Voor een vakantie naar Nederland vliegen

Sacha

Ass. Perth Promotor
Er zal vast al ergens iets over gezegd zijn, maar wanneer ik op "vliegen" zocht vond ik alleen berichten over vluchten vanuit Nederland naar Australie en bushflys.

Het hoort ook eigenlijk niet thuis in Nieuws en tips voor emigranten, want als je hier al zo lang woont dat je naar Nederland op vakantie gaat, denk ik niet dat je nog emigrant bent... Maar dat is mijn mening :)

Wij hebben het plan om rond augustus 2013 een paar weken met het gezin naar Nederland te gaan, familie bezoeken, Madurodam bekijken, kinderen laten zien waar ze geboren zijn, meer van dat soort onzin. Maar als je dan eens gaat kijken voor prijzen voor tickets, begint mijn creditcard spontaan weg te rennen. Minimaal 2000 dollar per persoon voor een ticket als je met een "normale" maatschappij wilt vliegen. Vliegen van Perth naar Amsterdam is bijna 2x zo duur als andersom!!!

Nu kreeg ik het advies van vrienden die in Nederland wonen en op Bali overwinteren, om dus via Bali te vliegen en wat blijkt.. Ipv 8000 dollar met z'n viertjes, kost het nu maar 6000. Dat scheelt behoorlijk!!
Kunnen we er op de terug weg nog een paar dagen Kuta Beach aan plakken om bij te komen :)

Maar misschien zijn er nog andere mensen met nog veel betere tips, we hebben nog niet geboekt :rolleyes:
 
Was van de week ook aan het kijken, ga over niet al te lang ook weer even over.
Emiraten in november is 1400 vanaf Brisbane.
Normaal ook rond 2200

groetjes Johan
 
@Jack: Thanks, maar dan is de goedkoopste nog altijd China Southern en die wil ik echt niet of Finnair en die is dan nog steeds duurder van vliegen via Bali
 
@Jack: Thanks, maar dan is de goedkoopste nog altijd China Southern en die wil ik echt niet of Finnair en die is dan nog steeds duurder van vliegen via Bali
Wat is er mis met China Southern? De rating is net zo hoog als die van Qantas?
 
Kunnen we er op de terug weg nog een paar dagen Kuta Beach aan plakken om bij te komen :)
Kuta Beach is niet leuk hoor! Kun je beter voor Sanur gaan ;).

Wat raar dat een ticket duurder is van Perth - Amsterdam en terug dan andersom :confused:.
Ik zal eens mee zoeken.
Ben je trouwens gebonden aan Augustus ivm winter vakantie van de kids? Vaak een dure maand om te vliegen. Ik weet dat bij Cathay Pacific het 'hoogseizoen' to ergens eind augustus loopt.
 
Toen wij op vakantie naar NL gingen heb ik rechtstreeks bij Malaysian Airways geboekt.
Voor ons 4-en in mei/juni was ik $6,000 kwijt.
Was echter wel in 2010.
 
probeer eens te zoeken via Kayak.com of Bing.com/travel. De meeste zoek machines nemen de low budget maatschappijen niet mee, het kan wat schelen on met bijvoorbeeld Tiger naar Singapore te vliegen en vanuit daar verder met KLM of Sing Air.

En voor aanbiedingen voor volgend jaar Augustus zul je nog een paar maanden moeten wachten. De meeste maatschappijen kijken niet verder dan 8 maanden vooruit.
 
@Gwen: Zijn niet gebonden aan augustus vanwege de schoolvakanties, maar wel vanwege de grootste kans op mooi weer in Nederland. EN als ik dan toch mijn enige vakantie van dat jaar in Nederland moet doorbrengen, wil ik wel MOOI weer (in elk geval een zo groot mogelijk kans daar op...)

@Wilsil: Heb inderdaad bij de maatschappijen direct gekeken, maar dat schijnt vaak niet zo veel meer uit te maken. En helaas is vliegen de afgelopen 2 jaar een stuk duurder geworden... :(

@Bas&Myla: Heb Kayak geprobeerd, zelf probleem inderdaad als Expedia, inderdaad nemen ze de low-cost maatschappijen niet mee en dus was het daar ook die Chinees. We zullen inderdaad nog tot begin november moeten wachten met boeken om goede prijzen te krijgen.
 
Zijn niet gebonden aan augustus vanwege de schoolvakanties, maar wel vanwege de grootste kans op mooi weer in Nederland.

Volgens mij is het mei waar je de meeste kans maakt op mooi weer in NL, mijn bescheiden mening ;)
 
Heb effe gekeken, maar je kunt volgens mij ook 'gewoon' in Nederland boeken (via internet bijv. Cheaptickets.nl), kan de data nog niet invullen, maar voor Juli kom ik (grove search gedaan, forgive me...) uit op zo'n 6000 euro.... misschien heb je hier wat aan?
 
"Sta" was ik wel al tegen gekomen, die prachtige prijzen zijn echter alleen voor studenten of onder de 26 jaar oud... KOmen wij niet meer voor in aanmerking...
 
Via Nederlandse site krijg ik omgerekend dezelfde prijzen bij dezelfde luchtvaartmaatschappijen alleen in euro's ;)
 
Al aan Emirates gedacht? Die vliegen nu met de A380 regelmatig tussen Perth naar A'dam.

Net snel gekeken voor 2 volwassenen en 2 kids: AUD 6300.

Stopover in Dubai is ook nooit weg! :)
 
Jammer, dooie mus... :( Ze stunten wel met goedkope tickets naar Singapore enzo, maar weet niet of je jezelf dat wilt aandoen met 2 kids... Hou ons op de hoogte, ik ben benieuwd waar je op uit komt....
 
Al aan Emirates gedacht? Die vliegen nu met de A380 regelmatig tussen Perth naar A'dam.

Net snel gekeken voor 2 volwassenen en 2 kids: AUD 6300.

Stopover in Dubai is ook nooit weg! :)
Perth is nog niet klaar voor A380's, pas over 2-3 jaar na de upgrade. Emirates heeft wel onlangs het aantal vluchten op Perth uitgebreid tot 19 per week geloof ik. Bovendien is Qatar Airways ook gaan vliegen op Perth maar dit heeft nog niet tot een prijsdaling geleid helaas.
 
Prijs met Emirates... AUD 9000.- Krijg ik pijn van in mijn portemonnaie.... :(
 
Back
Top