Waarheen in NSW

Hi Frijni,

Leeftijd inderdaad geen issue hoor, wij zijn 46 en 45 en gaan binnenkort met kinderen van 16, 14 en 10. Eveneens op een business visum (subclass 163) en ook al was dat geen eenvoudige route, de volhouder wint altijd. Dus succes ermee!  :up:

Persoonlijke informatie op verzoek verwijderd.
 
Hoi Frijni! Jeetje, een hele stap voor jullie zeg! Maar je hebt gelijk, het is een zalig land en er zijn gewoon nog zoveel mogelijkheden hier!  :hi:

Nou, ik hoop dan maar dat jullie keus op Sydney zal vallen ( wij wonen ten zuiden van Sydney), zou wel heel gezellig zijn! Nee, vriendschap heeft niets met leeftijd te maken maar met hoe mensen zijn! 

Als je wilt kan ik jullie wel wat foto's van deze omgeving sturen, dan heb je een beetje een idee. Zou wel heel leuk zijn als je hier eens rond zou kunnen kijken. Wij zijn 2 x geweest voor de grote verhuizing, 1 x 10 dagen (ging Gerry met zijn nieuwe werkgever praten en het bedrijf bekijken)  :roll: en 1 x 15 dagen (gingen wij kijken waar wij wilden wonen en een huis uitzoeken).  :blink:

Heb je al een idee wanneer jullie hier naartoe zouden kunnen komen?

Groetjes!! :up:

Persoonlijke informatie op verzoek verwijderd.
 
Hoi Robijntje,
Wij gaan zeer binnenkort(als het huis tenminste verkocht is) ook richting Sydney. Wij zijn er nog niet uit waar precies.
Onder andere omgeving Kiama vonden wij wel mooi. Dus als je foto´s of tips hebt hou ik mij ten zeerste aanbevolen.

Groetjes Wilbert Margo en kids
 
Hoi Wilbert!

Ja, Kiama is hartstikke leuk he? Maar dat is best wel een stukkie bij ons vandaan, zeker ruim een uur rijden. Dus jullie zijn wel in Australie geweest? Ken je ook de buurt waar wij wonen? Sutherland Shire? Is ook hartstikke mooi hoor! Ligt er ook een beetje aan waar je gaat werken, weet je dat al?

Ik stuur je wel een persoonlijk berichtje om de foto's te versturen.

Groetjes van Ruby! :up:
 
Hoi,
Nee ik ken de Sutherland shire volgens mij niet zo.
Wat werk betreft zijn wij nog heel flexibel. Het gaat er ons vooral om om in een leuke woonomgeving terecht te komen, waar ook voor de kinderen alles aanwezig is en waar het niet te druk/vol is.
 
Hoi! Nou, als je dan in de buurt van Sydney wil wonen maar toch in een rustige omgeving met heel veel natuur om je heen,  :fishing2: ruime woningen, brede rustige straten, volop scholen, heel veel winkels in de buurt, in 5 min. met de auto bij het treinstation en dan 25 minuten naar Sydney centrum dan moet je echt even in deze buurt gaan kijken!!!

Wij wonen hier sinds januari dit jaar maar we voelen ons hier heerlijk op ons gemak, alles is lekker in de buurt en de mensen zijn hartstikke aardig. :hi:

Wij wonen in Bangor, dat ligt naast Menai in de Sutherland Shire.

Dag!! :wink:
 
Dag Robijntje,

Als ik op cityrail kijk zie ik dat de reistijd Sutehrland-TownHall 45 minuten is. Welke trein neem jij dan?
Mochten wij in Sutherland komen wonen dan moet de reistijd naar mijn werk (in Artarmon) wel acceptabel blijven vandaar mijn vraag.

Cheers,
Loek
 
Hee Loeky,

kijk ook eens ten noorden van Sydney, is volgens mij goedkoper dan ten Zuiden. E.e.a. natuurlijk afhankelijk van waar je gaat werken.

Groeten,
Johan
 
Dag Johan,
het lijkt wel een chat sessie zo,

we zijn ons ook voornamelijk aan het orienteren op het noorden (Hornsby, Hills District) maar ik ben ook benieuwd naar het zuiden van Sydney (als de reisafstand en huurprijzen te doen zijn.)

