vliegtickets

Vliegtarieven.nl  Enkeltje Amsterdam-Perth op 2 maart 2006.
743 euro ( 585 excl) met Singapore Airlines.
Bij traveldeals.nl hadden ze een aanbieding van 602 euro ( excl) met Emirates,maar daar kun je geen extra bagage meenemen zei ze.
Ik heb 3 keer met Qantas gevlogen,overstap in Londen. ( geboekt via traveldeals.nl)
Prima maatschappij,aardig cabine personeel,niet een keer meegemaakt dat iemand sjaggerijnig was  :)

Oja,bij worldticketcenter.nl bleek ook nog een aanbieding met Royal Brunei van 488 (excl)
Van hen weet ik niet of je extra bagage mag meenemen,dat heb ik 2 keer gevraagd en kreeg er geen reactie op  :?

wij hebben een stop in Kuala Lumpur en krijgen gratis de gelegenheid van een hotel kamer gebruik te maken om een beetje te kunnen bijslapen! We worden gebracht naar het hotel en weer terug ook dit is een gratis dienst!

Hebe, Het ligt aan je arrangement maw met welk soort ticket je vliegt en hoe lang de stopover is in K.L.
Er zijn 2 hotels op de airport, een binnen en een buiten, beide op loopafstand en hoogwaarschijnlijk zullen ze je in degene plaatsen welke net er buiten ligt, paar minuten lopen, dus je wordt niet gebracht met een auto. Ik heb daar paar keer gezeten, zeer goed hotel.
Als de stopover minder dan 24 uur is, kun je je bagage vanaf Schiphol doorboeken naar Australie en dat zou makkelijk zijn, dan wel zorgen dat je kleding/toilet spullen  in  je handtas hebt voor die nacht in het hotel.
Dus bij vertrek Schiphol kun je het regelen, moet je ook zeggen bij het inchecken. Zie je de koffers dus pas in Australie en ben je binnen 1 minuut in K.L. door de douane naar dat hotel.
Ook de instapkaarten op Schiphol vragen voor K.L.- OZ., deze gebruik je weer bij de terugkeer via de douane.

iemand ideeen voor goedkopen tickets vanuit Australie. Wil graag met de kerst en oudjaar 3 weken naar Nederland. Ik schrok me kapot, 2 retourtjes, Adelaide- Amsterdam AUD 5600  :|
suggesties iemand?

tanks :up:

Bear,
Sorry, geen ideeen... Wel vragen: Nu al weer plannen voor een vakantie naar NL? Dat is best snel (nou ja, dat zou het voor mij zijn, ik denk eerder aan over een jaar of 5 of zo ;-) ). Maar daarnaast denk ik dat tussen kerst en oud&nieuw sowieso altijd een dure periode is, want dan wil iedereen familie en vrienden opzoeken.. Is het niet beter (goedkoper EN weer technisch) om in de (Australische!) winter te gaan?

Perthpete

Bear,
Wat een geld zeg! :|
Nee ik heb ook geen suggesties... Sluit me wel een beetje bij Perthpete aan. Nu al terug naar NL. Geef jezelf een paar jaar tijd zodat je voor de trip kan sparen? Blijft een heel bedrag maar dan is het misschien wel beter op te hoesten. Maar dat is puur mijn mening natuurlijk. Blijf zoeken naar aanbiedingen!!

Heel veel succes!

Groetjes Lin :)

Jeetje dat is zeker moeilijk ja!
Ik zou het ook knap moeilijk vinden om het dan niet te boeken hoor..
Juist omdat je er dan toch aan vast zit he ;)

ander vraagje..
Vanaf wanneer ga je voor kids betalen en wat zijn ongeveer die prijzen same als voor volwassene offuh?

M5: Aantal posts uit topic Aktie Vliegreizen gemerged met topic Vliegtickets.

Je kunt een verzekering afsluiten waarbij je je geld terugkrijgt als je je visum niet hebt, maar ik ben wel bang dat dat alleen te boeken is als je bij hen een ticket boekt. Gaat via Unigarant volgens mij.

Voor kinderen betaal je altijd, maar babietjes maar 10% van de volledige ticketprijs. Dat is tot 2 jaar. Daarna betaal je geloof ik iets van 70?% Dat verschilt per maatschappij. Ze hebben dan geen eigen stoel.

voor babies betaal je inderdaad 10% en heeft je kindje geen eigen stoel - wel is indien beschikbaar een babycot (hangend wiegje) te boeken. Hiervoor moet je meestal wel vroeg boeken en er wordt een verzoek gedaan, wil dus niet per definitie zeggen dat je de babycot ook daadwerkelijk krijgt.

voor kinderen vanaf 2 jaar betaal je meestal 90% maar krijgen ze weer wel een eigen stoel.

Hgr, Jeanine

[quote author=Bear link=topic=4831.msg61507#msg61507 date=1149231433]
iemand ideeen voor goedkopen tickets vanuit Australie. Wil graag met de kerst en oudjaar 3 weken naar Nederland. Ik schrok me kapot, 2 retourtjes, Adelaide- Amsterdam AUD 5600  :|
suggesties iemand? [/quote]De 3 weken voor kerst zijn de duurste die er zijn en pas midden januari wordt het echt weer wat goedkoper (zo'n $3600 voor 2 retourtjes), al kun je soms nog wel eens redelijk goedkope tickets krijgen als je het niet erg vindt de kerstdagen, of oud- en nieuw, in het vliegtuig door te brengen. Die specifieke dagen kunnen soms ook wat goedkoper zijn. Als het jullie om de Hollandse decembergezelligheid gaat, is het misschien te overwegen, om voor Sinterklaas terug te gaan, niet voor kerst. Eind november, begin december moet je nog wel 2 tickets kunnen vinden voor rond de $4000 lijkt me. Heb je al eens op www.zuji.com.au gekeken?

ok 70 of 90 % ligt er dus aan nou dan moeten we dus echt opschieten haha
Want dat word krap aan dan.
Als Bart nog 1 jr werkervaring eerst moet doen..
hehe
Maar ja dan weten we dit in ieder geval..
En zo'n babycot is niet nodig dan heb ik liever een draagzak ofzo..maar misschien is het wel handig maar dat komt tzt wel!

