Waar moet het heen hier in Nederland?!!!

Jean76

XPdite Sponsor
Even wat algemene en globale puntjes over Nederland. Er is natuurlijk al genoeg over geschreven en de vergelijking met Oz gaat ook grotendeels mank, want het zijn natuurlijk twee totaal verschillende landen. Tevens moet het ook niet te zwart-wit zijn in de zin dat NL een kloteland is en dat Oz het walhalla is. Maar goed; wat ik ondermeer even kwijt wil is het volgende.
Echt; ik heb gewoon zodanig het gevoel dat veel dingen hier naar de klote gaan. Het sociale stelsel functioneert nog wel, maar hoe lang nog.....
Straks is lijkt er verder ook helemaal geen ruimte en natuur meer in Nederland. Als je hier nu al zegt dat je qua wonen behoefte hebt aan ruimte en natuur, kijken bepaalde mensen je aan alsof je Arabisch spreekt. Alles slaat door hier. Straks wordt er in en over Nederland alleen maar gepraat over termen als; beton, asfalt, files, werkloosheid, enge ziekten en nog meer van dat soort shit.  Tsjonge; echt; nogmaals om terug te komen op ruimte en natuur. Volgens mij hoef ik helemaal geen Groen Links (of wellicht SP) meer te stemmen, want binnen 10 a 15 jaar is Nederland toch een grote stad en zitten we lekker gezellig op elkaar (nu al trouwens). Hebben wij hier wel binding met de natuur uberhaupt? De meesten hier zien het geloof ik een beetje als erbij ofzo; als recreactie of zoiets. Voor mij persoonlijk betekent de natuur veel meer. In Oz vind ik er dan ook veel in terug (maar dat zal jullie niet echt verbazen :p). Daar is natuurlijk veel meer ruimte (hoewel vele delen ook onbewoonbaar zijn). Je kunt het weliswaar niet vergelijken met Nederland, maar ik voel mij er gewoon veel vrijer en veel meer thuis. Dat heb ik hier in Nederland absoluut niet langer.
Pfffffff.....waar moet het in godsnaam heen in Nederland?
 
[quote author=landmiles link=topic=3716.msg43986#msg43986 date=1137661015]
Kom op Jean, niet zo kritisch, negatief en vervelend :lol:

Tijd voor een weekendje Schiermonnikoog?
[/quote]

Woehahahaha; geweldige opmerking  :up: . Inderdaad; Schiermonnikoog is geweldig (ben er afgelopen zomer nog geweest). Maar weet je; ooit schijnt er eens een gerucht geweest te zijn dat ze daar ook iets van een autoweg wilde aanleggen en dat bezoekers daar ook met de auto mochten komen. Is gelukkig niet doorgegaan. What a bloody shame!!!!!
 
[quote author=Jean76 link=topic=3716.msg43987#msg43987 date=1137661224]


Woehahahaha; geweldige opmerking :up: . Inderdaad; Schiermonnikoog is geweldig (ben er afgelopen zomer nog geweest). Maar weet je; ooit schijnt er eens een gerucht geweest te zijn dat ze daar ook iets van een autoweg wilde aanleggen en dat bezoekers daar ook met de auto mochten komen. Is gelukkig niet doorgegaan. What a bloody shame!!!!![/quote]

En met de autoweg ben ook weer wat natuur kwijt.
Ik kan ook een beetje zeuren. Bomen worden hier gewoon
gekapt om meer ruimte te maken? Maar voor wat?
Beton en autos en kort geknipt grass , tenminste laten ze het
hier op sommige plekken nog groeien.

Weet je wat ik inderdaad een beetje mis, men vindt
het wel al je zoekt, is een beetje basis menselijkheid.
Mensen doen overdreven/ fake gezellig, maar
een hoop geeft helemaal niet om de mensen om zich heen.
Vooral in de winkels zie je dat. In Duitsland is het nog erger
in een hoop landen hebben dat. Ik voel me dus verschrikkelijk
geisoleert hier zo. Heb wel een klein vriendenkringje van
'caring people' maar dat was het ook weer.
Men is ook niet echt hulpzaam hier, tenminste niet van harte.
daar word ik gek van.

ja het heeft een beetje met A en B culturen te maken.
Werk/doelen over leven  of Leven/genieten over werk / doelen
als ik het goed begrijp.
Dus:  I wanna be a wallaby! Please!  :-D  :-D   :-D