Loek
 
Hoi Loecky!! Nou, je hebt treinen die overal stoppen en je hebt treinen die maar een paar stops maken, daar zit het tijdsverschil in.

Wij wonen ten zuiden van Sydney en het is hier helemaal top!! Rustige woonomgeving, heel kindvriendelijk, heel veel winkels, heel veel natuur, heel veel scholen!! :up:

Zover wij weten is het hier goedkoper wonen dan ten noorden van Sydney! Daar zijn de huizen een stuk duurder.

Groetjes Ruby
 
Toch jammer dat ik niemand over Dubbo heb horen praten. Ligt 400 km ten westen van Sydney. Het is een bush stadje (NSW outback) waar ze de toeristische trekpleister, de Dubbo gaol hebben en Taronga Western Plain Zoo, soort van safari dierenpark. Australiers zelf noemen dit de mooiste zoo die ze hebben in Australie omdat dit een zoo is waar de dieren een groot stuk land tot hun beschikking hebben, waar hun eigen habitat nagemaakt is dus. Wel zo diervriendelijk. Je kan er met de fiets doorheen rijden of zelfs met de auto. Erg leuk! Verder heeft Dubbo niet zoveel te bieden, maar zeker leuk om er max 2 dagen te zijn. (hoe komt het dan toch dat ik er maar liefst 1,5 jaar gewoond heb ;-))
 
Hoi,

Wat ook erg mooi is om heen te gaan is de Hunter Valley. Ik woon daar in het plaatsje Scone. Als je vanaf Newcastle het land in gaat richting Singleton, Maitland, Muswellbrook dan kom je langs Scone en ga je verder naar Tamworth. Het is de New England highway. In de Hunter Valley zijn veel wijngaarden en grote paarden farms.
 
Jammer dat er maar weinig Nederlanders in de Blue Mountains willen wonen (uitgezonderd mijn inmiddels goede vriendinnen Binotje, Marga, Sigrid :grin:). De voet van deze prachtige blauwe bergen is toch maar een uurtje van Sydney of wel slechts 45 km! Je vindt hier kleine dorpjes met zeer betaalbare huizen met grote tuinen (of acres zo je wilt), prachtige views, de natuur in je achtertuin, relaxte mensen en toch scholen, winkels etc binnen rijafstand. Zeker de moeite waard om naar toe te gaan. Maar rij dan niet alleen naar de 3 Sisters maar sla eens links en rechts af van de snelweg en rij die kleine dorpjes in.

Succes met je keuze. Niet makkelijk want er zijn wel 100.000 plaatsen in NSW waar je fijn kunt wonen.
 
Als je in Aus bent zou je een Blue Mountain boek kunnen kopen waar tientallen wantdelingen en tips in staan. Plattegronden kun je bij de newsagency halen. Zeker de moeite waard. Buiten de Bleu mounatain zijn er nog tientallen parken in NSW die je zo ik kan rijden. Ga eens naar een informatiepunt om folders en boekjes te hamsteren. Dan weet je dat je je de komende tijd niet hoeft te vervelen. Zomer of winter er is hier genoeg te doen.

Succes

Groetjes van Marga

(morgen met family uit Nederland naar Bents Basin, ook zo'n park tegen de rand van the blue mountains. We wonen er 10 minuten vanaf, en veel mensen die er niet van weten)
 
Woont er ook iemand in de buurt van Manly/ Fairlight/Freshwater etc?
Of zijn wij straks de enige Nederlanders daar  :cry: * Snik *

Wij willen daar graag wonen aangezien mijn beste vriendin in Freshwater woont,
en wij daar al wat mensen kennen.
Waarschijnlijk blijven we daar niet, maar het afscheid van vrienden en familie vinden
wij al zwaar genoeg, dus willen we graag ook een beetje in de buurt van iemand bekends.

En we hebben daar wel in de rondte gekeken.  ( we vinden het wel heel duur daar trouwens  :evil: :|)
 
De Blue Mountains trekken mij ook het meeste, alleen zal ik er ook werk moeten vinden. Al ben ik zeer flexible en heb al veel gedaan. (detailhandel, horeca, administratief, secretarieel en personeels management) Hoef geen flitsende baan te hebben die heb ik hier in NL al gehad en daar werd ik niet gelukkiger van!
 


OFX
Back
Top