Waarom NIET emigeren

grootste drempel is ouders inderdaad.

Alhoewel mijn moeder 2 weken terug heel mooi zei: mijn kinderen zijn altijd mijn kinderen, maar jij moet je leven kunnen leiden zoals jij dat wilt. En als jij er happy van wordt dan ben ik dat ook.
Ik vind het echt heel knap van d'r dat ze nooit zegt: dat zou ik niet leuk vinden, maar juist altijd: je moet over 30 jaar geen spijt hebben dat je het niet hebt geprobeerd.

En al dat ongedierte is wat minder inderdaad, maar daar kom je wel overheen. De ervaring met een spinnen beet heb ik al. Het ziekenhuis in Kakadu doet prima werk kan ik je vertellen haha  :grin:
 
Als je later 70 jaar bent en je zit voor het raam te turen en denkt: Had ik het maar in ieder geval geprobeerd om destijds naar OZ te verhuizen. Kijk, als die gedachte je leuk lijkt, dan moet je zeker de stap niet wagen.


Piet en Madeleine
 
Ondanks dat het niet de instelling is om weg te gaan is het uiteindelijk wel makkelijker de stap terug te doen over een tijdje dan er nog heen te gaan...
 
[quote author=Catkin link=topic=9848.msg134521#msg134521 date=1237133476]
Ondanks dat het niet de instelling is om weg te gaan is het uiteindelijk wel makkelijker de stap terug te doen over een tijdje dan er nog heen te gaan...
[/quote]

Het moet ook niet de reden zijn om weg te gaan. Maar het maakt de redenen om hier te blijven wat minder meewegen. Denk ik dan.....
 
nadelen voor mij:
- ouders die het niet leuk vinden
- alle insecten en ongedierte
- minder cultuur
- ontbreken van de alpen (ik houd van bergsport, en het gebergte is daar toch iets "minder")

ik heb best wel moeite om negatieve dingen te bedenken, dus dat is positief :)
 
[quote author=Piet/Madeleine link=topic=9848.msg134512#msg134512 date=1237120713]
Als je later 70 jaar bent en je zit voor het raam te turen en denkt: Had ik het maar in ieder geval geprobeerd om destijds naar OZ te verhuizen. Kijk, als die gedachte je leuk lijkt, dan moet je zeker de stap niet wagen.


Piet en Madeleine


[/quote]

En precies daarom................. :up:
 
[quote author=wenkah link=topic=9848.msg134527#msg134527 date=1237145445]
nadelen voor mij:
- ouders die het niet leuk vinden
- alle insecten en ongedierte
- minder cultuur
- ontbreken van de alpen (ik houd van bergsport, en het gebergte is daar toch iets "minder")

ik heb best wel moeite om negatieve dingen te bedenken, dus dat is positief :)


[/quote]

heb je zeker het gebied bij melbourne nog niet onderzocht, ik zag een reportage met een enorm skigebied en lekker rustig dat het was en mooie afdalingen!!!!!!!

ozzie alpen
 
Is niet echt te vergelijken met de Alpen zoals in Zwitserland idd.
Maar er is genoeg te doen: http://www.melbournetoday.com.au/ski-resorts/

Gr,
Johan
 
[quote author=lizzyhas link=topic=9848.msg134534#msg134534 date=1237149316]
heb je zeker het gebied bij melbourne nog niet onderzocht, ik zag een reportage met een enorm skigebied en lekker rustig dat het was en mooie afdalingen!!!!!!!
ozzie alpen
[/quote]

Nou dat wist ik wel al, maar het ik heb het dan ook niet over skieen.
Met bergsport bedoel ik meer bergbeklimmen... Ik heb al een alpiene cursus gevolgd, en dan loop je over gletsjers op de bergen van 4000m hoogte. De hoogste berg in oz is 2228m en te beklimmen door de gemiddelde wandelaar...
overigens is het skigebied natuurlijk ook niet te vergelijken met onze pistes, maar goed.

in de alpen valt net wat meer te beleven, maar dat betekent niet dat ik er geen lol kan hebben hoor, het is daar natuurlijk schitterend  :up:
 
aha, ik weet ook niks over bergen hoor, maar toevallig zag ik die docu , over skieen in oz, manlief werd redelijk enthousiast, die is opgegroeid met skieen, in bulgarije.
 
Je moet niet emigreren als je graag zelf je boodschappen inpakt bij het winkelen. En niets tegen de kassadame wil zeggen. En wil grommen als ze je het pinapparaat toeschuift.
 
[quote author=mammavark link=topic=9848.msg135284#msg135284 date=1238017000]
Je moet niet emigreren als je graag zelf je boodschappen inpakt bij het winkelen. En niets tegen de kassadame wil zeggen. En wil grommen als ze je het pinapparaat toeschuift.
[/quote]


:lol:toevallig dacht ik vandaag weer daar aan toen mijn kiwis weer eens platgeschoven werden door de kassiere omdat de schuif opzij gaat vd loopband omdat de volgende klant alweer hijgend  zijn boodschappen op de band gooit, meeeeeeeeeeen ik ben nooit zo rap dat mijn boodschappen al weg zijn voordat de volgende voorbij vliegen, neurotisch gedoe inpakken en wegwezen bij AH.

spaarzegels? bonus? musicalzegels??

neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, ik wil snel inpakken ,want er hijgt iemand in mijn nek.

hoop echt dat dat allemaal wat relaxter daar is.
 
Lizzy, vooral naar de Aldi gaan daar moet je zelf je boodschappen in pakken :up:. Ga ik toch liever naar Cooles of Wollies.
 
whiihihihi, Aldi ben ik 1x in geweest, toen moest mijn handtas op de loopband zei dat mens, weet je wat wijffie, hou jij je boodschappen lekker.

wat een T*&f^s zaak is dat zeg.
 
Nou nou nou Lizzy....

Ik vind de Aldi goed hoor. Goede producten voor niet al te veel geld. Vergelijk het met de AH. Daar betaal je voor een vergelijkbaar product omdat het daar netjes uitgestald is. Alleen is het assortiment niet zo groot als bijv. een Coles of Woolworth's. Het gros van de boodschappen halen wij dus bij de Aldi en de rest bij de Coles. Zou nogal gek zijn om een dief van je eigen portemonnaie te worden...
 
Er zijn in Nederland zat mensen die de Aldi prijzen willen met de service van de AH en als ze dat laatste niet krijgen gaan zitten zaniken. Dat is hier dus niet anders. Als je het assortiment van de Aldi te klein vindt of de service te beroerd ga dan gewoon naar de AH of Coles. Maar dan betaal je wel zo'n 15-20% meer.

Groetjes,
Rixta
 
nou ik zanik niet.
ik vind ze onbeschofd en lomp en de producten vind ik ernstige B kwaliteit.
vruchtensappen zijn met kleurstoffen van hier tot tokyio en geen vrucht te bekennen etc

tegenwoordig zanik je wel snel zeg.
is gewoon mijn mening.

Misschien is het in Australie wel heel veel beter :lol:
 
Back
Top