Waar moet het heen hier in Nederland?!!!

Ik kan Jeroen wel begrijpen. Soms voel je je gewoon zo
zeer niet op je gemak dat het eruit moet.
(ik hoop dat ik dat goed zeg)
Dan voel je je ook weer wat beter. Dus ik vind personelijk een beetje
"zeuren" soms niet zo verkeerd.

Ik ben er wel me eens dat je het beste moet maken uit je situatie.
maar dat betekend ook dat je je situatie kan veranderen.
Bijvoorbeeld:
"Ik vind het te druk hier", " Ik vind deze cultuur niet bij mij passen",
"ik vind dat mensen in cultuur a/ b/ c op een manier met de drukte omgaat waar ik meer me kan",
"Ik voel me hier niet thuis, daar wel"

Nou ja dan zou ik mijn energie hooftzakelijk daarin besteden mijn
situatie te veranderen en minder daarin me aan de bestaande
situatie aan te passen. Puur als het uitzichtlos(?) schijnt de verandering
te realiseren dan zou ik proberen om er gewoon het beste uit te maken.

Natuurlijk is het leuk om iedere dag te genieten en een prima idee om
dat te proberen, maar als dingen gewoon voor jouw gevoel mis gaan
vind ik moet je proberen er iets aan te doen, als dat realistisch is.
En vaak kan het.



:)
Annemarie
 
Je kunt zitten mokken om alle dingen die negatief zijn, maar je kunt ook je koppie omhoog gooien en je neus in de wind steken.

Er zijn echt zoveel mooie dingen aan Nederland... Als het goed gevroren heeft zijn de weilanden altijd zo mooi wit. Spinnewebben waar dauw op hangt. Schitterend! Uitwaaien aan zee op het strand. Kijken wat je dan allemaal voor dingen vindt die aanspoelen. Een boswandeling. Zwangere vrouwen (ja... ik vind dat erg mooi om te zien, omdat ze op een of andere manier altijd stralen). Ik krijg altijd een glimlach als ik een klein kind zie. Ze zijn zo schattig als ze niet van jezelf zijn en je ze niet mee naar huis hoeft te nemen.

Ik geef nu een opsomming van hele simpele dingen die ik schitterend kan vinden. Iedereen heeft zo wel zijn lijstje. Een tijdlang ben ik behoorlijk depressief geweest en had ik vreselijk medelijden met mezelf. Hoe ik eruit gekomen ben wet ik niet, maar gedeeltelijk kwam dat doordat ik van mijn 4x4 kamer in Tilburg weer naar mijn ouders verhuisde.
Ik weet hoe het is als je werkeloos bent en geen baan kunt vinden (mijn vader heeft precies hetzelfde). Het is enorm frustrerend en ik weet niet wat je daar tegen kunt doen om die frustratie wat kwijt te raken... ja... schreeuwen of een boksbal ophangen ;)

Muziek waar je vrolijk van wordt is ook perfect. Echt Jeroen... doe alles wat in je macht ligt om je dromen te verwezelijken, maar vergeet niet dat Nederland ook zoveel mooie dingen heeft. Ik hoop in ieder geval dat jij ook mooie dingen aan Nederland ziet.
Wij hebben een aantal buitenlandse vrienden waaronder een engels stel. Ze komen heel graag in Nederland, omdat ze het zo fijn vinden hier. Vaak als je iets hebt wat er altijd al is, dan wordt het zo vanzelfsprekend. Nederland is voor ons Nederlanders ook zo vanzelfsprekend...
 
[quote author=Syl link=topic=3716.msg44118#msg44118 date=1137756448]
Hi Jeroen

Ik moet toch zeggen dat er een hoop in Irene's post staat waar je toch best je voordeel mee kunt doen?  (en in Ton & Tum's) 
Vind dit echt belachelijk wat je schrijft. En dat je me zo aanvalt vind ik best wel onder de gordel eigenlijk
   uiteraard is haar bericht niet aan mij gericht en "kijk" ik er dus anders naar maar zo'n "onder de gordelse" reactie is het toch ook weer niet? Het is een mening...ok een duidelijke :-D maar goed je weet dat je hier af en toe gezond tegen gas kunt krijgen. 't zou wat zijn als iedereen maar gezellig instemmend mee zat te knikken bij ieder onderwerp.
En......zoals je zelf al aangeeft je begint zelf regelmatig met dit soort onderwerpen dus je zult toch ergens erkenning zoeken? Het is iets wat je behoorlijk bezig houdt en ik heb een beetje het gevoel dat je "dit ei" op dit forum niet kwijt kunt (niet vervelend bedoelt trouwens).

