vliegtickets

@Jan

Wij vinden juist dat er een HEEL groot verschil is tussen Malaysian en Singpore Airlines. Wij vliegen met kleine kinderen en hebben beide maatschappijen gehad maar met Singapore was het allemaal goed geregeld, mochten we eerder boarden omdat we een baby hadden, de wandelwagen mocht netjes mee tot in de slurf, de stewardessen kwamen af en toe met een koekje of zo langs, helemaal goed.

Malaysian was puur vechten. Boekingen met bassinets 3x bevestigd maar eenmaal in het vliegtuig kregen we ze niet (hetgeen we niet accepteerden natuurlijk). Verder allemaal kleine drama's, mooiste verhaal is onderstaand. Dus: met kinderen nooit met Malaysian. Ik heb de klachtmails gestuurd (via reisbureau) naar Malaysian maar ik wacht al twee maanden op zelfs maar een ontvangstbevestiging. Servicegericht volk daar!

Op Schiphol, netjes iedereen in het vliegtuig, grote Boeing 747 als ik het goed heb, volgetankt voor een vlucht van 12 uur. Los van de gate en in de rij voor de take off. Komt de hoofdstewardess met het verzoek van de piloot of wij - alleen voor de take off - zouden willen verhuizen naar achterin het vliegtuig in verband met de gewichtsverdeling... En de grap is: alleen wij, een gezin met twee kleine kinderen die we net helemaal opgenaaid hebben voor de start, flesjes drinken verstopt maar in de aanslag (om oorproblemen te voorkomen) etc. Onze dikke achterburen en iedereen kon mooi blijven zitten. We waren zo verbaasd dat we het netjes deden al hebben we serieus gekeken naar verborgen camera's. En zitten we net komt een andere stewardess ons melden dat ze gezien heeft dat er voorin een rij met een kinderbedje vrij is, of we daar niet willen zitten ipv achterin zonder kinderbedje. Tja. Maar goed, na het opstijgen terug en een prima vlucht gehad. Bij de landing speelde het probleem blijkbaar niet meer. Nou moet ik zeggen dat vliegen niet mijn grootste hobby is, ik heb een hekel aan opstijgen, een erge hekel aan landen en het stuk tussenin hoeft ook niet zo. Maar het stimuleerde mijn zelfvertrouwen niet dat wij met onze ca 200kg moesten verhuizen omdat anders een vliegtuig van ca 200.000kg niet de lucht in komt...
 
Het is natuurlijk zeer vervelend dat zoiets gebeurt en je hebt het dan ook niet goed getroffen toen. Een nare ervaring blijft je natuurlijk altijd bij vooral als je niet zo vaak zo'n overtocht doet.
Ik heb alleen aangegeven dat het een idee is om naar de totale reistijd te kijken, het verschil tussen Malaysian en Cathay.
Daarnaast heb ik vele malen (ik denk wel 30-40 keer) zowel Sing Airlines als Malaysian gevlogen en vind geen verschil, maar ja ik reis niet met baby's en dat van de gewichtverdeling is wel helemaal bizar. Nooit gehoord.
Tja, dat je geen briefje terug krijgt is niet zo vreemd.  De service die ze aanbieden in miljoenen kostende reklames op TV en in bladen uit zich niet in customer care.
Dit is trouwens het geval met de meeste luchtvaartmaatschappijen.  Je bent tegenwoordig een nummer, zie maar met vele boekingen via het internet, er komt geen mens aan te pas, alles gaat automatisch, het service niveau gaat rapido naar beneden.

Vorige week hadden we visite uit NL en die waren de koffers kwijt. Het duurde uren voordat ze er door waren ivm de papierwinkel.
Kregen ze een tel.nummer mee dat ze moesten bellen de volgende morgen om 10 uur.  Dit was Qantas.
Ik heb het nummer gebeld en na 1 uur en 6 minuten werd er pas opgenomen, al die tijd luisterend naar een deuntje en het gebruikelijke elke 3 minuten repeterend bandje van "U bent belangrijk en wij zullen u zsm helpen, maar al onze consulenten zijn erg druk"., goed je kent dat wel.
Nou had ik het voordeel van een speaker en zat met een wijntje thuis , maar als je als tourist zo binnenkomt en je bent aangewezen op een telefooncel, dan kom je toch nooit meer?

Of gewoon ff niet via Heathrow gaan, want dat staat zeer bekend dat je koffers verdwijnen.
Jan
 
Maar het stimuleerde mijn zelfvertrouwen niet dat wij met onze ca 200kg moesten verhuizen omdat anders een vliegtuig van ca 200.000kg niet de lucht in komt...

Waren er echt géén verborgen camera's  :shocking: :shocking: :shocking: :shocking:
 
@michielsylvia: Wat een raar verhaal  :-o! Lijkt me niet fijn om met die kiddo's zo te sjouwen. Maar ik hoef geen kindjes mee te nemen alleen een lange partner :) Dus dan kies ik voor de economy met de meeste beenruimte (business is voor later als ik oud en rijk ben :cool:).
Thnz iedereen!
 
Back
Top