:)
Annemarie


(er zijn zeker nog andere topics voor maar deze...
just presented itself)
 
[quote author=jassian link=topic=3716.msg43989#msg43989 date=1137661860]
[quote author=link=topic=3716.msg43987#msg43987 date=1137661224]
quote]

(er zijn zeker nog andere topics voor maar deze...
just presented itself)
[/quote]

huh?  :?[/quote]
 
Wil zeggen, ja er zijn ook andere topics die hier over gaan, maar deze
heb ik net gelezen en hij heeft me tot een antwoord geinspireerd,
dus heb ik dit hier geschreven. *lange adem haal* Pfew. Plus mijn
Nederlands is niet te perfect... heb dus op engels overgeschakelt.

:)
All the best,
Annemarie
 
[quote author=jassian link=topic=3716.msg44048#msg44048 date=1137688449]
Wil zeggen, ja er zijn ook andere topics die hier over gaan, maar deze
heb ik net gelezen en hij heeft me tot een antwoord geinspireerd,
dus heb ik dit hier geschreven. *lange adem haal* Pfew. Plus mijn
Nederlands is niet te perfect... heb dus op engels overgeschakelt.

:)
All the best,
Annemarie
[/quote]

hmmmkay  :wink:
 
[quote author=Jean76 link=topic=3716.msg44053#msg44053 date=1137689745]
hmmmkay :wink:
[/quote]

hmmmkay  :up:
 
Okay, zou je dan kunnen zeggen dat Nederland een land is van (zure) melk en (versuikerde) honig?
Maar is het wel allemaal rozegeur en maneschijn in Australië?

Life is what you make it!

Rene
 
Tsja Rene; da's de vraag he..... We lullen er vast ook nog weleens verder over op www.nz.xpdite.net  :lol:  :wink:
 
Hoi Jeroentje,

Zeg kerel, luister 's :) Toen ik de titel van het subject zag, wist ik al dat het van jou kwam, dat is toch wat hè.

Ik snap je helemaal. Echt helemaal. MAAR......

Wat doe jij? Wat doe jij zelf? Hoor 's sweetie, You must be the change you want to see in the world. Dat is niet makkelijk nee, maar snap je wat ik bedoel? (Het is overigens een uitspraak van Mahatma Gandi, geloof ik, maar erg mooi, vind ik).

Ik woon in Australië, maar onlangs zat ik even vreselijk in de put. Want het feit dat ik hier zit en niet in N'land, betekent niet dat opeens alles goed is.

De overbevolking in N'land of in Engeland, in Duitsland en in India is niet opeens weg omdat ik daar toevallig niet meer zit. Ik zie het nieuws, lees de krant etc., en ben just as aware of everything als toen ik in N'land was.

Het is belangrijk dingen te begrijpen Jeroen. Mensen vliegen elkaar in de haren omdat ze als haringen in een ton zitten. Dat is een feit, het roept agressief gedrag op, we vechten allemaal om een beetje privacy. Maar, we hebben ook het intellect om invloed te hebben op oorzaak en gevolg van gedrag. Het allersimpelst wat een mens kan doen, is met een glimlach een supermarkt binnen te lopen. Met een glimlach aan tafel in een restaurant gaan zitten. Verbeter de wereld, begin bij jezelf, weet je wel?

Je hebt helemaal gelijk met wat je zegt in je post. Je somt feiten op die niet te ontkennen zijn, maar de 1 million dollar question is natuurlijk; wat doe je er mee, en wat doe je eraan?

Ik heb mijn manieren om toch een prettig leven te hebben, ondanks vele niet zo jofele kennis; wat zijn de jouwe?

Je post is nogal intensief, en het is moeilijk om zo even te reageren, maar nog iets valt me op: je zegt dat je je nergens kritisch of eerlijk over mag uitlaten. Is dat echt zo? Ik heb er zelf geen probleem mee. Maar je kent misschien de uitspraak C'est le ton qui fait la musique? Australiërs zeggen ook wat ze vinden, maar ze doen dat op zo'n manier dat het niet offensief is. En dat is de kunst.

In het algemeen, je zal moeten accepteren dat de wereld is zoals die is. Daar kan je weinig aan veranderen. Wat je wèl kunt veranderen, is de manier hoe jij met de inkomende informatie omgaat. It's all in the eye in the beholder. Schop niet zo hard, doe iets positiefs instead.

