vraagjes student visa en honden mee naar OZ

heemskerk

XPdite Sponsor
:-D Hai iedereen die deze topic open en leest.

We zijn nu in het beginstadium voor de studentvisa aanvraag en er komen zo elke keer wat vraagjes bij mij op en waar kan ik die beter stellen dan hier op het forum. (buiten het migratie bureau)

1. hoe lang duurt gemiddeld een aanvraag voor een student visa? Dit i.v.m. het op tijd enten en testen van onze twee honden.
2. Als je het visum hebt, hoelang heb je dan nog tijd om dingen te regelen vóórdat je "weg"moet.
3. wie heeft er ervaring mee om honden eerder vooruit te sturen, zodat wanneer we zelf aankomen in australië, we meteen de honden mee kunnen nemen.
4. moet je van te voren een plek in het quarantaine station reserveren? zo ja , hoever van te voren?
5. is het goedkoper om de bloedtesten te laten doen in duitsland (daar zal nl mijn dierenarts het bloed heensturen) of te laten doen door AAHL (australian animal healt laboratory)?
6. moet je voor een student visum de general IELTS test doen of de academic? Is dit afhankelijk van de soort studie die je gaat doen in australië.
7. Hoe ver van te voren moet je deze IELTS test doen? staat daar nog een termijn voor vast?
8. ik heb gehoord dat je eerst toezegging van de univesiteit moet hebben en dat daarna je pas verder kan met je visum aanvraag, klopt dat?
9. zo ja, hoe leg ik dan het best contact met de universiteit en wat moet ik dan allemaal voor gegevens vermelden in die aanvraag?
10. hoelang van te voren moet je je dan laten registreren voor een study op de universiteit? stel dat ik in 2007 pas de study wil gaan beginnen, moet ik me daar nu al voor laten inschrijven?

zo dit zijn zoal de vragen waar ik op dit moment mee rondloop. :lol:
ik zou het echt fantastisch vinden als jullie, die al verder zijn in de procedure of al zitten in australië, mij kunnen helpen met het beantwoorden van deze vraagjes.  :up:

Oja dan nog een klein vraagje: OZ staat dat voor aussie, maar dan erg afgekort?? Ik lees dat nl veel in de topics.

groetjes pascale
 
1. Gemiddeld weet ik het niet, maar bij ons duurde het ongeveer 3-4 weken. Snel dus! (Wel via internet en het ging bij mij om een PhD visum.)
2. Geen idee, wij zijn 6 weken daarna weggegaan.
6. Ik denk academic. Ikzelf hoefde het niet te doen, omdat ik mijn master (bijna) geheel in het Engels had gedaan. Mijn afstudeerprof heeft een briefje ondertekend dat het zo was en dat was voor de Univeristy of Queensland genoeg. Voor PhD visum is namelijk niet vereist om IELTS te doen, de language testing laten ze aan de universiteit over.
8. Voor PhD visum klopt dit. Zij moeten jouw een nummer geven en zonder dit numemr kun je de visum aanvraag niet eens beginnen!
9. Eerst contact opnemen en dan sturen zij jou wel de vereiste formulieren op. Houd er rekening mee dat dit er best veel kunnen zijn.
10. Het collegejaar start in februari. Hoe ver van te voren je dan moet aanmelden weet ik niet, maar dat kan de universiteit van jouw keuze je wel vertellen.

Houd er wel rekening mee dat het collegegeld voor buitenlanders erg hoog is (voor mij 26.000 AUS$ per jaar! Dit wordt bij mij betaald vanuit mijn scholarship)! Ik hoop dus dat je genoeg geld beschikbaar hebt, of de beschikking gaat hebben over een scholarship.
 
:)thanks voor deze info zover.
Waar staat PhD visum voor? (misschien een rare vraag)
Wat geld voor de studie betreft: ik denk niet dat ik daar veel problemen voor heb, ga nl mijn eigen bedrijf verkopen en van dat geld zal ik waarschijnlijk een paar jaar studie van kunnen betalen. En anders ben ik in de gelukkige positie dat mijn ouders altijd geld willen lenen.
Ik wist niet dat zo'n visum zo snel regeld kon zijn. Is wel erg fijn, alleen zullen we rekening houdend met de honden een langere tijd aanhouden. Dus hopelijk kunnen we dan half 2007 wat koffers gaan pakken. Ben erg benieuwd.

passie
 
PhD staat voor Doctor of Philosophy. Dat is hetzelfde als promoveren in Nederland. Hiervoor moet je dus al een "normale" studie hebben afgerond, en dus al Drs. of Ir. zijn. Hiervoor bestaat dus een speciaal type visum (visum 574). Dit is van de studentenvisa degene met de minste beperkingen.