Zoals ik pas geleden eens schreef aan jou, het is zo belangrijk om met een positieve insteek aan je emigratie te beginnen anders wordt het echt een hele zware dobber.

[/quote]

hey Syl,

Heb jouw reactie toch maar even gequote nadat ik deze even beter doorgelezen heb.
Ik moet allereerst echt heel duidelijk meedelen dat ik absoluut juist WEL mijn ei hier kwijt kan. Ook over dit soort onderwerpen. Hier vind ik juist de begrip, meningen en kritiek die gepast is. En dan bedoel ik echt niet van die instemmende reacties....waarom zou iedereen met mij moeten meelullen?; heb ik helemaal niet om gevraagd; vind het toch wel vrij flauw dat dit gesuggereerd wordt.
Okay; 'onder de gordel'  is misschien wat erg bot geschreven, maar vond het wel erg naar.
Nogmaals; tegengas is voor mij geen probleem hoor, maar vond dit echt wel vrij heftig en onredelijk.
En die reacties van Tum en Ton zijn natuurlijk totaal anders. Daar kan ik me ook absoluut wel in vinden.
En wat betreft emigratie nog een zware dobber zou kunnen worden; zover ben ik nog lang niet. En deze topic heeft ook voornamelijk betrekking op NL.
Verder vind ik het erg goed dat je hier op gereageerd hebt en dit geld ook voor Jassian  :up:
 
[quote author=Annemiek link=topic=3716.msg44121#msg44121 date=1137757193]
Je kunt zitten mokken om alle dingen die negatief zijn, maar je kunt ook je koppie omhoog gooien en je neus in de wind steken.

Er zijn echt zoveel mooie dingen aan Nederland... Als het goed gevroren heeft zijn de weilanden altijd zo mooi wit. Spinnewebben waar dauw op hangt. Schitterend! Uitwaaien aan zee op het strand. Kijken wat je dan allemaal voor dingen vindt die aanspoelen. Een boswandeling. Zwangere vrouwen (ja... ik vind dat erg mooi om te zien, omdat ze op een of andere manier altijd stralen). Ik krijg altijd een glimlach als ik een klein kind zie. Ze zijn zo schattig als ze niet van jezelf zijn en je ze niet mee naar huis hoeft te nemen.

Ik geef nu een opsomming van hele simpele dingen die ik schitterend kan vinden. Iedereen heeft zo wel zijn lijstje. Een tijdlang ben ik behoorlijk depressief geweest en had ik vreselijk medelijden met mezelf. Hoe ik eruit gekomen ben wet ik niet, maar gedeeltelijk kwam dat doordat ik van mijn 4x4 kamer in Tilburg weer naar mijn ouders verhuisde.
Ik weet hoe het is als je werkeloos bent en geen baan kunt vinden (mijn vader heeft precies hetzelfde). Het is enorm frustrerend en ik weet niet wat je daar tegen kunt doen om die frustratie wat kwijt te raken... ja... schreeuwen of een boksbal ophangen ;)

Muziek waar je vrolijk van wordt is ook perfect. Echt Jeroen... doe alles wat in je macht ligt om je dromen te verwezelijken, maar vergeet niet dat Nederland ook zoveel mooie dingen heeft. Ik hoop in ieder geval dat jij ook mooie dingen aan Nederland ziet.
Wij hebben een aantal buitenlandse vrienden waaronder een engels stel. Ze komen heel graag in Nederland, omdat ze het zo fijn vinden hier. Vaak als je iets hebt wat er altijd al is, dan wordt het zo vanzelfsprekend. Nederland is voor ons Nederlanders ook zo vanzelfsprekend...
[/quote]

Mooi geschreven stuk, Annemiek  :up: . Natuurlijk heeft NL veel mooie dingen, alleen moeten we wel erg gaan uitkijken dat het niet naar de verdommenis gaat. Klinkt wat zwaar, maar ben er wel bezorgd over. Maar om nog even op die mooie dingen terug te komen; ik zal eens wat noemen; Groningen: Hogeland en stad, Drenthe: vooral Noordenveld, de eilanden uiteraard, Amsterdam en natuurlijk nog veel meer. Kan nog zoveel noemen en het is natuurlijk ook zo dat deze topic slechts een bepaalde kant belicht van Nederland. Maar we moeten de goeie dingen uiteraard ook niet uit het oog verliezen. Dat klopt helemaal.
 
