Waarom NIET emigeren

[quote author=skippie link=topic=9848.msg138881#msg138881 date=1242811354]
[quote author=lizzyhas link=topic=9848.msg138870#msg138870 date=1242802533]
easy going, lijkt me ook wennen, ben ook erg van de 7 uur is 7 uur en ik heb een bloedhekel aan wachten

[/quote]

Oh dan zit ik als Brabander wel goed, kom vaak te laat, maar dat heet " het Brabants kwartierke "  en dan mag het  :p

[quote author=lizzyhas link=topic=9848.msg138877#msg138877 date=1242807131]
ik denk dat ik wel snel wen aan het feit dat ze mijn boodschappen inpakken, jippie!

[/quote]

Best lekker ja, maar ik mag toch hopen dat ze onderhand gestopt zijn met de plastice tasjes?! Moet je nagaan wat een vervuiling dat geeft....
[/quote]

Helaas nog steeds plastic tasjes..........
Maar je kunt wel stoffen tasjes kopen en die iedere keer afgeven, worden alle boodschappen daarin gedaan.

Lizzy, Je moet wel een engelen geduld hebben, want het gaat langzaam en als je een jonger iemand hebt is de volgorde niet logisch. Hier worden de kiwi's ook wel eens geplet  :lol:
 
[quote author=jolanda b link=topic=9848.msg138884#msg138884 date=1242812339]
[quote author=skippie link=topic=9848.msg138881#msg138881 date=1242811354]
Best lekker ja, maar ik mag toch hopen dat ze onderhand gestopt zijn met de plastice tasjes?! Moet je nagaan wat een vervuiling dat geeft....
[/quote]

Helaas nog steeds plastic tasjes..........
Maar je kunt wel stoffen tasjes kopen en die iedere keer afgeven, worden alle boodschappen daarin gedaan.
[/quote]

Eindelijk iets waarbij SA voor loopt op de rest: hier zijn de plastic tassen bij de supermarkt namelijk al in de ban!

Maar of dat nu werkelijk zo fantastisch is zoals velen denken???
Scientists trash plastic bag ban
 
Die stoffen tassen zijn vet handig om allerlei dingen in mee te sjouwen (vooral erg geliefd onder reizigers..) vond die plastic tasjes ook handig (om vuilnis in te gooien e.d.)  :grin: :lol: Maar ik snap het wel.. kijk eens hoeveel tasjes er per dag wel niet doorheen gaan in zo'n supermarkt...

maar ja, zoals het artikel al zegt:
"It's very unlikely that many animals are killed by plastic bags," Dr Santillo said. "The evidence shows just the opposite. We're not going to solve the problem of waste by focusing on plastic bags. On a global basis plastic bags aren't an issue."
 
Dus NIET emigreren als je heel milieubewust bent....
Ik meen dat ze ook niet veel afval scheiden? ( papier, glas, groen, plastic flessen recyclen? )  Maar misschien is dit een beetje verbeterd in de laatste jaren?
 
[quote author=skippie link=topic=9848.msg138892#msg138892 date=1242815767]
Dus NIET emigreren als je heel milieubewust bent....
Ik meen dat ze ook niet veel afval scheiden? ( papier, glas, groen, plastic flessen recyclen? )  Maar misschien is dit een beetje verbeterd in de laatste jaren?
[/quote]

7 jaar geleden hadden we in melbourne verschillende bakken in huis. Afval, flessen en papier. Dus ze doen er wel degelijk aan. Je ziet alleen wat minder van die grote bakken die hier zowat bij elke supermarkt staan.
 
Ik kan mij alleen herinneren dat mijn familie in OZ 2 containers had. De ene voor flessen, blikken e.d. en de andere voor troep. Maar idd het is niet echt zichtbaar. Ze scheiden het afval niet zoals wij dat doen.
Verder zit er op bijna geen enkele fles statiegeld (volgens mij alleen in SA toch?). Dus alles verdwijnt ook op straat. Toch vond ik het qua troep op straat meevallen in tegenstelling tot NL. Ik denk dat vanwege de enorme afstanden (in bepaalde gebieden) het bijna ook niet haalbaar is om alles te recyclen.
 
[quote author=alieNL link=topic=9848.msg138894#msg138894 date=1242817651]
Ik kan mij alleen herinneren dat mijn familie in OZ 2 containers had. De ene voor flessen, blikken e.d. en de andere voor troep. Maar idd het is niet echt zichtbaar. Ze scheiden het afval niet zoals wij dat doen.
Verder zit er op bijna geen enkele fles statiegeld (volgens mij alleen in SA toch?). Dus alles verdwijnt ook op straat. Toch vond ik het qua troep op straat meevallen in tegenstelling tot NL. Ik denk dat vanwege de enorme afstanden (in bepaalde gebieden) het bijna ook niet haalbaar is om alles te recyclen.
[/quote]
Inderdaad SA heeft wel statiegeld op flessen; 10 cent dacht ik.

