vliegtickets

Absoluut niet dom, Bear! Maar dan zou je misschien nog beter 31 dec 's avonds kunnen vliegen... bij de KLM was dit vorig jaar aanzienlijk goedkoper. Maar dat geldt niet altijd, hoor! Vaak bestaat er toch een fixed prijs.. Bovendien zal bv China Airlines zich niet zoveel aantrekken van 31 dec  :roll:

Er wonen veel Australiers in Europa die graag naar Oz terug gaan voor kerst. Vaak zijn de tickets na kerst dan ook een stuk goedkoper. Misschien een optie.  :)

Mijn beste vriendin in Nederland wil op vakantie komen naar Australie. En nu heeft ze op internet zitten neuzen. En heeft bedacht om er gelijk een rondvlucht van te maken. Het is niet gigantisch veel duurder en een mooi excuus om langs Australie te komen, of een mooi excuus om meer van de wereld te zien terwijl ze haar wereldreis maakt  :-D. Het is maar net hoe je het bekijkt  :wink:.

Misschien voor meer familieleden een leuk idee??? Ik heb het gezien vanaf 1500 euro. Iemand een betere deal ontdekt??

Deal all around the world ticket (even intoetsen in google):

Minimaal 4 stopovers, max 10, start en eindigen in London, 1 richting of visa versa,  ik heb er al prijzen gezien via Mexico, Fiji, Nieuw Zeeland, Australie voor 1300 euro.......

Standaard around the world of op maat gesneden...... :up:

Gr. SAb

Wij betalen voor een "enkeltje" Amsterdam - Adelaide op 6 september a.s. 725 euro met Singapore Airlines. Hebben er voor gekozen om als stopover een aantal dagen in SIngapore te blijven en daarna het laatste stuk van de reis te doen.

Michel

[quote author=jufrebekka link=topic=1959.msg18912#msg18912 date=1119439346]
.. een mooi excuus om meer van de wereld te zien terwijl ze haar wereldreis maakt  ..

Ik heb het gezien vanaf 1500 euro. Iemand een betere deal ontdekt??
[/quote]

Bedoel je de BIG Planet Tour Ticket van Singapore Airlines en Air New Zealand?

Vroeger hadden verschillende luchtvaartmaatschappijen bilaterale samenwerkingsverbanden voor RTW-tickets (Round the World) tickets. Door de komst van de Allianties is hier verandering in gekomen. Zowel One World (onder andere Britsch Airways, Qantas en American Airlines) als Star Alliance (Singapore Airlines, Air New Zealand, Lufthansa en United Airlines) hebben uitgebreide RTW tickets vanaf  EUR 2000.  De BIG Planer Tour ticket is een uitgekleden versie van Singapore Airlines en Air New Zealand.
Meer weten: een reisburo in Amsterdam heeft een foldertje http://www.worldticketcenter.nl/pdf/brochure.pdf

Een andere tip is een reis opbouwen met enkeltjes. In 2002 heb ik een reis rond de wereld gemaakt (Australie - New Zealand - Fiji - Cook Island - Californie) op deze manier. Killroy Travel heeft goedkope enkeletjes voor jongen (<26 jr) en studenten (<34 jr)

Er zijn legio mogelijkheden om naar OZ te vliegen, maar het meest directe is nog steeds Sing Airlines of Malaysian Airlines.
Ook een tip: Kijk naar de airline en de schedule welke je direct naar de stad van bestemming vliegt.
Je hebt elke avond versch vluchten van Sing Airlines en Qantas uit Singapore en de eind bestemming is dan b.v. Perth, of Melb of Sydney, dus kies degene waar  je als EERSTE arriveert.
De reisbureaus in Nl hebben vaak totaal geen idee hoe dat zit.  Dus effe checke......
Vaak ga je eerst naar Sydney, daarna naar Melbourne, verlies je dus 3-4 uur, of andersom,dus controleer je travel agent om zelf het internet te raadplegen welke vlucht waar eerst landt.

Sommigen willen zo goedkoop mogelijk, maar dan zal je vaak uren moeten wachten op aansluiting.
Betaal je iets meer dan veelal zijn de aansluitingen beter.
Cathay Pacific is ook niet slecht. En de Emerites is fantastisch, maar let even op de aansluitingstijden, want dat weet ik niet zo.

Dus je moet afwegen de prijs (zeer goedkoop en dan niet klagen......) en de snelle overtocht.

In Singapore trouwens, als je meer dan 5 uur moet wachten, kun je GRATIS (Hallo Nederlanders) , ja ik zei GRATIS, vanaf de luchthaven met een bus mee om Singapore te bekijken, de duur is 2 -3 uur, allemaal GRATIS laten ze je de stad Singapore zien, met uitstekende begeleiding.
Niet dat het mij interesseert want ik kom er al vele keren per jaar, voor andere doeleinden, maar ja, je doodt de tijd op die manier en de meesten denk ik zijn nog nooit in Singapore (veiligste stad ter wereld) geweest.
Op de luchthaven zijn er INFO kiosks en daar bestel je je GRATIS kaartje.
Cheers.