Hallo iedereen,

Ik heb zo eens alles gelezen en alles tegen elkaar afgewogen en heb toch maar besloten iets te schrijven.

Ten eerste, iemand die negatief uit de hoek komt zal ook negativiteit oogsten, met andere woorden iemand die op alles zit te vitten zal weinig sympathie terug krijgen. (ik bedoel dit niet als een aanval en hoop ook dat het niet zo opgevat wordt.)
Zoals al door anderen is gezegd zal iemand die negatief is zich daar ook door laten leiden en daardoor de kwaliteit van het geen zij hebben uit het oog verliezen.

Anderen hebben ook al aangegeven dat het in nederland niet slecht is en ik beaam dat alleen maar. Ik heb als VN soldaat in voormalig joegoslavie gediend en heb dus 7 maanden in een oorlogs gebied door gebracht, en heb daar geleerd tevreden te zijn met wat ik heb. Dit betekend overigens niet dat je maar alles moet slikken.
Ik ben van mening dat Nederland een rijk en mooi land is waar best nog wel mogelijkheden zijn, maar die moet je dan ook wel nemen. Dat is vaak het probleem dat de meeste (niet iedereen, trek de schoen aan die jou past) mensen het risico niet durven te nemen om hun situatie te veranderen.

Men zegt wel eens brutale mensen hebben de halve wereld... dit is vast zo.... maar sluit de positief ingestelde mensen niet uit, vaak krijgen die veel meer gedaan dan mensen die altijd maar zitten te mopperen en te kijven.

Als laatste wil ik dit nog zeggen, wanneer iemand iets post en haar/zijn gal spuwd zal daar ongetwijfeld een reactie op komen, vaak gericht aan de gene die die reactie oproept. Vergeet niet dat wanneer je iets anders bedoeld dan dat je schrijft je dit goed moet uitleggen in jip en janneke taal anders laat je namelijk teveel open voor interpretatie en kan je je zelf gauw aangevallen voelen.
Wil je helemaal geen commentaar krijgen dan moet je gewoon je gal niet spuwen, want dan krijg je ook geen reacties.

Zoals Syl al schreef :
het is zo belangrijk om met een positieve insteek aan je emigratie te beginnen anders wordt het echt een hele zware dobber. Veel wijsheid in je plannen en beslissingen toegewenst & Ik moet toch zeggen dat er een hoop in Irene's post staat waar je toch best je voordeel mee kunt doen?  (en in Ton & Tum's)

Ik wens je dan ook suc6 en hoop dat je meer positiviteit in je omgeving en Nederland zal vinden.  :up:

Gr.Koen
 
[quote author=Koengaroo link=topic=3716.msg44126#msg44126 date=1137757596]

Ik heb zo eens alles gelezen en alles tegen elkaar afgewogen en heb toch maar besloten iets te schrijven.

Ten eerste, iemand die negatief uit de hoek komt zal ook negativiteit oogsten, met andere woorden iemand die op alles zit te vitten zal weinig sympathie terug krijgen. (ik bedoel dit niet als een aanval en hoop ook dat het niet zo opgevat wordt.)
Zoals al door anderen is gezegd zal iemand die negatief is zich daar ook door laten leiden en daardoor de kwaliteit van het geen zij hebben uit het oog verliezen.

Als laatste wil ik dit nog zeggen, wanneer iemand iets post en haar/zijn gal spuwd zal daar ongetwijfeld een reactie op komen, vaak gericht aan de gene die die reactie oproept. Vergeet niet dat wanneer je iets anders bedoeld dan dat je schrijft je dit goed moet uitleggen in jip en janneke taal anders laat je namelijk teveel open voor interpretatie en kan je je zelf gauw aangevallen voelen.
Wil je helemaal geen commentaar krijgen dan moet je gewoon je gal niet spuwen, want dan krijg je ook geen reacties.

