Waarom NIET emigeren

[quote author=lizzyhas link=topic=9848.msg135316#msg135316 date=1238054811]
ik vind ze onbeschofd en lomp en de producten vind ik ernstige B kwaliteit.
[/quote]

Tja, gelukkig is dit geen feit, maar een mening. Maar dat je ze onbeschofd en lomp vindt vind ik een beetje vreemd. Je geeft aan dat je 1x in een Aldi winkel bent geweest. Hoe kan je dan zo generaliserend zijn en vinden dat alle mensen die bij Aldi werken lomp en onbeschoft zijn. Was je ook niet meer naar de AH gegaan als je toevallig daar iemand had getroffen die lomp en onbeschoft was.

De reden dat hier enkele weken geleden aan Annemiek werd gevraagd bij de Aldi om haar tas te mogen controleren kwam puur door het feit dat ze er bij het balansen achter waren gekomen dat er ongeveer 10 à 15 iPods minder geteld waren, dan die volgens het voorraadsysteem zouden moeten zijn. Er waren dus al klanten die ze achterover hadden gedrukt. En ik vind het logisch van een winkelier dat als hij bestolen wordt, dat hij daar maatregelen tegen wil nemen. Maar dat is niet alleen de Aldi hoor, want normaliter wordt je daar niet gechecked. Wel als je een JB-Hifi uitloopt. Daar staat gewoon iemand bij de alarmpoortjes die iedereen met een tas aanhoudt en vraagt deze te openen. K-mart en Big-W doen hetzelfde....kan je ook lomp en onbeschoft vinden en er nooit weer komen....
 
Een nadeel is dat wanneer je graag echte bergen wilt beklimmen Nieuw Zeeland naast de deur ligt ... lijkt me zo rot  :p

Maar gaan we niet allemaal het agressieve rijgedrag van de doorsnee Nederlandse automobilisten missen? Kijk, dat Nederland vol wordt gepropt met huizen, nog meer wegen en kantoorgebouwen is knap, maar dat je je auto tussen twee auto's wil invoegen terwijl er maar voor een halve auto ruimte is omdat bumperkleven de nieuwe rage is .... Dat is nog knapper!  Zeker wanneer er achter de laatste auto geen auto meer te bekennen is! :up:

En over boodschappen doen gesproken.. ik ga hier die geschokte blikken in de gezichten van de kassieres missen wanneer ik spontaan tegen hun begin te praten. Elk keer weer leuk om iemand te schokken met wat vriendelijkheid  :grin:

Groetjes,
Kathren
 
Als je het assortiment van de Aldi te klein vindt of de service te beroerd ga dan gewoon naar de AH of Coles

Wist niet dat ze ook een AH in Australië hadden, hebben ze ook een Albert dan komen ze de boodschappen thuis brengen  :up:

Gr,
Johan
 
[quote author=Kathren link=topic=9848.msg135321#msg135321 date=1238056909]


En over boodschappen doen gesproken.. ik ga hier die geschokte blikken in de gezichten van de kassieres missen wanneer ik spontaan tegen hun begin te praten. Elk keer weer leuk om iemand te schokken met wat vriendelijkheid  :grin:

Groetjes,
Kathren
[/quote]

:grin: ik ben ook zo!Ga ik idd ook missen... :wink:
 
[quote author=clair link=topic=9848.msg135324#msg135324 date=1238057159]
[quote author=Kathren link=topic=9848.msg135321#msg135321 date=1238056909]


En over boodschappen doen gesproken.. ik ga hier die geschokte blikken in de gezichten van de kassieres missen wanneer ik spontaan tegen hun begin te praten. Elk keer weer leuk om iemand te schokken met wat vriendelijkheid  :grin:

Groetjes,
Kathren
[/quote]

:grin: ik ben ook zo!Ga ik idd ook missen... :wink:
[/quote]


ja bizar, als je tegewoordig hier wat vriendelijkheid uit dan verslikken ze zich bijna in hun verbazing.

alleen bij de Aldi is het moeilijk om aardig tegen de kassiere te zijn, als ze snauwt, tas op de band!

dan lukt t me niet meer, gek he :lol:

voor de vorige reactie, letterlijk genomen ben ik natuurlikjk meer dan 1x in de Aldi geweest, ik moet weleens boodschappen doen voor mijn school daar, prive ben ik er 1x geweest en die keren voor school was voor mij genoeg reden om prive daar never boodschappen te doen,

pff, vermoeiend dit zeg.
 