Ja, Nederland is te vol (bestaat de Club van 10 Miljoen nog?), maar feit is dat mensen zich willen voortplanten. Dat zit in de aard van elk beest.

Het is een beetje moeilijk om te verwachten dat mensen reageren op de manier die jij wilt. En als ze dat niet doen, dan ben je van je stuk! Het is niet realistisch om die verwachtingen te hebben. Je kan verwachten wat IS. En met een beetje mazzel krijg je door die glimlach-die-je-van-nu-af-aan-op-je-gezicht-gaat-hebben een andere reactie....

Ik hou het hier even bij!

Ireen.
 
DEN HAAG - Mensen die op het platteland wonen, hebben het net wat beter naar hun zin dan de stedelingen. Ze hebben wat meer leefruimte, voelen zich veiliger, hebben meer sociale contacten met buren en verenigingen en noemen zichzelf vaker gezond. Minpunten in de polder zijn onder meer de afkalvende voorzieningen door vertrekkende winkeliers en fuserende ziekenhuizen.

"De leefsituatie op het platteland is beter dan in de stad", concludeerde het Sociaal en Cultureel Planbureau donderdag in zijn rapport 'Thuis op het platteland'. Hierin vergelijken de onderzoekers het leven in steden met dat op het platteland en de ontwikkelingen hierin in de afgelopen tien jaar.

Werkloosheid

In 2004 was 71 procent van het totale oppervlak van Nederland te bestempelen als platteland. Hier wonen 6,2 miljoen mensen (38 procent van de Nederlandse bevolking). In het algemeen gaat hen goed: slechts 9 procent van de plattelandbewoners kent door slecht wonen, werkloosheid of andere oorzaken een "slechte leefsituatie"; 17 procent van de stedelingen zit in die situatie. "De betere leefsituatie op het platteland heeft vooral te maken met de gunstiger woonsituatie, de grotere maatschappelijke participatie en het hogere autobezit", aldus de SCP-onderzoekers.

Maar ook andere factoren spelen een rol. Wat betreft hun gezondheid stelt ruim viervijfde van de mensen buiten de steden dat zij zich "zeer goed" voelen. Bewoners van het platteland hebben ook wat minder vaak slechte leefgewoonten als roken: bijna 36 procent van de stedelingen steekt geregeld een sigaretje op, 4 procent meer dan daar buiten. Wel drinken de plattelandsjongeren wat meer dan hun leeftijdsgenoten in de steden.

Leefsituatie

Ook een groter gevoel van veiligheid onder de plattelandsbewoners draagt bij aan de betere leefsituatie: een op de vijf op het platteland voelt zich wel eens onveilig. In de steden bekruipt bijna een derde wel eens het gevoel van onveiligheid. In verhouding krijgen de buitenlui ook minder te maken met criminaliteit: ongeveer een kwart van de delicten treft de gebieden buiten de steden.

Maar het is niet overal geluk en zaligheid tussen de weilanden. In de provincies Groningen, Friesland, Drenthe en Zeeland hebben de plattelandsgebieden in verhouding te maken met een "minder goede leefsituatie". De kans op werkloosheid is hier het hoogst. Gebieden in de drie noordelijke provincies ontberen daarbij het vaakst voorzieningen als winkels en zorg. "De bewoners van Groningen, Friesland en Drenthe zijn het langst onderweg naar de dichtstbijzijnde huisarts", meldt het SCP.

Eigen auto

Ook bevalt het leven op het platteland jongeren en ouderen minder dan de werkende groepen en gezinnen. Zij zijn bijvoorbeeld vaak zonder eigen auto aangewezen op het soms wat gebrekkige openbaar vervoer. Door deze ontevredenheid ontgroent en vergrijst het platteland harder dan de steden. Jongeren trekken meer naar de steden voor werk en vertier. In 1995 was 22 procent van de plattelandsbewoners tussen de 20 en 34 jaar oud; in 2004 was dat nog slechts 17 procent.
 
