Vliegtickets boeken

Ik ga toch maar voor KLM... we mogen allebei 2 x 23 kilo mee, dus 3 koffers en een fiets (met 100 euro toeslag als ie zwaarder is dan 23 kilo). Dat lijkt me toch het handigst. wijzigingen 100 euro.. misschien wel wat duurder... maar ja.. dit ticket is tenminste wijzigbaar, en annuleerbaar, EN we mogen wat meer bagage mee.
 
Ik zou ff goed informeren bij de KLM want de laatste berichten zijn:
Economy , max 1 koffer per persoon en max 23 kilos.
Business: max 64 kilos p.p. en max 2 koffers.

Ze zijn erg strikt geworden, dus informeer even en ook wat betreft je hand bagage.
Soepelheid in deze industry is wel minder geworden.

Jan
 
Jeeeej, redelijk goedkope tickets gevonden bij Emirates 1300 euro. met 42 kilo bagage.

KLM heeft me inderdaad verkeerd geinformeerd. Ik mag maar 1x23 kilo mee. En ze zijn wel grapjassen bij de KLM. Zoek je op tickets, klik je de goedkoopste optie aan 1349 euro, en TADAAAA, prijs verspringt naar 1600 euro... En dit gebeurt alleen bij de goedkoopste tickets, die bestaan dus helemaal niet!
 
Stelletje boeven zijn het!!
evil.gif
 
Misschien een stomme vraag, maar als je naar Australië gaat op een retourtje om je visum te valideren, moet je dan ook nog een toeristenvisum aanvragen? :huh:
 
Domme vragen bestaan niet, mensen die vragen worden wijs.
Er bestaan alleen domme antwoorden. :up:

Dus bij deze het domme antwoord: :grin:

Je hebt ten allen tijde een geldig visum nodig om Australië in te komen.
Een 475 visum is een geldig bewijs om Australië in te mogen.
Een toeristen visum ernaast aanvragen is dus net zo iets als een los kaartje kopen als je een abonnement voor het zwembad hebt. :wink:
 
Domme vragen bestaan niet, mensen die vragen worden wijs.
Er bestaan alleen domme antwoorden. :up:

Dus bij deze het domme antwoord: :grin:

Je hebt ten allen tijde een geldig visum nodig om Australië in te komen.
Een 475 visum is een geldig bewijs om Australië in te mogen.
Een toeristen visum ernaast aanvragen is dus net zo iets als een los kaartje kopen als je een abonnement voor het zwembad hebt. :wink:
Moet je er wel even bij vertellen dat je abonnement vervalt, als je daarna een los kaartje koopt.
Het is niet een kwestie van dubbelop, maar laatste visum geldt.
Zonde om je (semi)permanent om te ruilen voor een tourist.

Bart
 
Jemig dat is ook zo, stond ik niet eens bij stil. :up:


Zie je wel dat het een dom antwoord was, het was maar een halve. :grin:
 
Wij hebben een retourtje geboekt voor 2 volwassenen en 2 kids van 7 en 4 jaar, Dusseldorf-Melbourne en vliegen met Emirates voor nog geen €840 p.p.
Een stop van maximaal 4 uur op heen en terugreis in Dubai en je mag 30 kg bagage p.p. meenemen.
Vanaf Schiphol vliegen zou in totaal €1000 duurder zijn geweest! :shock:
Geboekt via budgetair.nl. :up:
 
Hoi reizigers,

Ik werk al zo'n 20 jaar in de reiswereld en kan wellicht enige duidelijkheid geven in de wereld van vliegtickets:

