[quote author=Shuter Street link=topic=9781.msg133244#msg133244 date=1235645063]
Naar mijn idee leg je dit het beste uit door voor en nadelen van een land erbuiten te laten. En te vertellen dat je wat anders wilt met je leven, het avontuur aan wilt gaan en niet wilt wachten tot het te laat is. Tenminste ik denk dat voor veel mensen dit ook 1 van de redenen is dat je de stap maakt. En leg vooral ook uit dat je heel goed begrijpt dat mensen hier tevreden zijn met hun leven, maar dat dit voor jou niet geldt.
[/quote]
Eens! Ik snap de zin / het nut van de initiele vraag van het topic ook helemaal niet. Voelt alsof er vanalles uit de kast gehaald moet worden aan negativiteit over Nederland om anderen er maar van te overtuigen dat het een goede zet is om te gaan emigreren. Soort verdediging van de droom die we hebben. Van het positieve uitgaan en benaderen en niet te veel azijnpissen :wink:
[quote author=Rixta link=topic=9781.msg133186#msg133186 date=1235593519]
Mijn enige redenen om Nederland te verlaten waren dat m'n verloofde een Australier was. :grin: En verder dat Nederland zo mudvol is dat ik wel graag wat meer ruimte wilde. Verder maakte ik me weinig illusies.
Groetjes,
Rixta
[/quote]
Dat NL mudvol is is ook een subjectieve waarneming. Waar ik woon is dat absoluut niet het geval en zo ervaar ik het ook echt niet. Woon je in Diemen-Zuid kan ik me wel voorstellen dat je het gevoel hebt.
Australische vrienden bezochten ons een jaar of wat geleden en die waren verbaasd over de ruimte. Zij hoorden niet anders dan dat het hier opgestapeld zou zijn en verwachtte overal flats van 20 hoog. Ligt er maar net aan waar je woont.
[quote author=Rixta link=topic=9781.msg133200#msg133200 date=1235605236]
[quote author=lizzyhas link=topic=9781.msg133187#msg133187 date=1235594094]
Het weer???
[/quote]
OK, het weer is hier ietsje prettiger dan in Nederland. Maar 45 graden hoef ik echt niet en te veel zon gaat ook vervelen. Ik kan soms echt verlangen naar zo'n lekkere Hollandse bolle najaarswind. De winter stelt hier ook weinig voor en soms mis ik dat ook wel. Dus het weer vind ik ook maar een zeer magere reden om hierheen te komen.
Groetjes,
Rixta
[/quote]
Ach, hoe vaak is het 45 graden? Kan me voorstellen dat dat een beetje veel is, maar komt ook niet tig keer per jaar voor. En anders zijn er vast plakken in Australie te vinden waar de gemiddelde temperatuur lager ligt.