Dan heb jij nog geluk bij de Aldi, bij ons in Rotterdam kennen de mensen achter de kassa net het bedrag uitspreken.
Laat staan een babbeltje met ze maken, hahahahhaha
 
[quote author=Biebje_rdam link=topic=9848.msg135328#msg135328 date=1238057732]
Dan heb jij nog geluk bij de Aldi, bij ons in Rotterdam kennen de mensen achter de kassa net het bedrag uitspreken.
Laat staan een babbeltje met ze maken, hahahahhaha
[/quote]

jijj noe geld boetallen , zoiets???
Maar in Oz heb je de chinezen toch waar je je over op kan winden, zo heb ik vernomen van Ozzies!
Dus, we hoeven niks te missen :lol:

gekkigheid, voordat ik weer een zanikerd ben. :cry:
 
[quote author=lizzyhas link=topic=9848.msg135329#msg135329 date=1238057882]
Maar in Oz heb je de chinezen toch waar je je over op kan winden, zo heb ik vernomen van Ozzies!
Dus, we hoeven niks te missen :lol:

[/quote]

Jammer genoeg werkt dan het grapje "Sambal Bij" niet meer! Nog een reden om niet te emigreren :lol1: ohw jee die is wel heel flauw.. sorry hiervoor, maar mijn werk is zo saai vandaag   :-(
 
[quote author=Kathren link=topic=9848.msg135321#msg135321 date=1238056909]
Een nadeel is dat wanneer je graag echte bergen wilt beklimmen Nieuw Zeeland naast de deur ligt ... lijkt me zo rot  :p
[/quote]
naast de deur? Dat dacht ik ook... maar check ff op de kaart :)

En wat ik verder ook ga missen is het schoonste drinkwater van de wereld uit de kraan! Veel beschouwen dat als de gewoonste zaak van de wereld, maar ik vind het een genot. Water in oz is niet echt lekker... (stoppen ze ook fluoride in toch?)
 
waar ik ook niet voor wil emigreren is als er iemand 1x per jaar roept, lekker weertje he buuf!!!!!!!
Wat zeggie????
Lekker w...... net nog. :lol:
 
Je kunt gewoon uit de kraan drinken hoor.. ben er nog nooit ziek van geweest (en ik dronk zelfs in NPs gewoon het water uit de kraan..) Heb maar 1x gehad dat het zo vies smaakte dat ik eht niet eens wou drinken..
 
[quote author=Kathren link=topic=9848.msg135321#msg135321 date=1238056909]
... omdat bumperkleven de nieuwe rage is .... Dat is nog knapper!  Zeker wanneer er achter de laatste auto geen auto meer te bekennen is! :up:
[/quote]
Vergis je niet, alhoewel het verkeer hier uitermate relaxed is (in vergelijking met dan ;-)), is bumperkleven geen typisch NL gewoonte hoor...
 
[quote author=perthpete link=topic=9848.msg135424#msg135424 date=1238110916]
[quote author=Kathren link=topic=9848.msg135321#msg135321 date=1238056909]
... omdat bumperkleven de nieuwe rage is .... Dat is nog knapper!  Zeker wanneer er achter de laatste auto geen auto meer te bekennen is! :up:
[/quote]
Vergis je niet, alhoewel het verkeer hier uitermate relaxed is (in vergelijking met dan ;-)), is bumperkleven geen typisch NL gewoonte hoor...
[/quote]

Bumperkleven valt hier nog mee maar het rechts rijden als er niemand anders in die baan zit  :x
 
Ja, daarvoor kun je dan weer wel emigreren; op de snelweg rijden ze net als in NL!!! Rechts langzaam, en links inhalen. Of gewoon lekker naast elkaar, vooral als je vrachtwagen bent...
offe...
Nee, ozzies zijn leuke mensen, maar als ze in hun auto stappen zijn ze direct hartstikke gek. En daarvoor hoef je dus niet te emigreren...
 