Kuch kuch eventjes het stof van dit oude topic blazen. Beren mans heeft weer eens een onzinnige vraag :roll:

*Die vertrek en aankomst tijden die staan aangegeven op de website van SA. Zijn dat nou local tijden of Nederlandse tijden. Bij mij staat er:

Departing: Amsterdam(AMS) on Sun, 26 Feb 2006, 1115 hrs
     Arriving: Singapore(SIN) on Mon, 27 Feb 2006, 0635 hrs

Departing: Singapore(SIN) on Mon, 27 Feb 2006, 2350 hrs
      Arriving: Adelaide(ADL) on Tue, 28 Feb 2006, 0905 hrs

Nu ik het zo zie staan denk ik toch het licht ineens te zien, er staat "arriving: Singapore on ...  0635" dus gewoon local time dus. Laat de vraag toch voor alle zekerheid even staan :| 
tnx people

Alle tijden zijn lokaal zoals ze in die tijdzone daar gelden....dus nee, alleen je vertrektijd vanaf Amsterdam Schiphol komt overeen met de Nederlandse tijd :p

[quote author=Bear link=topic=1959.msg36519#msg36519 date=1132077532]
    Departing: Amsterdam(AMS) on Sun, 26 Feb 2006, 1115 hrs
    Arriving: Singapore(SIN) on Mon, 27 Feb 2006, 0635 hrs

Departing: Singapore(SIN) on Mon, 27 Feb 2006, 2350 hrs
      Arriving: Adelaide(ADL) on Tue, 28 Feb 2006, 0905 hrs

[/quote]

Effe rekene, uitgaand van Nederlandse tijd.
van ams naar sin=11:15 - 06:35 = 19 uur 20 min
en
van sin naar adl= 23:50 - 9:05 = 9 uur 15 min

Het lijkt mij erg vreemd dat je 19 uur en 20 min van ams naar sin vliegt en dan maar 9 uur en 15 mijn er over doet van sin naar adl.

Nee, het zal wel locale tijden zijn :evil: :evil: :evil:

Rene

Tijden zijn altijd lokaal, anders reken je je suf en moet je zelfs letten op zomertijd/wintertijd-grappen. Op het moment zijn er 5 tijdzones in Australia omdat de individuele staten het niet eens kunnen worden. Lekker als je dan van Sydney naar Perth moet, geen idee hoe laat de vlucht gaat.

Singapore Airlines en Malaysian Airlines hebben beide dezelfde tijd-structuur. Alles landt in Singapore of Kuala Lumpur, de verbinding naar Sydney duurt een uur of drie maar Adelaide is hopeloos met 16u wachttijd. We hebben destijds gekeken of we naar Sydney zouden gaan en vandaag naar Adelaide maar dat leverde bijna geen tijdswinst op (maar wel extra vluchten en dus risico's op vertraging etc). De vlucht van Australie naar Europa daar-en-tegen loopt wel lekker, overstaptijd is een uur of twee.

Wij vliegen met kleine kinderen en zitten dus niet te wachten op bustours ofzo. In geen enkele reisgids staan ze vermeld maar ze bestaan wel degelijk: op beide luchthavens zijn airport-hotels (singapore zie http://www.airport-hotel.com.sg en Kuala lumpur zie http://www.klia.com.my/index.php?ch=22&pg=72&ac=49). De grap van deze dingen is dat je niet de luchthaven verlaat en dus dat je bagage blijft ingecheckt (behalve de handbagage uiteraard) en dat je niet door de douane hoeft. Stel er niet te veel van voor, het zijn gewoon schone kamers met badkamer die je per 6u kunt boeken. Heerlijk relaxt even languit, lekker douchen, beetje rondbanjeren en de 16u zijn zo stuk geslagen. Je kunt ze niet boeken via reisburo's, gewoon internet&creditcard.

En tenslotte vliegprijzen: vanaf Australie lijkt het duurder te zijn dan vanuit Europa. Ik heb in Adelaide een prima prijs geregeld voor mei volgend jaar: $1,460 excl tax. Ik heb me helemaal scheef geklikt op internet tot ik de laagste online-prijs vond op http://www.statravel.com.au en ben vervolgens daarmee naar het lokale http://www.flightcentre.com.au gegaan. Zij 'beaten elke price' dus deden nog $20 van de online-prijs af. Voordeel is nu dus de beste prijs maar wel een 'echt' reisburo (voorwaarde voor mijn wederhelft!).

succes!

Heeeeee tanks michielsylvia  :up:  :up:  :up:
De website van het transit hotel die zocht ik nog. Had al wel de pagina op de site van SA gevonden maar nog niet de directe website. Perfect :up:

Nog even over die bagage. Daar hoef je dus niet aan te denken. Dat wordt allemaal geregeld?? Of moet je die in SIN van de lopende band pakken??

gr. Barry

Hi Barry.