Ik wens je dan ook suc6 en hoop dat je meer positiviteit in je omgeving en Nederland zal vinden.  :up:

[/quote]

Toch goed dat je gereageert hebt, Koen. Vind vooral je laatste zin van deze quote erg goed. Ik zie ook absoluut wel positieve punten, maar op sommige momenten wordt ik helemaal bij mijn keel gegrepen door de negatieve dingen hier. En dat verziekt helaas toch weer de positieve dingen. Da's erg jammer en het zou ook eigenlijk niet hoeven. De negativiteit overheerst vaak en dat is erg vervelend toch wel.
En je hebt ook wel gelijk hoor als je alleen maar negatief uit de hoek komt en op alles zit te vitten dat je dan vroeg of laat dan ook tegenreacties daarin krijgt. Dat is dan ook een logisch vervolg. Het is toch belangrijk voor me om wat genuanceerder wat dat betreft tegen bepaalde dingen aan te kijken en me niet teveel te laten leiden door bepaalde gevoelens van onvrede, onmacht en emoties.
Nogmaals; heb absoluut geen moeite met jullie reacties; geen probleem! Maar bij Eerainuh had ik dit helaas toch wel. Okay; kan gebeuren. En dat ik weinig sympathie ontvang vind ik ook absoluut niet waar; ik vind vrijwel alle reacties wel okay afgezien van een enkele dan (en er is gelukkig hier ook niet collectief gehakt; zoals op andere vervelende forums wel kan gebeuren). Zal verder proberen mijn voordeel ermee te doen. Wil het er verder ook maar niet meer over hebben, want dit gaat teveel ten koste van de anderen hier (en vooral van de sfeer).
 
Okay dan; laat ik mij maar weer eens wat meer op deze topic in het algemeen richten ipv te blijven hangen in dit 'conflict' (voor zover je daarvan kunt spreken....). Anders loop het nog helemaal uit de hand en dat is nooit mijn opzet geweest (nogmaals; ondanks mijn wat te negatieve insteek)



[quote author=Ton en Ineke link=topic=3716.msg44083#msg44083 date=1137729231]
Het onbegrip zit al in de naam, nederLAND.
Wij tellen in de wereld alleen mee omdat er veel (heel veel ) geld is.
De vergelijking met Australie gaat niet op, omdat NL met z'n 45.000 km2 overal in de
wereld niet meer zou zijn dan een stad.
Het is kleiner dan Los Angeles, Melbourne is net zo groot als half Nederland maar heeft
(maar) 4 mlj inwoners.
In Los Angeles of andere steden van dat formaat zal je echt geen boerderij vinden.
De ruimte die je zoekt is niet te vinden in Nederland, maar wel in Europa en ook mooi weer.
Je kan dus niet zeggen Nederland is te klein dus ga ik naar Australie.
Als je in die afmetingen gaat denken Europa is bijna net zo groot als Australie.
Mensen die hier nieuw komen gaan ook eerst uitzoeken waar ze willen wonen i.v.m. werk, klimaat.
Als je dat in Europa zou doen kan je ook een plek vinden met werk en een fijn klimaat.
De mensen kiezen voor een Europa, dan zal Nederland dus gewoon een stad zijn, ik wil niet in de
stad wonen dus ga ik verderop.
Ineke komt uit Australie dus was de keuze makkelijk, had dat niet gebeurd en had het mij te benauwd
geworden in mijn stad (Nederland), zou ik niet klagen maar verhuizen.
Als je denkt dat je geluk in Australie ligt, ga er dan voor zonder hetgeen je achterlaat af te breken.
Er zijn meer landen waar het slechter is dan beter, dus zoek geen excuus om te vertrekken maar kijk
terug naar te goede dingen, die zijn er ook genoeg.
En wie weet, krijg je heimwee en ben je nog eens blij om terug te kunnen.

Gr.Ton, die het reuze naar zijn zin heeft in Oz  :-D :up: maar NL ook mooi vind  :wink:
[/quote]


Zeer goed verhaal!!!
En het is ook appels met peren vergelijken om NL met Australie te vergelijken.
En in Australie zullen er ongetwijfeld ook ineens negatieve dingen dingen optreden waarvan je van te voren zou veronderstellen dat je die nooit zou tegenkomen. Wat dat betreft moet de vergelijking (als je deze al kunnen maken) tussen NL en Oz ook niet te zwart wit worden gezien, want daarvoor heeft NL toch ook wel weer teveel positieve kanten. Dat moet ik ook zeker beamen! 
 
