lang mee bezig..en willen ZO graag..
Vandaar dat ik voor het eind van het finaciele jaar de boel 'binnen' wilde hebben
Maar goed we zijn niet de enige voor wie het moeilijker is/wordt en we zien wel hoe ver we komen!

Jou/jullie beroep staat ook op de CSL las ik ergens en de boel is nu weg om assesed te worden! Super!Waarin zat 'm het feit dat je ook pas in mei/juni dacht de boel 'zendklaar' te hebben?

Succes met alles!
:up:
En Sacha ook bedankt voor je reactie's!
:smile:
Marika
 
Hoi Marika

Jeroen zijn beroep staat idd op dit moment nog op de MODL en de CSL. Maar het ACS dat ons assessment moet doen neemt er gemiddeld 12 weken voor, dus dat zal pas ten vroegste einde mei zijn dat we iets horen. Dan zitten we nog met een enorme onzekerheid of Jeroen zijn diploma aanvaard zal worden om zonder RPL door het assessment heen te komen. Met een RPL moet je bewijzen dat je via ervaring evenveel kennis hebt opgedaan als wanneer je een studie in IT gevolgd zou hebben. Hij is ingenieur elektrotechniek met afstudeerrichting ICT, dus het is een beetje afwachten. Als die RPL er nog bij komt zitten we weer een paar maanden later want dat is nogal veel werk.

Maar een ander groot probleem bij ons is eveneens die Ielts. Voor mij geen probleem, ik moet sowieso maar 4,5 halen, maar Jeroen heeft al zijn hele leven problemen met taal (dyslexie) en is ervan overtuigd dat hij het niet gaat halen. Hij moet 18 april gaan, maar we rekenen er allebei op dat hij het meer dan 1x zal moeten doen. Dus dat zal de zaak ook alleen maar verlengen vrees ik. Ik schrijf mij voorlopig nog niet in, eerst even afwachten hoe het met hem gaat.

Maar ik begrijp heel goed dat gevoel van er haast achter te moeten zetten. Ikzelf heb dat ook en ik moet mezelf voortdurend afremmen. Zit met argusogen alle berichtjes te volgen waar iets in staat over veranderingen. Wij zitten dan ook nog met onze leeftijd, Jeroen wordt in juni 41, dus het is niet alsof we het een paar jaar kunnen laten liggen en dan nog eens proberen.

Ik denk in elk geval dat je de juiste beslissing neemt door nog wat af te wachten. Met een onvolledig dossier insturen schiet je ook niets op, om nog te zwijgen van het geld en de tijd die je kwijt bent. Het risico is gewoon te groot denk ik.

Succes in ieder geval met de Ielts! Hebben jullie al een datum? Misschien valt het uiteindelijk toch wel mee ...  :up:

grtjs
Jerden (Jeroen en Denise)
 
Hoi Jerden,

waar ik veel aan heb gehad tijdens mijn voorbereiding op de IELTS is de cursus die ze geven als voorbereiding op de werkelijke test.
Deze is in het gebouw waar je ook je test doet dus dan ken je de omgeving ook al een beetje.
Daarnaast nemen ze in deze week ontzettend veel stof met je door, doen proef examens, geven adviezen, etc.

Kijk even op http://www.bltc.nl/pages/timesi.htm daar vindt je data en tijden. Het is even investeren in tijd maar het heeft mij zeker geholpen.

Verder is Scotts English Success een goede voorbereiding http://www.scottsenglish.com/ielts/

Weet je trouwens ook dat als je bij IELTS kunt aantonen (dmv brief dokter) dat je dyslexie hebt, je extra tijd kan krijgen ?

Succes in ieder geval en houd de moed er in !!

Groeten,
Johan
 
Beste Marika,


Een voldoende uitslag van de IELTS is een vereiste op het moment dat je de visumaanvraag indient.
De "Migration Regulations" zijn daar heel duidelijk in:

175.21 Criteria to be satisfied at time of application
175.213 Either:
(a) the applicant’s nominated skilled occupation is in Major
Group IV in the Australian Standard Classification of
Occupations, and the applicant has vocational English;
or
(B) the applicant has competent English.


