Waarom?

Amulya

New Member
Veel mensen vragen waarom je wilt emigreren (soms word er wel eens gek van). Wat zijn jullie redenen?
De onze:
-beter klimaat
-ruimte
-het is gewoon veel leuker in australie :D
 
Waarom ben ik in Australie?

Natuurlijk omdat mijn man uit Australie komt
Beter klimaat. We kennen geen winter hier
De ruimte natuurlijk
Cattle country
Layback leven

En ga zo maar door!
 
Het rustige, lay back leven is ook een van de redenen maar ik denk dat dat flink zal tegenvallen als je net bent geemigreerd. Ik denk dat de eerste tijd juist flink veel stress zal opleveren maar dat op de langere duur, als je gesetteld bent, je ook kan deelnemen aan het 'lay back' leventje....

Het weer.... Hmmm, we willen dus naar Brisbane en ik vind de periode tussen zeg maar maart en september niet erg, heerlijk zelfs! Maar dan de zomer.... Ik zal erg moeten wennen aan die hete, plakkerige zomers!

Wat is er dan zo posititief aan Australie.... We denken dat onze dochter er veel beter zal kunnen opgroeien. Veel meer een out-doors leventje. Ook hebben we het gevoel dat er meer respect is. Volgens mij is dat in NL compleet zoek geraakt. Al denk ik ook wel weer dat dat ook in Oz veel minder zal worden....

Kortom, ook Oz heeft zijn voor en zijn tegens!

KC
 
mijn reden om te gaan emigreren:
*mijn vriend wil terug naar austrslie
*de natuur
*de ruimte
*de mentaliteit in nl staat ons tegen
*het weer
Dat zijn de meest belangrijke[/list]
 
Het het relaxte leven trekt mij ook aan (ik ben nogal langzaam, dus dat is geen probleem :wink: ). De natuur is ook geweldig, het lijkt me erg prettig een huis in het regenwoud te hebben. Ik vind het weer geweldig, ik hou van heet weer (dat vochtige daar heb ik geen last van). De nederlandse mentaliteit staat ons ook niet erg aan. En ik denk zeker dat Australie voor kinderen veel leuker is dan Nederland.
 
Redenen voor ons om te gaan:

De natuur (awesome!)
De relaxte houding van de mensen. Vriendelijk, gastvrij en geinteresseerd. Hiervoor geldt trouwens, hoe verder van de kust hoe relaxter en tevredener de bewoners.
De ruimte
Het klimaat; een buitenleven voor de kinderen
Het gevoel van vrijheid en mogelijkheden
etc..

Redenen om weg te gaan:
Het feit dat er een Australië is. Ben helemaal niet zo ontevreden eigenlijk. Denk alleen dat het minder zal gaan met Nederland wat betreft de houding van de mensen en de economie. Verder vindt ik het hier soms wat benauwd. Het gevoel wat ik had toen ik met het vliegtuig weer boven Nederland hing. Ik keek naar buiten, zag grauw weer, en overal bebouwing en alles leek klein en op elkaar gepropt.
 
"Neeltje said:
Verder vindt ik het hier soms wat benauwd. Het gevoel wat ik had toen ik met het vliegtuig weer boven Nederland hing. Ik keek naar buiten"]

Dat heb ik ook als ik in een vleigtuig zit :D . Ik woon in de stad en woon nog best OK in een huis, maar ik moet er niet aan denken hoe claustrofobisch het moet zijn om in zo'n afschuwelijke flat te wonen.
 
Ik zou graag meer willen weten waarom men weg wil uit Nederland? Okay Australie te gek die ruimte en het weer! Maar op zich heeft Nederland ook goede aspecten. Is het dan echt dat men nadenkt over emigreren omdat het in Nederland zo druk is? Of spelen er ook andere factoren een rol?
 
Susan said:
Ik zou graag meer willen weten waarom men weg wil uit Nederland? Okay Australie te gek die ruimte en het weer! Maar op zich heeft Nederland ook goede aspecten. Is het dan echt dat men nadenkt over emigreren omdat het in Nederland zo druk is? Of spelen er ook andere factoren een rol?