Ook hebben we hier 3 bakken: een voor groen/tuin-afval, een voor restafval en een voor recyclables. En in die laatste kan best veel; papier, karton, melkpakken (ed), blikjes, flessen (ook van kunststof), ...

Dus, zoals gezegd, wordt er best wel wat gerecycled, alleen anders dan in NL.

Het vervelende (vind ik) van de statiegeld flessen is dat je die niet, zoals in NL, bij de supermarkt in kunt leveren. Er zijn een aantal verzamelpunten waar je ze heen kunt brengen en echt veel zijn er niet. Maar gelukkig (voor ons) wel een in Blackwood!
 
[quote author=alieNL link=topic=9848.msg138894#msg138894 date=1242817651]
Toch vond ik het qua troep op straat meevallen in tegenstelling tot NL.


[/quote]

Dat klopt! Vindt ik helemaal geweldig. Wat een verschil i.d.d met NL. Ook in natuurgebieden ruimt iedereen netjes op, heel normaal eigenlijk, maar daar kunnen de meeste in NL nog van leren!
 
[quote author=skippie link=topic=9848.msg138899#msg138899 date=1242819487]
[quote author=alieNL link=topic=9848.msg138894#msg138894 date=1242817651]
Toch vond ik het qua troep op straat meevallen in tegenstelling tot NL.


[/quote]

Dat klopt! Vindt ik helemaal geweldig. Wat een verschil i.d.d met NL. Ook in natuurgebieden ruimt iedereen netjes op, heel normaal eigenlijk, maar daar kunnen de meeste in NL nog van leren!

[/quote]

Nou hier ben ik het niet mee eens. Als je in de outback eens verder kijkt als de weg, moet je eens kijken wat een troep. Zelfs koelkasten en oude auto's. Ik stoor me altijd aan alle lege blikjes langs de weg. Is het blikje leeg word het zo uit de auto geslingerd, juist buiten de bewoonde wereld. Ik heb het overal gezien toen we aan het reizen waren, dus het maakt niet uit welke staat.
Maar hier in de stad word alles altijd netjes opgeruimd, dus het ziet er in Cairns altijd schoon uit.

Jolanda
 
[quote author=jolanda b link=topic=9848.msg138924#msg138924 date=1242855386]
Nou hier ben ik het niet mee eens. Als je in de outback eens verder kijkt als de weg, moet je eens kijken wat een troep. Zelfs koelkasten en oude auto's. [/quote]
Yep, mee eens.
Wij zijn vorige week naar de Barbagallo Raceway geweest en dankzij onze Tomtom moesten we een stukje "off road" en volgens mij zijn we wel 4 uitgebrande auto's tegen gekomen. En verder nog lots of other junk.
En dat was niet eens ver in de Outback.
Maar over het algemeen vinden we het hier erg netjes.

Bart
 
Dat noemen ze charme,
Over 40 jaar noemen ze jouw uitgebrand bakkie ook charme :smile:

Jack :evil:
 
haha, wij hebben praktisch dezelfde foto...
Na de Oodnadatta Track gingen we even tanken in Williams Creek,
het dorp met zeven inwoners...we dachten: de eigenaar van het pompstation/pub
zal het wel even leuk vinden om iemand te zien! Hij zat echter midden in een TV
serie, en kwam zuchtend en steunend achter de toonbank vandaan!  :grin: :grin:
We hebben hem maar niet langer opgehouden, en zijn verder gereden haha!
 
Blikjes en glas kan een bosbrand veroorzaken. Lekker heet zonnetje erop en walla, zo gebeurd.

Wij zitten hier nu 8 maanden op een 457 visa regio Sydney. Waar ik van baal is dat we duizenden ($4500,-) schoolgeld per kind per jaar moeten betalen totdat we een permanent visum hebben. Allerlei volle tarieven, geen teruggaven. Buspas wordt niet vergoed, kinderopvang word niet vergoed. Naschoolse opvan $14.- per uur per kind krijg je geen korting op. Daar kan je niet tegenop werken. Gelukkig hebben we maar 2 kinderen.

Heb je een ander visum ben je beter uit of wanneer je in een andere staat woont gelden deze regels ook niet. Lang leve het 457 visum. Als we dit hadden geweten in samenhang met het dure leven hier in Sydney hadden we er nog even een nachtje over geslapen.

En voor iedereen die hierheen komt, weet goed wat je gaat verdienen en wat je uitgaven zijn.
 
Marga, waarom doe je je kinderen niet op een katholieke school, dat kost per jaar veel en veel minder, die scholen zijn goed en semi prive, ze worden gesubsidieerd door de overheid.(voor 2 kinderen ben je dan rond de 3000 kwijt)

En je hoeft er heus geen katholiek voor te zijn hoor en een verhaaltje uit de bijbel worden ze niet slechter van.

Wij zitten straks met hetzelfde probleem, het is heel oneerlijk, want ze drammen wel op een minimum salaris , maar ze zorgen er wel voor dat jij voor dezelfde baan uiteindelijk netto veel minder verdiend dan een aussie.
 
