Waarom NIET emigeren

Ingriddh

XPdite Sponsor
Aangezien het daadje waarom emigreren hoofdzakelijk positieve verhalen bevat en sommige mensen een beetje wee worden van al die positieve verhalen hierbij een draadje waarom niet emigreren  :grin: :grin:

Ik weet al een paar reden:
- Altijd mooi weer
- Te relaxte mensen
- Te aardig
- Teveel BBQ's
- Vrijstaande huizen, voor belachelijk lage prijzen in vergelijking met Nederland
- Teveel ruimte
- Lange visum procedure
- Veel 4WD's
- Vreemde taal dat Engels

Zelf aanvullen met jullie negatieve punten

Johan
 
vooral die kakkerlakken!!! ik heb me een paar keer bedacht daardoor....maar goed, voor een paar kakkerlakken kan ik deze geweldige droom niet laten varen!!
 
Good morning all

Waarom NIET emigreren

- NIET emgireren als je op zoek bent naar "meer van hetzelfde" in een andere verpakking,
- NIET emigreren als een soort van vlucht, want je neemt jezelf mee en vroeg of laat.... kom je "jezelf" tegen.

Groetjes
Syl :smile:
 
Dat je leert blij zijn als het regent...

(behalve als dat net is op je dochters verjaardags feestje, wat je hier natuurlijk buiten plant.)
 
Mijn twijfel ontstaat meer omdat ik mijn hele leven in nederland heb opgebouwd en dat daar weer opnieuw moet gaan doen...
 
Wij hebben gisteren de film "Rogue" gekeken, weet je wel hoe groot die crocs in OZ zijn?????
rogue-giant-croc-flick-20080417082058265_640w.jpg


Bart
 
Ik sluit me volledig aan bij Catkin.

Dit is ook een beetje mijn reden van twijfel. Voor mijn schoonmoeder hoef ik het niet te laten. Die woont in australie ook min of meer om de hoek, voor australische begrippen dan.

groetjes heidi
 
Ik vind het wel heel moeilijk om mijn heel oude ouders die erg ziek zijn achter te moeten laten, ze hebben er ook heel heel heel veel moeite mee en dat is ook heel heel heel duidelijk te merken.
En dat laatste heb ik ook wel moeite mee, vind dat niet altijd even leuk van ze.
Ze vergeten mee te leven en zijn vaak alleen maar bezig met het feit dat wij weggaan.
Dat is niet leuk aan het proces wat vooraf gaat zeg maar.

ikzelf heb zoiets, ik neem mijn man en kinderen mee en mezelf, dat is genoeg, hoeveel ik ook van mijn ouders hou.
 
Hier ook het euvel ouders. Geen reden overigens om niet te gaan, maar kan me voorstellen dat mensen het hierom niet doen.

Nog meer redenen: Nooit meer (of voorlopig niet meer) kamperen in onze favoriete regio in Frankrijk, alles relatief dicht bij in Europa, struinen door Amsterdam, schaatsen op de Rijn en zo kan ik er nog wel een paar opnoemen. Maar dat zijn dingen die ik ga missen, niet die er voor zorgen dat ik in NL blijf. We hebben er zin in!  :up:
 
En nu voor een luchtigere noot:
Hierbij een bijna volledig overzicht waarom je niet naar Australie wilt emigreren.

http://www.youtube.com/watch?v=eNEeq5qGh8I    :grin:
 
mijn ouders vinden het ook niet leuk dat wij en hun kleinkinderen weggaan maar ze gunnen het ons wel. Ze moedigen ons juist aan om ons hart te volgen om elders gelukkig(er) te worden. Mijn schoonmoeder (vader is reeds 21 jaar geleden gestorven) vindt het ook niet leuk en neemt het ons ook kwalijk en begrijpt onze keuze dan ook niet.

Zo zie je twee heel verschillende reacties.

Ontopic: het sociale stelsel in Nederland zou een reden kunnen zijn om niet te gaan emigreren.

Cheers,
Loek
 
ja het sociale stelsel.....als ie er nog maar is over 20 jaar als wij het nodig gaan hebben.(nou ja ik ben 47, dus ik wil niemand voor de neus stoten hahaha)

langer doorwerken, minder pensioen , men denkt over bouwen van grote huizen om met hele families in te wonen zodat de generaties elkaar kunnne verzorgen (snap ik niet als je door moet werken tot sintjutemis, maar ala)

het is nu nog goed, maar ik denk dat er veel wordt afgebroken onder het mom en nuk van "crisis".

dus om daar nu voor te blijven , mwa. :shock:
 
Waarom niet? Ik heb een werkelijk hartgrondige hekel aan verhuizen.

Maar nu gaan we straks emigreren en dus: eerst verhuizen naar een tijdelijke locatie in Nederland, dan verhuizen naar een tijdelijke locatie in Australie, dan verhuizen naar een huurhuis voor langere termijn om uiteindelijk nog een keer te verhuizen naar het huis dat we werkelijk willen kopen/laten bouwen. Dan zwijg ik nog maar over eventuele verhuizingen vanwege internetverbindingen/scholen/ander werk........
Misschien moet ik inderdaad maar hier blijven  :cry:

Of misschien ga ik verhuizen toch nog leuk vinden  :wink:
 
ja Sacha, de weg naar het paradijs is er eentje met veel bergen en drempels en grote beren. :wink:

als je altijd maar jezelf meeneemt, dan komt het wel goed.
 
Hi

als je altijd maar jezelf meeneemt, dan komt het wel goed.
nou....dat ligt er maar aan natuurlijk  :smile: (vandaar dat ik diezelfde reden eerder noemde in mijn reactie op waarom NIET te emigreren). Als je niet lekker in je velletje zit to start with....dan kan zo'n grote stap behoorlijk tegenvallen.

Groetjes
Syl :smile:
 
Back
Top