Het onbegrip zit al in de naam, nederLAND.
Wij tellen in de wereld alleen mee omdat er veel (heel veel ) geld is.
De vergelijking met Australie gaat niet op, omdat NL met z'n 45.000 km2 overal in de
wereld niet meer zou zijn dan een stad.
Het is kleiner dan Los Angeles, Melbourne is net zo groot als half Nederland maar heeft
(maar) 4 mlj inwoners.
In Los Angeles of andere steden van dat formaat zal je echt geen boerderij vinden.
De ruimte die je zoekt is niet te vinden in Nederland, maar wel in Europa en ook mooi weer.
Je kan dus niet zeggen Nederland is te klein dus ga ik naar Australie.
Als je in die afmetingen gaat denken Europa is bijna net zo groot als Australie.
Mensen die hier nieuw komen gaan ook eerst uitzoeken waar ze willen wonen i.v.m. werk, klimaat.
Als je dat in Europa zou doen kan je ook een plek vinden met werk en een fijn klimaat.
De mensen kiezen voor een Europa, dan zal Nederland dus gewoon een stad zijn, ik wil niet in de
stad wonen dus ga ik verderop.
Ineke komt uit Australie dus was de keuze makkelijk, had dat niet gebeurd en had het mij te benauwd
geworden in mijn stad (Nederland), zou ik niet klagen maar verhuizen.
Als je denkt dat je geluk in Australie ligt, ga er dan voor zonder hetgeen je achterlaat af te breken.
Er zijn meer landen waar het slechter is dan beter, dus zoek geen excuus om te vertrekken maar kijk
terug naar te goede dingen, die zijn er ook genoeg.
En wie weet, krijg je heimwee en ben je nog eens blij om terug te kunnen.

Gr.Ton, die het reuze naar zijn zin heeft in Oz  :-D :up: maar NL ook mooi vind  :wink:
 
Ik sluit me bij je aan Eerainuh, zoals je het zegt, alles is in 'the eye of the beholder', of nog eentje 'het glas is halfvol of halfleeg'. Nog een leuke is iets wat ik vaak wil zeggen, maar snel aanpas:

Ik MOET gaan werken, nee joh, ik MAG gaan werken, want uiteindelijk zorgt dat ervoor dat je dag beter begint. Of luisteren (sommigen zullen me wel neermaaien hiermee) 'begin de dag met een dansje' ook al is het kinderachtig, ik moet er altijd breeduit van lachen (stom gezicht trouwens hoor in de auto  :doofywave: :drive: )

Dus kortom, probeer zaken positief te benaderen.

Voor ons zijn files etc. geen probleem, we wonen 10 km van het werk vandaan, hebben natuurlijk slecht openbaar vervoer, wonen vlakbij De Kalmthoutse Hei (groot natuurgebied en bos) en hebben een redelijk huis met een naar Nederlandse maatstaven grote tuin. Onze reden is dus in ieder geval niet dat het in Nederland allemaal zo slecht zou zijn, vind ik - ondanks steeds hogere kosten en minder salaris - nog wel meevallen. Maar Australië is in mijn beleving gewoon anders en - zoals wij denken - meer passend bij onze levenstijl en toekomstverwachtingen.

Het maakt niet uit of je dit ook vindt of niet, maar zo denk ik er in ieder geval over.

Groetjes Miranda  :up:

[size=20pt][move]THINK POSITIVE[/move][/size]
 
[quote author=tum link=topic=3716.msg44091#msg44091 date=1137740083]Ik MOET gaan werken, nee joh, ik MAG gaan werken, want uiteindelijk zorgt dat ervoor dat je dag beter begint. [/quote]
Nou....  :? Ik moet gewoon gaan werken hoor. Op dit moment ga ik braaf maar met tegenzin naar mijn werk, hier moet ik volgens contract 40 uur aanwezig zijn (dat controleren ze met, houjevast, prik-klok-kaarten!!) maar voor de rest is er hier weinig zinnigs / zinvols / zingevends te doen  :|

Of luisteren (sommigen zullen me wel neermaaien hiermee) 'begin de dag met een dansje' ook al is het kinderachtig, ik moet er altijd breeduit van lachen (stom gezicht trouwens hoor in de auto  :doofywave: :drive: )
Dat doe ik ook altijd! Ik zing zelfs mee! Drie keer achter elkaar.

Begin de dag met een dansje
Begin de dag met een lach
Want wie vrolijk kijkt in de morgen
Die lacht de hele dag
Jaaa - die lacht de hele dag!!

helemaal super is dat.
 
