Waarom emigreren?

loecky

XPdite Sponsor
Hoi, Wij krijgen vaak de vraag van waarom we gaan emigreren en een van de antwoorden (naast klimaat, avontuur, cultuur en natuur) die we dan geven is dit nederlandse maatschappij in al haar facetten. Wat we dan bedoelen zijn van die enrome tegenstrijdigheden waar iedereen er wel een paar van kent:

1) de zoon van Theo van Gogh die een straf kreeg omdat hij een dag niet naar school was gekomen i.v.m. het overlijden van zijn vader.

Graag wil ik een heel rijtje met dat soort confronterende zaken opdreunen als nog eens iemand hiernaar vraagt.
Wie weet er nog een paar?
 
Dat wanneer een inbreker in je huis inbreekt en jij slaat hem bijv. neer, dan kan hij jou aanklagen..
 
"Makkelijker kunnen we het niet maken"
En dan een gekopieerd vodje opsturen en dat brochure noemen.
En als je een afspraak wilt maken moet je maar even 40 KM heen en weer reizen, want dat kan niet per telefoon.

Bart
 
Bij een misdrijf/overtreding krijgt de 'dader' al de gegevens van de aangever/slachtoffer te zien, maar het slachtoffer/aangever krijgt niets van de dader te zien.. die wordt 'beschermt'  :?
 
De algehele mentaliteit van de Nederlander. Altijd alles beter weten ookal zit er een expert op het vakgebied tegenover je. Het altijd zo bot mogelijk, zonder rekening te houden met de gevoelens van anderen, zijn.
 
allemaal erg herkenbaar.

wat dachten jullie van ons mooie gedoogbeleid m.b.t. de wietteelt? Altijd alles recht proberen te praten wat krom is.
 
In A'dam in auto wachten tot passanten klaar zijn met de oversteek, intussen trapt een junk twee keer met volle kracht met stalen kappen tegen de (bijna nieuwe) auto. Kommentaar later van advocaat: "als U hem "te na" was gekomen zou justitie tegen U opgetreden hebben - aleen als de junk een persoon zou maltraiteren mag U zich verdedigen".
Johannes 
 
Ik ben een blonde meid opgegroeid in Rotterdam-Zuid.
Ik was 1 van de weinige blanke meiden op m'n school en werden gediscrimeerd!
Omdat we anders waren en we moesten al helemaal niet proberen om te
vragen want ze zeiden als het in het turks, marokaans, spaans etc
want dan werd je in elkaar gemept!!!

En begrijp me alsjeblieft niet verkeerd maar dit gedeelte van Nederland is niet goed
om kinderen op te laten groeien.
 
Helemaal mee eens! Ik heb op school elke week zo'n grappige discussies bij het vak 'diversiteit' ...
 
Loecky, wat toevallig, de zin in je openingstekst, wij hebben australie al 5 jaat in onze gedachten en het heeft me tijd gekost om te beslissen , emotioneel
en precies dat krantenbericht dat de zoon van Theo een boete kreeg omdat etc etc, toen heb ik de telefoon gegrepen en mijn man gebelt : ik heb het helemaal gehad hier, laten we wegwezen.


de tolerantie die lijkt omgeslagen naar intolerantie staat me tegen
de positieve discriminatie staat me tegen ( dat moderne kunst bij een gemeentehuis vd muur afmoet want die driehoeken op die vrouw dat zijn wel tieten)

dat bouwvakkers met de hitte een shirt en lange broek aan moeten want er zijn mensen in onze samenleving waar dat voor hun geloof niet getolereerd kan worden
kinderen die met de boodschappenkar tegen je auto rossen en ouders zeggen er niks van en dus doe jij het zelf en dan kun je een klap voor je kanus krijgen

Mijn overbuurman wordt al een jaar getreiterd, met stenen gooien tegen de deur, in de nacht schoppen tegen de deur, inmiddels een baby rijker en s-nachts die etters tegen zijn deur schoppen en aan de bel trekken en toen ging op een avond het licht bij hem uit en hij heeft er eentje aan zijn oren naar zijn vader meegesleept, hij heeft toen een nacht moeten zitten en 2 weken daarna gooit die etter een baksteen door zijn ruit.(14 jarigen)

rechts passeren wordt straks normaal das wel fijn :lol:

ik kan nog wel doorgaan hoor, maar dan gaan julie huilen.

ik vind de maatschappij hier verhard, opgefokt, en zeg vooral niets ,want je zegt het tegen eentje en je krijgt er 6 tegenover je.
 
[quote author=lizzyhas link=topic=9781.msg133062#msg133062 date=1235508292]
Loecky, wat toevallig, de zin in je openingstekst, wij hebben australie al 5 jaat in onze gedachten en het heeft me tijd gekost om te beslissen , emotioneel
en precies dat krantenbericht dat de zoon van Theo een boete kreeg omdat etc etc, toen heb ik de telefoon gegrepen en mijn man gebelt : ik heb het helemaal gehad hier, laten we wegwezen.


de tolerantie die lijkt omgeslagen naar intolerantie staat me tegen
de positieve discriminatie staat me tegen ( dat moderne kunst bij een gemeentehuis vd muur afmoet want die driehoeken op die vrouw dat zijn wel tieten)

dat bouwvakkers met de hitte een shirt en lange broek aan moeten want er zijn mensen in onze samenleving waar dat voor hun geloof niet getolereerd kan worden
kinderen die met de boodschappenkar tegen je auto rossen en ouders zeggen er niks van en dus doe jij het zelf en dan kun je een klap voor je kanus krijgen

Mijn overbuurman wordt al een jaar getreiterd, met stenen gooien tegen de deur, in de nacht schoppen tegen de deur, inmiddels een baby rijker en s-nachts die etters tegen zijn deur schoppen en aan de bel trekken en toen ging op een avond het licht bij hem uit en hij heeft er eentje aan zijn oren naar zijn vader meegesleept, hij heeft toen een nacht moeten zitten en 2 weken daarna gooit die etter een baksteen door zijn ruit.(14 jarigen)

rechts passeren wordt straks normaal das wel fijn :lol:

ik kan nog wel doorgaan hoor, maar dan gaan julie huilen.

ik vind de maatschappij hier verhard, opgefokt, en zeg vooral niets ,want je zegt het tegen eentje en je krijgt er 6 tegenover je.

