Voor een vakantie naar Nederland vliegen

Prijs met Emirates... AUD 9000.- Krijg ik pijn van in mijn portemonnaie.... :(
Je kan nu toch nog helemaal niet zien hoe duur het in augustus 2013 is? Zo'n 9 maanden van te voren heb je pas de vroegboekprijzen, of heb ik wat gemist?
 
Haha, je hebt niets gemist. Om een goed beeld te kunnen krijgen ben ik alles aan het vergelijken met een vlucht naar Amsterdam op 3 mei en een vlucht terug naar Perth op 27 mei. Natuurlijk zullen voor ausgustus de prijzen iets anders liggen, maar dan heb ik wel al het voorwerk gedaan voor welke maatschappijen/routes betaalbaar zijn.
 
Ahhh dat verklaard een hoop! En ik maar denken dat ik alles tot in den treure uitpluis.....
 
Maar als ik dan met wat puzzelen dat weet terug te brengen naar AUD 6000, dan heb ik wel weer pret!!
Vergeet je trouwens niet aan stopcontacten te denken :D
 
Ik heb even navraag gedaan bij Australian Backpackers voor je Sas, omdat die goede deals hebben met maatschappijen, of je bij hun ook 'andersom' kunt vliegen, maar dat gaat helaas niet. Wel bij 1 maatschappij, maar dat is weer echt een jongeren ticket..
 
Prijs met Emirates... AUD 9000.- Krijg ik pijn van in mijn portemonnaie.... :(

Oeps! Had inderdaad niet naar Mei 2013 gekeken. Volgende maand is dus AUD 6300. Slim bedacht bij Emirates.

@bas&myla: inderdaad alleen de 380 tussen amsterdam en dubai zie ik net...
 
Haha, je hebt niets gemist. Om een goed beeld te kunnen krijgen ben ik alles aan het vergelijken met een vlucht naar Amsterdam op 3 mei en een vlucht terug naar Perth op 27 mei. Natuurlijk zullen voor ausgustus de prijzen iets anders liggen, maar dan heb ik wel al het voorwerk gedaan voor welke maatschappijen/routes betaalbaar zijn.

En? Welke airliner staat er nu het beste voor? :-D
 
Kun je niet beter met de boot gaan?
:up:
Ja, van X-mas Island naar Indonesië (die boten moeten anders leeg weer terug) en dan vliegen met Garuda van Jakarta naar Amsterdam met tussenstop in Dubai :)

Zonder dollen, ben benieuwd waar je uiteindelijk boekt, wij zijn namelijk ook van plan om later in 2013 naar Nederland te gaan voor een week of 3. Goedkoopste wat ik nu kan vinden komt neer op: Tiger voor PER-SIN-PER en China Southern voor SIN-AMS (via Guangzhou). In dat geval is het de moeite waard om een paar dagen in Guangzhou te blijven of een paar dagen in Singapore?
 
Misschien vind je eengoedkopere ticket, maar als je daarvoor in Singapore/Bali/ergens anders een hotel moet hebben, ben je dan het goedkope niet weer kwijt?
Plus al die spullen die je daar koopt die je eigenlijk niet nodig hebt, maar het is goedkoop dus koop je het maar, je weet maar nooit etc.
 
Ook niet te vergeten dat er 2 kids mee gaan.... Die wil je niet constant mee zeulen, zeker niet als iedereen moe is van de lange reizen..
 
Tot nu toe kom ik het best uit met de volgende optie:
vrijdag 3 mei met Air Asia naar Denpasar
Dagkamer (AUD 55 met z'n vieren..)
einde van de dag met Malaysia door vliegen naar Kuala Lumpur, 2 uur wachten en doorvliegen naar Amsterdam
Dan maandag 27 mei terug met Malaysia via Kuala Lumpur (2 uur wachttijd) naar Denpasar
Aantal dagen bijkomen van alles in hotel aan Kuta Beach en dan 31 mei met Air Asia naar Perth
Of weer aan dagkamer en zelfde dag naar Perth

Kosten: AUD 1475 per persoon :) Daar worden we al een stuk vrolijker van!!

We hebben dan een lange overstap op Denpasar, maar met een dagkamer kan je daar toch heel veel lol hebben. Beetje winkelen, beetje zwemmen... En de overstaptijden op KL zijn lekker kort.

Het enige dat ik nog moet uitzoeken is hoe het zit met inchecken op Denpasar. Omdat het inprincipe aansluitende vluchten zijn, is het waarschijnlijk mogelijk dat je voor alle vluchten in 1x incheckt en dus alleen met je handbage het vliegveld verlaat. Dan hoeven we dus niet weer 3 uur te wachten omdat het een internationale vlucht is.