Er is voor dit visum geen IELTS test verplicht. Het testen laten ze aan de universiteit over. Die kunnen alsnog eisen dat je een IELTS moet doen, maar ook genoegen nemen met een brief zoals ik had  :up:.
Een (eventuele) partner mag werken, zonder beperkingen. Bij alle andere studentenvisa zijn hier beperkingen aan, zoals max 20 uur per week werken.

Bij alle studentenvisa geldt echter: zodra je niet meer bent ingeschreven (dus je stopt ermee, of je hebt het afgerond), dat vervalt je visum en moet je Australië uit. Je kunt er dus niet mee blijven. Je kunt natuurlijk wel daarna een ander visum proberen aan te vragen. Aan gezien je dan een Australisch diploma hebt zal dat wellicht makkelijker gaan.

Maar ik zou adviseren eerst te kijken welke opleiding aan welke universiteit je zou willen doen en dan daar te informeren wanneer je kunt inschrijven, wat de kosten zijn, enzovoorts.

Succes ermee, en wie weet zie ik je ooit nog eens op UQ (daar promoveer ik nu  :wink:).

Edit: tiepvauten
 
Tje wat een hoog niveau.  :-o
Ik ben maar een mbo studentje en ga hbo doen in australië. Ik heb gegrepen dat ik tijdens mijn studie 20 uur mag werken en mijn man gewoon full time. Dat ik tijdens mijn studie een permanent verblijfsvisum kan aanvragen en dat ik een half jaar na afstuderen een baan moet hebben in de richting dat ik dan gestudeerd heb. Het is wel de bedoeling om permanent te blijven. Ik krijg nog informatie van het migratie bureau omtrent de studies waar ik interesse in heb en waar de uni's daarvoor zijn. Dit maakt de keuze om ergens te gaan wonen wat makkelijker. Het maakt ons nu niet veel uit, als het maar in de lijn Brisbane/ sydney ligt. (Dus of Brisbane of Sydney). maar goed, is de opleiding in Adelaide, dan moeten we daarheen. Het is wel erg spannend en ik verheug me er weer op om te studeren. Al zal ik deze keer harder moeten studeren dan dat ik tot nu toe ooit heb hoeven doen. De cursussen die ik na mijn havo heb gedaan schudde ik zo uit mijn mouw. (MBO gaat mij dus makkelijk af) Heb erge zin in de enorme uitdaging.

Succes met alles!!  :clap:
passie
 
Er is niet mis met MBO of HBO hoor! Hier kennen ze ook het onderscheid tussen HBO en universiteit niet (is een aantal jaar geleden afgeschaft). Je mag inderdaad maar 20 uur werken. Jij mag in (officieel erkende) vakanties wel 40 uur per week werken! Van de univeristeit mag ik zelfs geen 20 uur werken, maar minder EN studiegerelateerd. Maar dat is waarschijnlijk omdat mijn onderzoek ook afgemaakt moet worden.

Ik heb net hier gekeken en jij zou onder klasse 573 vallen.

Als je man meekomt op jouw visum, dan mag hij 20 uur per week werken, zie deze. Deze zin: "Unlimited hours, if you apply for permission to work after you start your masters or doctorate course" geldt dus alleen als je een Master-opleiding of PhD doet.
 
:wink:
Bedankt voor de 2 pagina's. Die had ik nog niet gezien. Ik had begrepen dat mijn man wel full time mocht werken terwijl ik studeer. Raken nu beetje verward. In andere topics had ik ook soortgelijks gelezen, dus dan zou het voor ons financieel niet zo'n probleem zijn dat ik studeer. Krijg binnenkort telefoontje van migratie bureau, dus zullen we de zaak eens voorleggen en vragen wat zij weten. (om in het bos van regels wat duidelijkheid te creëren). Als ik dan 40 uur mag werken in de vakantie, mag of moet dat dan in de richting zijn van de opleidigng? Lijkt me wel het handigst om aan voldoende werkervaring te komen om in aanmerking te komen voor permanent verblijf.

passie :)
 
G'day,

1. hoe lang duurt gemiddeld een aanvraag voor een student visa? Dit i.v.m. het op tijd enten en testen van onze twee honden.

