Waarom een slot erop / Discussie wereld politiek

Zojuist is er een slot op het draadje over de explosies in Londen gegaan, om de volgende reden:
Ik heb het draadje gesloten.

Ik begrijp dat iedereen een mening heeft over hetgeen er gebeurd is in Londen, maar de politieke discussie die nu plaats vind op het forum heeft op geen enkele wijze meer iets te maken met Australië.
Sorry hoor, maar volgens mij was de kletsdoos er juist om dingen te bespreken die niets met Australie te maken hebben?

Er werd misschien iets te stevig gediscussieerd in dat draadje, maar er waren ook genoeg mensen die de rest erop wezen elkaar met respect te behandelen, en het was m.i. nou nog niet zo dat men elkaar zwaar aan het beledigen of kwetsen was.

Zoals ik in dat draadje al motiveerde, vind ik persoonlijk dat deze discussie belangrijk is en zeker gevoerd moet worden zolang het met respect gebeurt. Daarom verzoek ik de moderators het slotje te verwijderen.

En ja, ik had dit ook in een PM aan de moderator kunnen schrijven, maar ik vind dat dit soort discussies gewoon in het openbaar horen.
 
Waarschijnlijk omdat ik Bacchus op deze string geattendeerd heb via een PM.

Ik vond nl. dat er erg extreme dingen werden gezegd en ik vroeg me af of deze op een openbaar forum thuishoren.

Annemiek
 
En hier (Hans) sluit ik me volledig bij aan.

Respect voor de moderators, maar een kletsdoos in een forum is voor allerhande onderwerpen die niet direct met het forum te maken hoeven te hebben.

De discussie was fel maar bleef mijns inziens binnen de grenzen van het toelaatbare. En een stevige discussie houdt het forum levendig.

:up:
 
[quote author=amoz link=topic=2075.msg20303#msg20303 date=1121066297]
Ik vond nl. dat er erg extreme dingen werden gezegd en ik vroeg me af of deze op een openbaar forum thuishoren.
[/quote]

Tja, hier kan ik me ook wel weer iets bij voorstellen...
 
Dat wilde ik ook net zeggen, ik vond het eigenlijk weleens fijn om hierover te praten, want terrorisme is toch iets wat me heel erg bezig houdt. Nou goed, ik wilde alleen even mee delen dat ook ik het raar vind dat de topic is gesloten, wij hebben toch gewoon recht om voor onze mening uit te komen. En het heeft wel degelijk wat met emigreren te maken (zoals ik al eerder zei), want je moest eens weten hoeveel mensen er weg willen op dit moment door de dreiging van terrorisme...

Grtz Tanne
 
Ter aanvulling.

De kletsdoos is inderdaad om allerlei zaken die niet aan Australië zijn gerelateerd te bespreken. Ik heb het bewuste draadje goed doorgelezen en ben tot de conclusie gekomen dat het ontaarde in een zinloze discussie over meningen van elkaar. Hierin werden uitlatingen gedaan die niet op dit forum thuis horen en om die reden is het draadje dicht gegaan.

Ik wil de titel van dit draadje wel aanpassen op de voorwaarde dat men de mening van elkaar respecteerd. Zodra hier ultra links of rechts uitspraken komen gaat hij gewoon weer dicht en is er GEEN discussie meer mogelijk.

Bacchus.
 
Heb de discussie met enige interesse (soms grote verbazing) gevolgd, bewust gekozen om niet deel te nemen deze ronde. Wat mij betreft mag het Slot erop!

Vond het zelf ook niet echt in "Kletsdoos" :) thuis horen. Het was meer een soort touwtrekkerij van persoonlijke meningen. Er zijn diverse fora waar dit veel beter op zijn plaats zou zijn. Het heeft in zekere zin wel te maken met dit forum omdat een dergelijke actie (in London) voor een hoop mensen de "proverbial" laatste druppel zal zijn om de emigratie molen in werking te stellen....maar verder?

Groetjes
Syl
 
Heb ook met interesse het draadje doorgelezen en ja ik vindt inderdaad ook dat dit niet zo op dit forum thuis hoort. Als je gaat googelen en zoekt op discussies op het gebied van terrorisme kun je vast iets vinden waar je je ei kwijt kan. Helaas zijn er toch altijd mensen die hun mening door willen drukken en daar dan weer (ongewild) andere mee kwetsen.....
 
Zoals ik al zei, ik ben het ermee eens dat de discussie fel was, maar of de grens van het toelaatbare werd overschreden is voor een ieder verschillend denk ik. Persoonlijk vind ik dat er genoeg 'moderation' door andere forumleden in het draadje zelf aanwezig was om de discussie binnen de perken te houden. Bedenk ook dat in een verhitte discussie mensen dingen vaak extremer zeggen dan dat ze daadwerkelijk bedoelen. Als je vervolgens een slot op het draadje gooit, ontneem je iemand ook de mogelijkheid om zijn woorden nader toe te lichten of te nuanceren.

Persoonlijk vind ik dus dat deze discussie nog kon, pas als je elkaar gaat kwetsen of tot haat gaat oproepen gaat het inderdaad te ver.
Maar als de moderators vonden dat dit al te ver ging en daarom de boel op slot gooiden, ok, maar geef dan wel de juiste reden aan.
 
[quote author=Bacchus link=topic=2075.msg20307#msg20307 date=1121066926]
Ter aanvulling.

De kletsdoos is inderdaad om allerlei zaken die niet aan Australië zijn gerelateerd te bespreken. Ik heb het bewuste draadje goed doorgelezen en ben tot de conclusie gekomen dat het ontaarde in een zinloze discussie over meningen van elkaar. Hierin werden uitlatingen gedaan die niet op dit forum thuis horen en om die reden is het draadje dicht gegaan.