Ik hoor van veel mensen dat ze de admosfeer niet prettig vinden, dat de mensen hier minder vriendelijk zijn. Ook heb ik gehoord dat mensen voor hun kinderen naar Australie willen, omdat de scholen daar beter zouden zijn (en minder asociaal).
 
Hi

Voor mij was het meer een persoonlijke journey.

Ik was in Australie geweest voor 3 maanden toen ik 18 was en daarna was de bedoeling om op een schip te gaan werken als zwemjuf. Zes weken in Ned, weken op de boot, zes weken in Australie. Maar een aantal maanden later ontmoette ik mijn nu man. Dus plannen op een laag pitje. De boten stopte te gaan naar Australie.
Wat later ben ik samen met hem voor een maand naar Oz op vakantie geweest. Fantastisch.

en daarna begon het ......

We waren allebei rond de 30 hadden een fantastische baan en op sportgebied ging het voor beide ook erg goed. een hele leuke groep met vrienden/sociaal leven. We woonde in een twee onder een kap wonen wat toen vrij byzonder was. We hadden een eigen auto, ieder jaar naar het buitenland, beter kon het niet!! Wat wilde we nog meer..... Kinderen zou wellicht een logische stap zijn geweest voor de meeste maar niet voor mij.

Hoe sterk ben ik...... Kan ik het ergens anders maken/redden? Kan ik ergens anders hetzelfde niveau bereiken als wat ik toen had? Dat wilde ik eigenlijk wel uitvinden. Het avontuur.

Dat was dus mijn reden.
 
Enn??? Hoe bevalt het avontuur so far??
Voor mij is het weer een ander verhaal. Getrouwd met een Engelsman. ---> zijn vader en oudste zus (met haar gezin, man en 4 kinderen) wonen in Brisbane. Zijn jongste zus (met man en 2 kids) woont in Bradford, Engeland. In het begin vond hij het leuk in Nederland, maar na bijna 20 jaar heeft hij het hier wel gezien en wil hij naar zijn familie in Australië. Hij wil weg uit NL vanwege o.a. de mentaliteit. Ik heb het op zich naar m'n zin hier, maar denk dat daar ook wel te hebben. De kinderen hebben ook gemengde gevoelens.
In de afgelopen 2 jaar is Mark 3 keer in Australië geweest en wil zich daar nu permanent gaan vestigen. Ik (en onze twee kids, we zijn inmiddels ook op vakantie geweest in Queensland)) willen dat ook dus nu gaan we voor een employer sponsored visa. Omdat Mark een baan aangeboden heeft gekregen. :D If the worst came to the worst: we kunnen altijd weer terug! Dus...
 
Waarom weg?
Ik ben altijd de dromer geweest die 'weg'wilde... Alles is beter dan Nederland. Toen ik 12 was droomde ik ervan naar Australie te gaan, een hond te kopen en een zwervend bestaan te gaan leiden (hihi) :wink:
Voor mij hoeft Nederland niet zo. Het is hier zo vol, overal kom je mensen tegen als je op zoek bent naar je rust. Ik vind de mentaliteit hier erg egoistisch en ik merk dat ik zelf ook egoistischer word. Ook zijn Nederlanders zo betuttelend. Dat wil niet zeggen dat ik hier niet heel veel lieve vrienden heb en ach, je neemt toch deel aan de samenleving. Het ergste hier vind ik het weer!!! Wat een ROT zomer hebben we gehad zeg, ben blij dat ik ook in januari zomer heb gehad!

En ook al ben ik nooit gaan zwerven voor mijn bestaan, verre vakanties zijn toch wel het belangrijkste waarom ik nu werk! Ja, en dat kom je in Australie..... Aardige mensen (ook als is hun prime minister net zo geliefd als JP) Veeeeeeel ruimte, overweldigende natuur, mooi weer!
Kortom waarom al heel je leven dromen, het niet doen en dan spijt krijgen...? nee dus.
 
mensen,

Als je echt iets wilt op je gevoel, is er altijd wel meer dan 1 reden te vinden om dat rationeel uit te dragen naar de buitenwereld.

