Hoi Nora,
Bij ons reageerde iedereen positief behalve de ouders...(wat een ramp om dat nieuws te vertellen...) :sorry:
Mijn vader had wel begrip en daarom ook acceptatie. Mijn moeder heeft echter al 2 kinderen in het buitenland en voor haar was het moeilijk. Nu nog, meer dan 2 jr later, kan er bijna niet over praten met ons en verteld(tegen anderen) dat ze echt niet van plan is ons op te zoeken...
En tja, zij zijn geen computer mensen, -hebben er ook geeneen- dus dat neemt ook een hoop contact weg. En ja, het is allemaal wel mooi, msn, skype, maar het weegt niet op tegen een echte knuffel of bv wandelen met je kleinkind.Daar moeten ze mee leren leven.Maar dat moeten ze zelf doen, jij moet jezelf afvragen of 'jij daartegen kunt.'
Schoonouders: Patrick is enigst kind, dus dat is ook sneu voor m'n schoonmoeder. In het begin kergen we allemaal verwijten 'jullie houden zeker niet van mij' enzo. Dat is helemaal overgegaan en hoewel het natuurlijk nog steeds niet leuk is voor ze kunnen ze er goed over praten en zijn zelfs begaand hoe alles verloopt.
Wat ouders -denk ik- vaak ook hebben is dat ze ook bezorgd zijn. '' Wat laten jullie allemaal achter'' en 'wat nou als het niet goed gaat' . Of denken dat het een opwelling is.
Afijn, wat ik zo hier en daar ook lees is dat ze meestal wel 'bijtrekken' .
Het is jullie beslissing en als jullie ervoor willen gaan, Go for it!!
Anders ga je er later 'als je oud bent' , spijt van krijgen dat je het nooit geprobeerd hebt. Want die mensen kom ik genoeg tegen nadat we van onze plannen vertelden.!
"Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan spijt hebben van dingen die je niet hebt gedaan'
gr yvonne