Ik wil de titel van dit draadje wel aanpassen op de voorwaarde dat men de mening van elkaar respecteerd. Zodra hier ultra links of rechts uitspraken komen gaat hij gewoon weer dicht en is er GEEN discussie meer mogelijk.

Bacchus.

[/quote]Kijk, of het te ver is gegaan is discutabel, zoals ik al eerder zei. Maar genoeg daarover. Ik heb het draadje ook goed gelezen en vind dat je ook tussen de regels door moet lezen wat iemand nou echt zegt. Het is nu een halve dag verder, men heeft zich even kunnen bezinnen en wil zich nu misschien wel nader toelichten, maar met een slot erop kan dat dus niet. Geef iemand in ieder geval de gelegenheid, en als de persoon dan (weer) met extreme uitspraken kom, ja inderdaad slot erop.

Overigens klopt de nieuwe titel van dit draadje niet, dit is niet een discussie over wereld politiek, maar over discussieren zelf lijkt me :)
 
Mijn enige reaktie hierop:
Ik heb mij ook bewust uit de hele discussie gehouden, al jeukten mijn vingers soms wel!
Reden: Ik vind ook dat een dergelijke discussie niet thuis hoort op een leuk en luchtig forum als dit :up:

Gr Wilbert
 
Of het feit dat deze discussie gehouden wordt goed is, kun je voor of tegen zijn. Ik ben persoonlijk van mening dat het wel goed is dat er gediscussieerd wordt en gediscussieerd kan worden over van alles....

Echter, het nadeel van een dergelijk communicatiemedium als dit is dat je de intonatie van een persoon niet meekrijgt en derhalve niet 100% kan zeggen wat je nu bedoelt of wat de ander zelfs bedoelt. Heb zelfs wel eens discussies via e-mail gehad die achteraf niet nodig waren geweest. Nuances aanbrengen in getypte tekst is gewoon niet te doen....

Moet er dan een special Xpdite Meeting georganiseerd worden waarin je IRL kan discussieren....?
 
De discussie over Wel of Niet mag nu stoppen, anders heeft dit draadje geen effect.

Wat mij betreft kan hier de discussie over Wereld Politiek zijn voortgang vinden.
 
Ik heb het draadje met veel plezier gelezen (vanaf het begin al) en net als bij Wilbert67 jeukten mijn vingers af en toe ook om wat te posten. Ik denk dat het onderwerp duidelijk aangaf dat er behoefte is dit soort dingen met elkaar te bediscusiëren. Er werd ook stevig gediscusieerd, maar het was duidelijk dat men elkaar aangaf waar de grens lag en dat het allemaal foetsoenlijk moest blijven.

Just my AUD$0.02  :up:
 
Om wellicht toch nog een Ozzie-draai aan het draadje te geven, zat ik toch met de volgende vraag. In hoeverre is het terrorisme in OZ een onderwerp van gesprek en heeft het invloed op het dagelijsk leven? Hier in NL is het m.i. erg geëscaleerd de laatste jaren.... wellicht is dit voor mij nog wat extremer aangezien ik vlakbij Rotterdam woon, en er rond de dag waarop Pim Fortuijn werd neergeschoten de LPF vlaggen nog steeds halfstok hangen....   :?  :?

Maar goed, gezien het feit dat Mohammed B. (de moordenaar van Theo van Gogh) vandaag voor de rechtbank wordt geleid, komt de discussie in NL weer aardig op gang. Ik vraag me echt af in hoeverre OZ last heeft van deze (wereldwijde?) tendens???
 
[quote author=Wilbert67 link=topic=2075.msg20316#msg20316 date=1121068502]
Mijn enige reaktie hierop:
Ik heb mij ook bewust uit de hele discussie gehouden, al jeukten mijn vingers soms wel!
Reden: Ik vind ook dat een dergelijke discussie niet thuis hoort op een leuk en luchtig forum als dit :up:

Gr Wilbert
[/quote]
Helemaal mee eens  :up:
Politiek en geloof zijn een probleem al zolang de mensheid bestaat  :x,
laten we maar niet proberen het nu in dit gezellige forum op te lossen.  :-D

Gr. Ton
 
[quote author=Bacchus link=topic=2075.msg20320#msg20320 date=1121069414]
De discussie over Wel of Niet mag nu stoppen, anders heeft dit draadje geen effect.

Wat mij betreft kan hier de discussie over Wereld Politiek zijn voortgang vinden.
[/quote]Sorry hoor Bacchus, maar ik moet hier nu toch echt even op reageren. Ik heb dit draadje gestart om te bediscussieren wat wel en niet toelaatbaar op dit forum, niet om de discussie over wereld politiek van het draadje over de Londense metro voort te zetten. Daarom noemde ik het ook "waarom een slot erop?". Met alle respect voor het werk dat je als moderator doet, ik ben het er niet mee eens dat jij dan die titel verandert in "Discussie wereld politiek" en vervolgens probeert de oorspronkelijke discussie af te kappen. De discussie over wereldpolitiek heeft niets met dit draadje te maken en hoort dus in een nieuw draadje thuis.
Maar goed, laten we er maar over ophouden voordat dit ook weer in een welles nietes verhaal eindigt...

PS, om de onduidelijkheid te verkleinen (?) heb ik het draadje nu maar beide titels gegeven.
 
En om mezelf maar eens te nuanceren: Bacchus, ik begrijp dat je met de beste intenties handelt en probeert de boel in goede banen te leiden, wat soms behoorlijk lastig kan zijn omdat iedereen er een mening over heeft. Keep up the good work :up:.

Zit ik verdorie alweer tot middernacht te xpditen. Welterusten allemaal, en morgen gezond weer op!
 
Back
Top