Vliegen, bzzzz

Hiya all

Na een drie daagse camping trip ruim een maand ago ben ik nu ook eindelijk weer zo goed als recovered from the midge/sandfly (same thing - ) itchy bites....heb nog wel de vlekjes als gentle reminder.

Ben al tijden op zoek naar DE oplossing, hier zijn en paar dingen die je kunt proberen

* Vitamine B, een hoop vitamine B.........smeren maar met de vegemite! op je boterham dus en niet op je ledematen.

* Smeersels met een hoop DEET.... zoals Bushmans (zoals iemand op een andere website aangaf: "80% deet and nothing comes remotely close - it isnt even good for Humans!!"  Deze is dus op eigen risico :grin: want echt gezond is het niet.
Aerogard is ook zo'n fantastisch smeersel, werkt heel goed.....maar schrok vreselijk toen wij (jaren geleden inmiddels) uit ons tentje kropen en het flesje, wat omgevallen was, een gat gebrand had in ons "soft top" camping tafeltje,

en als je helaas al aangevallen bent:

* Aloe Vera cream
* Antihestimine (drankje of pilletjes)
* Ice pack er op leggen (beetje lastig als je helemaal onder zit)
* ..........wonder oplossing???? anyone......??

Kwam ook dit nog tegen voor jullie - to wee or not to wee was the question:
' Midgies do not bite, the urinate on you' is a very popular belief, but not true. This is from a NT Dept Of Health media release:
“Midges must take a blood meal for their eggs to mature but do not urinate on people to cause discomfort as it is sometimes believed,” Mr Whelan said.

http://www.nt.gov.au/health/news/2005/news_biting_midges.shtml

Your Mythbuster :smile:

p.s. enneh....krabben helpt niet, wrijven iets beter

Ik ben één van de lucky ones die door van alles en nog wat altijd gebeten en gestoken wordt maar nooit of te nimmer er jeuk van heeft. Toen ik een kind was jeukte het wel maar ik ben er blijkbaar immuun voor geworden. Ik heb dus, gelukkig, geen smeersels nodig.

Erna

Hier de Middeltjes om dit gezeik te voorkomen;

- knoflook pillen eten
- veel knoflook in het dagelijks eten toevoegen
- je op tijd insmeren met citroen en alle ander spul dat werkt tegen kleine rondvliegende insekten.

Negatieve punten;

- veel vrienden zul je niet krijgen.
- niet gebruiken voor een bbq feestje want laat zal het niet worden en babbelen met veel mensen ook niet.

[quote author=Erna link=topic=7385.msg101637#msg101637 date=1193469792]
Ik ben één van de lucky ones die door van alles en nog wat altijd gebeten en gestoken wordt maar nooit of te nimmer er jeuk van heeft. Toen ik een kind was jeukte het wel maar ik ben er blijkbaar immuun voor geworden. Ik heb dus, gelukkig, geen smeersels nodig.

Erna[/quote]

Erna, kom nu maar eens voor een paar dagen naar kakadu, je zult krabben als een jong hondje.

Cheers, :grin: :grin:

Jack :evil:

Hoi, ja de vitamine B heb ik ook als tip gekregen.... ( voorkomen )

Als je ze hebt, een hete ( zo heet als je kunt verdragen ) doek op de uitslag leggen. Het doet best pijn  :smile: maar de jeuk is even weg.

Er schijnt in Bowen een speciaal boekje bij het info centre te zijn. Als we daar zijn loop ik even naar binnnen want ik ben nu wel benieuwd. Het heeft zelfs met de stand van de maan te maken of ze "bijten".  ( we krijgen ontzettend veel tips van de Australiers als ze ons zien lopen met de vlekken, wel attent hoor )

Groetjes Jolanda

Als je ze hebt, een hete ( zo heet als je kunt verdragen ) doek op de uitslag leggen.

Deze tip lijkt me niet kloppend... ik geloof best dat je door de warmte het jeuken niet voelt maar al je bloedvaten verwijderen, bij koelen met een ijspack/blokje vernauw je juist de vaten waardoor de jeuk tijdelijk afneemt. Anti histamine tabletten zorgen voor de definitieve vermindering van jeuk (effectief tegen alle allegische reakties), bijna alle smeersels zijn slechts tijdelijk. Natuurlijk is het beter om met een zalfje het op te lossen aangezien je niet dagelijks een portie anti histamine tabletten naar binnen kunt werken.

Enne Vitamine B slikken blijkt inderdaad te helpen, je moet dit echter al wel een behoorlijke tijd slikken voordat het echt effect heeft.

Groetjes Chantal

`Hier nog een lucky Erna ben nog nooit geprikt  :up: Alleen door wespen en bijtende vissen maar die vliegen muggen en zandvliegen die lusten mij gelukkig niet.
Zag ooit eens een programma over vliegen , die poepen de hele dag door, weet niet of je er jeuk van krijgt :?

[quote author=Jack link=topic=7385.msg101587#msg101587 date=1193388123]
en kwam terug met een rose/paarse tube.
.

[/quote]

Zou die purple tube wat met die purple pub te maken hebben?

Dettol vind ik nog steeds het beste om verlichting te geven en daarnaast voorkomt het het verdere ontsteken door krabben. Ik baal er ook van want ik loop nu al twee weken met oerlelijke benen rond onder de krabsels. Ter voorkoming zweer ik toch bij Aerogard Tropical Strength, maar ja, dat wil je liefst niet elke dag gebruiken he? Toch heb ik het idee dat alles kapot krabben en het vuil wat daarbij in de wondjes komt toch ook niet al te gezond is.

