Visumaanvraag zonder IELTS maar met examendatum, iemand ervaring?

Hoi

bedankt voor het meedenken en het aanmoedigen! Het doet goed om wat steun te krijgen! Ik denk dat het idd niet zo makkelijk is om te bewijzen dat je dyslexie hebt. En je moet als je een uitzondering wil bij Ielts ook langer op voorhand een aanvraag doen, en ons ontbreekt gewoon de tijd. Als ik in die andere posts lees dat ze mss de puntenscore omhoog gaan doen hebben wij een groot probleem, want we halen net 120. Dus we willen alles zo snel mogelijk afhandelen zodat we hopelijk nog voor alle veranderingen onze aanvraag kunnen doen. Gelukkig hoeft hij maar een 6 te halen op elk onderdeel (tot nu toe toch!).

Heeeeel veel oefenen dan maar, dit weekend begint hij ermee!  :wink:

grtjs
Denise
 
[quote author=Jerden link=topic=9793.msg133990#msg133990 date=1236589884]
Als ik in die andere posts lees dat ze mss de puntenscore omhoog gaan doen hebben wij een groot probleem, want we halen net 120. Dus we willen alles zo snel mogelijk afhandelen zodat we hopelijk nog voor alle veranderingen onze aanvraag kunnen doen. Gelukkig hoeft hij maar een 6 te halen op elk onderdeel (tot nu toe toch!).
[/quote]

Hey Denise, wat bedoel je hier precies mee. Deze posts heb ik dan gemist. Of bedoel je de algemene geruchten?

Marika
 
Hoi Marika

het staat onder nieuws en actualiteiten bij de post "skilled migration aan banden".
Even het citaat:

Possible Major Cuts to Australian Skills Migration Programme

The MIGRATION BUREAU has recently received credible but as yet unconfirmed industry feedback that the Australian Government, due to the global economic crisis, may be planning cuts to Australia’s immigration intake by up to 66 per cent.

Further, it is possible that applicants in the remaining 1/3 may be facing an increase in the points system passmark and/or a reduction in the skilled occupation list to reflect the current job market situation in Australia. Cuts may also be made to the family and business migration visa streams.

Final details of the changes have not yet been formally advised by DIAC however it is possible that some applicants may be negatively affected by these changes and may no longer be eligible after this change.

All persons who wish to apply under the current immigration criteria before this change are recommended to commence an application as soon as possible.


Van zoiets word ik dus echt niet goed. Misschien zijn het maar geruchten, ik weet het niet, maar ondertussen zit ik hier met een stevige knoop in mijn maag en de twijfel of het uberhaupt ooit nog gaat lukken. Zucht .... Maar ik zal niet de enige zijn...  :|

Misschien is het beter zulke berichtjes gewoon niet te lezen, want uiteindelijk is er nog niets beslist, en ons er op voorhand al druk in maken lost ook niets op  :p

grtjs en suc6!
Denise
 
[quote author=Jerden link=topic=9793.msg134188#msg134188 date=1236727857]
Misschien is het beter zulke berichtjes gewoon niet te lezen, want uiteindelijk is er nog niets beslist, en ons er op voorhand al druk in maken lost ook niets op  :p
[/quote]


Het hangt er wel vanaf wat je leest.. hieronder een link naar - iets - positiever nieuws.
Maar ik heb er ook regelmatig pijn in m'n buik van hoor. Wij zijn er al best wel lang mee bezig maar maakte niet echt haast omdat we nog flink moeten sparen. Nu baal ik dus HEEL erg dat we niet wat sneller geweest zijn. Maar goed zoals je al zei, we zijn niet de enige. We moeten maar afwachten en proberen te vertrouwen dat het goed komt (het MOET gewoon!!)

Jullie ook succes, hè!
:smile:
Marika

http://www.workingin-australia.com/info/1078
 
En had je dit al gelezen? Een post van Rob Breumelhof in : ' Veranderingen skilled migration' "




Tijdens het seminar dat ik namens het ‘Migration Institute of Australia’ eind februari heb georganiseerd heeft ook de Directeur van het ASPC een presentatie gegeven.

Ik heb met hem gesproken over alle veranderingen en hij heeft mij het volgende verteld:


Alle visumaanvragen voor een ‘Skilled-(Regional) Sponsored’ visum op grond van sponsoring door een ‘State Government’ zullen door het ASPC binnen 10 werkdagen na ontvangst in behandeling worden genomen.
Alle reeds ingediende visumaanvragen met een genomineerd beroep dat voorkomt op de ‘Critical Skills List’ zullen door het ASPC voor eind mei in behandeling worden genomen en nieuwe aanvragen zullen vervolgens binnen 10 werkdagen na ontvangst in behandeling worden genomen.
Hoewel het een politieke beslissing is, is de algemene verwachting dat het aantal te verstrekken visa in het nieuwe financiële jaar dat op 1 juli 2009 ingaat met 25-30% wordt verminderd.
Het ASPC verwacht niet dat zij vóór 1 juli 2009 toekomt aan het in behandeling nemen van reeds ingediende visumaanvragen met een genomineerde beroep dat voorkomt op de MODL. Na die datum zullen deze visumaanvragen in volgorde van ontvangst in beperkte mate in behandeling worden genomen.
Het ASPC zal vóór 1 juli 2009 geen visumaanvragen in behandeling nemen van reeds ingediende visumaanvragen waarvan het genomineerde beroep niet voorkomt op de CSL of de MODL. Na die datum zullen deze visumaanvragen in volgorde van ontvangst in zeer beperkte mate in behandeling worden genomen.


Toch iets positiever, al is deze een paar dagen eerder gedateerd..
 
Back
Top