Volgens mij wil hier niemand wonen

Foto's zat te vinden op het net van t NT. En hele mooie foto's ook. Tis zeker de moeite waard van een bezoekje. Ennuh niet op mijn verhaal van de spin letten hoor, kan overal in Oz gebeuren en ik heb altijd dat zoort dingen.
 
Hallo, mijn man en ik vertrekken in juni 2006 naar Alice Springs. Wij hebben met opzet voor de NT gekozen. We komen allebei uit ene grote stad en het is fantastisch om al de drukte en stress eens achter te kunnen laten. De mensen zijn ongelooflijk vriendelijk en behulpzaam en de omgeving is zo speciaal, dat moet je meegemaakt hebben.  Dus laat je niet ontmoedigen door een spinnetje of wat zand in je schoenen, de NT is een fantastische plek!
Groetjes,
Sara
 
NT lijkt mij ook wel een mooie plek om te wonen. Ik zou best in Darwin willen wonen. De warmte deert me niet, daar kan ik goed tegen maar Jeroen (die dit topic gestart heeft), kan er zelf niet zo goed tegen dus het schetst mijn verbazing dat hij hier zegt er wel te willen wonen!?!?! :?. Om er te :fishing2: vindt ie vast wel leuk ja, maar ja, er moet ook nog geld verdiend worden :whip:. dacht ik. Ik help daaraan uiteraard ook mee, hoor, voordat ik iedereen hier over me heen krijg dat ik niets uitvreet  :-D.
 
[quote author=sarabaes link=topic=284.msg25061#msg25061 date=1124785894]
Hallo, mijn man en ik vertrekken in juni 2006 naar Alice Springs. Wij hebben met opzet voor de NT gekozen. We komen allebei uit ene grote stad en het is fantastisch om al de drukte en stress eens achter te kunnen laten. De mensen zijn ongelooflijk vriendelijk en behulpzaam en de omgeving is zo speciaal, dat moet je meegemaakt hebben.  Dus laat je niet ontmoedigen door een spinnetje of wat zand in je schoenen, de NT is een fantastische plek!
Groetjes,
Sara
[/quote]

Maar ga je op vakantie of voorgoed?
 
We gaan minstens twee jaar in Alice wonen. Nadien gaan we bekijken of we daar blijven of eventueel verder trekken naar het Noorden. We kijken er al enorm naar uit!
 
Klinkt goed! :up:

Mijzelf krijg je niet zo makkelijk 2 jaar lang in NT. Past niet echt bij mijn persoontje  :) Beetje zand in mijn schoenen lig ik ook niet wakker van, maar een spinnetje hier of daar... en de hitte...
Ik wens jullie al het geluk en heel veel succes!

Groetjes Lin
 
NT, zit er aan te denken om daar een studie te gaan volgen.
Moet alleen nog het e.e.a. uitzoeken over universiteiten en dergelijke.
 
[quote author=Shuter Street link=topic=284.msg25138#msg25138 date=1124819410]
geloof dat e rin t NT maar 1 universiteit is toch, dus das niet moeilijk kiezen.
[/quote]
Geen keuze hebben vind ik opzich geen probleem.
Maar wil toch wel goed verdiept zijn in de universiteit en de opleiding die ik zou volgen, want als het me toch niet bevalt uiteindelijk ben ik natuurlijk wel het (enorme) studiebedrag kwijt.
 
Ja uiteraard moet je je er goe din verdiepen. Zonda van al dat geld. Ik denk dat je ook wel goe dmoet kijken hoe de universiteit bekend staat. Ik heb namelijk gehoord dat de universiteit van NT in de rest van australie niet echt als uni beschouwt wordt, onder bedrijven dan. Dit vertelde een Australische vriendin van me die nog student is, dus nog helemaal in dat "wereldje" zit. Wel iets om over na te denken lijkt me.
 
NT en dan vooral Darwin is waanzinnig mooi. Ik ga in december voorgoed naar Darwin toe. Woon aan het strand en het is er zo mooi en rustig, maar er is toch nog wel wat te doen. We wonen net buiten Darwin, maar ik was meteen verkocht. Als ik naar Melbourne of Sydney wil, dan pakken we toch gewoon het vliegtuig.
Niet zomaar oordelen, als je er nooit bent geweest. Ik heb er in ieder geval de man van mijn dromen gevonden.

