Waarom emigreren?

Ik ben naar Oz gekomen omdat het land me meer mogelijkheden geeft omdat en het klimaat beter is en er meer ruimte/natuur is om van te genieten

Ik ben NIET naar Oz gekomen omdat het in NL zo slecht is want zo'n rijtje als ik in dit topic lees kan ik ook zo voor Oz oprakelen
 
Wat denk je van de stress!!!! Om gek van te worden :|
Nu wij hier zitten was het de 1e paar weken wel ontstressen.
 
[quote author=Joep link=topic=9781.msg133086#msg133086 date=1235514420]
De twee landen zijn eenvoudig zeer verschillend. Als je denkt dat alles in Oz perfect geregeld, dan wordt de kermis heel koud denk ik.

Ik ben naar Australie verhuisd om eens wat anders te proberen en toch ook voor het avontuur. Ik ben er ondertussen wel achter gekomen dat in Nederland veel zaken beter geregeld zijn dan je denkt.

[quote author=Sacha link=topic=9781.msg133079#msg133079 date=1235512752]
Belangrijkste reden/antwoord: Waarom niet? En daar hebben mensen zelden iets op terug te zeggen :smile:

Sacha
[/quote]

perfect antwoord Sacha:  :up: net als: "because you can"

[/quote]

Gelukkig ook wat positieve reacties. Dit onderwerp is wel vaker aan bod geweest en vaak wordt er zo negtaief gesproken over Nederland, terwijl in ieder land wel wat 'mis' is. Koude kermis ja.
Bekijk het van de positieve kant: Je krijgt / pakt de kans om een nieuw avontuur aan te gaan en om je leven anders in te delen. Om dat argument kan niemand heen  :up:
 
er zullen ongetwijfeld ook een hoop dingen mis zijn in Oz, maar dan heb je er iig wel een zonnetje bij.

ik ga de opemrking van sacha in mijn antwoord systeem meenemen.

mensen vragen idd altijd waarom???
Goeie sach!!

Waarom niet.

(nou hebben mijn ouders dan weer een hele lijst daarop hoor)

Maar wij doen het ook vooral omdat je toch eens wat moet beleven in het leven, ik hou niet van dat gevoel : is dit het??
Dit is het dus niet helemaal zeg maar.



Mijn man is er ale helemaal makkelklijk in, die gaat nu voor de 2e keer emigreren.

Tuurlijk zijn er wat dingen beter geregeld in nederland, maar daar betaal je ook vet voor elke maand.
 
Ik geloof persoonlijk niet in vluchten voor..., meer in de aantrekkingskracht van de uitdaging. Zoals enkele anderen al hebben aangegeven is dit ook een land/maatschappij met z'n beperkingen.
 
[quote author=loecky link=topic=9781.msg133021#msg133021 date=1235490003]
Graag wil ik een heel rijtje met dat soort confronterende zaken opdreunen als nog eens iemand hiernaar vraagt.
Wie weet er nog een paar?
[/quote]

Even helemaal terug naar het begin van het topic. Ik zeg als grapje wel eens dat ik op de vlucht sla voor iets (schoonzus, schoonmoeder, rare buren en meer van dat soort non-redenen). Wees heel erg voorzichtig met mensen redenen geven waarom je weggaat. Vergeet niet dat zij hier gewoon blijven wonen en je bent dan eigenlijk bezig met hun "thuis" af te zeiken, niet netjes. Het is gewoon veel beter om de nadruk te leggen op de dingen die je zo mooi vind aan Australie als nadruk te leggen op waarom je zo van baalt in Nederland. Wij als emigranten mogen best een beetje rekening houden met de gevoelens van de achterblijvers :smile: Niet iedereen kan/wil emigreren naar Australie tenslotte!

Sacha
 
Mooi verwoord Sacha  :smile:  Ik begin nu met mensen te vertellen en ga absoluut niet negatief doen over NL.  Ik heb hier nu bijna 16 jaar met veel plezier gewoond, maar nu is het tijd voor iets nieuws, en "waarom niet" inderdaad Australia! 
 