Het meesturen van het bewijs van de examenanvraag is dus niet voldoende.


Met vriendelijke groeten,

Rob Breumelhof
Adelaide
 
Hoi Johan

dat is idd een goeie tip. Ik heb het eens nagekeken en de voorbereiding in Utrecht begint eind april, dus dan zouden we al moeten weten of hij geslaagd is of niet.

We weten al dat je voor dyslexie extra tijd kan aanvragen, maar Jeroen wil het toch eerst zo proberen. Hij heeft schrik dat het anders mss in zijn nadeel speelt, plus er moeten dan waarschijnlijk wel wat onderzoeken gebeuren en dat kost ook tijd (hij heeft nu niets op papier van die dyslexie).

Ik heb al een heleboel oefensites gevonden op internet en ga een soort van "lessenpakket" opstellen ... :wink: En dan moet ik hem zover krijgen dat hij eraan gaat beginnen! Dat gaat het moeilijkste worden denk ik. Doordat hij er zoveel problemen mee heeft heeft hij een hartsgrondige hekel aan alles wat met taal te maken heeft, dus ik ga hem een serieuze schop onder zijn kont moeten geven  :roll:

Bedankt voor de tips, en we houden er voorlopig zeker de moed in!
grtjs
Jerden
 
Hey Jerden,

Wat je zegt dat Jeroen ervan overtuigd is dat hij het niet gaat halen is natuurlijk niet bevorderlijk nee. Maar ik zelf heb ook lysdectie  :wink: en heb het ook gewoon in 1 keer gehaald, die ielts. Als je goed oefen[size=5pt]d[/size]t zodat je zelfvertrouwen omhoog gaat heb je de helft al gewonnen!!!

Succes ermee!!! :up:
 
Hoi Stefmar

wauw, dat is goed nieuws. Ik ga hem vanavond meteen jouw berichtje tonen, misschien krikt dat zijn zelfvertrouwen wat op. Als ik het goed begrijp had jij ook geen uitzondering (extra tijd) aangevraagd? En waarop heb jij het meest geoefend? Heb je heel erg lang op voorhand geoefend al?

grtjs
Jerden
 
Hey Jerden/Denise

Wat duurt dat assesment lang dan, 12 weken, althans als alles dan ook nog loopt zoals jullie hopen.
Ik las ook even mee over de IELTS, ik kan me goed voorstellen dat hij (Jeroen) liever voor een ´gewoon´examen gaat, aan de andere kant lijkt me ook dat als je de kans geboden wordt een examen met meer tijd te doen, je die kans beter kan benutten. Een papiertje halen over dyslectie is misschien eenvoudiger dan je denkt? Ook een IELTS-prep cursus lijkt me een goeie, zoals Johan al zei, die gaat mijn hubbie ook doen als alles goed gaat met zijn cursus. Ik zou er geen schrik van hebben dat de dyslexie in zijn nadeel zou werken. Het certificaat dat je uiteindelijk meestuurt met je aanvraag blijft hetzelfde als met het reguliere examen ( lijkt me).
Voor een ingenieur -electrotechniek  liggen de criteria waarschijnlijk wel op minimaal een 7 op alle onderdelen?

Anyway, succes met alles!


En Rob, wederom hartelijk dank voor je immer attente ´posts´en antwoorden, super :up:!

  :smile:
Marika
 
Een dyslexie papiertje krijg je niet zomaar.. (anders zouden veel leerlingen op het VO het ook wel halen). Je moet veel testen doen (= veel geld) en vervolgens komt daar dan een uitslag uit. Dus het is niet iets wat je makkelijk kunt verkrijgen.
 
He vervelend als je dyslectisch bent. Maar bedenk dat de Ielts uit 4 delen bestaat, dus het spreken is iets waar hij zich al niet druk over hoeft te maken. Flink oefenen inderdaad, dat scheelt een hoop hoor.

In ieder geval veel succes!
 
Back
Top