Waarom een slot erop / Discussie wereld politiek

maar om dan toch even terug te komen op mijn eerdere vraag: hoe extreem is de "angst" voor terrorisme en de afkeer van (moslim-)extremisten in Australië? Hier lijkt het bijna wel dagelijkse kost, ik vraag me echt af in hoeverre men dit in OZ ook zo beleeft. iemand die hier zijn ervaringen over zou kunnen delen? Ik ben dan ook met name benieuwd naar de verharding van de maatschappij als gevolg van al die onschuldige mensen die op bruet wijze worden vermoord.
 
[quote author=tunnie link=topic=2075.msg20345#msg20345 date=1121089825]
maar om dan toch even terug te komen op mijn eerdere vraag: hoe extreem is de "angst" voor terrorisme en de afkeer van (moslim-)extremisten in Australië? Hier lijkt het bijna wel dagelijkse kost, ik vraag me echt af in hoeverre men dit in OZ ook zo beleeft. iemand die hier zijn ervaringen over zou kunnen delen? Ik ben dan ook met name benieuwd naar de verharding van de maatschappij als gevolg van al die onschuldige mensen die op bruet wijze worden vermoord.
[/quote]

Nou, ik denk dat ik er vanavond weer eens even lekker voor ga zitten.

:lol1:

:peace:
 
A discussion, as harsh as may be, just reflects reality and the way different people see it. It's when people are not allowed to talk anymore - that they take up arms....

We have freedom of speach, but not only when it comes to the neighbor's haircut.... People died and will die in the future. Nodoby can stay indifferent to that.

Even the worst conflict is better done with words than with weapons....

And something I was just too tired to add last night: AJ quoted my post and said I was generalizing all muslims while the quote said "exstremists", just to get things straight.

If that had been up to me I'd do something simple - cancel the double nationality. All who come to NL have to give up their other nationalities to prove they choose NL as a home above all others. This is what I would want to see here....

Maybe the migration to Australia should be an example: They only accept people who are sure to contribute to the country and grow with it - and not at its expenses. Anybody, of any race, color or religion is welcome, for as long as they choose to make Australia their home nder the conditions required. Maybe we should take a leaf out of their book....
 
Laten we met een hartverwarmende forum group hug :group: deze discussie afsluiten  :-D


:peace:
 
Maybe the migration to Australia should be an example: They only accept people who are sure to contribute to the country and grow with it - and not at its expenses. Anybody, of any race, color or religion is welcome, for as long as they choose to make Australia their home nder the conditions required. Maybe we should take a leaf out of their book....

In THEORY yes, I guess we do have the enormous advantage of being a very large Country on a very large island and are therefore a more difficult place to 'get to" for unwanted "guests" but at the same token: It is not impossible and this country has got plenty of problems of their own.

If that had been up to me I'd do something simple - cancel the double nationality. All who come to NL have to give up their other nationalities to prove they choose NL as a home above all others. This is what I would want to see here....
/quote]  I am all for that one! I think that would be one way to prevent people from "flying under the radar" or at least minimise the risk.

Tunnie, de verharding van de maatschappij. Wat dat betreft gaat het hier nog altijd heel wat gemoedelijker aan toe dan in Europa. Het is lange tijd een beetje de "ver van mijn bed show" geweest hier. Alhoewel,  de aanslag op London heeft het voor een hoop Aussies wederom aanzienlijk dichter bij gehaalt. Ook hier staan de kranten bol (voor een paar dagen) en wordt er veel aandacht aan besteed op het nieuws. Maar de "angst" op straat waar ik mensen in Nederland wel eens over hoor praten die is gelukkig nog niet echt aanwezig.

Groet
Syl
 
[quote author=tunnie link=topic=2075.msg20345#msg20345 date=1121089825]
maar om dan toch even terug te komen op mijn eerdere vraag: hoe extreem is de "angst" voor terrorisme en de afkeer van (moslim-)extremisten in Australië? Hier lijkt het bijna wel dagelijkse kost, ik vraag me echt af in hoeverre men dit in OZ ook zo beleeft. iemand die hier zijn ervaringen over zou kunnen delen? Ik ben dan ook met name benieuwd naar de verharding van de maatschappij als gevolg van al die onschuldige mensen die op bruet wijze worden vermoord.
[/quote]Het valt hier wel mee, al is er bij sommige mensen sinds de Bali bombings waarbij een paar jaar geleden zo'n 200 Australiers omkwamen wel meer angst voor. En soms lijkt het erop dat de regering ons wel bang probeert te maken en dat het een groot probleem is waar we vooral veel geld aan moeten uitgeven en de Amerikanen onvoorwaardelijk in moeten steunen. Waarop de oppositie dan weer reageert met de stelling dat door de Australische deelname aan de coalition of the willing (killing?) we nu juist een groter doelwit voor terrorisme zijn geworden...
Maar op straat, onder de gewone Australiers heerst denk ik toch voornamelijk een mentaliteit van het zal wel, we hebben er hier in ons eigen land nog geen last van en we zijn er dus niet zo bang voor.
 