Om te beginnen heb je meestal economy- en businessclass in een vliegtuig (enkele airlines met firstclass). Binnen zo'n economyclass heb je vele tariefsoorten (20 à 30 verschillende). Deze tariefsoorten hebben allemaal een letter/farebase waarin ze geboekt worden. Voordeligeste bij KLM zijn de R, N en T-klasse. Duurder zijn de K, H, L, B, S en bv de Y klasse. Elke klasse heeft ook weer zijn voorwaarden. Dit zijn zeer belangrijke punten voor ons emigranten. Wij willen vaak tickets die een jaar geldig zijn en die we eventueel ter plaatse kunnen wijzigen naar een andere datum. Daarom komen we vaak uit bij de (iets) duurdere tickets. De goedkoopste tickets zijn meestel niet wijzigbaar en slechts geschikt voor verblijf van een maand. (open tickets bestaan dus niet meer, hiervoor worden tickets gebruikt die je -al of niet tegen kosten- kunt wijzigen). We is het zo dat per airline er veel verschillen zijn en ook vanaf welke luchthaven je vertrekt.
Het kan dus zijn dat je een prijs opvraagt voor een KLM vlucht naar Sydney (zal worden uitgevoerd in combinatie met Malaysian Airlines) vanuit Amsterdam en dat je een prijs krijgt van
Eur 1300.- pp. Vraag je dezelfde vlucht op, maar vertrek vanuit Brussel, dan kan het zijn dat je eur 100 of 200 pp voordeliger uit bent. Je vliegt meer (Brussel-Amsterdam v.v.) en je betaalt minder... KLM probeert hiermee passagiers uit Belgie naar Nederland te halen.

Prijzen van de airlines kunnen dus van dag tot dag verschillen en zelfs van minuut tot minuut. Helaas kun je via de verschillende websites vaak niet achterhalen wat de voordeligste boekingsklasse is. Hiervoor zul je echt naar een IATA reisagent moeten gaan. Zij kunnen snel zien op welke dag de voordeligste klasse nog beschikbaar is en een optie nemen op deze vlucht.

Zeker voor de mensen uit het zuiden van het land is het raadzaam om ook te kijken naar vertrek uit Brussel, Dusseldorf of Frankfurt. Dit kan je soms veel geld besparen. Sommige airlines vliegen namelijk niet op Amsterdam, maar wel op Brussel (voorbeeld is Etihad / Virgin Australia).

Afgelopen oktober ben ik zelf gevlogen naar Sydney met China Southern Airlines voor een tarief van eur 800.00. Malaysia Airlines en Cathay pacific waren op dat moment zo' n 400 a 500 euro hoger. Ticket was slechts een maand geldig. Had ik meer tijd gehad, had ik kunnen kiezen voor een ticket met een minimum verblijf van 45 dagen en was ik 100 euro voordeliger uitgeweest.

Mochten er vragen zijn, dan hoor ik het graag en wellicht dat ik jullie kan helpen.

Ad
 
Voor wie het interessant vind:
het hoogseizoen voor de tarieven begint in 2012 in ieder geval zo rondom 29 juni. Dat is ook precies het moment dat in het zuiden de scholen vakantie krijgen.

Ik heb gezien dat Malaysian regelmatig een scherp tarief heeft. Weliswaar met kort verblijf (max 1 maand), maar dat kan interessant zijn voor mensen die een validatie trip gaan boeken.
Korean Air heeft ook vrij scherpe tarieven (ook vanaf Frankfurt), net als China Airlines.

Vooral buiten de schoolvakanties komen gunstige tarieven regelmatig voor.

Maar vergis je niet in de basistarieven, want helaas is de luchthavenbelasting voor Oz hoog, die de prijs sterk beinvloeden.

Voor wat betreft enkele reizen:
buiten het hoogseizoen heeft Singapore Airlines vrij goede tarieven.

Maar voor alles geldt: voor de goedkoopste tarieven zijn de minste stoelen per vlucht beschikbaar. Vol is vol en wordt de prijs hoger.
Vaak kun je vanaf 11 maanden voor vertrek al boeken en hoeft het ticket niet direct geprint te worden (in ieder geval als je via een reisagent boekt tenminste).

Succes voor wie al zover is dat het ticket geboekt kan worden.

Groetjes Edireliro
 
Back
Top