Nou ja, even een kijkje in mijn troebele hersenpan:

Ik heb zeker voor we vertrokken naar Afrika mijn best moeten doen om niet de denken "wat een rotland, ik zal blij zijn als ik straks mag vertrekken".

De schepen achter je verbranden noemen ze dat, in dit geval niet omdat je een eventuele terugkeer onmogelijk maakt door dingen die je naar buiten toe doet (breken met je familie en vrienden bijvoorbeeld) maar doordat je je eigen belevingswereld de mogelijkheid tot terugkeer uitsluit.

Als er dan weer eens een achterlijke actie wordt ondernomen door onze regering, of na een lullige parkeerbon, is het makkelijk om "dit #@%& land" er de schuld van te geven. Dat wil ik niet, omdat ik helemaal niet van plan ben om dit landje definitief de rug toe te keren. Verder zou het me extra kwetsbaar maken, stel je voor dat er daar waar ik dan wel naartoe wil ook achterlijke acties worden ondernomen door de regering, of lullige parkeerbonnen worden geschreven! Waar moet je dan nog naartoe?

Ik vind het, voor mezelf, van groot belang om dit avontuur te ondernemen op basis van een gezonde en stabiele levenshouding, dat maakt de kans van slagen alleen maar groter. Ik wil terug kunnen keren als dat zo uitkomt, en ik wil me niet laten teleurstellen door zaken waar ik toch geen invloed op heb - anders dan te vluchten.

Misschien is dat wel de kern...

Je moet niet emigreren als je eigenlijk wilt vluchten.
 
Hé Jean,

Maar.....komt helemaal goed jongen, je bent in ieder geval iemand die zegt wat ie denkt, en ik merk ook altijd dat je - als je vindt dat iemand anders een goede opmerking heeft - om je mening links of recht  :) :) wat bij te stellen. Dus.....keen an open mind......dat doen wij ook.........gewoon uitgaan van het feit dat kritiek altijd opbouwend (dus goed) bedoeld is.

En.....als iemand die ik bjivoorbeeld op mijn werk niet mag....opbouwende kritiek heeft......geef ik een standaardantwoord zoals:
- bedankt voor je interesse;
- wellicht kan ik hier iets mee naar de toekomst toe;
- daar herken ik me niet in, maar bedankt voor je moeite.

Ik draai me om en 'smijt het achter mijne rug gelijk weer weg'  :up:

Doei

Miranda  :)
 
[quote author=landmiles link=topic=3716.msg44132#msg44132 date=1137761532]
Je moet niet emigreren als je eigenlijk wilt vluchten.[/quote]Goed gezegd!
Het is al eerder gezegd, maar het kan gaan kwaad het nog eens te benadrukken: Australie is ook niet alles. Hier worden ook gewoon lullige parkeerbonnen uitgeschreven, en als je vindt dat de NLse regering steeds minder sociaal aan het worden is, dan heb je de Australische regering nog niet gezien. Daarmee vergeleken zijn Jan-Peter en zijn klasje nog een stelletje ontzettende geitenwollensokkenhippies...

Ton had ook een goed punt: vergelijk Australie nou niet met NL, maar met Europa. Er is genoeg schitterende natuur waar je amper een mens tegenkomt, denk maar aan de Schotse hooglanden, of grote delen van Scandinavie. En vanaf daar is een keertje teruggaan naar de familie in NL wel een stuk sneller, goedkoper en jetlag-lozer.
Mijn Australische wederhelft vond het nadeel van NL dat je notabene naar een ander land moest voordat je eens in een beetje uitgebreide natuur terechtkwam (de Ardennen). Maar ja, als je d'r eens over nadenkt: over Delft-Dinant deden we geloof ik 2,5 tot 3 uur, en hier in Brisbane vinden we het hartstikke normaal om 3 uur te rijden naar Girraween of de Noosa River...
 
[quote author=landmiles link=topic=3716.msg44132#msg44132 date=1137761532]

Je moet niet emigreren als je eigenlijk wilt vluchten.
[/quote]

Die intentie wil ik ook zeker niet hebben. Ik wil een bewuste afweging maken hierin. Helaas kunnen bepaalde gevoelens en emoties echter teveel optreden en dan kan ik wellicht die indruk toch wekken. Maar uiteindelijk moet je toch wel rationeel te werk gaan en niet alles alleen maar baseren op emoties en gevoelens.



