Waarom een slot erop / Discussie wereld politiek

[quote author=Bear link=topic=2075.msg20583#msg20583 date=1121281959]
O.k. nou heb ik 7 pagina's lang niks meer toegevoegd. Maar nu wil ik toch eventjes wat kwijt. (ik weet het stom idee ik had beter mijn mond dicht kunnen houden, Maar ach heb niks te doen dus :cool: )
[/quote]

Hey Bear, leuk dat je weer terug bent op dit topic.
Voel je niet bezwaard, een ieder heeft recht om zijn mening te uiten.

[quote author=Bear link=topic=2075.msg20583#msg20583 date=1121281959]
Maar goed dat is gewoon mijn gedachten. De gedachten van een simpellen vonken trekker  :roll: :up:
[/quote]

Kijk, dat vind ik dan wel weer humor  :cool:
 
[quote author=kookaburra link=topic=2075.msg20574#msg20574 date=1121268100]
Ik heb nog even eea teruggelezen omdat ik niet meer precies wist waarom dit draadje is gestart... Volgens mij voeren we hier een discussie of we een discussie mogen houden over een discussie die de wereld bezighoudt. Ben ik correct?
[/quote]

Tja, ik snap er ook niks meer van.

:-D
 
[quote author=AJ link=topic=2075.msg20576#msg20576 date=1121271287]
[quote author=citavm link=topic=2075.msg20573#msg20573 date=1121267740]
En natuurlijk is het heel erg wat er in Tsjetsjenie, in Tibet en in centraaf afrika gebeurt.  Maar we moeten niet vergeten dat wij door de media behoorlijk worden beinvloed. Zij bepalen op dit moment wat we te zien krijgen en hoe onze mening wordt gevormd. Hoe erg de aanslag is hoe sneller het op de televisie komt. Een aantal jaren geleden konden we iedere dag zien wat er tussen de Toesies en Hutu's gaanden was. In Tsjetsjnie, zijn niet alleen de russen fout maar ook een aantal Tsjetjenen (vergeet niet de aanslag op een school in Tsjetsjenie, en in een Moscouse theater).
[/quote]

Je mist toch een beetje mijn point.

Ik heb in een eerdere post al de aanslag op die school in Rusland aangekaard. Mijn punt is dat de hele wereld ziet hoe erg dat is, maar tegelijkertijd weet het overgrote deel van de wereld niet welk conflict daar aan ten grondslag ligt. Niemand ziet hoe de Russen zich misdragen in Tsjetjenië, hoezeer de mensenrechten daar worden geschonden, hoezeer zij het land en met name de hoofdstad hebben platgewalsd, en hoe zij systematisch mannen en jongens oppakken, deporteren of vermoorden. Dat ziet de gemiddelde burger niet op televisie terug. Maar als een dergelijke aanslag wordt gepleegd dan vindt iedereen dat verschrikkelijk en zijn alle Tsetsjenen slecht.

Ik denk een stap verder. Waar komt de haat vandaan dat Tsjetsjeense vrouwen in die school kinderden vermoorden? Daar denk ik dus over na. En dan zeg ik dus keihard: VN, grijp in, stop Poetin met zijn oorlogsbeleid, geef de Tsjetjenen een eigen staat en iedereen leeft in vrede verder. Daarmee geef je niet toe aan terrorristen, maar probeer je de wereld te verbeteren. Maar dat gebeurt niet omdat dat diplomatiek gevoelig ligt. Dat is in mijn ogen puur onrecht en daar wil ik dan ook graag iets over zeggen. En van dit soort situaties zijn er velen in de wereld en niet veel mensen begrijpen het hele verhaal achter een probleem omdat het bewust of onbewust stilgehouden wordt.

Maar goed, ik val in herhaling.

Ik wil nog wel iets zeggen over de discussie die ontstond naar aanleiding van de meligheid in deze topic.
Humor kan nooit kwaad, humor relativeert, en humor breekt het ijs. Ik vind het juist kinderachtig als je opmerkt dat de meligheid kinderachtig begint te worden. Juist in een heftig topic als deze is humor erg belangrijk om de boel te blijven nuanceren en om de spanning er uit te halen. En dat die humor dan een klein beetje verzandt in meligheid, tja so be it. Er is vanzelf wel iemand die de boel weer on-topic brengt. Persoonlijk vind ik de discussie over hoe je moet quoten bezwaarlijker, want dat gaat echt nergens over. Handel dat af met een PM en je bent klaar. Humor all the way!

