Waarom NIET emigeren

Lizzy,

In Castle Hill zit idd een grote Mall.  Is mooi wonen daar, alleen veel files.  Er is vlakbij nog een nieuwe mall gekomen in Rouse Hill.  Goede scholen, mijn kinderen zijn daar 1 term naar Samuel Gilbert public school geweest, ik vond dat een erg fijne school (alleen zijn jouw kinderen wat ouder begrijp ik uit andere postings).  Ik zou zeggen succes met huizen zoeken straks!  Kom ook even in de blue mountains kijken.  Je bent bij deze uitgenodigt voor thee/koffie!

Groetjes,
Sigrid
 
[quote author=alieNL link=topic=9848.msg139101#msg139101 date=1243165770]
Heeft Castle Hill niet HET grootste shopping centre van Sydney?? (of haal ik nu dingen door elkaar??)
[/quote]

De Westfields zijn toch over het algemeen de grootste Shopping Malls? Weet wel dat de grootste Westfield van Australië in Parramatta zit.
 
Ik had begrepen dat het grootste shoppingcenter van NSW in Campbelltown zit, het Mac Arthur Shoppingcenter. Een keer snel geweest.

Wij wonen zelf in het mooie Bringelly(even googelen) Het is er mooi en uitgestrekt maar wel wat eenzaam af en toe. We hebben liever wat meer buren en aanspraak. Ik rijd nu 10 min om naar school te komen en 15 voor een winkelcentrum. Dat is goed te doen. Geen files, rustige wegen.
Wel dure huizen, (1 miljoen dollar, wij huren) maar als je goed zoekt vind je er genoeg met ruimte om je huis. Misschien iets uit de richting maar Warragamba(bij de dam die Sydney van water voorziet) ziet er uit of je op een camping bent heel apart gezellig knus dorp. En dan Silverdale waar de huizen best goedkoop zijn. Het zit aan de rand van de blue mountains, prachtige uitzichten.De blue mountain waar Sigrid woont worden de huizen ook goedkoper en het is daar ontzettend mooi. Maar het hangt ook af waar je werk en hoeveel reistijd je er voor over hebt.

Groetjes en succes met je dochter,

groetjes Marga
 
[quote author=Marga link=topic=9848.msg139194#msg139194 date=1243320012]
Ik had begrepen dat het grootste shoppingcenter van NSW in Campbelltown zit, het Mac Arthur Shoppingcenter. Een keer snel geweest.

Wij wonen zelf in het mooie Bringelly(even googelen) Het is er mooi en uitgestrekt maar wel wat eenzaam af en toe. We hebben liever wat meer buren en aanspraak. Ik rijd nu 10 min om naar school te komen en 15 voor een winkelcentrum. Dat is goed te doen. Geen files, rustige wegen.
Wel dure huizen, (1 miljoen dollar, wij huren) maar als je goed zoekt vind je er genoeg met ruimte om je huis. Misschien iets uit de richting maar Warragamba(bij de dam die Sydney van water voorziet) ziet er uit of je op een camping bent heel apart gezellig knus dorp. En dan Silverdale waar de huizen best goedkoop zijn. Het zit aan de rand van de blue mountains, prachtige uitzichten.De blue mountain waar Sigrid woont worden de huizen ook goedkoper en het is daar ontzettend mooi. Maar het hangt ook af waar je werk en hoeveel reistijd je er voor over hebt.

Groetjes en succes met je dochter,

groetjes Marga

[/quote]


thnx, morgen word dochter door de mangel gehaald in Amsterdam.


mijn man reist nu anderhalf uur van almere naar utrecht, een beetje minder mag wel, een uur is acceptabel, redt je dat vanuit blue mountain gebied met openbaar vervoer????

Hij gaat bij de rabobank werken , das volgens mij vlakbij de operahouse in sydney
 
Dag Lizzy,

Vanuit Hornsby is het circa 40 minuten in de trein naar het CBD. Wel moet je er rekening mee houden dat je ook nog vanuit thuis naar het station moet gaan.Ik ben circa 15 minuten aan het wandelen,dan treinen 20 min en weer 5 min wandelen naar m'n werk (in Artarmon). Met de fiets is het 44 min heen en 48 min terug(berg op).

