Vliegen, bzzzz

Wilbert67

Active Member
Hoi,

even een vraag van mijn vrouw!
Ze maakt zich toch enigzins druk om het vliegen probleem.
Van mijn ouders hoorden wij dat het erg vervelend was in de periode december/januarie toen zij in Australie waren in Victoria.
Wijzelf zijn in mei langs de oostkust (sydney/brisbane) geweest en vonden het toen wel meevallen.

graag commentaar van iedereen met wel/geen vliegen overlast en waar?

groetjes wilbert

Hallo Wilbert,

Wij hebben er nooit echt last van gehad, alleen rondom Ayers Rock en ergens (weet niet meer precies waar) in de bush langs een rivier. Ik heb er ook nog nooit eerder iets over gehoord, maar dat zegt ook niets hoor  :wink:

Groetjes, Dijnnas

"Australiers zijn heel vriendelijke mensen: ze zwaaien altijd, ook als er niemand in de buurt is...."  :smile:

Vliegen horen bij Oz. De ene tijd van het jaar is het wat lastiger dan de andere: momenteel - midden in de winter - hebben we er nauwelijks last van. Maar 's zomers zijn ze er wel en daar leer je mee leven. Het zijn geen steek vliegen. Ze komen op het vocht af (zweet, traan vocht, je neus enz.) - ze kriebelen alleen een beetje. Als je jezelf daar aan went kun je net doen of ze er niet zijn - anders blijf je aan het weg jagen en schiet je niet op als je aan het werk bent. Tijdens wandelingen loop ik vaak met een tak met bladeren om ze weg te jagen.

Soms zijn er heel veel (bij ons in NSW) vooral met NW wind, want dan worden ze met de wind mee geblazen vanuit de bush. Andere dagen valt het weer erg mee. Tijdens pick nicks (en daar zijn Australiers dol op) moet je opletten dat ze niet te veel in het eten komen (doekje of netje er over) Maar....  alles went!

Hoi Wilbert, wij zijn hier nu vanaf nov. 2005 en we hebben ( gelukkig ) weinig last van de vliegen gehad. In de zomer heb je er meer last van dan is het winter seizoen.

Alleen afgelopen jaar dec. langs de Great Ocean Road hebben we netjes moeten kopen voor ons gezicht omdat het te gek was. Maar dat is dan ook de enige plek waar we echt gek werden van de vliegen.

De Australiers waren vorig jaar zelfs grapjes aan het maken dat er zo weinig vliegen waren.

Zoals Henk zegt, ze horen erbij.

Groetjes Jojo.

ps, persoonlijk heb ik liever vliegen dan de muggen  :smile:

afgelopen december waren wij aan de west kust en er was maar 1 camping waar een poosje hebben moeten zwaaien, voor de rest was er eigenlijk niet een vlieg te bekennen . De deet die we mee hadden genomen weer bijna vol mee naar huis gegaan, ik denk gewoon geluk gehad.

groetjes Manja :smile:

Hi Wilbert

Ook wij hebben in feb last gehad van veel vliegen bij de GReat Ocean Road. En ook het noordwesten van Vic/zuidwesten van NSW, in de buurt van Mildura en Broken Hill. Dit was in maart.

Helaas, het is niet altijd een pretje... wij hebben een netje gekocht om over onze hoed/pet te doen. (Ziet er niet uit, maar het helpt wel)  :grin:

Maar een takje bij je hebben is altijd een goede remedie.... een spraybus helpt niet echt hoor! (Eigen ervaring...)  :whip:

Maar je krijgt er zoveel moois voor terug in Oz... dus een paar vliegjes....

Greetzzz... Aussiegirl  :up:

Ja kan me de vliegen ook nog heel goed herinneren, heel irritant. Overigens kan ik me alleen nog herinneren van onze reis langs de Great Ocean Road en door de desert op weg naar Alice Springs. Ga niet barbequen in Alice want ze komen er als vliegen op af, vreselijk. Maar het is inderdaad iets waar je het gewoon mee moet doen en inderdaad liever vliegen dan muggen!! Overigens zitten de vliegen hier in Nieuw Zeeland ook en die zitten meer in je huis dan buiten, dus dat vind ik eigenlijk nog veel viezer.

