Wachttijd voor MODL-ers

Ja, ik speel zeer met die gedachte.
En de kans dat het visum er nog niet is voor begin september is denk ik sowieso vrij klein, dus misschien hoef ik helemaal niet naar NZ te vliegen etc........

Kan iemand mij vertellen hoe ik eea dan moet organiseren? Ik moet ze dan van te voren inlichten wanneer ik naar Australie vlieg, zodat ze weten dat ik onshore ben en ze me kunnen informeren als het zover is (en ik dus het land uit moet?)? Zijn er nog andere zaken waar ik op moet letten? Het ETA is gewoon aan te vragen en levert verder geen problemen op? Ik ben er een klein beetje onzeker over........graag hoe ik hoe ik eea moet regelen als het echt zover zal komen (en aangenomen dat ik mijn vlucht ga boeken voor 9 september met die superdeal!)

Henriette
 
Hey Henriette, ik zou als ik jou was ff een pm-tje sturen aan M5 of Lin, die hebben het namelijk ook zo gedaan  :up:

Hgr, Jeanine
 
Speelt bij jou de gedachte niet om met toeristenvisum te vertrekken. Je hebt dan 6 maanden langer de tijd. Je kunt een goedkoop ticket boeken. Voor het bedrag wat je uitspaart kan je naar Wellington vliegen om je visum dan op te halen.

Op zich wel een aardig idee natuurlijk, maar je moet wel even in calculeren dat als je hier eenmaal zit (op je toeristen visum) je NIET mag werken en dus geen inkomsten hebt mocht een en ander langer duren dan je gehoopt/gepland had. Als je genoeg spaargeld achter de hand hebt is dat geen probleem maar als het allemaal wat langer duurt heb je kans dat je goedkope ticket toch duurder uitpakt dan verwacht.

Groetjes
Syl

p.s. hopelijk krijg je snel goed nieuws Henriette! :up:
 
We zijn al zover en dan willen we onmiddelijk het visum...het liefst gisteren al.
Iedereen weet hoe ambtenaren werken ( uit alle respect voor deze lieve mensen) het heeft tijd nodig.
Hun interesseerd het niks of het twee weken of twee maanden langer gaat duren.

Elke dag als je eraan gaat werken hoe je je visum sneller kunt krijgen door te bellen , mailen, bloemetje sturen en misschien een aai over de bol.
Het helpt allemaal niks.

Het beste is het zijn loopje begaan.
Zorg dat je een leuke tijd hebt hier in Nederland/Belgie met je vrienden en family spendeer hier je tijd aan , en voordat je het weet ligt het goede nieuws in de bus.

Hoe meer je op je klokje kijkt , hoe langzamer de tijd loopt (net zoals ambtenaren).

Cheers,

Jack :evil:
 
[quote author=Jack link=topic=4791.msg62583#msg62583 date=1150187690]
Iedereen weet hoe ambtenaren werken ( uit alle respect voor deze lieve mensen) het heeft tijd nodig.
Hun interesseerd het niks of het twee weken of twee maanden langer gaat duren.
Hoe meer je op je klokje kijkt , hoe langzamer de tijd loopt (net zoals ambtenaren).
[/quote]

Goh om ook even lekker te generaliseren:
dat vond ik nu altijd van reparateurs, verwarmingsbedrijven en
:evil: mensen die zulk  :evil: soort stereotypen altijd wegzetten.
 
Hallo mensen :)

Nu weer even on-topic,

Ik weet niet of iemand het wil weten of dat jullie het allemaal al weten, maar ze zijn met de priority applications bij 11-20 januari :-(


Ik denk zeg het even!

Groeten marcel :up:
 
Hoi mensen,

Op de automatic responce van de blanco e-mail zie ik dat de offshore priority paper based application's datum nu al 3 weken niet veranderd ( 1 tot 8 maart)
Weet iemand of dat normaal is of dat ze een stop hebben?