[quote author=tum link=topic=3716.msg44133#msg44133 date=1137764054]
Hé Jean,

Maar.....komt helemaal goed jongen, je bent in ieder geval iemand die zegt wat ie denkt, en ik merk ook altijd dat je - als je vindt dat iemand anders een goede opmerking heeft - om je mening links of recht  :) :) wat bij te stellen. Dus.....keen an open mind......dat doen wij ook.........gewoon uitgaan van het feit dat kritiek altijd opbouwend (dus goed) bedoeld is.
[/quote]

hey Miranda,

Tof dat je me dit even laat weten. Doet me erg goed. Ik vind zeker ook niet dat mijn mening het belangrijkste of de juiste is, maar het is iets wat uit mezelf voortkomt. Soms kan dit op een rationele manier zijn, maar soms kan het ook voortvloeien uit een bepaalde emotie of on(der)bewuste ingeving. Het is moeilijk om altijd maar neutraal te blijven en niet (te) negatief te zijn. Soms kun je dit gewoon niet tegenhouden en krijg je bepaalde 'uitbarstingen'. Dat is erg jammer soms en ik merk dat je er ook mee moet oppassen. Het klopt ook wel dat ik mijn mening weleens bijstel en soms moet dit ook wel omdat anders de kloof (en het onbegrip) gewoon te groot blijft. Je ziet het wat dit betreft erg goed!
 
Eens kijken of ik nog wat nuttigs aan dit draadje toe kan voegen...

Ik woon nu 7 maanden in Tasmanië (nu gaan alle bewoners van het noordereiland natuurlijk roepen dat Tasmanië niet echt Australië is... pfff, daar sta ik boven) en ben het volgende wijzer geworden:

Ehmmmm..... tsja....... het was iets met het gras en de andere kant van de heuvel....


Het gras is hier in Australië echt niet groener dan in Nederland (echt waar: te weinig regen en te veel zon maakt het gras bruin, kom maar kijken).

Als je gaat emigreren omdat je de kleuterklas onder leiding van Balkenende zat bent, zul je van een koude kermis thuiskomen. Ik weet namelijk met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat alle politici òf allemaal familie zijn (dat zou gelijk verklaren waarom John, Jan-Peter en George zo op elkaar lijken en alledrie een grappig accent hebben en verschikkelijk dom kunnen ouwehoeren) òf ze zijn allemaal uit dezelfde klei getrokken. Dat is dus echt een SLECHTE reden om naar Australië te emigreren.

Eén van de zinnige redenen om deze kant op te komen is dat het hier veel fijner autorijden is. Ze kunnen hier ECHT NIET autorijden ook al denken ze van wel. Als je in Nederland gewend bent om een beetje door te rijden kan je hier echt heel veel lol beleven. Ze laten gaten vallen bij het leven, dus als een rechtgeaard Nederlander schiet je zo overal tussendoor en daarbij zijn ze hier verschikkelijk beleefd in het verkeer. Voor mijn woon-werkverkeer levert mijn rijstijl gemiddeld maar zo'n 2 keer toeteren en 1 middelvinger op. Wat ook leuk is: een heleboel automobilisten hier rijden iets langzamer dan de maximum snelheid, maar als je ze (niet al te snel) inhaalt dan geven ze gas bij. Als je weet waar de snelheidscontroles gehouden worden, kan je daar op weg naar je werk best een keer of twee per dag lol aan beleven (nee hier in Tasmanië hebben ze niet veel snelheidscontroles maar als ik er één vind dan rij ik daar graag een extra blokje voor om). Ik hoef 's morgens (zoals je waarschijnlijk wel begrijpt) dan ook geen liedje te zingen of een dansje te doen om goedgemutst op mijn werk aan te komen. De rijstijl hier in Australië is dan ook een GOEDE reden om naar Australië te emigreren.