Het went allemaal uiteindelijk en als je er per ongeluk toch een doorslikt dan moet je maar zo denken dat er proteine in zit..............

[quote author=Danny-Eva link=topic=7385.msg95422#msg95422 date=1185220745]
Overigens zitten de vliegen hier in Nieuw Zeeland ook en die zitten meer in je huis dan buiten, dus dat vind ik eigenlijk nog veel viezer.

Het went allemaal uiteindelijk en als je er per ongeluk toch een doorslikt dan moet je maar zo denken dat er proteine in zit..............
[/quote]

Als de Nieuw-zeelanders, net als de Australiërs een buitenvolk is, dan moet je er op zich geen problemen mee hebben lijkt me dat de vliegen binnen zitten en jezelf buiten :)

Hoi

Tja vliegen, je moet maar denken als je er een aantal op hebt hoef je geen vlees te kopen, dat is wat wij altijd zeiden als we ze binnen kregen. Hebben er wel last van gehad of nou ja last wat is last ze horen erbij. Klopt wel vooral in Victoria op plaatsen waar veel koeien zijn, zijn ook veel vliegen.

Groetjes Erna

In en om het huis, valt het bij ons (omg.Brisbane) eigenlijk best wel mee. Sommige dagen iets meer dan andere. Als je buiten zit zorgen dat je een netje over je etenswaren hebt staan, dan irriteert het ook niet zo. Heb er ook liever 10 buiten dan eentje binnen!

Nieuw Zeelanders zijn wel buitenmensen, maar thuis zitten ze toch niet veel buiten. Ozzies en Kiwi's zitten op dezelfde hemisphere maar er zit een wereld van verschil tussen de twee, maar dat wisten we al.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik voor het eerst dit jaar iemand heb laten komen om het huis te sprayen en de vliegen waren inderdaad weg en degene die per ongeluk binnenkwam daarna was ook snel weer weg of dood (moet je ook maar niet zo eigenwijs zijn).

Mijn kast is gevuld met netjes om het eten af te dekken. Een hordeur zal denk ik ook wel fijn zijn maar die heb ik hier nog niet echt gezien in de NZ huizen.

Had een leuke foto waar ik onder de vliegen zit, helaas lukt het mij niet om te plaatsen. Of misschien  wil je vriendin het liever helemaal niet weten. Gelukkig zijn ze er niet het hele jaar.

Erna

Bijten ze ook of kriebelen ze alleen maar?
Kan mij eerlijk gezegd geen vlieg meer herinneren van 6 jaar geleden. Zal een goed jaar geweest zijn...

An

Deze foto kwam ik nog tegen. Volgens hadden wij geen last van vliegen
IMG_0122.jpg

Het meest gefotografeerde bord in Australie geloof ik. Wij hebben precies dezelfde foto!! Grappig.

Groetjes
Danny-Eva

Sorry :eek:fftopic:
Het plaatsen van een foto heeft mij veel moeite gekost. Ik zag een beschrijving op de test pagina.

plaats een foto op internet
copy/ paste het internet adres van de foto in je bericht

[quote author=AnSteveTomas link=topic=7385.msg95547#msg95547 date=1185353474]
Bijten ze ook of kriebelen ze alleen maar?
Kan mij eerlijk gezegd geen vlieg meer herinneren van 6 jaar geleden. Zal een goed jaar geweest zijn...

An
[/quote]

Mij bijten ze wel......ja ook de gewone zwarte vliegen. Dat deden ze trouwens in NL ook. Ze zijn geloof ik "gemener" als er regen op komst is. Dit was in NL wel het geval.

Thanks @Bits zal kijken of het ooit gaat lukken.

@Inge vitamine B wil wel eens helpen tegen prikkende beestjes, mij lusten ze gelukkig niet maar Jan vinden ze ook o zo lekker.
Wel kriebelen ze in je oren en neus.

Erna

Back