Groeten marcel :up:
 
Hoi,

Ik weet er alles van. Loop hier tandenknarsend elke dag mijn email te checken.......... Ik vertrek over 5,5 week en zou wel fijn zijn als ik dan een visum heb he! Ik ben van 10 april.............Als ze zo langzaam blijven doen, dan kan ik het wel shaken....
Nee, voor 1 juli ging het als een razende en nu zit er ineens een vertraging in......jammer. Blijven hopen dat het weer een beetje upspeed he!

Henriette
 
Ik hoop dat het een beetje opschiet want wij  zijn van 14 maart dus als het goed gaat zijn wij volgende week aan de beurt.
Nou henriette ook fingers crossed voor jou, we hopen dat je op tijd bent!!!!!!!

Groeten marcel & angelique:up:
 
Volgens George Lombard zijn ze van 4 naar 5 regio´s aan het gaan (of zoiets) en zijn ze dus aan het schuiven met applications, vandaar de vertraging. Volgens hem komt er deze week weer vaart in...!
Ik hoop het. Vooral ook dat ze dan wat tijd gaan inhalen! Zou mooi zijn en beter voor de stress....... :-D

Henriette

ps. Dus jullie krijgen vast een deze dagen bericht Marcel  :up:
 
Spannend hé :-D

Ik heb 'm begin Mei ingestuurd, kan eigenlijk ook niet wachten. Huis staat net te koop, dus laat alles maar komen...

Bart
 
Nou het kan snel gaan hoor!!
Na het insturen van je medicals/PCC staat er nog 6-8 weken voor. Bij ons duurde het toen minder dan een week!!!
Toen hadden we ons visum.
Groetjes Maike
 
[quote author=Maike link=topic=4791.msg67078#msg67078 date=1154639634]
Nou het kan snel gaan hoor!!
Na het insturen van je medicals/PCC staat er nog 6-8 weken voor. Bij ons duurde het toen minder dan een week!!!
Toen hadden we ons visum.
Groetjes Maike
[/quote]

Ik heb al "voorgeladen", dus ik verwacht geen aanvraag voor aanlevering van Medicals en VOG meer, maar een melding dat ik mijn visum op kan gaan halen.

Het blijft spannend.
 
me too. Direct toewijzen die handel...................en snel please!!!??????????????????????????
 
Hoi mensen,

Het is gewoon niet te snappen.
Vandaag weer een e-mailtje aangevraagd en voor de 4e week op rij staat de offshore priority applications weer op 1-8 maart.
Er moet iets aan de hand zijn, want normaal verspringen ze elke of om de twee weken.
Waarom gaan ze nu niet gewoon 1 week verder want dan zitten wij er bij maarja, weer een weekje in onzekerheid zitten.

Groeten marcel :cry:
 
Oh Marcel, ik voel me precies als jij.......en ondertussen zie ik die datum van 10 september (mijn vertrek) dichterbij komen.
En ik vind het echt niet leuk! Ik kan waarschijnlijk direct een baantje krijgen en dat zit er natuurlijk niet in als ik zonder visum, maar als toerist, naar binnen moet.....
En dan nog de extra 500 dollar (minimaal) voor een retour naar Nieuw Zeeland! Ik snap er ook niks van!
Ik heb wel gisteren een antwoord gekregen op een eerdere email die ik had gestuurd en daar stond: you will be allocated a CO soon. Maar ja, wat is soon he?

Dit is echt: BUGGER!

Ik hoop maar dat hij volgende week dan ook ineens met een maand verspringt! En iedereen blij wordt gemaakt!

Henriette
 
Nog nieuws te vermelden i.v.m. de doorlooptijden voor MODL-ers? ( Nurse )  Misschien iets voor Rob -) :up:
 
Ik heb 2 weken geleden nieuws gekregen dat ze de gemiddelde wachttijd van 6 maanden zeker nodig hebben i.v.m. de drukte....

Maar waar is Rob als je hem nodig hebt :-D :-D

Rob :up:

Jack :evil:
 
Back
Top