Afijn, na 7 maanden Tassie en bijna twee jaar op het forum kom ik tot deze conclusie:
1. Er zijn goede en foute redenen om te emigreren
2. De woorden "goed" en "fout" zijn subjectief
3. Het is zo mooi als je het zelf maakt
 
[quote author=Lost link=topic=3716.msg44138#msg44138 date=1137766843]De rijstijl hier in Australië is dan ook een GOEDE reden om naar Australië te emigreren.[/quote]

Broehahaha  :) grappig verhaal - ik had me er juist bij neergelegd dat ik in Australie maar beter een of ander aftands barrel kon kopen dat toch niet hard kan (er is daar geen Duitse grens om even overheen te rijden als er weer eens hoognodig wat roet uit den cylinders moet worden geblazen). Hier in NL kan je het ook nog vrij bont maken, als ik hier eens 150 rijd :donttell: dan kan me dat hooguit een flinke extra belastingaanslag opleveren (alle leuke dingen zijn immers belast, te hard rijden ook), daar ben ik dan meteen mijn rijbewijs kwijt :|
 
Geen Duitse grens, maar wel de grens van de Northern Territory... Daar heb je buiten de "steden" ook geen maximum snelheid!  :evil:

(Maar of het wegdek betrouwbaar genoeg is om met 160+ p/u overheen te kachelen betwijfel ik)
 
[quote author=Lost link=topic=3716.msg44138#msg44138 date=1137766843]
Wat ook leuk is: een heleboel automobilisten hier rijden iets langzamer dan de maximum snelheid, maar als je ze (niet al te snel) inhaalt dan geven ze gas bij... [/quote]Zo, als ik me ergens aan kan irriteren... Helemaal als het op zo'n drukke of bochtige tweebaansweg is waar maar eens in de zoveel km een inhaalstrook is. Het hele stuk rijden ze 80 waar je 100 mag, en dan kom je bij een inhaalstrook, en hup dan durven ze wel ineens 100+ te rijden, zodat je vet over de maximum snelheid moet om ze te kunnen inhalen.

He, dat moest ik even kwijt. Nu slapen...
 
Ik heb het idee dat de mensen gewoon minder haast hebben en het
gewoon heel erg raar vinden dat iemand zo snel wil rijden.
(Pure hypothesis)

Over je mening zeggen, dat vind ik ook juist goed, als het maar eerlijk is
en geen : Kijk hoe slim ik nou weer ben!
Het is gewoon de manier hoe jij over iets voelt.
An als je iets negatiefs vertelt over iets waar iemand anders van houd.
Nou dat mag. Van mij mogen jullie ook allemaal over Munchen zeuren.
Ik hou van die stad, maar dat betekend niet dat jullie dat dan ook
moeten doen.

En dan is een opmerking eens 'negatief' of ''depresief' of 'irrationeel' wat hebben we nog?
'Niet neutraal'. Nou en? Wie heeft nou in godsnaam verzonnen dat dat niet mag?
En waarom luistert daar iemand naar. Vind ik onzin. Als het maar de waarheid is.
Niemand loopt de HELE dag met een glimlach rond en als die dat doet,
is het een masker en de mens zit tegen andere en zich zelf te liegen.
Er is een verschil tussen gelukkig zijn en zo doen alsof.

Dus natuurlijk dingen positief zien is prima, een beetje opletten dat je niemand
personlijk raakt, ok, een beetje tuurlijk. Maar je echte gevoelens
verleugnen omdat men dan niet 'gezellig' of 'positief' is, daar snap ik niets van.
Ieder mens heeft gewoon van alle gevoelens en meningen en dat mag.
Soms lach je soms huil je, dat heet LEVEN.


En dit moest ik even kwijt... 
(een beeje aan de 'edge of the topic' maar nu voel ik me ook beter)

:) thanks for listening.
Annemarie
 
[quote author=jassian link=topic=3716.msg44149#msg44149 date=1137769523]En dan is een opmerking eens 'negatief' of ''depresief' of 'irrationeel' wat hebben we nog? 'Niet neutraal'. Nou en? Wie heeft nou in godsnaam verzonnen dat dat niet mag? [/quote]

Goed verhaal, mee eens ook. Te meer omdat ik vind dat iemand best een niet neutrale mening mag hebben, en dat iemand anders daar vervolgens ook een niet neutrale reactie op geeft. Zolang het maar niet uit de klauwen loopt...  :wink: think about it.
 
Dit is uiteindelijk een tamelijk intensieve topic geworden. Ik zou graag willen reageren, maar alles is al zowat gezegt.
Persoonlijk vindt ik de reacties van Annemiek en van Ton nog het meest zeggend.
Eigenlijk heb ik nog een ding dat ik graag toe wil voegen aan het "probleem" van Jeroen.

Austr1a.jpg


Ik hoop dat dit genoeg zegt.

Rene
 
Back
Top