Waarom NIET emigeren

Nog een reden om naar Qld te verhuizen.....hoeveel meer heb je er nodig????  :evil:
 
Ja ik snap het:  minder dure bezine en meer concerten :)

ff weer on topic: een reden om niet naar Australie te verkassen: vanwege money transfers! aarggghhh

We hebben vandaag onze kinderen ingeschreven voor de middelbare school.
(ja.... ze zijn nog maar 1 en 2 jaar oud, maar je moet er hier snel bij zijn (nog een reden om NIET.....).

Ik moest een inschrijvingsformulier opsturen met twee 'money transfers' (soort van cheques) voor het inschrijfgeld. Dan moet je dus eerst naar het Postkantoor om deze twee cheques te kopen. De school moet dan weer met deze cheques naar een bank om ze te innen. Wat een gedoe! In Nederland maak je gewoon het geld over naar de rekening van de school en klaar is kees.
Kan iemand mij vertellen waarom (in mijn zin) het zo omslachtig moet?

:cry:
 
Nederland loopt wat dat betreft heel erg voor op andere landen.

Ook in Amerika moet alles op omslachtige manieren en hebben ze het begrip internet bankieren geloof ik nog niet uitgevonden. ZIjn ze ook dol op cheques.....
 
[quote author=Joep link=topic=9848.msg139626#msg139626 date=1244026570]

We hebben vandaag onze kinderen ingeschreven voor de middelbare school.
(ja.... ze zijn nog maar 1 en 2 jaar oud, maar je moet er hier snel bij zijn (nog een reden om NIET.....).

[/quote]

Leg uit!  :shock:
 
[quote author=r2d2 link=topic=9848.msg139629#msg139629 date=1244027817]
Leg uit!  :shock:
[/quote]

Wij wilde onze oudste vorig jaar inschrijven voor een bepaalde private (secondary) school in Brisbane, maar dat kon al niet meer omdat dat jaar al vol zat. Ook op andere (private) scholen was nauwelijks plaats meer.
Voor sommige (private) scholen moet je je kind volgens mij inschrijven voordat ze uberhaupt geboren zijn.  :?
 
Back
Top