Volgens mij wil hier niemand wonen

Ik denk dat niet je alle opleidingen aan de Uni van Darwin over dezelfde kam mag scheren en zeggen dat ze als 'inferieur' beschouwd worden. Sommige universiteiten zijn nu eenmaal sterker in bepaalde opleidingen, terwijl andere dan weer beter zijn in een andere opleiding. Bekijk het per opleiding of faculteit en niet per staat of stad!

Sara
 
Ik denk dat ik juist door die rust en afgelegenheid nooit in Darwin zou kunnen wonen. Je zit er gelukkig wel aan of dichtbij de kust. Das een voordeel. Ook al ben ik er nooit geweest... toch bedank ik er voor :)
 
Wat nou afgelegen?  :?  Oke het is een kleinere 'stad' dan Sydney of zo, maar uiteindelijk, als je in een klein stadje in NSW of Vic woont, zit je toch even kalm? Oz is nu eenmaal groot maar met het vliegtuig ben je zo overal! Volgens mij worden mensen afgeschrikt omdat ze denken dat we in het NT nog op jacht gaan en alles nog zo 'wild' is.... Have no fear, embrace the unknown and try it!  :up:

S
 
Toen ik in 2001 in Australie was, ben ik ook een aantal dagen in Darwin geweest en heb vandaaruit het Kakadu NP bezocht. Was echt een geweldige ervaring (het leek alsof ik mij op een gegeven moment in Jurassic Park waande).
Helaas heb ik de echte aboriginals daar niet kunnen bezoeken. Volgens mij leven de aboriginals in communities heel anders dan in de steden. Vooral in Alice Springs zag ik ook veel aboriginals die rondzwerfden.
Ik moet trouwens zeggen over Alice Springs dat het mij heel erg meeviel. Ook ik had een stoffig dorpje verwacht met een zeer primitief vliegveld.
Ik heb me er echter prima vermaakt en heb nog een practige fietstocht gemaakt naar Simpson Gap. Als ik volgend jaar weer richting Australie en Nieuw-Zeeland ga, dan wil ik ook zeker weer naar deze plek. Ik zie er al helemaal naar uit!!!!!
 
[quote author=Jean76 link=topic=284.msg31931#msg31931 date=1129561163]
Ik heb me er echter prima vermaakt en heb nog een practige fietstocht gemaakt naar Simpson Gap. Als ik volgend jaar weer richting Australie en Nieuw-Zeeland ga, dan wil ik ook zeker weer naar deze plek. Ik zie er al helemaal naar uit!!!!!
[/quote]

Dan moet je zeker eens bij ons langskomen hoor!  :up:
 
Hallo allemaal,

Inmiddels alweer 3 weken in Darwin, het is hier bloed en bloedheet, ben blij als het regent. Maar voor de rest niets te klagen hoor.
Ik ben nu voor het eerst hier in de "wetseason" en het is prachtig. Gelukkig staat er vandaag een beetje wind, dus Sara, ik heb nog steeds geen spijt.

NT IS ECHT HEEL MOOI !!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Ellen
 
[quote author=Ellen link=topic=284.msg41344#msg41344 date=1135234942]
Ik ben nu voor het eerst hier in de "wetseason" en het is prachtig. Gelukkig staat er vandaag een beetje wind, dus Sara, ik heb nog steeds geen spijt.

NT IS ECHT HEEL MOOI !!!!!!!!!!!!!!!!

Groetjes Ellen
[/quote]

Ik ben blij dat je er van geniet, Ellen! I can't wait to be there myself!!!!  :up:
Fijne feesten!

Sara
 
Heb je daar niet die enorme weerlicht buien me enorme bliskemschichten. Een keer gezien op National Geographic.
Hoe lang duurt the "Big Wet"?

:gramps:
 
@Ellen, Tof meid dat je het zo naar je zin hebt  :up:

Wat is je defenitie van heet???? en is het echt zo'n tropische warmte, vochtig, benauwend???

Gr.Koen
 
@Koen @Sara

Het is hier echt heel mooi, met echt heet bedoel ik over de 35/36 graden. Gelukkig regent het iedere dag sinds de kerst, dus het hele warme is ervan af.

Ik zal binnenkort wat foto's op de site plaatsen, kunnen jullie zien hoe het er hier nu uitziet.

Groetjes Ellen
 
Ben in 97 ook een weekje in Darwin geweest, en vond het helemaal niet zo vervelend daar.

@Ellen: goed dat je het daar zo naar je zin hebt. Volgens mij zijn de Darwinians (zou jij niet trots zijn als je stad naar Charles Darwin is genoemd!!) een trots volkje die iedereen die de hitte niet volhoudt, een beetje grijnzend toeknikt, waarna ze verder gaan met hun bezigheden. De mensen die ik ontmoet heb, waren helemaal niet backward of conservatief. Volgens mij is het een flexibel, duurzaam soort mens die niet te snel zeurt en er het beste van maakt. Als het kan onder het genot van koud bier.

Maar wat betreft het echte NT: volgens mij ligt dat ten noorden van Darwin. In het hoge noorden leeft het soort mensen wat echt met de normale samenleving wil breken. Denk dan aan Arnhem land en zo.

Ik geloof dat er zelfs een film over gemaakt is: "sheryll goes ferral" :up:

Veel plezier in the NT!
 
Hey Ellen, hoe gaat het daar in het NT? Wij moeten nog enkele maandjes wachten, maar dan komen we er ook aan hoor!
Heb je nog geen foto's voor ons? En wanneer is de trouw?

Sara - NT  flower  :wink:
 
Jaaaa Foto's.... we zijn wel erg benieuwd... :up:

Bevalt het nog steeds, en ben je al een beetje ingeburgerd????

Hopen gauw wat weer van je te horen  :-D

Gr.Koen
 
Hallo allemaal,

Ik moet jullie geduld nog even op de proef stellen, want het wil nog niet zo opschieten met het scannen van de foto's... Ben veel te druk met andere dingen!!
Maar nog steeds helemaal verliefd op mijn mannetje en inmiddels ook met Darwin... Het is niet zo heel groot hier, maar ik leef al helemaal zoals de andere "Darwinians"... wat vandaag niet komt, dat komt morgen wel.... Maar wat wil je ook, je zit hier midden in de tropen.
Iedereen kent elkaar op een of andere manier en dat is heel gezellig.... Ook als ik eens alleen op stap ga dan kom ik altijd bekenden tegen. Dus.... voor iedereen die nog niet overtuigd is.... Gewoon een keer proberen...

Groetjes Ellen
 
Back
Top