Volgens mij is het vanuit Penrith 1 uur in de trein en vanuit Bringelly en de Blue mountains nog wel wat verder.
 
[quote author=sigrid link=topic=9848.msg139226#msg139226 date=1243344327]
Vanaf de blue mountains 1 uur en 10 min. met de trein.
[/quote]

dat valt nog mee, !!! dacht echt veel langer joh!
 
[quote author=loecky link=topic=9848.msg139215#msg139215 date=1243340337]
Dag Lizzy,

Vanuit Hornsby is het circa 40 minuten in de trein naar het CBD. Wel moet je er rekening mee houden dat je ook nog vanuit thuis naar het station moet gaan.Ik ben circa 15 minuten aan het wandelen,dan treinen 20 min en weer 5 min wandelen naar m'n werk (in Artarmon). Met de fiets is het 44 min heen en 48 min terug(berg op).

Volgens mij is het vanuit Penrith 1 uur in de trein en vanuit Bringelly en de Blue mountains nog wel wat verder.


[/quote]

hee bedankt!

En en en , hoe gaat het met jullie???????
 
[quote author=sigrid link=topic=9848.msg139226#msg139226 date=1243344327]
Vanaf de blue mountains 1 uur en 10 min. met de trein.
[/quote]

Het hangt er veel vanaf waar in de Blue mountains: the lower blue mountains (bv. Glenbrook of Springwood) is 1u 10min / 1u 25min met de trein maar vanaf bv. Katoomba is het ruim twee uur.

Rabobank zit in Tower 3 van Darling park aan Druitt en Sussex Streets dicht bij Darling Harbour. Town Hall is dan je station als je met de trein komt (ik werkte ook in dat gebouw, vandaar). Ongeveer een minuutje of 20 lopen naar het Opera House.

Paul
 
Vanaf Bringelly is het 30 min. om naar het treinstation in Glenfield te komen en dan nog een klein uurtje naar het Opera House.
Zonder files rijd je met de auto in 50 min naar de stad, dat moet je wel de tolweg nemen. Met files langer natuurlijk.
 
Queensland:
- benzineprijs omhoog met 8 cent
- stamp duty omhoog
- rego omhoog.

Hè jakkes!
 
Hoorde vanavond wel een goeje...

Iemand van de RACQ zei iets in deze trant vanwege het feit dat ze hier de subsidie van de brandstof af willen halen (QLD heeft nog steeds de goedkoopste brandstof van heel Australië vanwege deze subsidie):

"Ze doen wel meer domme dingen in de rest van Australië. Daarom heet QLD ook de "Smart State"....

Nou, toen moest ik zo ongelooflijk hard lachen.....het is volgens mij algemeen bekend dat het gemiddelde IQ in QLD lager ligt dan de rest van Australië (toch maar goed dat er emigranten deze kant op komen om het IQ nog wat op te krikken)....

[size=6pt](owjee...wat krijg ik hier nu weer voor reacties op. Woon zelf ook (nog) in QLD hoor :))[/size]
 
Nog ...... :grin:

Heb niet veel ervaring in Qld maar the NT kan niet echt hoger liggen kwa IQ dan QLd.
Misschien is the NT erg opgewaardeerd 21/2 jaar geleden :wink:

[size=15pt]Wat is de benzine prijs in Qld[/size]................

Waarom, ..........als het goedkoper is dan the NT dan tank ik voortaan in Qld.
Is toch de hoek om.

Jack :evil:
 
[quote author=Eerainuh link=topic=9848.msg139546#msg139546 date=1243950674]
Het ís goedkoper dan in de NT, maar niet zoveel dat je er op vooruitgaat als je in QLD gaat tanken vanuit Humpty Doo :). Hier http://motormouth.com.au/countryprices.aspx kan je prijzen zien.

Ireen

[/quote]
Volgens mij zijn de prijzen die er nu op staan nog wat "Long Weekend" achtig  :x

Bart
 
Dat klopt, want: "The prices displayed on this page are a seven day rolling average for each city."
 
Ik tank nu voor $1.18.

Not bad.......ik zag er 1 staan in Queensland van $1.06.
Rij er morgen even naar toe om mijn tank te vullen :up:

Jack :evil:
 
Back
Top