Ik denk dat dit voor een groot gedeelte van de situatie afhangt. Bij mij duurde alles ongeveer 6 weken. Dat is vanaf de eerste stap, tot en met de laatste, inclusief medische keuring. Ik denk dat het invoeren van de twee honden, niets met je visum te maken heeft, maar dat zal je moeten navragen. Ik denk dat dit een afzonderlijke kwestie is. Ik kan me namelijk bij invullen van alle papieren, niet herinneren dat ik iets dergelijks moest aangeven.

2. Als je het visum hebt, hoelang heb je dan nog tijd om dingen te regelen vóórdat je "weg"moet.

Zodra je visum word goedgekeurd, dan mag je het land in. Als je visum dus 6 maanden voor het begin van je studie word goedgekeurd, dan mag je vanaf die datum het land in. Als je visum dus pas word goedgekeurd 3 weken voor aanvang van je studie, dan heb je nog "3 weken" de tijd om alles te regelen. Moraal van dit verhaal: vraag het zodra je kan aan.

5. is het goedkoper om de bloedtesten te laten doen in duitsland (daar zal nl mijn dierenarts het bloed heensturen) of te laten doen door AAHL (australian animal healt laboratory)?

Ik heb geen idee of dit te vergelijken is met de medische keuring, maar bij die keuring kunnen alleen zogenaamde panel-doctoren de keuring afnemen. Misschien dat dit hetzelfde geld voor bloedtest voor honden.

7. Hoe ver van te voren moet je deze IELTS test doen? staat daar nog een termijn voor vast?

Hoe eerder hoe beter. Je hebt het nodig voor aanvragen van visum, dus zodra je je test nog niet gedaan heb kan je visum niet worden goedgekeurd.

8. ik heb gehoord dat je eerst toezegging van de univesiteit moet hebben en dat daarna je pas verder kan met je visum aanvraag, klopt dat?

Dit is helemaal correct. De procedure werkt grofweg als volgt: je meld je aan voor een studie (zie vraag 9), je krijgt bericht dat je wel of niet ben toegelaten, als je bent toegelaten sturen ze je een brief waarin ze je een plaats aanbieden, op deze brief moet je positief antwoorden. Vervolgens sturen ze je bewijs van inschrijving op met een rekening voor het collegegeld. Ik geloof dat je dit collegegeld VOORAF dien te betalen, in jou geval. Na deze betaling sturen ze je een Confirmation Of Enrolment (CoE) op. Op dit bewijs staat een nummer en dit nummer heb je nodig voor het aanvragen van een visum. Oftewel: zonder een CoE kan je GEEN studentvisum aanvragen. Althans, dat is mij vertelt en zo heb ik het destijds geregeld.

9. zo ja, hoe leg ik dan het best contact met de universiteit en wat moet ik dan allemaal voor gegevens vermelden in die aanvraag?

Hoe je contact zoekt: internet lijkt me in eerste instantie de plaatse plaats om te beginnen. De meeste uni's hebben een link met "international office" of iets dergelijks en die kunnen je wel verder helpen.

10. hoelang van te voren moet je je dan laten registreren voor een study op de universiteit? stel dat ik in 2007 pas de study wil gaan beginnen, moet ik me daar nu al voor laten inschrijven?

Dit weet ik niet precies. Ik weet hoe de aanvraag-procedure werkt voor Australiers, maar hoe dat zit met buitenlanders, geen idee. Elk jaar word er een gods uitgegeven met de studies die het jaar daarop worden aangeboden. Dus het lijkt me logisch dat je je niet eerder dan een jaar van te voren kan inschrijven.

Succes! En als je nog meer vragen omtrent een student-visum hebt, schroom niet...

 
:up: thanks voor de info. Helpt me weer een stukje op weg. Het is fijn te weten dat de aanvraag voor het visum zo snel kan gaan.
Hoelang duurt het voordat e.e.a met de school geregeld is?
Vanaf augustus zal ik meer tijd hebben om te beginnen met regelen. We zijn erg benieuwd.

groetjes passie
 
[quote author=heemskerk link=topic=2070.msg20454#msg20454 date=1121230638]
Hoelang duurt het voordat e.e.a met de school geregeld is?
[/quote]

Tja, bij mij duurde het vanaf maart 2004 tot aan eind december 2004. Maar dat kwam ook doordat ik moest wachten op een beurs (scholarship), en toen ik die uiteindelijk niet kreeg er een andere oplossing gevonden moest worden om mij te betalen.
Als je zelf de opleiding gaat betalen, lijkt me het iets anders. Maar houd er rekening mee dat het een hoop papierwerk is, met inschrijven etc. Maarja dat zul je wel meer merken, hoort er gewoon bij.
 