Bagage word direct door geboekt van Amsterdam naar Adelaide.
Daar hoeft je je geen zorgen over te maken.
Alleen de hand bagage.
Je kan ook een dag kamer boeken in een hotel in Singapore,
Ik zelf heb het in Hong kong gedaan kosten was €35.00
was voor 10 uur, heerlijk geslapen en gedouched.
Kan over internet geboekt worden, door vliegen.nl

Gr Ineke

Als je Singapore naar Adelaide vliegt en je hebt uitgerekend daar 9 uur en 15 min er over te doen, dan heeft het vliegtuig een tussenstop, dat kan Darwin zijn of Cairns of zelfs Sydney of Melbourne (ligt aan de dag en aan de maatschappij met wie je vliegt)
Normaal direct van Singapore naar Adelaide is 6 uur en 45 minuten tot max 7 uur .

Amsterdam naar Singapore direct (zonder tussenstop) is 12 tot 13 uur, dus als het 19 uur is dan heb je wel 2 tussenstops of moet je overstappen ergens op een ander vliegtuig.  Dus je vliegt niet met Singapore Airlines of KLM want die gaan rechtstreeks of je bent verkeerd voorgelicht door het reisburo.
Jan

@Bear : toen wij 6 jaar geleden met Singapore Airlines vlogen richting Melbourne was er ook een tussenlanding in Singapore. Wij moesten er 9 uur wachten. Maar Singapore Airlines bood ons wel een uitstapje (met gids) aan. We moesten onze paspoorts afgeven en een bus voerde ons door de stad, we maakten ook een boottocht en kregen overal uitleg bij. Al bij al duurde dit toch zo'n grote 2 uren en dit allemaal gratis. Maar ja, als het tijdens de nacht is, zullen ze dit wel niet doen, zeker? Je kunt in ieder geval eens informeren hé.
Grtjs,
Nath

[quote author=Ineke link=topic=1959.msg36623#msg36623 date=1132128643]
Kan over internet geboekt worden, door [size=12pt]vliegen.nl[/size][/quote]

Hoi Ineke
Weer bedankt voor de tip :up: Maar vliegen.nl kent ie niet?? Bedoel je soms vliegwinkel.nl?
gr. Barry

Nog even een kleine "comment" betreffende de opmerking van Michielsylvia dat de Staten het niet eens kunnen worden over de verschillende tijdzones.
Dat heb je verkeerd.
De Staten hebben nooit een probleem met die tijdzones gehad welke nodig zijn in een groot land als Australie, net als Amerika, Rusland en Canada.
Je zou het niet leuk vinden om in Perth om 3 uur s'middags de zon niet meer te zien omdat ze in Canberra de tijdzone van geheel Australie hebben vastgesteld, of andersom natuurlijk.

Je bent in de war met de zomertijden en dat heeft per individuele staat ook zijn redenen.
Sommige Staten hebben zomertijden en andere niet en dat wordt bepaald door de Staten en niet de Federale regering.
Verder is het zo dat de Staten hier onafhankelijk zijn op veel gebied, hun eigen wetten en hun eigen verkeersregels kennen. Moet je gewoon even aan wennen , maar als je hier eenmaal woont valt het allemaal best mee.

Geklukkig is het nu zo dat als de zomertijden in West Europa beginnen, dan dezelfde nacht gaat OZ over in wintertijd en ook van wintertijd naar zomertijd is weer in hetzelfde week end.
Had je eerst 8 uur, dan 1 maand 9 uur en dan weer 10 uur verschil met Nederland, nu is het dus of 8 of 10 uur  (9 uur bestaat niet meer, uitgezonderdd een extra maand gedurende de Olympic Games in 2000 en uitgezonderd een maand volgend jaar in Victoria alleeen ivm de Commonwealth Games) Dit is het verschil met de Oosterse Staten, dus Sydnye/Melbourne etc.

[quote author=Bear link=topic=1959.msg36730#msg36730 date=1132169261]
[quote author=Ineke link=topic=1959.msg36623#msg36623 date=1132128643]
Kan over internet geboekt worden, door [size=12pt]vliegen.nl[/size][/quote]

Hoi Ineke
Weer bedankt voor de tip :up: Maar vliegen.nl kent ie niet?? Bedoel je soms vliegwinkel.nl?
gr. Barry

[/quote]

Je heb gelijk Barry, ik had niet goed gekeken, gebeurt wel meer op mijn leeftijd.  :wheelchair: :lol1:
Sorry, maar probeer het eens om zo'n kamer te boeken.
Anders ben je gebroken als je aan komt.
En zoals eerder gezegt het helpt echt met de jetleg.

Gr Ineke

Ik heb bij dreizen de tickets besteld 748.00 euros en voor de kids 75%
maar we doen er maar 22.35u. over tussenstop K.L. van 3 uur
Hoe eerder je besteld hor goedkoper het is.

Back