vliegtickets

Ed en Hanneke

New Member
Hoi Oz lovers!! :-D

Heeft iemand nog tips waar je goedkoop je tickets kan krijgen??!!? Ik heb de hele vliegtickethandel doorgespit op internet, maar veel goedkoper dan 1000 euries wordt het niet. :evil:

Wie heeft er nog suggesties??!??

Ik zit de laatste tijd niet meer heel erg in de ticket-business, aangezien wij voorlopig niet teruggaan (geen geld voor). Van mijn ouders kreeg ik de volgende site doorgemaild:
http://www.skybreakers.nl/ en
http://www.vliegtarieven.nl/

Ik heb zelf nog niet gekeken, dus ik weet niet of het goede sites zijn.
Is die 1000 euro voor een retour of enkele reis? Voor een retour is het namelijk niet duur. Onze enkele reis kostte via Singapore Airlines 486 euro pp, incl belasting en toeslagen, maar dat was een speciale actie afgelopen januari.

die 1000 euries was voor een retourtje. ik moet zeer waarschijnlijk ff op en neer voor wat zaken te bespreken aldaar en tegelijk kan mijn vrouw rondkijken. Zij is er nog niet geweest.

Het is inderdaat maar een vage zooi. Zit net weer eventjes te kijken op Singapore Airlines dinsd. 7 maart 2006, 1pers, enkelenreis voor 687 eurie :up: Maar 1 dag eerder op de zelfde tijd 947eurie  :? :? :?
Nog een vraagje voor de elite vliegers. Ik heb zonder stop over aan geklikt maar toch land het toestel in Singapore om 22:45 en vertrekt pas weer 08:00. Is dat normaal??? Wat moet je dan doen in de tussen tijd :? :roll:
tnx  :up: 

Wachten? :-o
Maar stopover met SA is goedkoop en van de echte travelers heb ik
gehoord dat het beter is tegen een jetlag.  :up:

Tja,

Ik heb toen een stop-over gehad in Malaysia (vloog toen ook met Malaysian Airlines). Maximale stop was toen rond de 3 uur.

Helaas zijn er nog geen vliegtuigen die de afstand Amsterdam - Australie in een keer kunnen overbruggen. Vandaar dat ze ergens in Azie een stop maken. En elke maatschappij kiest er dan (vaak?) voor om zijn eigen land aan te doen.

[quote author=Maluka link=topic=1959.msg18645#msg18645 date=1119250261]
Tja,

Ik heb toen een stop-over gehad in Malaysia (vloog toen ook met Malaysian Airlines). Maximale stop was toen rond de 3 uur.
[/quote]

Dat gaat dan nog wel maar om eventjes dik 9uur te wachten, dat is toch wel een rot eind. Ik ga is kijken bij malaysia  tnx mate :up:

[quote author=Bear link=topic=1959.msg18642#msg18642 date=1119249334]
Nog een vraagje voor de elite vliegers. Ik heb zonder stop over aan geklikt maar toch land het toestel in Singapore om 22:45 en vertrekt pas weer 08:00. Is dat normaal??? Wat moet je dan doen in de tussen tijd
[/quote]

Wat je dan moet doen???
Singapore onveilig maken, wat anders?
Grijp je kans, je komt tenslotte niet elke dag in Singapore, weeeeeereldstad!

:thankyou:

[quote author=Ton en Ineke link=topic=1959.msg18644#msg18644 date=1119250112]
Wachten? :-o
Maar stopover met SA is goedkoop en van de echte travelers heb ik
gehoord dat het beter is tegen een jetlag.  :up:

[/quote]

Met zoveel uur tijdsverschil kost het een paar dagen om te herstellen van de jet-lag ...... Gewoon doorvliegen en zo snel mogelijk naar Oz.  :-D

[quote

Wat je dan moet doen???
Singapore onveilig maken, wat anders?
Grijp je kans, je komt tenslotte niet elke dag in Singapore, weeeeeereldstad!