[quote author=Marijs link=topic=9848.msg138988#msg138988 date=1242934513]
haha, wij hebben praktisch dezelfde foto...
Na de Oodnadatta Track gingen we even tanken in Williams Creek,
het dorp met zeven inwoners...we dachten: de eigenaar van het pompstation/pub
zal het wel even leuk vinden om iemand te zien! Hij zat echter midden in een TV
serie, en kwam zuchtend en steunend achter de toonbank vandaan!  :grin: :grin:
We hebben hem maar niet langer opgehouden, en zijn verder gereden haha!

[/quote]

Ik ben er een nacht geweest, niet in het hotel, maar gewoon buiten in een swag. Natuurlijk 's avonds de pub in en toevallig was het vrijdagavond dus alle leipo's uit de omgeving waren er ook. Ik heb me rot gelachen om ze en maar proberen je te versieren  :grin:
1 van mijn reisgenoten trapte erin om de enorme afkorting op het bord achter de bar, te raden. Dat mislukte natuurlijk en de afkorting stond er dan ook voor als iets van, niemand raad wat hier staat en als je het toch probeert maar het mislukt dan moet je een rondje geven  :lol:
 
Hmmmm tja er zijn een hoop redenen om wel te emigreren en een hoop redenen om dit niet te doen. Als ik zo een aantal verhalen lees kan het dus behoorlijk tegen vallen als je niet goed bent voorbereid. Conclusie is denk ik dat ongeacht op wat voor visum je komt of de reden waarom je naar Australie wilt, lees alle info goed door voor je een stap zet, want alle regels/beperkingen en/of restrictie's van de visa's zullen te vinden zijn op het net.

Cheers Sander  :cool:
 
Hoi Lizzyhas,

Onze kinderen zitten op een katholieke school. Qua kosten maakte het niet uit, openbare of priveschool.

We hebben wel een regeling kunnen treffen met die priveschool maar het blijft veel geld. Van kindy tot jaar 6  $5500,-  per kind (eenmalig)en dan jaarlijks het gewone schoolgeld van ongeveer $1500,- per kind. Dan zijn we iets voordeliger uit vanplaats de $4500,- per jaar per kind plus het gewone schoolgeld er bovenop.

Maargoed het is wel een hele goede katholieke priveschool. En als je dan moet kiezen, dan toch maar een priveschool.

En idd een verhaaltje uit de bijbel kan zeker geen kwaad, deze school doet ontzettend veel met het geloof, God en Jezus maar ook respect voor elkaar wordt veel aan gewerkt.

Komen jullie ook naar Sydney? Waar willen jullie wonen?

Groetjes Marga
 
[quote author=Marga link=topic=9848.msg139072#msg139072 date=1243071053]
Hoi Lizzyhas,

Onze kinderen zitten op een katholieke school. Qua kosten maakte het niet uit, openbare of priveschool.

We hebben wel een regeling kunnen treffen met die priveschool maar het blijft veel geld. Van kindy tot jaar 6  $5500,-  per kind (eenmalig)en dan jaarlijks het gewone schoolgeld van ongeveer $1500,- per kind. Dan zijn we iets voordeliger uit vanplaats de $4500,- per jaar per kind plus het gewone schoolgeld er bovenop.

Maargoed het is wel een hele goede katholieke priveschool. En als je dan moet kiezen, dan toch maar een priveschool.

En idd een verhaaltje uit de bijbel kan zeker geen kwaad, deze school doet ontzettend veel met het geloof, God en Jezus maar ook respect voor elkaar wordt veel aan gewerkt.

Komen jullie ook naar Sydney? Waar willen jullie wonen?

Groetjes Marga


[/quote]

Jeetje wat een gedoe zeg met schoolgeld, ik ga toch proberen een gesprek aan te gaan met een school hoor, wij willen namelijk zo snel mogelijk een permanent visum aanvragen, misschien kan de werkgever iets beteken in die zin voor ons, ik vind het belachelijk duur en oneerlijk, want eigenlijk zou dat op je salaris moeten komen, want op deze manier verdien jij minder voor de job dan een aussie, dat is niet eerlijk.

Ja, manlief gaat in Sydney werken, waar we gaan wonen, ik weet het nog niet, ik ken iemand die in Sutherland woont en is daar lyrisch over, ziet er ook mooi en rustig uit, maar schamel aanbod aan huizen en ook niet zo mooi voor een goeie prijs dan in bv Baulkham hills en castle hills, daar zie ik echt om de haverklap leuke huizen, maar ik weet niet of het leuk is om daar te wonen????
En de bereikbaarheid naar centrum???

We komen begin juli, en beginnen de eerste 7 weken met een gemeubileerd appartement in Cronulla.

en dan maar als de nete op zoek naar een huis.

heb jij nog suggesties?????

en waar woon jij????

Ik hoop alleen dat ons visum op tijd is, onze dochter moet een aanvullende medicals, morgen gaan we wederom naar de dokter, das flink balen.
(om niet te zeggen, jezus wat een gezeik zeg)
 
Heeft Castle Hill niet HET grootste shopping centre van Sydney?? (of haal ik nu dingen door elkaar??)
 
Back
Top