Wachttijd voor MODL-ers

Jack

Well-Known Member
He hallo iedereen

Er is al veel over geschreven, maar helaas is dat verledentijd.
In zo'n 2 weken ga ik mijn visum aanvragen bij de DIMA.
Ik sta op de MODL-list als Carpenter 4411-11 en ga voor het visum Skilled independent Subclass 136.

Weet iemand wat de precieze of anders ongeveer de wachttijd is op dit moment wanneer je je visum kunt verwachten.

ps: helpt een bloemetje of een doos bonbons om boven op de stapel te komen :-D
      Of misschien een mooi Australisch bankbiljet :-o :up:

Ik hoor het wel,

Cheers,

Jack :evil:
 
ha die mensen,

Ik heb hier een link gevonden op xpdite waarin ze vermelden dat je een blanco e-mail moet versturen naar ASPC.PROSSESING@IMMI.GOV.AU
Dan krijg je een e-mail terug waarin ondermeer staat bij welke aanvragen ze zijn.

Ik heb een mailtje gekregen dat ze bij:  OFFSHORE:

PRIORITY:     29 DEC 2005 TOT 6 JAN 2006

NON PRIORITY:    23 SEPT 2005 TOT 7 OKT 2005

Groeten marcel :up:
 
Hi Jack,

Onze aanvraag is op 28 april acknowledged and onze agent zei dat het
voor MODL aanvragen tot het moment van het verkrijgen van het visum
(als er geen hobbels in de weg zijn  :wink:) zo'n 6 maanden overheen
gaan.

Dus, sit back and join the waiting game  :| :wink:

groetjes

Miranda  :)
 
Maar ik denk persoonlijk dat het wel ietsjes langer duurt.
Onze visumaanvraag is van 3 januari, wordt als het goed is momenteel verwerkt.
Maar ik heb nog niks gehoord (krijg ik trouwens een mail of een brief, ik heb geen agent?)
Dus als ik nog de medische keuring etc moet doen, en dan moet het visum nog worden afgegeven, het zal wel 7 maanden worden ofzo.
Groetjes Maike
 
Maike,
Zonder agent krijg je geen brief.
Het eerste wat je hoort is je verzoek medicals. :up:

Groetjes Lin
 
Haha, ik kreeg vanmorgen het mailtje van DIMIA
mijn vraag heeft zichzelf dus al beantwoord  :-D
 
Ik neem aan met verzoek om Medicals en VOG?????????
Gefeliciteerd! Je bent er bijna...........

Henriette :up:
 
Yep!
En we kunnen volgende week al terecht voor de medicals.
Moet alleen wel wat meer bewijs van onze relatie voor ons huwelijk meesturen, dus dat brengt wel extra werk met zich mee (en kosten!!)
Nou ja, morgen weer naar de notaris voor gewaarmerkte kopietjes (levensverzekering, hypotheekgegevens etc.) en dan naar de vertaler, moet goed komen!!
Groetjes Maike
 
He Maike,

De x-ray en de medische test, lukte dat niet op dezelfde dag ?
De x-ray en de medische test stelt gelukkig niks voor, moet helaas gebeuren. :up:

De groeten Maike

Jack :evil:
 
nee, kon niet op dezelfde dag, geeft niet, ik was toch vrij.
Mijn man echter niet.....
Nou ja, ik ben allang blij het binnen een week te kunnen regelen.
Maar het schijnt met name met die x-rays overal mega druk te zijn.
In Utrecht hadden ze voorlopig geen plek...
Groetjes Maike
 
Ja, als je op Austimeline kijkt en je ziet dat je na het versturen van je police en medicals bijna altijd 1 week of 2 daarna al je visum krijgt dan heb ik toch even het idee dat je eerder bent als je gaat frontloaden want:

Situatie wachten op oproep:

1) DIMA bekijkt je aanvraag en stuurt een bericht naar je agent of naar jou dat je je medicals en police certificate op moet vragen.
2) Jij maakt een afspraak op (zomaar een datum) 1 januari voor 7 januari in het ziekenhuis en 14 januari bij de panel doctor
2 1/2) Op 7 Januari ga je ook langs het gemeentehuis om je VOG aan te vragen
3) Op 14 Januari stuurt je Panel doctor je resultaat door naar Dima in Sydney
4) Op 28 Januari krijg je je VOG en die stuur je naar DIMA
5) Op 10 Februari (ruim een maand later) heeft DIMA al je documenten binnen en kunnen zij je aanvraag voltooien en op 25 Februari heb je je visum