[quote author=heemskerk link=topic=2070.msg20454#msg20454 date=1121230638]
:up: thanks voor de info. Helpt me weer een stukje op weg. Het is fijn te weten dat de aanvraag voor het visum zo snel kan gaan.
[/quote]

No worries, je kan je studenten visum tegenwoordig (sinds een jaar of twee geloof ik) via internet aanvragen (see the link “e-visa” on www.immi.gov.au).

[quote author=heemskerk link=topic=2070.msg20454#msg20454 date=1121230638]

Hoelang duurt het voordat e.e.a met de school geregeld is?
Vanaf augustus zal ik meer tijd hebben om te beginnen met regelen. We zijn erg benieuwd.

[/quote]

Lastig in te schatten hoe lang het gaat duren voordat alles geregeld is met de betreffende school. In mijn geval (ik ben hier via een soort van uitwisselings-programma) duurde dat een maand of drie. Het is inderdaad een kwestie van allerlei formulieren invullen en opsturen en het hangt van de betreffend uni af hoe lang dit gaat duren.
Hou er overigens rekening mee dat het school-jaar hier rond maart begint en rond eind november afloopt.

Succes met alles!!
 
[quote author=Vinvanmil link=topic=2070.msg20589#msg20589 date=1121298878]
No worries, je kan je studenten visum tegenwoordig (sinds een jaar of twee geloof ik) via internet aanvragen (see the link “e-visa” on www.immi.gov.au).
[/quote]

Sterker nog sinds 1 november 2004 is het alleen nog maar mogelijk om via internet een studentenvisum aan te vragen. Geen papierwerk meer dus, alleen nog maar "e-paper werk".
 
:? Hallo daar ben ik weer. Fijn dat jullie reageren. Echt goed zo'n forum.
Als je man meekomt op jouw visum, dan mag hij 20 uur per week werken,
Dit klopt inderdaad. Ik heb gisteravond met mijn consultant kennis gemaakt en even gevraagd hoe dat nu zat: Mijn man gaat mee op mijn student visa en mag, na het aanvragen van een permission to work, maar 20 uur per week werken. Ik mag dat ook. Dat is even een kleine domper.  :oops:
Want hoe kan je jezelf onderhouden (en twee hondjes) met maar twee inkomens van 20 uur per week. En ik weet niet eens of ik naast een studie wel 20 uur kan werken. Ik weet niet of dat haalbaar is. Of misschien moet hij een working-holiday visum aanvragen, waardoor hij meer mag werken?!
OKé dat zien we dan wel weer. De eerste prioriteit is er om een uni te vinden waar ik een course voor park ranger of zoologist kan doen. Hebben jullie enig idee hoe ik daar achter kan komen?
Is er een website van een overzicht van uni's in Australië die ik allemaal moet aanschrijven? :computer:

Ik vrees dat er erg veel scholen zijn in Australië en zie door de bomen het bos te vinden. Misschien een idee om op google met australie, universiteit, park ranger te zoeken. Misschien vind ik dan wat. Maar goed dat is dus nu de stap die ik eerst in orde moet maken voordat de hele aanvraag verder doorgaat. In de tussentijd hou ik me ook bezig met IELTS test en hoop in oktober of november daarvoor examen te kunnen doen. Doe maar gelijk academic, want dan zit ik gelijk goed voor alle opleidingen. :read:

bedankt voor jullie reacties.

groetjes passie
 
Hoi, ik wil niet negatief overkomen met mijn eerste mail aan jou. Maar wil alleen even wat dingetjes opschrijven waarvan ik denk dat het misschien handig is om in overweging te nemen:

Zou je niet eerst uitzoeken waar je de studie gaat doen, en of het allemaal wel gaat lukken voordat je je IELTS gaat doen? Straks geef je een hoop geld uit voor "niets".  Je partner kan trouwens zelf ook een eigen visum aanvragen. Dat kan natuurlijk wel langer duren. Maar het zou een optie kunnen zijn... Enne 20 uur werken kan ruim genoeg zijn, mits je gewoon een heel goed betaalde baan vindt  :wink:  :-D! En als jij een beurs krijgt (en er zijn financieel ruime beurzen op de markt!) dan hoef je er misschien niet eens zoveel naast te werken. Hou er rekening mee dat het best lang kan duren voor je alles op poten hebt. In Australie een studie gaan beginnen is iets anders dan een deel van je Nederlandse studie in het buitenland doen, en het is wel wat ingewikkelder soms om voor elkaar te krijgen.