Zou je dan kunnen zeggen dat Australiers wat dat betreft net zo een nuchter volkje is als ons Nederlanders?
 
Als ik het nieuws (en met name de verlaggeving omtrent veiligheid) in Nederlands zo op een afstandje volg, dan zijn Australiërs misschien wel nuchterder dan Nederlanders. Maar dan wel alleen op dit gebied. Met sport zijn ze net weinig nuchter als Nederlanders met voetbal.
 
Dat is dan gelukkig een pak van mijn hart. Uiteraard kan ik me voorstellen dat momenteel niemand kan ontsnappen aan de bittere werkelijkheid. Waarschijnlijk is het feit dat er toch iets meer ruimte beschikbaar is in Australië toch een belangrijke reden dat mensen elkaar beter accepteren dan hier in ons overvolle landje!
Bedankt voor de "Australische visie" op deze situatie, en ben het verder met AJ eens: een group hug lijkt me een strak plan!!!
 
Waar ik woonde in NL had ik nooit angst voor extremisten enz. En hier ook niet.

In beide plekken, ik denk dat de kans 1000x groter is dat je in een auto ongeluk komt, etc etc etc etc.

Voor een groot deel is het de media die de angst aanwakkered.
 
[quote author=tunnie link=topic=2075.msg20382#msg20382 date=1121146227]
en ben het verder met AJ eens: een group hug lijkt me een strak plan!!!
[/quote]

:lol: :lol: :lol:  Mag ik mee doen? Mag ik mee doen?  :lol: :lol: :lol:
 
[quote author=amoz link=topic=2075.msg20387#msg20387 date=1121147958]
[quote author=tunnie link=topic=2075.msg20382#msg20382 date=1121146227]
en ben het verder met AJ eens: een group hug lijkt me een strak plan!!!
[/quote]

:lol: :lol: :lol: Mag ik mee doen? Mag ik mee doen? :lol: :lol: :lol:
[/quote]

Annemiek (mijn Annemiek :) : zie je ook de overeenkomsten met Scoutlink?
 
[quote author=amoz link=topic=2075.msg20387#msg20387 date=1121147958]
:lol: :lol: :lol:   Mag ik mee doen? Mag ik mee doen?   :lol: :lol: :lol:
[/quote]

Tuurlijk mag je meedoen!
Hoe meer zielen, hoe meer vreugd...

:-D
 
ah gelukkig er is weer vrede op de forum. Vandaag mooi weer in NL, gaan we maar dan lekker van de zon geniet, met een lekker hapje en een drankje. Dit kan niemand het vann ons afnemen (zelfs terroristen niet), bedank Moeder Natuur!!!!!!

gr

Citavm
 
[quote author=citavm link=topic=2075.msg20407#msg20407 date=1121164086]
ah gelukkig er is weer vrede op de forum. Vandaag mooi weer in NL, gaan we maar dan lekker van de zon geniet, met een lekker hapje en een drankje. Dit kan niemand het vann ons afnemen (zelfs terroristen niet), bedank Moeder Natuur!!!!!!
[/quote]

Hoeveel wijntjes heb je al op?

:-D
 
[quote author=Lily link=topic=2075.msg20355#msg20355 date=1121097467]
If that had been up to me I'd do something simple - cancel the double nationality. All who come to NL have to give up their other nationalities to prove they choose NL as a home above all others. This is what I would want to see here....
[/quote]

Bij Marokkanen kan dat bijvoorbeeld al niet. Je bent een Marokkaan voor het leven en je kunt die nationaliteit niet opgeven... Voor zover ik weet.

Maluka:  Ik zie inderdaad een grote gelijkenis ontstaan met Scoutlink :)
Laten we allemaal groephuggen! :) Veel te mooi weer voor zware discussies. Ik zeg... terrasje met een koude Hoegaarden! :)
 
[quote author=Annemiek link=topic=2075.msg20416#msg20416 date=1121174246]
Veel te mooi weer voor zware discussies. Ik zeg... terrasje met een koude Hoegaarden! :)
[/quote]

Damn, ik moet werken (ben min of meer aan het werk)  :wink:
 
Back
Top