Groetjes
 
Inderdaad Ellen, NT is wondermooi. Wij vertrekken in Mei 2006 naar Alice Springs, een ongelooflijk leuke en bruisende stad, terwijl velen denken dat het een stoffig dorpje is! Dat ze het eerst maar eens bezoeken, ze zijn wel altijd welkom!

Sara
 
Ik ben in 2000 heel kort, maar enkele dagen, in Alice Springs geweest. Ik vond het stadje op zich leuk en de omgeving (uluru, Olga's, Kings Canyon) super, maar de mensen lopen erg achter. Het deed mij erg denken aan het ZZ-Top tijdperk, lange baarden, weinig tanden, erg onverzorgd....Maar misschien is dat alleen mijn beleving geweest. De mensen met wie ik het gesproken waren wel allemaal erg vriendelijk. Nog een minpuntje vond ik de Aboriginals. Deze mensen zijn er erg slecht aan toe in AP. Ik moet zeggen dat ik dat erg vond om te zien (veel drank, lijm/benzine snuiven (vooral kinderen), geen schone kleding of douche)
 
Northern Territory is prachtig en uniek.
Voor mijn gevoel is NT dan ook het echte Australia.
De ongerepte natuur in het noorden is onwaarschijnlijk mooi.

Het is maar net wat je wilt.
Lekker afgelegen in the Outback gaan zitten of meer in het het Westerse Brisbane, Sydney, Melbourne, Adelaide of Perth.
Wat werkgelegenheid betreft is het niet moeilijk kiezen, hoewel Darwin ook een redelijk moderne stad is.

Voor mij zou NT absoluut een optie zijn!

:sunny:
 
De meeste aboriginals die in de stad wonen (Alice, Darwin, Katherine) zijn er inderdaad slechter aan toe dan de groepen die in communities wonen. Het is een probleem dat al vele jaren aansleept en waar de regering nu toch iets aan begint te doen. Maar er is nog veel werk....
 
[quote author=AJ link=topic=284.msg29455#msg29455 date=1127850178]
Westerse Brisbane, Sydney, Melbourne, Adelaide of Perth.
[/quote]

Misschien dat mijn kompasnaald gek doet, maar volgens mij liggen Brisbane en Sydney toch echt wel aan de oostkust :lol:
 
[quote author=Maluka link=topic=284.msg29678#msg29678 date=1127930002]
[quote author=AJ link=topic=284.msg29455#msg29455 date=1127850178]
Westerse Brisbane, Sydney, Melbourne, Adelaide of Perth.
[/quote]

Misschien dat mijn kompasnaald gek doet, maar volgens mij liggen Brisbane en Sydney toch echt wel aan de oostkust :lol:
[/quote]

Ik geloof dat AJ met westerse europiaans bedoelt. En niet de westkust.
Ik hoop dat ik het goed gespelt heb.
Sorry Maluka om je te verbeteren  :-o :-o :-o

Gr Ineke   :)
 
[quote author=Ellen link=topic=284.msg29375#msg29375 date=1127818430]
NT en dan vooral Darwin is waanzinnig mooi. Ik ga in december voorgoed naar Darwin toe. Woon aan het strand en het is er zo mooi en rustig, maar er is toch nog wel wat te doen. We wonen net buiten Darwin, maar ik was meteen verkocht. Als ik naar Melbourne of Sydney wil, dan pakken we toch gewoon het vliegtuig.
Niet zomaar oordelen, als je er nooit bent geweest. Ik heb er in ieder geval de man van mijn dromen gevonden.

Groetjes
[/quote]

NT en Darwin is zeker mooi (ok op die slangebeet na dan vond ik het geweldig). En zoals iemand zei inderdaad echt australie. En leuk om te wonen, maar als je een uni kiest dan is de reputatie daarvan ook belangrijk en niet alleen de omgeving ervan.
 
Ik weet niet hoe het met de uni staat van Darwin... ik ben gelukkig al een jaar of tien afgestudeerd in Leiden...  Maar om te wonen is Darwin voor mij de ideale plaats... (zou het net niet een stad willen noemen..haha)
:cool:
 
Back
Top