Wie denkt dat het in enig ander land zo veel beter is dan in Nederland zal zwaar teleurgesteld worden. Want elk land heeft z'n gebreken. De hele lijst van problemen in Nederland klopt wel ongeveer, maar ik kan daar zonder moeite een soortgelijke lijst tegenover zetten hier in Australie.
Mijn enige redenen om Nederland te verlaten waren dat m'n verloofde een Australier was. :grin: En verder dat Nederland zo mudvol is dat ik wel graag wat meer ruimte wilde. Verder maakte ik me weinig illusies.

Groetjes,
Rixta
 
Ik denk dat het leven leuker is als de zon wat vaker schijnt.
Van het weer in NL wordt je sowieso al een beetje cranky en als er dan ook nog iets tegenzit.....

Voor mij gaat het om; de ruimte, de rust, de zon, andere mentaliteit en evengoed een beschaafd land met goede voorzieningen.

Bart
 
Voor mij een 'makkelijke' taal... Zou minder snel naar bijv spanje verhuizen door de moeilijke taal..
Maar dit argument geld natuurlijk niet voor iedereen
 
Een vreemde taal valt altijd te leren hoor  :wink: als er niemand bijv. een andere taal spreekt dan bijv. Italiaans.. (in Italie) en je woont daar zul je toch echt moeten en dan gaat het heel snel, believe me. E piu facile per studiare e per parlare un'altra lingua quando abiti in una paese dove si parlano questa lingua.  :?

Om even terug te komen op het topic ;) Ik denk dat Sacha helemaal gelijk heeft (en nog anderen..) door te zeggen dat elk land zo z'n voor en nadelen heeft!
 
[quote author=lizzyhas link=topic=9781.msg133187#msg133187 date=1235594094]
Het weer??? :cool:
[/quote]

OK, het weer is hier ietsje prettiger dan in Nederland. Maar 45 graden hoef ik echt niet en te veel zon gaat ook vervelen. Ik kan soms echt verlangen naar zo'n lekkere Hollandse bolle najaarswind. De winter stelt hier ook weinig voor en soms mis ik dat ook wel. Dus het weer vind ik ook maar een zeer magere reden om hierheen te komen. :p

Groetjes,
Rixta
 
typisch Nederlands, lekker mopperen.
Ga lekker genieten, geniet van de rust, de ruimte, het relaxtere leven, het mooie weer en lach !

Het is natuurlijk overal wat, maar het heeft er allemaal mee te maken wat je er zelf van maakt.
Zet dus je schouders eronder, werk hard, dan kan je ook veel leuke dingen doen, een mooi huis wonen, contact met leuke mensen hebben die je zelf voor het uitkiezen hebt en genieten van wat het leven te bieden heeft.

En nee, ik ben geen oude l.l, ben net 41, net twee maanden in Australie, werk van 's ochtend 6:15 als ik in de trein stap totdat ik 's avonds om 19:00 weer thuis kom, maar ik geniet wel van de vrije tijd die ik heb, mijn vrouw en kind, de mooie natuur die Australie te bieden heeft en het feit dat we de kans hebben gehad om deze grote / grootste stap in ons leven te maken.

Gr,
J
 
ja nog ff en Australie moet het afleggen tegen Nederland , das leuk om te lezen als je op t moment veel moeite doet om er te komen, veel spanningen hebt ervoor en beslissingen moet nemen. :lol:

Ik denk dat elk weldenkend mens wel weet dat je daar ook hard moet werken en er dingen spelen.

Maar sluit me verder  aan bij Johan.

al geaclimatiseerd  Johan en ga je lekker op t werk??
Bevalt de afstand tov Sydney waar je nu woont??

groetjes!!!
 
[quote author=Rixta link=topic=9781.msg133200#msg133200 date=1235605236]
[quote author=lizzyhas link=topic=9781.msg133187#msg133187 date=1235594094]
Het weer??? :cool:
[/quotete veel zon gaat ook vervelen. Ik kan soms echt verlangen naar zo'n lekkere Hollandse bolle najaarswind. De winter stelt hier ook weinig voor en soms mis ik dat ook wel. Dus het weer vind ik ook maar een zeer magere reden om hierheen te komen. :p
[/quote]

Ben ik niet met je eens Rixta.
 
Back
Top