kookaburra
XPdite Sponsor
Wat in Londen is gebeurd is gebaseerd op dezelfde redenen dan wat er twee jaar geleden in Bali is gebeurd (waar vergeet niet 200 Australiers om het leven zijn gekomen). Misschien waren de foto's over de bom aanslag in Israel niet helemaal gepast, want (even simple gezegd) het probleem ligt tussen Palesteinen en Israeliers en niet tussen Al qaeda en de wereld (wat wel het geval was in London, Madrid, Djerba, Bali, NY, Marocco, en een hotel in Thailand).
3- Wat ik wel erg vind is dat steeds meer zeer jonge mensen de aanslagen plegen. Ze worden dus door oudere geendoctrineerd. Door open over te praten niet alleen via forums, kunnen we misschien jongeren erop wijzen dat het leven ook best op een andere manier bekeken kan worden.
Wat er natuurlijk niet mag:
- De mening van een ander niet respecteren of gewoon negeren. Wij zijn inmiddels wereld burgers en intrinsect zijn wij open voor ieder z'n mening. Dat betekent uiteraard niet dat je er mee eens moet zijn.
- Radicalisering. Niet alle arabieren zijn moslims en niet alle moslims zijn radicale moslims en niet alle radicale moslims zijn terroristen.
- Wij nederlanders proberen altijd vooruitstrevend te zijn (homo huwelijk, euthanasie etc...) In het verleden was ons land open voor Joden, Calvinisten, lutherianen en prostestanten die uit hun land werden verdreven. Laten wij de goede voorbeeld geven en niet afdwalen naar ombenulige opmerkingen waar niemand eraan heeft.
Groetjes, Het is vandaag weer lekker weer, bedankt weer moeder natuur.
Kookaburra: meligheid is prima, alleen moet het wel gevarieerd zijn en ik vond het een beetje eentonig aan het worden. Ik neem aan dat jou vraag een geintje is?
Nee, is geen geintje.. Ik wil absoluut de serieuze zaken niet uit de weg gaan, maar bomaanslagen.. daar kan ik werkelijk niets mee! Net zo min als jij waarschijnlijk met onze kinderachtige postjes iets kan? Wat valt er de bespreken/discussieren over zinloze bommen?? En wat er wel of niet mag?? Ach, dat weten we toch..
28-12-2000 Israel - Gazastrook. Mijn lieve vriend en soldaat in het israelisch leger, Jonathan Vermeulen (29) komt om bij een bomaanslag van de Palestijnen. Is dit niet relevant omdat het tussen Israeliers en Palestijnen gaat? Is alleen Al-Qaida relevant? Omdat er -voor het nederlandse- nog steeds dreiging vanuit gaat? Alle vormen van terrorisme raken toch weldegelijk ook onze wereld?
Ik kan niets meer met Johathan's dood... het is zinloos, er kan niet over gediscusieerd worden want er valt niets terug te draaien, van tafel te vegen of te cancellen... HET IS GEBEURD! We kunnen alleen uiting geven aan onze gevoelens, maar oplossingen verzinnen voor dit soort geweld doen we hier niet..
We zullen verder moeten leven en dat doen we zo nu en dan met misschien wat kinderachtige postjes. Ik heb gelachen vandaag.. en ja, moeder natuur zegent ons maar weer eens!
vette hug :wink: Cat