Valt het dan echt niemand op dat het meestal Aziaten zijn in die auto's die je zo irriteren?? Wil niet bevooroordeeld zijn, en in het begin had ik zelfs zo iets van ''doe niet zo raar'' als mijn partner uitriep dat het weer een Indier was die niet kon autorijden... Maar na een jaar hier, begint het me toch wel op te vallen dat, zoals anderen, dit vooroordeel klopt...

Hier *in aus* Is het rechts EN links inhalen geloof ik, behoorlijk verwarrend!!  :drive:

Het bumperkleven is idd nogal eens te danken aan rechts blijven rijden en/of 'gezelig' naast elkaar!

Nogmaals, best universeel allemaal tot nu toe..

Nouja, er zijn volgens mij wel net zo veel redenen om wel te emigreren, als het er al niet veel meer zijn! Hihi.

Xx Mitzi
 
[quote author=wenkah link=topic=9848.msg135392#msg135392 date=1238093595]
Water in oz is niet echt lekker... (stoppen ze ook fluoride in toch?)
[/quote]

En chloor en nog meer. Sinds December is ook QLD gefluorideerd, en daarmee heel Australië nu.

Ik herinner me toch dat ik oma's thee, in Den Haag, echt niet lekker vond ;-) Maar afijn, hier thuis (Brisbane) hebben we een reverse osmosis filter systeem, en in NZ hebben we gelukkig rainwater uit eigen tank, dat tussen moment van vertrek tank en aankomst glas gefilterd wordt en waar verder niemand mee gerommeld heeft.  Lekker :)
 
[quote author=MelbMitz link=topic=9848.msg135440#msg135440 date=1238128875]
Valt het dan echt niemand op dat het meestal Aziaten zijn in die auto's die je zo irriteren?? Wil niet bevooroordeeld zijn, en in het begin had ik zelfs zo iets van ''doe niet zo raar'' als mijn partner uitriep dat het weer een Indier was die niet kon autorijden... Maar na een jaar hier, begint het me toch wel op te vallen dat, zoals anderen, dit vooroordeel klopt...

[/quote]

Nee hoor, meestal P-platers of vrouwen maar dan niet Aziatisch. Dan lekker de auto op cruise-control waardoor ze dus net de auto links niet inhalen en iedereen er achter laten klem rijden
 
[quote author=Inge link=topic=9848.msg135449#msg135449 date=1238131729]
[quote author=MelbMitz link=topic=9848.msg135440#msg135440 date=1238128875]
Valt het dan echt niemand op dat het meestal Aziaten zijn in die auto's die je zo irriteren?? Wil niet bevooroordeeld zijn, en in het begin had ik zelfs zo iets van ''doe niet zo raar'' als mijn partner uitriep dat het weer een Indier was die niet kon autorijden... Maar na een jaar hier, begint het me toch wel op te vallen dat, zoals anderen, dit vooroordeel klopt...

[/quote]

Nee hoor, meestal P-platers of vrouwen maar dan niet Aziatisch. Dan lekker de auto op cruise-control waardoor ze dus net de auto links niet inhalen en iedereen er achter laten klem rijden
[/quote]

Het allerergste is dat ze het niet in gaten hebben. Soms wil ik wel eens iemand achterna rijden en gewoon vragen waarom ze de hele tijd links hebben gereden  :grin: Ik zou de reden wel eens willen weten, waarom links rijden als er rechts niemand rijd.

Jolanda
 
Back
Top