Er zijn legio mogelijkheden om naar OZ te vliegen, maar het meest directe is nog steeds Sing Airlines of Malaysian Airlines.
Ook een tip: Kijk naar de airline en de schedule welke je direct naar de stad van bestemming vliegt.
Je hebt elke avond versch vluchten van Sing Airlines en Qantas uit Singapore en de eind bestemming is dan b.v. Perth, of Melb of Sydney, dus kies degene waar je als EERSTE arriveert.
De reisbureaus in Nl hebben vaak totaal geen idee hoe dat zit. Dus effe checke......
Vaak ga je eerst naar Sydney, daarna naar Melbourne, verlies je dus 3-4 uur, of andersom,dus controleer je travel agent om zelf het internet te raadplegen welke vlucht waar eerst landt.
Sommigen willen zo goedkoop mogelijk, maar dan zal je vaak uren moeten wachten op aansluiting.
Betaal je iets meer dan veelal zijn de aansluitingen beter.
Cathay Pacific is ook niet slecht. En de Emerites is fantastisch, maar let even op de aansluitingstijden, want dat weet ik niet zo.
Dus je moet afwegen de prijs (zeer goedkoop en dan niet klagen......) en de snelle overtocht.
In Singapore trouwens, als je meer dan 5 uur moet wachten, kun je GRATIS (Hallo Nederlanders) , ja ik zei GRATIS, vanaf de luchthaven met een bus mee om Singapore te bekijken, de duur is 2 -3 uur, allemaal GRATIS laten ze je de stad Singapore zien, met uitstekende begeleiding.
Niet dat het mij interesseert want ik kom er al vele keren per jaar, voor andere doeleinden, maar ja, je doodt de tijd op die manier en de meesten denk ik zijn nog nooit in Singapore (veiligste stad ter wereld) geweest.
Op de luchthaven zijn er INFO kiosks en daar bestel je je GRATIS kaartje.
Cheers.