Hoi Nesje,
Dat ik het zo moeilijk vind om het mijn ouders te vertellen heeft ook voor een deel te maken met mijn eerdere Australie ervaring. Ik had toen een Working holiday visum zodat ik met mijn man, toen nog vriend, kon proberen om daar een bestaan op te bouwen. Omdat ik met mijn whv alleen maar 3 maanden bij dezelfde werkgever kon blijven vond ik geen goede basis om echt een bestaan op te bouwen. Uiteindelijk heb ik 2 dagen gewerkt; een dagje collecteren voor de dierenbescherming en een dagje schoonmaken op een caravanpark aan de overkant van de weg waar ik toen woonde.
Ik was toen 23 en ook niet echt avontuurlijk. Gewoonweg nog te onzelfstandig.
Al voor we weggingen naar australie voorspelden veel mensen al dat we binnen no-time weer terug zouden zijn en helaas maar waar... ze kregen gelijk en we waren inderdaad al weer met 4,5 maand terug. Mijn man had werk als stucadoor bij zijn neef in het bedrijf en ik zat thuis bij mijn schoonouders me kapot te vervelen.
Achteraf heb ik wel spijt van gehad dat ik niet beter mijn best heb gedaan om werk te vinden of om iets van het land te zien maar zo was ik toender tijd niet. Ik denk dat ik gewoon op de verkeerde tijd op de verkeerd plaats zat.
Veel mensen zeiden toen van; zie je wel, ik heb het je toch gezegd dat het niet lang zou duren.
Omdat het door die gebeurtenis zo'n stempel op je drukt heb ik nu dus ook grote moeite om mensen van mijn nieuwe poging op de hoogte brengen. Gewoon omdat je weer allerlei bezwaren krijgt van; denk er eerst maar eens goed over na( doe ik inmiddels al 1,5 jaar, hi hi,)
Ik ben nu gewoon heel anders; ik ben door de weeks met mijn kinderen alleen omdat mijn man int. chauffeur is dus ben een stuk zelfstandiger dan 10 jaar geleden. Daarnaast ga ik overal met de kinderen alleen naar toe; kinderartsen, oogartsen, pretparken, dierentuinen enz Heb toevallig van de week een 3 daags tripje met de kinderen geboekt naar pipodorp in drenthe omdat mijn man dit jaar geen vakantie kan opnemen bij zijn nieuwe baas waar hij pas vanaf maart werkt.
Ook heb ik inmiddels veel meer verstand van computers zoals hyves, msn, facebook en skype; veel manieren om contact te houden met de achterblijvers., Daar had ik toen helemaal geen kaas van gegeten; ik wist nog niet eens hoe ik een emailtje moest versturen. Nu ben ik helemaal verslaafd aan dit ding, vooral aan xpdite!
Omdat mijn vorige avontuur mislukt is weet ik zeker dat mensen(lees; ouders) nu ook met schrik in hun hart zitten als ik het hun vertel.
Ook heb ik hyvescontacten met een paar xpdite-leden. Een daarvan komt binnenkort terug maar er is er nog een die niet al te ver van mijn schoonouders afwoont met kinderen in dezelfde leeftijd als die van mij dus dat zou wel kunnen klikken.
Toen ging ik met tegenzin en nu met goede moed en dat heb je toch nodig om het tot een succes laten komen.
Zo, nu ga ik mijn man ophalen. die is de hele week weggeweest. weekend dus!
groetjes heidi