Voor een vakantie naar Nederland vliegen

Mijn tips ( en wij zijn iets minder dan een jaar geleden met z'n viertjes geweest voor minder dan 5000 AUD):
.*Boek niet via een Australische onderneming (bv flightcentre), veel te duur.
* Boek niet te vroeg, meeste goede aanbiedingen komen pas ong 6 mnd van te voren.
* Vliegen naar Amsterdam is over algemeen veel duurder dan bv Dusseldorf (scheelde ons meer dan 2000 AUD)
* Wij hebben geboekt via Opodo (en gewoon met Australische rekening betaald)
* probeer juli/aug te mijden indien mogelijk, mei/juni is stuk goedkoper
 
Geinspireerd door dit topic heb ik de volgende opties gevonden voor vliegen van Perth naar Amsterdam in mei 2013 met twee volwassenen en twee kinderen (3 en 7):

- Perth-Singapore met Tiger en Singapore-Amsterdam met Finnair via Helsinki: $5,130
- Perth-Jakarta met JetStar en Jakarta-Amsterdam met Malaysia Airlines via Kuala Lumpur; $5,225
- Perth-Kuala Lumpur met Air Asia en Kuala Lumpur-Amsterdam met KLM direct: $5,541
- Perth-Amsterdam met China Southern met stop in Guangzhou en via Beijing: $5,700 (duurt wel 2 dagen...)
- Perth-Denpasar met Jetstar en Denpasar-Amsterdam met Malaysian Airlines via KL: $5,820

China Soutern en Finnair krijgen van Skytrax beiden 4 sterren (samen met Qantas, Air France en Emirates bijvoorbeeld). Onze nationale "trots" KLM slechts 3...
 
Emergency vlucht voor de volgende dag naar Amsterdam: $2250 voor 1 persoon. :(
Woensdag geboekt, vandaag aankomen op schiphol.
 
Geinspireerd door dit topic heb ik de volgende opties gevonden voor vliegen van Perth naar Amsterdam in mei 2013 met twee volwassenen en twee kinderen (3 en 7):

- Perth-Singapore met Tiger en Singapore-Amsterdam met Finnair via Helsinki: $5,130
- Perth-Jakarta met JetStar en Jakarta-Amsterdam met Malaysia Airlines via Kuala Lumpur; $5,225
- Perth-Kuala Lumpur met Air Asia en Kuala Lumpur-Amsterdam met KLM direct: $5,541
- Perth-Amsterdam met China Southern met stop in Guangzhou en via Beijing: $5,700 (duurt wel 2 dagen...)
- Perth-Denpasar met Jetstar en Denpasar-Amsterdam met Malaysian Airlines via KL: $5,820

China Soutern en Finnair krijgen van Skytrax beiden 4 sterren (samen met Qantas, Air France en Emirates bijvoorbeeld). Onze nationale "trots" KLM slechts 3...

Nou, dat zijn best goede opties toch!! Zou persoonljik voor 1 of 2 gaan. Maar dat is meer omdat ik zelf niet graag een lange vlucht met Tiger zou willen doen. Zeker met kids erbij. En aangezien Tiger VAAAAK vertraging hebt, wil je niet hoeven te hollen voor je volgende vlucht en anders opnieuw tickets betalen..
 
Mijn schoonvader is afgelopen woensdag toch vrij onverwachts overleden.
Mijn vrouw is nu in Nederland voor een week.
 
Nou, dat zijn best goede opties toch!! Zou persoonljik voor 1 of 2 gaan. Maar dat is meer omdat ik zelf niet graag een lange vlucht met Tiger zou willen doen. Zeker met kids erbij. En aangezien Tiger VAAAAK vertraging hebt, wil je niet hoeven te hollen voor je volgende vlucht en anders opnieuw tickets betalen..
We hebben al 4 keer met Tiger gevlogen in de afgelopen 18 maanden, met kids. Geen enkel probleem. Volgens de statistieken (http://www.bitre.gov.au/statistics/aviation/otp_month.aspx) presteert Tiger qua vertragingen ongeveer gemiddeld (beter dan bijvoorbeeld JetStar, QantasLink en Skywest). Bovendien komen de budget vluchten in Singapore vaak aan in de ochtend terwijl de vluchten naar Europa later op de middag vertrekken.

Mijn ouders hebben trouwens afgelopen vrijdag voor het eerst met JetStar gevlogen (Denpasar - Perth) en waren zeer positief.
 
Mijn schoonvader is afgelopen woensdag toch vrij onverwachts overleden.
Mijn vrouw is nu in Nederland voor een week.

Dat is heftig. Gecondoleerd met het verlies. Onverwachts komt altijd erg hard aan.

We zullen er allemaal rekening mee moeten houden dat deze dingen gaan gebeuren. Een dierbare verliezen, zo ver weg en het is je laatste kans om "afscheid" te nemen.
 
Back
Top