Situatie Frontloaden:

1) Je stuurt je aanvraag in naar DIMA (op 1 Augustus bijvoorbeeld)
2) Je maakt op 1 September een afspraak voor je medicals en doet een aanvraag voor je VOG
3) Het komt bij DIMA op +/- binnen op zeg 1 Oktober
4) Op 28 December bekijkt DIMA je aanvraag, ziet dat je je medicals en VOG al hebt ingeleverd en kan je of nog iets vragen of op zeg 5 Januari je visum uitkeren.

Ik hoop dat ik hiermee geen mensen heb wakker gemaakt die nu zeggen: Sjit, had ik dat maar gedaan!! Maar het lijkt me wel een goed punt van discussie.

En Marc-el. Die van deze week is:

Priority: 29 December till 6 January
Non-Priority: 10 till 17 October
 
[quote author=hawk link=topic=4791.msg61466#msg61466 date=1149197834]
Priority: 29 December till 6 January
Non-Priority: 10 till 17 October
[/quote]

Als ik dit lees dan snap ik totaal niet waarom wij nu al oproep gekregen hebben voor Medicals/VOG, aanvraag ontvangen 9 maart, oproep 24 mei (geen MODL of priority).  Ik klag niet (goed nieuws als anderen ook zo snel reactie krijgen), maar ben gewoon benieuwd waarom ineens zo snel.
 
De uiteenzetting van Hawk was precies mijn motivatie om het ook zo te doen!

Ik heb de VOG al meegestuurd met de aanvraag (10 april binnen) en vervolgens medicals geboekt voor 31 mei. Deze heb ik nu dus gedaan. Worden als het goed is volgende week naar LCU in Sydney gestuurd. Ik hoop daar inderdaad die "maand" ongeveer mee te winnen van het afspraken maken, keuring, wachten etc.
We zullen zien.....................ik hoop dat ze de visa met deze snelheid blijven uitspuwen en dat ze niet een maand gaan wachten tegen het einde van het financiele jaar (1 juli).

fingers crossed for everyone.

Henriette
 
Soms heb ik het idee dat als je (per ongeluk) iets verkeerd heb ingevuld, bijvoorbeeld On-Shore application terwijl het Off-shore zou moeten zijn dat ze bij DIMIA er geen erg in hebben en je op de On-shore lijst leggen. Die gaan namelijk heel snel.
Of dat zij een klein foutje hebben gemaakt.

Monopoly: Een vergissing van de bank in uw voordeel, u ontvangt 20.000
Visum aanvraag: Een vergissing van Dima in uw voordeel, u bent veel sneller aan de beurt.

Wat denk je Scutch?
 
Ik weet het niet  :|

Barb (in laatste stand van zaken) heeft ook heel snel haar visum.......  Dus hopelijk hebben meerdere mensen profijt van een 'vergissing' van DIMA  :)
 
Hallo mensen

wij hebben ook al de medicals gedaan en wij hebben ze op laten sturen naar aspc in adelaide gewoon naar het zelfde adres als dat van ons visum aanvraag.(curry street)

Is dat goed of niet?
Ze hebben nog niet om een madical gevraagd maar we hebben het vast in voren gedaan alleen nu hebben we het naar curry street in adelaide laten sturen.

Maar als ze het dadelijk in sydney hebben dan regelen zij het verder met adelaide?

Even snel een antwoord aub

Bedankt marcel
 
Hmm, ik weet het niet hoor, maar op de formulieren die ik van DIMIA kreeg t.a.v. de medicals staat een stukje speciaal voor de paneldoctor en die moet het naar Sydney laten sturen als ik het goed heb, en niet naar Adelaide.
Ik weet het niet helemaal zeker, want ik ben nu niet thuis dus ik kan niet kijken......... maar ik dacht het wel.
Succes verder
Groetjes Maike
 
Back
Top