[/quote]
En helaas zijn het niet alleen buitenlanders, ook de zogenaamde Nederlanders in de oude wijken zijn verschrikkelijk...
 
hey Lizzy, jij moet toch wel heel erg graag wegwillen :wink: is het niet?
Haha bedankt voor je frustraties.
 
[quote author=Zwerver link=topic=9781.msg133063#msg133063 date=1235508618]
[quote author=lizzyhas link=topic=9781.msg133062#msg133062 date=1235508292]
Loecky, wat toevallig, de zin in je openingstekst, wij hebben australie al 5 jaat in onze gedachten en het heeft me tijd gekost om te beslissen , emotioneel
en precies dat krantenbericht dat de zoon van Theo een boete kreeg omdat etc etc, toen heb ik de telefoon gegrepen en mijn man gebelt : ik heb het helemaal gehad hier, laten we wegwezen.


de tolerantie die lijkt omgeslagen naar intolerantie staat me tegen
de positieve discriminatie staat me tegen ( dat moderne kunst bij een gemeentehuis vd muur afmoet want die driehoeken op die vrouw dat zijn wel tieten)

dat bouwvakkers met de hitte een shirt en lange broek aan moeten want er zijn mensen in onze samenleving waar dat voor hun geloof niet getolereerd kan worden
kinderen die met de boodschappenkar tegen je auto rossen en ouders zeggen er niks van en dus doe jij het zelf en dan kun je een klap voor je kanus krijgen

Mijn overbuurman wordt al een jaar getreiterd, met stenen gooien tegen de deur, in de nacht schoppen tegen de deur, inmiddels een baby rijker en s-nachts die etters tegen zijn deur schoppen en aan de bel trekken en toen ging op een avond het licht bij hem uit en hij heeft er eentje aan zijn oren naar zijn vader meegesleept, hij heeft toen een nacht moeten zitten en 2 weken daarna gooit die etter een baksteen door zijn ruit.(14 jarigen)

rechts passeren wordt straks normaal das wel fijn :lol:

ik kan nog wel doorgaan hoor, maar dan gaan julie huilen.

ik vind de maatschappij hier verhard, opgefokt, en zeg vooral niets ,want je zegt het tegen eentje en je krijgt er 6 tegenover je.

[/quote]
En helaas zijn het niet alleen buitenlanders, ook de zogenaamde Nederlanders in de oude wijken zijn verschrikkelijk...
[/quote]
Die nette Nederlanders zijn nog erger,denken dat ze alles mogen en willen nog een gouden handdruk bij vertrek.
 
[quote author=Alie Bosma link=topic=9781.msg133029#msg133029 date=1235492835]
Dat wanneer een inbreker in je huis inbreekt en jij slaat hem bijv. neer, dan kan hij jou aanklagen..
[/quote]

Nou, hiervoor moet je niet hier komen; als iemand hier inbreekt en hij haalt zijn arm open aan de ingeboken ruit, is de eigenaar liable, voor gevaarlijk toestanden in huis; je had het onmogelijk moeten maken om in te breken...
 
Huurprijzen misschien?
Wij betalen nu 444 euro voor een kippenhok met idioten om ons heen.
Denk dat je voor dat geld iets ruimer zit in Aus...toch...? :?
 
Omdat het te zot voor woorden is dat mensen die werkzaam zijn in de dienstverlening bijna politiebescherming nodig hebben op hun werk.
Voorbeelden?
Ambulance medewerker word neer geslagen omdat de familie van het slachtoffer vind dat hij te laat is
Medewerkers van SoZaWe werken tegenwoordig achter glas, da's veiliger
Werk zelf bij een uitzendbureau in Rotterdam Zuid en ben al een aantal keer over mijn bureau getrokken omdat iemand vind dat hij meer salaris had moeten krijgen.

Belangrijkste reden/antwoord: Waarom niet? En daar hebben mensen zelden iets op terug te zeggen :smile:

Sacha
 
[quote author=Sacha link=topic=9781.msg133079#msg133079 date=1235512752]


Belangrijkste reden/antwoord: Waarom niet? En daar hebben mensen zelden iets op terug te zeggen :smile:

Sacha
[/quote]

Amen!!
 
De twee landen zijn eenvoudig zeer verschillend. Als je denkt dat alles in Oz perfect geregeld, dan wordt de kermis heel koud denk ik.

Ik ben naar Australie verhuisd om eens wat anders te proberen en toch ook voor het avontuur. Ik ben er ondertussen wel achter gekomen dat in Nederland veel zaken beter geregeld zijn dan je denkt.

[quote author=Sacha link=topic=9781.msg133079#msg133079 date=1235512752]
Belangrijkste reden/antwoord: Waarom niet? En daar hebben mensen zelden iets op terug te zeggen :smile:

Sacha
[/quote]

perfect antwoord Sacha:  :up: net als: "because you can"
 
Back
Top