:-D 24 uur lang een draagzak? Nee joh dat is niet te doen! Ik ben nu 2x naar Australie gevlogen met een uk en 2x 11 uur naar Canada. Geloof me, het is lekker als je je uk even neer kan leggen! Trouwens voor je kindje ook!

Groetjes Lin :)

neej haha 24 h ben je gek!!
haha gewoon voor 1 of 2 slaapjes ofzo bart mag ook wel eens..
maar nu gaat dat nog wel..
maar als ze tegen de 2 aan gaat zitten ja dan denk ik toch niet meer hehe
Dan maar ruim reserveren voor die cot haha :p

Tja uuhhh nu al terug?? :oops: :-D
De vlucht is gewoon zo mee gevallen dat we het zeker niet erg vinden om dat 1 X per jaar of 1 X per  2 jaar over te doen.  Tja de 1 gaat naar Bali of Nieuw Zeeland op vakantie de ander naar Nederland... Zo duur is het tegen woordig niet meer "dacht ik" :wall: :wall:

Maar goed ik speur nog even verder en wachten tot volgend jaar juni om een vakantie Nederland te doen gaat moeilijk worden. Ik geloof dat plannen steeds serieuzer worden, dat me ouders , 2 broetjes en zusje 6 maanden :| :up: deze kant op komen. 
Dan zitten die kinderen net tussen twee scholen in en schijnt het dus mogelijk te zijn om er 6 maanden tussen uit te knijpen.

Toch nog ff een aanpassing!

Kinderen vanaf 2 betalen geen 90, maar 75% van het volwassentarief (babies krijgen 90% korting)!!

Hgr, Jeanine

Hoi Allemaal!

Iemand enig idee wat ik het beste kan doen met mijn vliegticket?

Ik heb mijn studentenvisum aangevraagd, maar moet eind juni nog medicals doen. Dat moet dan nog opgestuurd worden. ik verwacht dat dat een week duurt. Dan moet immigratie er nog naar kijken etc.

En als ik dan heel erg veel mazzel heb dan krijg ik dus begin / half juli bericht dat ik een visum heb en weer down under kan gaan. Alleen dit is dus niet zeker. In normale situaties geen probleem, maar ik ben... eh,... speciaal.. zal ik maar zeggen.

In ieder geval, mijn studie begint 20 juli. Dat is dus ongelooflijk krap. Het zou dus best kunnen zijn dat als ik begin juli visum krijg meteen moet vliegen.

maar ja, boek ik dan nu al een ticket? Het veiligst is natuurlijk om pas te boeken als ik een visum heb, maar als ik a la minuut moet vliegen....dan word dat een duur ticket denk ik?

Heeft iemand tips & suggesties over wat ik kan doen? En iemand onlangs nog een goedkoop ticket voorbij zien vliegen? Ben maar een student? En sta straks al dik in het rood.

Ohja, meeliften in iemand zijn prive-jet, daar heb ik ook geen bezwaar tegen.  :-D :up:

Ik zit te azen op t goedkoopste retourticket, en so far is Cathay en KLM (wel uitgevoerd door Malaysia airlines) het goedkoopst.

Ik ken eigenlijk allebei de maatschappijen niet, dus.. ik wil jullie vragen, wat is het beste bevallen en waarom? Volgens vliegtarieven.nl heeft Malaysia meer beenruimte (86.4 cm) dan Cathay (81.2 cm), dat vind ik eigenlijk het belangrijkst. T blijft een lange zit, met weinig ruimte. Op vliegtarieven.nl kan je ook waarderingen voor het geheel bekijken en daar scoort Cathay hoger. Maar er zijn ook mensen die een 1 geven omdat een maatschappij niet tegemoet komt als je te laat bent voor je eigen vlucht  :| dus ja dat vind ik niet zo heel representatief..

Stopover voor Cathay is Hong Kong, Malaysia Kuala Lumpur.. Daar nog verschillen?

Ik hoop dat jullie wat ervaringen willen delen! Thnz

Nelle

Nelle,
Ze zijn allebei goed, heb ze vele malen gevlogen, maar Malaysia heeft de minste wachttijd op de airport, vooral Cathay op de terugweg van OZ via Honk Kong, dan moet je meestal lang wachten in H.K airport.

Allebei de airports zijn modern en komfortabel.
H.K. is gigantisch groot, erg steriel, maar zeer efficient.
K.L. is kleiner, compacter, maar goed te doen.
Ik ga meestal Malaysian omdat het korter is, en wat betreft de stoelbreedte, dat moet je nakijken, weet ik niet want ik vlieg geen economy.
Ook Singapore Airlines heeft een mooie aansluiting naar OZ. Morgen ga ik weg via de U.S. , maar kom terug met Sing Airlines vanaf A'dam.
Er is geen verschil Sing Ailines of Malaysian wat service etc betreft.
Mijn advies: Kijk naar de totale tijd van reizen zowel op de heen als de terug weg en je zult merken dat bij Malaysian je enkele uren korter onderweg bent.
Groeten,
Jan

Back