Vliegtickets boeken

Koop dan liever voor 300,- euro meer een open retour...kun je altijd na een jaar weer op vakantie naar NL...en met een enkeltje terug naar Oz..
 
Open datum voor de terug reis, kun je later zelf invullen
wink.gif
 
De Hypotheker...................
smiley.gif


Kun je gewoon aangeven als je boekt...open retour...oftewel een open jaarticket.
 
Lolbroek!! :grin: :grin:

Als je boekt moet je toch altijd een einddatum invoeren??
Ik snap het dit keer echt niet??? :oops:
 
:grin: :grin: :grin: Heb ik jou zoveel geholpen en krijg ik "google maar eens" :grin: :grin: :grin: :up:
 
ok, maar open retour kan volgens mij alleen via een reisbureau want ik heb die optie nog nooit op een website zien staan. Bij Emirates kost het dan 100 euro om te wijzigen. En volgens mij moet je ook bij een open retour al een einddatum invullen die je nog mag wijzigen.

En Silver member is dat je in de 'lounge' mag in Dubai (DAT is al heel leuk :) daar hebben ze restaurants, coffeebars, cafe's, waar je gratis mag eten en drinken, kranten, tijdschriften, internet, douches, lekker stoelen, alles gratis), en dat je meer bagage mee mag (42 kilo), EN dat je als eerste in mag checken en het vliegtuig in mag.

Gold member heeft dan nog meer dingen (zoals sneller sparen voor airmiles, gratis upgrades, etc.). Anyway, de enige reden dat ik het heb is omdat ik voor m'n werk Emirates vlieg.

Ik ga dus eerst op een toeristenvisum van 6 maanden, dan wil ik in OZ een tweede WHV aanvragen, en DAN na een jaar een spouse visum aanvragen.
rolleyes.gif


Het liefst heb ik dus een half jaar ticket, dat ik dan in Australie omzet naar een jaar ticket zodat ik met Kerst naar NL kan. Al hoef ik niet perse naar NL, maar een enkeltje is bijna net zo duur als een retourtje, dus why not. En ik wil ook niet dat ze bij de grens gaan denken dat ik misschien nog wel eens heel lang kan blijven
rolleyes.gif


MAARRRR op sites als vliegtickets.nl zijn de tickets wel goedkoop, maar kun je geen open tickets kopen (dat moet dan weer telefonisch, en is duurder)..

Dus wat ik eigenlijk wil ik jaar ticket of open ticket. Vertrek januari 14-18, Terug juli ook 14-18. Ongeveer 30-40 kilo bagage mee. En fiets. En in Australie de einddatum wijzigen naar December, zonder dat het al te veel kost.

Oh ja, en officieel is het geen emigratievlucht, want ik heb een toeristenvisum....
 
Een openticket is bijna niet meer te krijgen, begreep ik. Tegenwoordig zijn het allemaal jaartickets. Nu is het zo dat ze dan gewoon een einddatum invullen en die kun je later dan weer wijzigen (binnen het jaar) MAAR bij sommige maatschappijen betaal je voor het wijzigen van de datum, bij anderen is het gratis.

Het loont dus zeker om even rond te kijken.
 
maar hoe boek je een jaarticket online... je kunt maar 11 maanden naar voren boeken... dus als ik nu voor januari heen boek, kan ik niet later dan september terug boeken. Is dat dan automatisch een jaarticket|?
 
AAARGH de tickets worden alleen maar duurder.... zouden ze nog goedkoper worden? Ik ga mid-januari
mellow.gif

In juli waren de tickets al rond de 1400 , nu rond de 1500-1600, maar als ik bv. nu naar volgende maand kijk zie ik tickets voor 1200 euro?
Nog een maandje wachten met boeken, of toch maar die 1500 doen?
 
Hoho!!! Even wachten met boeken!! Waarvandaan en waarop wil je vliegen?
Ik heb een geweldige site voor tickets
wink.gif
...but it's gonna cost ya!
evil.gif
 
Amsterdam naar Brisbane. Heen zo tussen 14-18 januari (flexibel). Terug maakt niet uit... Moet wel een wijzigbaar ticket zijn, want ik wil rond Kerst terug naar NL (en kan nu nog geen terugreis voor december boeken). Verder wil een fiets mee kunnen nemen (KLM en Emirates zijn hier erg makkelijk in) en ook nog zo'n 20 kilo gewone bagage. Ben benieuwd :wink:
 
hallo,

'Dat ze steeds duurder worden is niet zo moeilijk te verklaren....
Ik zat nog niet zo lang geleden "de Rekenkamer" te kijken(leuk programma trouwens :wink: ), en daar ging het over de handel van de vliegtuigmaatschappijen. Het is dus zo dat hun een syteem hebben dat gelinkt is aan het i.p. adres van je computer. Deze 'traced' waar jij naar kijkt op de site.
Als je telkens een bepaalde datum of bestemming kiest dan zal dit systeem stelselmatig de prijs verhogen van de tickets. NIEMAND BETAALD HETZELFDE VOOR EEN VLIEGTICKET...
Ik kijk dus ook met regelmaat op mijn eigen pc omdat ik het leuk vind om er mee bezig te zijn, maar boeken doe ik op de pc van mijn ouders!!!

even ter info!!!!

gr. didado
 
Beste Didado, als je dat verhaal gelooft, heb je misschien ook interesse in een brug in Sydney die te koop staat......



EDit: Heb het programma natuurlijk ook zelf even bekeken en wat blijkt: Dit verhaal wordt verteld door een voorbijganger die naar zijn mening over de kosten van het vliegen wordt gevraagd. In een bepaald stuk zegt hij wel eens gehoord te hebben dat het op die manier zou werken....

Direct daarna volgt een stuk over de werkelijke manier die de verschillen in prijs bepaald: De computer kijkt naar flexibiliteit van de reiziger en de duur van zijn reis, dit in combinatie met de gewone vraag en aanbod curve..

Graag even goed opletten voor je mensen een broodje Aap verhaal aansmeert
 
Lijkt mij ook erg onwaarschijnlijk!

Wij hebben geboekt van A'dam-Melbourne..Koste in totaal voor 2 personen nog geen €1850,-!!!!
Nu wil je weten waar....
evil.gif

Gewoon op de site van Cathay Pacific, Datum wijzigen kost €250,-, 1 stop op heen en terugreis in Hong Kong! Met niet meer dan 3 uur wachten in HK! Perfect!

Laat je weten wat het kost? Succes!

Groeten Steven
 
Via Frankfurt heb je nu nog vluchten voor € 2500,- voor 2 personen met Quantas geboekt via Bugetair.nl. :wink:
 
maar een wijzigbaar ticket kun je bij budgetair alleen telefonisch boeken, dus wordt dan toch nog een stuk duurder... die goedkope tickets zijn vaak niet wijzigbaar, of het zijn geen jaar tickets... ik zie ook wel goedkopere tickets, maar die voldoen weer niet aan wat wij willen...
 
Back
Top