[quote author=linda link=topic=3716.msg44079#msg44079 date=1137724519]
DEN HAAG - Mensen die op het platteland wonen, hebben het net wat beter naar hun zin an de stedelingen. Ze hebben wat meer leefruimte, voelen zich veiliger, hebben meer
... etc etc
[/quote]

Ja we hoorde het gister op het nieuws :-D :-D :up: en voor 1000% mee eens. Wij woonde eerst in Den Haag eigenlijk net als Jean76. Erg negatief over alles en iedereen..... lang verhaal.... Uiteindelijk in Vlijmen terecht gekomen. Een vrij groot dorp in Brabant en we waren eigelijk al gelijk een stuk positiever over Nederland. Nu dus op een boerderij tussen Nuland en Geffen beide dorpen met 4 winkels en 3 straten :up: :-D Nou perfect we hebben heel erg naar ons zin. We gaan nu met een veel positiever gevoel naar Australië. En we zullen nog veel plezier terug denken aan Brabant :evil:  Maar voor Den Haag ik heb er geen goed wordt voor over. Alhoewel ik toch altijd het gevoel van thuis komen heb wanneer ik Den haag in rijdt. Zal altijd wel zo blijven. In ieder geval geen enkel last van heimwee ik hoop dat het zo in Australië ook zal zijn. We zullen zien nog 5 weken :cheer:
gr Barry& vanessa
 
[quote author=Eerainuh link=topic=3716.msg44075#msg44075 date=1137713806]
Het is een beetje moeilijk om te verwachten dat mensen reageren op de manier die jij wilt. En als ze dat niet doen, dan ben je van je stuk! Het is niet realistisch om die verwachtingen te hebben. Je kan verwachten wat IS. En met een beetje mazzel krijg je door die glimlach-die-je-van-nu-af-aan-op-je-gezicht-gaat-hebben een andere reactie....
[/quote]

zeg Ireen(tje  :roll:),

Vind dit echt belachelijk wat je schrijft. En dat je me zo aanvalt vind ik best wel onder de gordel eigenlijk. En dat je stelt dat je gelijk al wist dat het van mij kwam....okay ik geef toe dat ik iets teveel van dit soort topics heb geplaatst (en zal daar nu ook mee gaan stoppen), maar je hoeft me niet zo veroordelen. Eneh; mensen hier; jullie hoeven echt niet zo te reageren zoals ik dat wil hoor...pffff; dat zou toch te belachelijk voor woorden zijn zeg. Ik wordt hier enigzins neergezet als een autoritair iemand; vind ik erg vervelend. Kritiek vind ik opzicht geen probleem want dat kan vaak aanzetten tot verbeteringen en je uiteindelijk sterker maken; daar sta ik voor open. Iedereen mag zijn eigen mening en kritiek geven, maar om op zo'n manier te gaan aanvallen vind ik niet bepaald netjes. Ben absoluut niet op mijn teentjes getrapt, maar vind dit toch wel enigzins onredelijk. Ik wil jou als persoon absoluut niet veroordelen hoor, want ik ken je verder niet; maar ik moet zeggen dat je wel vaker wat opmerkelijk hebt gereageerd. Ik heb hier nog nooit iemand aangevallen en veroordeeld en dat zou ik ook absoluut niet willen; maar dit vind ik wel heel ver gaan zeg. Ben niet echt van mijn stuk nu hoor, maar ik vind niet dat ik zo beledigd hoef te worden. Ik vind het heel vervelend dat ik dit moet schrijven, want wil absoluut hierzo verder geen problemen hebben. En al helemaal niet met de anderen hierzo. Ik vind het altijd zeer prettig hier (en vooral ook informatief) en ik hoop ook dat dit zo kan blijven. Sorry bij deze dat het even zo heftig gaat; vind ik erg jammer.

P.S. You must be the change you want to see in the world....klopt helemaal. Daar herken ik inderdaad ook veel in. En van Ghandi inderdaad; maar ik las het eigenlijk voor het eerst in het cd-boekje Nation van de band Sepultura. Kan ik hierbij toch nog even wat positieve feedback geven  :wink:
 
[quote author=linda link=topic=3716.msg44079#msg44079 date=1137724519]
DEN HAAG - Mensen die op het platteland wonen, hebben het net wat beter naar hun zin dan de stedelingen. Ze hebben wat meer leefruimte, voelen zich veiliger, hebben meer sociale contacten met buren en verenigingen en noemen zichzelf vaker gezond. Minpunten in de polder zijn onder meer de afkalvende voorzieningen door vertrekkende winkeliers en fuserende ziekenhuizen.