Succes ermee!  :up:
 
:) Hoi
ik heb vanochtend (14-7) via google een website gevonden van een organisatie (IDP) die waarschijnlijk kan helpen zoeken naar de uni van de opleiding. Dus dit is inderdaad de eerste stap die ik nu ga doen. Ik wil in de tussentijd wel me informeren over IELTS en heb een specimen booklet aangevraagd. Ik denk dat als ik een half jaar bezig ben met uni zoeken en papierwerk, dat ik daarnaast wel al voorbereid wil zijn op IELTS. Graag dingen vooraf doen, nog voordat ik ze nodig heb zit in aard van dit beestje.

Een beurs, ik heb begrepen dat studenten van buiten australië niet in aanmerking kunnen komen voor een beurs. Dat zou meer zijn voor iemand die promoveert of iets onderzoekt of iets dergelijks. Waarschijnlijk kom ik met de studie die ik ga doen daar niet voor in aanmerking.

Ik heb voor mezelf als doel gesteld dat ik dit jaar probeer om een yes te krijgen van een uni en dan volgend jaar, na onze 4 weken "vakantie" in australië verder te gaan en dan nu over een jaar toch wel een fiat krijg om te gaan. Ik heb in de planning dat ik pas feb. 2007 begin met de studie. Dat geeft me voldoende tijd om e.e.a te regelen.

In ieder geval weer bedankt voor de reactie: zo komen we langzaam een heel end. :up:

groetjes passie
 
OKee dan,
dat klinkt best realistisch. Heel veel succes met alles uitzoeken. En als je onderweg met vragen zit... kom maar op  :up:.
 
Wat je misschien alvast kan regelen zijn gecertificierde copien van je
(school/ studie) diplomas en gecertificierde vertalingen. Die heb je toch
nodig en ze vervallen nooit.
En je passport  (alleen copie, geen vertaling) als die lang genoeg geldig is.

Voor het visum misschien zelf van je gebortecertificaat ook nog, als je er toch al bent.
Zou kunnen dat ik nog iets vergeten ben.

Je kan er twee 2 van alles maken, ter zekerheid.
Ik weet niet precies hoe veel copien/vertalingen je voor je visum nodig hebt, plus
een setje ter zekerheid lijkt me slim.

En die IELTS (academic , maar dat weet je denk ik intussen zeker) kan ook vroeg.
Vooral omdat je 3 maanden moet wachten voordat je hem mag herhalen als je niet
slaagt vind ik het zelfs handing om die op tijd te doen.

Dan heb je dat alvat geregelt.
Dit kost wel geld, dus het is handing als je zeker weet dat je het gaat doen.


:)
Annemarie
 
[quote author=heemskerk link=topic=2070.msg20677#msg20677 date=1121371709]
ik heb vanochtend (14-7) via google een website gevonden van een organisatie (IDP) die waarschijnlijk kan helpen zoeken naar de uni van de opleiding. Dus dit is inderdaad de eerste stap die ik nu ga doen. Ik wil in de tussentijd wel me informeren over IELTS .....[/quote]

De IDP verzorgt ook de IELTS testen.....dus die zal bij velen al wel bekend zijn geweest hier.
 
Oh, ik heb net gelezen bij mijn universiteit mag de IELTS test niet ouder dan
2 jaar zijn en ze accepteren de computer based version niet.
Moet daar dus de oudewetse zijn.
Dit kan per universiteit verschillen, denk ik.

Is misschien iets om er rekening mee te houden.
Zo, en nu nog flink wat essays schrijven, morgen ben ik aan de beurt.
 
[quote author=jassian link=topic=2070.msg20695#msg20695 date=1121412692]
Zo, en nu nog flink wat essays schrijven, morgen ben ik aan de beurt.
[/quote]

Even off-topic, maar dat mag vast wel even.

Veel succes morgen, gaat vast wel lukken, no worries!

:up:
 
Back
Top