Kortom gaan met je hart en ziel

warme groet johan
canada
 
"veronique said:
Het ergste hier vind ik het weer!!! Wat een ROT zomer hebben we gehad zeg"]

Ik ben het helemaal met je eens! Die drie maandjes dat het zomer hoort te zijn hier is echt iets waar ik op zit te wachten het hele jaar, vanaf het moment dat 'ie afgelopen is al :wink: . Ik baal dus ook als een stekker nu: winterjas, handschoenen, zo erg is het al (bij mij dan)!
 
Ik ga emigreren omdat:

:arrow: mijn man terug wilde


:arrow: het klimaat

:arrow: mentaliteit

:arrow: natuur
 
Als je hier in het overvolle veel te tolerante Nederland woont en je volgt het nieuws en staat midden in de samenleving, dan zijn er redenen genoeg te bedenken.

Voor ons zijn in ieder geval de volgende punten erg belangrijk:

Een lekker klimaat

Een ruime leefomgeving waar onze kinderen veilig kunnen opgroeien

Onvrede met de gang van zaken hier in NL, een hard punt voor mensen om niet te emigreren was vaak de "verzorgingsstaat" hier, maar daar is bar weinig van over.
Je betaald je scheel aan allerlei onzinnige belastingen en hard werken wordt bestraft. Als je dan gebruik wilt of moet maken van faciliteiten, val je vaak buiten de boot omdat je an allelei futuliteiten niet of net niet voldoet.
Met andere woorden, NL is langzaam een land geworden waar je alleen moet betalen en slikken. Er worden bakken met geld door de overheid over de balk gegooid en veiligheid is niet meer vanzelfsprekend.
Corruptie neemt ook hier in hoog tempo toe.

Aangezien wij gelukkig (nog) erg gezond zijn en zelf nogal ondernemend zijn, niet te beroerd zijn om hard te werken, lijkt ons de kans op een gelukkiger leven in een land als Australië veel groter dan het zwaar overbevolkte en gestresste NL.
 
In ons geval:
-een nieuw begin: avontuur
-te druk hier, files, rijen, onrust
-geen respect meer voor elkaar
-het weer!
-altijd al van gedroomd
-onszelf testen, wat kunnen we aan?
-relaxte en vriendelijke mensen in oz, ze nemen nog de tijd voor je

Groetjes, Sonja en Eric

maarre... its not the destination that counts, its the road you take to get to it.
 
De belangrijkste redenen voor mij om naar Australie te gaan is nieuwsgierigheid en het avontuur. Ik ben 4 keer ruim drie weken op vakantie geweest naar Australie en had altijd het gevoel dat het te kort was. Ik wilde er langer blijven. Meer zien en langer blijven op interessante en mooie plaatsen.

Daarnaast wil ik ook meer weten over Australie en de cultuur. Is het echt zo'n land als ik denk (en iedereen zegt) dat het is? Wat maakt Australie Australie? Nieuwsgierig naar het "Onbekende Zuidland".

Komend jaar rond ik mijn deeltijdstudie, na 8 jaar, af en ben ik "vrij". Geen verplichtingen meer in Nederland. Tijd voor een avontuur, tijd om iets anders te doen. Daarnaast ben ik toe aan een verandering in mijn stabiele leven. Emigreren (of een tijdje) naar een ander land, bengt zeker verandering in mijn leven.

Ik ga ook niet weg uit Nederland om de vele reden die ik hier gelezen heb, als ik in Australie ben zal ik veel missen.  En zal daarom waarschijnlijk vaak terugkomen in Nederland.

Marco
 
Wij gaan omdat:
- Mijn vrouw al lang terug wil
- Het weer
- De verharding in NL
- De stijgende werkloosheid
- Het steeds onveilige gevoel
- Kortom algemene onvrede

Rob + Regina
 
Back
Top