Even om te vergelijken: Zelfde periode direct vliegen met Malaysia is AUD 2125 pp, met Finair via Helsinki is de goedkoopste directe AUD 1875 en anders China Southern met een 8 uur stop in Ganghzou (dure hotels in vergelijk met Bali) voor AUD 1550
 
Misschien vind je eengoedkopere ticket, maar als je daarvoor in Singapore/Bali/ergens anders een hotel moet hebben, ben je dan het goedkope niet weer kwijt?
Plus al die spullen die je daar koopt die je eigenlijk niet nodig hebt, maar het is goedkoop dus koop je het maar, je weet maar nooit etc.
Tja, dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken denk ik; een nachtje hotel ergens of een duizend dollar meer uitgeven voor een wat directere vlucht met een paar uur minder aan wachttijd op een luchthaven
 
Is dat inclusief koffers bij AirAsia? Let goed op de kleine lettertjes bij hun, vaak moet je voor koffers betalen en je etem aam boord al helemaal.
Ik weet niet zeker of je koffers helemaal naar Amsterdam 'doorgelabeld' worden, omdat het verschillende maatschappijen zijn.

Maar als je Air Asia vliegt, laat ons dan effe weten hoe het was, ben wel benieuwd
 
Tot nu toe kom ik het best uit met de volgende optie:
vrijdag 3 mei met Air Asia naar Denpasar
Dagkamer (AUD 55 met z'n vieren..)
einde van de dag met Malaysia door vliegen naar Kuala Lumpur, 2 uur wachten en doorvliegen naar Amsterdam
Dan maandag 27 mei terug met Malaysia via Kuala Lumpur (2 uur wachttijd) naar Denpasar
Aantal dagen bijkomen van alles in hotel aan Kuta Beach en dan 31 mei met Air Asia naar Perth
Of weer aan dagkamer en zelfde dag naar Perth

Kosten: AUD 1475 per persoon :) Daar worden we al een stuk vrolijker van!!

Kijk je wel uit als je met meerdere airlines vliegt? Mocht 1 van de vluchten te laat aankomen en je daardoor de volgende vlucht mist dan is het jouw keuze en is de airline niet aansprakelijk! Je mag dan gewoon even 4 nieuwe tickets betalen en geloof me als je dan mee moet is het niet goedkoop!

Weet dat het allemaal erg duur is voor 4 personen maar geloof niet dat ik deze gok zou wagen, doen we ook al niet voor 2 personen. En Air Asia, pff je moet nog je eigen hapje en drankje aan boord kopen, tikt toch ook aan voor 4 pers.
 
@Rens: De prijs bij Air Asia is inclusief 20 kilo bagage per persoon, de standaard prijzen zijn inderdaad zonder, maar voor 28 dollar per persoon kan je dan bagage mij kopen. Prijs is wel incl. 10 kilo per persoon aan hand bagage.
Zit dus nu alleen nog met de vraag over dat "doorlabelen"... Maar daar kom ik ook nog wel achter :)

@Wilsil: We weten nog niet of we dat wel gaan doen. Hangt er een beetje vanaf wat we uiteindelijk voor verblijf e.d. in Nederland kwijt denken te gaan zijn. Maar gemiddelde prijs voor twee kamers is 100 AUD per nacht, dan 3 nachten boeken. Stukken goedkoper dan een hotel in Australie ;) En op het hele financiele plaatje maakt dat bedrag dan niet zo veel uit.

@Tweety: De overstap op Denpasar, waar we dus van maatschappij zouden wisselen is in beide gevallen ongeveer 10 uur. Hoef dus niet bang te zijn dat we de vlucht missen, want daar had ik inderdaad ook al even naar gekeken. Vandaar dat we beide keren een kamer nemen, omdat zolang op een vliegveld rondhangen met kinderen geen pretje is. Je kan eventueel van te voren maaltijden boeken, prijs ongeveer 8 dollar per persoon, dus dat valt ook nog mee. Is geloof ik wel duurder als je het pas in het vliegtuig regelt.
 
Overnachtingstip: www.airbnb.com Daar huur je wereldwijd kamers of iemands hele huis/apt. Prijzen zijn vaak stuk voordeliger dan hotels. Wij hadden dit een paar maanden geleden ook gedaan in Singapore voor 3 nachten.

Wij waren zo'n AU 1700 kwijt voor onze tickets ADL-SING-AMS in juli. Hadden in feb geboekt via cheaptickets.nl en in mei zagen we dezelfde tickets voor AU 1400. Maar goed je moet ook maar net op t laatst vrij kunnen krijgen van je baas.
 
Back
Top