vraagjes student visa en honden mee naar OZ

Idd succes morgen :)

Wat ik het ergste vond aan de IELTS test was het feit dat ik voor de "pen and paper" versie had gekozen en bijna nooit meer lange stukken schrijf en daarom een gigantische zere hand/pols van het schrijven had!!  :-(
 
:up:  Thanks Mates!  :up:

Ga mijn best doen.
In ik heb alvast wat pen-schrijven geoefend.
(ik zal er een extra topic over maken hoe het ging)
 
[quote author=Maluka link=topic=2070.msg20698#msg20698 date=1121413388]
Wat ik het ergste vond aan de IELTS test was het feit dat ik voor de "pen and paper" versie had gekozen en bijna nooit meer lange stukken schrijf en daarom een gigantische zere hand/pols van het schrijven had!!  :-(
[/quote]

Kep ff een vraagje hierover in een ander topic gesteld:

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=898.15
 
:)Die gecertificeerde diploma's enzo, waar moet ik dat laten doen? Doet IDP dat ook?
Bedankt voor de tip wat betreft IELTS. Ik weet dat september in amsterdam vol ziet, dus kan ik daar pas in oktober heen. Ik ben alleen erg benieuwd wat dat schrijven van essays dan inhoud. Krijg je een tekst, waar je zelf dan iets over moet schrijven? Da's dan balen als het over een onderwerp gaat waar je niets vanaf weet.  :x Moet daar dan ook een bepaalde lengte aan tekst aan vast zitten (bv minimaal 150  woorden). Kan iemand mij vertellen wat ik moet verwachten van de IELTS test?

Voor iedereen die deze test binnenkort gaat doen: SUCCES!!!! :up:
 
[quote author=heemskerk link=topic=2070.msg20749#msg20749 date=1121435600]
Ik ben alleen erg benieuwd wat dat schrijven van essays dan inhoud. Krijg je een tekst, waar je zelf dan iets over moet schrijven? Da's dan balen als het over een onderwerp gaat waar je niets vanaf weet.  :x Moet daar dan ook een bepaalde lengte aan tekst aan vast zitten (bv minimaal 150  woorden). Kan iemand mij vertellen wat ik moet verwachten van de IELTS test?
[/quote]

Misschien verstandig om eventuele antwoorden op deze vraag in deze topic te plaatsen:

http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=898.15
 
[quote author=heemskerk link=topic=2070.msg20749#msg20749 date=1121435600]
:)Die gecertificeerde diploma's enzo, waar moet ik dat laten doen? Doet IDP dat ook?
[/quote]

Hmm dat weet ik niet, maar dat komt omdat ik niet wet wat IDP is  :-D
Ik heb het gewoon zelf geregelt. Certificieren kan bij de gemeente, ze maken daar ook de kopien voor je.
In Capelle cost dat 8 EUR per pagina

En gecertifierd vertalen ... daar circuleren in dit forum tips over.
Je kan ook gewoon naar een vertalbureau.
( Ik moest het in Engeland laten doen,
want ik kon hier niemand vinden die voor Duits-Engels kon certificeren.
Dat koste daar rond 85 GBP per 1000 woorden en rond 30 GBP per certificeren,
ik kreeg een paar kopien extra. )

Bedankt voor de tip wat betreft IELTS. Ik weet dat september in amsterdam vol ziet, dus kan ik daar pas in oktober heen. Ik ben alleen erg benieuwd wat dat schrijven van essays dan inhoud. Krijg je een tekst, waar je zelf dan iets over moet schrijven? Da's dan balen als het over een onderwerp gaat waar je niets vanaf weet.  :x Moet daar dan ook een bepaalde lengte aan tekst aan vast zitten (bv minimaal 150  woorden). Kan iemand mij vertellen wat ik moet verwachten van de IELTS test?

Ik heb een trainingsboekje special voor academic writing/reading gekocht.
Ik vond het handig. Vooral voor essays en reports want die heb ik de laatste keer
op school geschreven.

Je hebt 60 minuten tijd en twee delen.
Deel 1 : rond 20
Deel 2 : rond 40
hoe precies mag je zelf indelen. Deel twee teld natuurlijk meer.

In deel 1( report) krijg je een grafiek, die mag je dan in minimum 150 woorden beschrijven.
Is even wennen, voor mij is de truck om bij de facten te blijven en het kort te houden.
Maar ik vind het helemaal niet moeilijk (zeg ik nu ....vraag me het morgen weer). Het helpt
als je even wat keywords ververst.
(gradual increase, peak at about, drops drastically,... )
Je doet zo alsof je dit voor een "university lecturer" schrijft.

Deel 2 is een essay. Daar krijg je gewoon een topic, of echter een statement.

Zoals " The internet will bring about a new freedom of information and so narrow
the technology gap between development and developing countries"

Daar mag je je dan met min. 250 woorden over uitlaten.
Mag geheel subjectief zijn als je je mening maar weet te onderbouwen.
Het is goed als je of een duidelijke menig hebt of via de pro's en con's
duidelijk maakt waarom je geen duidelijke mening hebt, en waar (en of)
er uiteindelijk je voorkeur naar uit gaat. (Sorry about the grammar, Dude, I'm in English mode,
and my Dutch was never too stunning  :cool:)

De lezer is "an educated person with only genral knowledge of the topic"
En dat is goed ook, want ik heb over de meeste topics ook puur general knowledge.
:lol:

Ik hoop ook dat ik een mooi onderwerp krijg waar ik een hoop mee kan.
in het algemeen blijken het redelijk universele onderwerpen te zijn, waar de meeste mensen
een mening over hebben.

De andere twee delen zijn 30 minuten listening (bandje) en 10-15 minuten speaking (dus gewoon een gesprek,
dat een aantal regels volgt)

Voor iedereen die deze test binnenkort gaat doen: SUCCES!!!! :up:

:cool: thanks.
En misschien kan ik nu better stoppen met internetten , heheh.

:)
 
Oh en reading.

Dus

***************************************************
Listening (same for general training and academic ) 30 min
Reading (academic for you) 60 min
Writing (academic for you)  60 min
Speaking (same for general training and academic) 10 - 15 min
***************************************************

in het kort
 
Back
Top