"De leefsituatie op het platteland is beter dan in de stad", concludeerde het Sociaal en Cultureel Planbureau donderdag in zijn rapport 'Thuis op het platteland'. Hierin vergelijken de onderzoekers het leven in steden met dat op het platteland en de ontwikkelingen hierin in de afgelopen tien jaar.

Werkloosheid

In 2004 was 71 procent van het totale oppervlak van Nederland te bestempelen als platteland. Hier wonen 6,2 miljoen mensen (38 procent van de Nederlandse bevolking). In het algemeen gaat hen goed: slechts 9 procent van de plattelandbewoners kent door slecht wonen, werkloosheid of andere oorzaken een "slechte leefsituatie"; 17 procent van de stedelingen zit in die situatie. "De betere leefsituatie op het platteland heeft vooral te maken met de gunstiger woonsituatie, de grotere maatschappelijke participatie en het hogere autobezit", aldus de SCP-onderzoekers.

Maar ook andere factoren spelen een rol. Wat betreft hun gezondheid stelt ruim viervijfde van de mensen buiten de steden dat zij zich "zeer goed" voelen. Bewoners van het platteland hebben ook wat minder vaak slechte leefgewoonten als roken: bijna 36 procent van de stedelingen steekt geregeld een sigaretje op, 4 procent meer dan daar buiten. Wel drinken de plattelandsjongeren wat meer dan hun leeftijdsgenoten in de steden.

Leefsituatie

Ook een groter gevoel van veiligheid onder de plattelandsbewoners draagt bij aan de betere leefsituatie: een op de vijf op het platteland voelt zich wel eens onveilig. In de steden bekruipt bijna een derde wel eens het gevoel van onveiligheid. In verhouding krijgen de buitenlui ook minder te maken met criminaliteit: ongeveer een kwart van de delicten treft de gebieden buiten de steden.

Maar het is niet overal geluk en zaligheid tussen de weilanden. In de provincies Groningen, Friesland, Drenthe en Zeeland hebben de plattelandsgebieden in verhouding te maken met een "minder goede leefsituatie". De kans op werkloosheid is hier het hoogst. Gebieden in de drie noordelijke provincies ontberen daarbij het vaakst voorzieningen als winkels en zorg. "De bewoners van Groningen, Friesland en Drenthe zijn het langst onderweg naar de dichtstbijzijnde huisarts", meldt het SCP.

Eigen auto

Ook bevalt het leven op het platteland jongeren en ouderen minder dan de werkende groepen en gezinnen. Zij zijn bijvoorbeeld vaak zonder eigen auto aangewezen op het soms wat gebrekkige openbaar vervoer. Door deze ontevredenheid ontgroent en vergrijst het platteland harder dan de steden. Jongeren trekken meer naar de steden voor werk en vertier. In 1995 was 22 procent van de plattelandsbewoners tussen de 20 en 34 jaar oud; in 2004 was dat nog slechts 17 procent.
[/quote]

Nuttig om deze feiten eens te lezen. Goed dat je het even geplaatst hebt, Linda  :up:
 
Hi Jeroen

Ik moet toch zeggen dat er een hoop in Irene's post staat waar je toch best je voordeel mee kunt doen?  (en in Ton & Tum's) 
Vind dit echt belachelijk wat je schrijft. En dat je me zo aanvalt vind ik best wel onder de gordel eigenlijk
   uiteraard is haar bericht niet aan mij gericht en "kijk" ik er dus anders naar maar zo'n "onder de gordelse" reactie is het toch ook weer niet? Het is een mening...ok een duidelijke :-D maar goed je weet dat je hier af en toe gezond tegen gas kunt krijgen. 't zou wat zijn als iedereen maar gezellig instemmend mee zat te knikken bij ieder onderwerp.
En......zoals je zelf al aangeeft je begint zelf regelmatig met dit soort onderwerpen dus je zult toch ergens erkenning zoeken? Het is iets wat je behoorlijk bezig houdt en ik heb een beetje het gevoel dat je "dit ei" op dit forum niet kwijt kunt (niet vervelend bedoelt trouwens).

Zoals ik pas geleden eens schreef aan jou, het is zo belangrijk om met een positieve insteek aan je emigratie te beginnen anders wordt het echt een hele zware dobber.

Veel wijsheid in je plannen en beslissingen toegewenst
Syl :)
 
Back
Top