Precies, zo hebben wij een uurtje of 6 in Hong Kong rondgedwarreld, ook heel apart.
Zolang je maar van de luchthaven af mag is het toch juist leuk?
Moe wordt je toch wel.

Maar is er dan ook s'nachts iets open in Singapore. De stop over valt nl s'nachts :? En toch blijft het een eng idee.... Raar is dat :lol: Geef mij een visum en rugzak dan mag je me zo ergen midden in Adelaide dumpen. Dat is geen probleem, maar singapore, zo'n aziatisch land, Ik weet het niet :-D dat geeft toch een ander gevoel :roll:   we zien wel :up:

[quote author=Maluka link=topic=1959.msg18645#msg18645 date=1119250261]
Tja,

Helaas zijn er nog geen vliegtuigen die de afstand Amsterdam - Australie in een keer kunnen overbruggen. Vandaar dat ze ergens in Azie een stop maken. En elke maatschappij kiest er dan (vaak?) voor om zijn eigen land aan te doen.
[/quote]

Dat kunnen ze allemaal wel met de Boeing 747-400 maar ze doen het niet omdat ze anders het vliegtuig niet vol kunnen krijgen en omdat mensen last kunnen krijgen van Trombose als je te lang achtereen in het vliegtuig zit.

[quote author=hawk link=topic=1959.msg18752#msg18752 date=1119331404]
Dat kunnen ze allemaal wel met de Boeing 747-400 maar ze doen het niet omdat ze anders het vliegtuig niet vol kunnen krijgen en omdat mensen last kunnen krijgen van Trombose als je te lang achtereen in het vliegtuig zit.
[/quote]

:-D :-D Ik denk dat je ze te hoog inschat :evil: Het zal meer zoiets zijn verder vliegen = meer brandstof in 1 keer.......Meer brandstof is zwaarder en dat betekent minder passagiers. Dat is slecht voor hun portomonee

Het is heel simpel, boven Azie is de tank leeg, en moeten ze naar beneden.
De 747 kan max 12000 km, alleen de nieuwste 777-200LR  Worldliner kan 17000 km
en kan nonstop A.dam Sydney.
Dan mag je van hun gewoon een pil nemen voor je Trombose.  :-D

[quote author=Ed en Hanneke link=topic=1959.msg18616#msg18616 date=1119222046]
Heeft iemand nog tips waar je goedkoop je tickets kan krijgen??!!? Ik heb de hele vliegtickethandel doorgespit op internet, maar veel goedkoper dan 1000 euries wordt het niet. :evil:
[/quote]

Tip: Ik zou eerst de vergelijkings sites afgaan en dan de prijs controleren direct bij de site van de maatschappij...

Ik heb zelf voor Singapore Air gekozen vanwege het aantal stopovers.... Ik ben een keer met Quantas via London gegaan maar dat was zo'n tegenslag als je na 7 uur (1 uur AMS-LDN, moest toen 5 uur wachten, + 1 uurtje vliegen) weer ziet dat je over Amsterdam vliegt en dan moet je nog zo'n 23 uur.

Het hangt natuurlijk erg af wanneer je wilt gaan...maar deze:

Departing: Amsterdam(AMS) on Thu, 01 Dec 2005, 1115 hrs
Arriving: Singapore(SIN) on Fri, 02 Dec 2005, 0635 hrs

Departing: Singapore(SIN) on Fri, 02 Dec 2005, 0955 hrs
Arriving: Melbourne(MEL) on Fri, 02 Dec 2005, 2020 hrs

was 915 Euro...direct geboekt op de singaporeair site...

Of je kan juist kiezen voor een stopover om een dagje te gaan siteseeing in Bangkok, Kuala Lumpur of Singapore...steden waar je je prima kan vermaken!!!

happy travells  :lol:

Marco

is er eigelijk een beetje een algemeen regeltje :| Over op wat voor dagen het relatief goedkoop vliegen is bijv op 1januari ofzo? Of vraag ik nou iets doms :roll:

Back