Heb ooit eens gelezen dat eigen urine gebruikt wordt tegen beten etc. Misschien komt daar de fabel over urinerende sand flies vandaan?

Henriette

Heb ooit eens gelezen dat eigen urine gebruikt wordt tegen beten etc. Misschien komt daar de fabel over urinerende sand flies vandaan?

Henriette

Ja, dat heb ik ook 's gehoord; over een slangebeet heen zeiken. Blijkt toch niet waar te zijn. 't Enige wat ik me nog kan voorstellen, is dat de ammonia in urine een beetje desinfecteert.

Ireen (en een krabbende ook!)

[quote author=henriette link=topic=7385.msg101751#msg101751 date=1193622879]

Dettol vind ik nog steeds het beste om verlichting te geven en daarnaast voorkomt het het verdere ontsteken door krabben. Ik baal er ook van want ik loop nu al twee weken met oerlelijke benen rond onder de krabsels. Ter voorkoming zweer ik toch bij Aerogard Tropical Strength, maar ja, dat wil je liefst niet elke dag gebruiken he? Toch heb ik het idee dat alles kapot krabben en het vuil wat daarbij in de wondjes komt toch ook niet al te gezond is.

Henriette[/quote]

[quote author=Eerainuh link=topic=7385.msg101753#msg101753 date=1193626416]

Ja, dat heb ik ook 's gehoord; over een slangebeet heen zeiken. Blijkt toch niet waar te zijn. 't Enige wat ik me nog kan voorstellen, is dat de ammonia in urine een beetje desinfecteert.

Ireen (en een krabbende ook!)[/quote]

Heb gehoord als je over je eigen been zeikt dat je dan oerlelijke benen van krijgt.....

Die dames kunnen een verhaaltje vol z^&k^&....

Nu we toch bezig zijn..........ik heb vroeger erge last gehad van wintertenen. Daar moest ik overheen piesen. Heeft wel geholpen  :lol:

Na een beetje panisch te zijn geworden, heb ik gisteren mijn armen, benen en voeten met BushMan ingesmeerd. Niets in de gaten...was mijn nagellak bijna opgelost van mijn teen nagels. Heel heftig spul. Dus dat gebruiken we alleen bij noodgevallen.

@ Henriette, onze benen en armen zien er ook niet uit, maar de jeuk is wel bijna weg.  :smile:

Groetjes Jolanda

Over je wintertenen heen piesen??? Och gérm toch! Wat een bruut is 't geweest die jou dat vertelde. Warm zal 't wel geweest zijn ja, maar wat na het piesen?

BushMan huh? Nou, dat zal ik dus nooit kopen, jak! (Ik ken trouwens nog iets anders dat slecht voor je nagellak is, maar dat is een heeeeeeeeeeeeeeeel ander onderwerp!). Ik hou het verder maar bij de citronella e.d. Oh, een goed alternatief (als je stationair bent) zijn natuurlijk de lampen. De gele omdat het geen insecten aantrekt, en de blauwe omdat het hen juist wél aantrekt (en hen in een val lokt). Die ken je misschien al. Goed tegen allerlei vliegend spul.

Ik wens je Eurax en Tea Tree Oil en geen littekens!

Ireen

[quote author=Jack link=topic=7385.msg101816#msg101816 date=1193705771]
Use a knife.......
[/quote]

Ja ja ja, hebbie Jack weer :lmao: ... Jij hebt zeker al hoopjes sandflies gespiest, huh?!

;-)

Ja werkt goed :grin: :smile:, wel tussen de 6de en 7de rugwervel mikken....

effe weer serieus , je volledig insmeren met kleimodder, kennen de dames misschien......kleimasker...offe zoiets.
Is nog goed voor je benen ook [size=12pt]Henriette[/size].....

Zeiken over je eigen wintertenen,  dat doe je toch niet... :| :shock:....

Kolere ,wat een gezeik allemaal,  als er nog iemand iets over zeike begint begin ik om een slotje te [size=14pt]schreeeeeeeeeeeuwwwwe[/size].
Damned, nu blijkt bij het teruglezen dat ik er nog mee begonnen ben ook.... :?

Wat heb ik gedaan..echt iets vrouwelijks , je begint netjes en die vrouwen eindige het verhaal met iets smerigs...
[size=7pt]Over je eigen benen zeike , jezusbird[/size]

Inderdaad over wintertenen heen plassen (ik houd het netjes) helpt echt moet wel ochtendurine zijn.
En Ireen ach ja daarna gewoon op laten drogen :grin:
Dus voor iedereen die nog in Nederland is , de winter komt eraan

Andere veel sterkte met de jeuk en bluten en mooie benen. Hier in Perth nergens last van. :up:

Over gezeik gesproken:

Toen plassen pissen werd is het gezeik begonnen. Dus toen Jack, das al heeeeel lang geleden.

:grin: :grin: :grin:

Hoi andere Erna, 'k wist niet eens dat het mijn 1000e was, anders had ik wel wat nettere taal gebruikt :grin:

Erna

In Bowen wisten ze niets van een boekje over de sandfly en midges.
Erg jammer.
In Bowen zijn ze wel....................wij voelen het en hebben ons meteen ingesmeerd en
de Australiers staan buiten bij de bbq en hebben alle ramen open van de caravans en hebben nergens
last van.  :?
Misschien worden we ooit immuun.

Groetjes Jolanda.

Hier in Sydney barst het van de vliegen, retuh irritant. Nu even wat minder want het regent een beetje maar als volgende week de zon weer tevoorschijn komt dan vliegen de vliegende vriendjes lekker met je mee als je een wandeling maakt door het park.

:up:

Back