Prettige avond, geniet van het lekkere weer, ik pak een drankje.

:up:


[/quote]

Hopelijk laatste opmerking van mij:

1. Wij, als eenvoudige burger, weten niet precies de in's and out's van ieder conflict. Daarmee wil ik zeggen dat niet een partij helemaal fout is en de andere helemaal goed is.  We moeten dus voorzichtig zijn met finger pointing.

2. Humor/ meligheid vind ik helemaal niet erg. Maar als je heleboel post krijgt met "ik ben blauw" en "ik ben rood" etc.... nou op een gegeven moment begint het wel een beetje zaai te worden. Echt humor is als je een grapje schijft. Bv: "Een patient komt klaar en de dokter komt binnen en zegt: "Ruimt het even op"". :happy: :lol1: :loldevil: :rotflmao:

Groetjes

Cita
 
Ik vind dit even een goede topic om door te geven dat ik er nog ben!
:-D

Ik zat namelijk op dat moment ook in Londen en dan noch in een metro (central line).
Maar behalve wat vertragingen, en de weg terug naar het B&B te moeten vinden,
is niets gebeurt met mij. En behalve goed schrikken, en op eens de vriendelijke
hulpzame kant van de Londoners gezien te hebben.

Dit is dus mijn 'life sign'


Ik heb Shelley ook al actief gezien, dus volgens mij missen we niemand.

:)
Annemarie
 
2. Humor/ meligheid vind ik helemaal niet erg. Maar als je heleboel post krijgt met "ik ben blauw" en "ik ben rood" etc.... nou op een gegeven moment begint het wel een beetje [size=14pt]zaai[/size] te worden. Echt humor is als je een grapje schijft. Bv: "Een patient komt klaar en de dokter komt binnen en zegt: "Ruimt het even op"". :happy: :lol1: :loldevil: :rotflmao:

Groetjes

Cita

ik vond 'zaai' altijd een erg leuk en verfrissend programma!!  :|  :lol:
 
Hee Annemarie!

Gelukkig maar dat je niets overkomen is! Kan me voorstellen dat je goed geschrokken bent!

Fijn dat je weer heel terug bent!!
 
Ja, zeker! Blij dat je 'schildje' nog heel is...  :up:



Annemarie moet jij a.s. zaterdag IELTS doen? (meen me zoiets te herinneren)

en ja:  :eek:fftopic: is deze vraag wel een btje  :|
 
:-D aan jouw de schone taak om de berichtjes onder de juiste kopjes te plaatsen  :evil:  :wink:

ik zal me vanaf NU aan de topic houden, kee?  :blush:
 
Je kunt de naam beter veranderen in zinloos/zinvol gebrabbel :)
Vind het ook wel grappig om te zien hoeveel berichten er al geplaatst zijn met "off topic" erin :)

Een kennis van Mark en mij wilde op de bomaanslagdag met de kids naar London (ze is engelse en woont sinds 14 jaar in Brussel) Ze zaten in een plaatsje aan de rand van London (ben de naam even kwijt). Ze hadden zich gelukkig verslapen, want anders hadden ze rond de tijd van de aanslagen in Liverpoolstreet gestaan. Daarbij kwam ook nog eens dat ze geen mobieltje bij zich had.... Gelukkig waren ze allemaal in orde :)
 
[quote author=kookaburra link=topic=2075.msg20620#msg20620 date=1121327941]
Ja, zeker! Blij dat je 'schildje' nog heel is...  :up:


Annemarie moet jij a.s. zaterdag IELTS doen? (meen me zoiets te herinneren)


[/quote]

Yep,zaterdag, full ielts ahead.
Heb nog steeds de essays niet goed geoefend...*gulp*
we gaan het zien

...want anders hadden ze rond de tijd van de aanslagen in Liverpoolstreet gestaan...

Ah nog eentje die geluk had. was ook een beetje laat.
Het mobieltje had misschien ook niet geholpen de netwerken waren op een gegeven moment overlast

(volgens mij is de de "no topic"- topic gewoorden  :-D)
 
Back
Top