[quote author=Kathren link=topic=10161.msg141723#msg141723 date=1246265370]
Weet zo goed wat jullie allemaal bedoelen. Heb het mijn moeder ook nog niet verteld. Nu is mijn relatie met mijn moeder ook niet zo denderend. Ze kan van alles zo een dramma maken en alles op haar betrekken... Het zal dus ook helemaal niet om mij gaan en mijn vertrek .. maar wat ik haar allemaal aandoe... Ik ben haar dochter, 44 jaar en nog weet ze niet wie ik ben.. ( als ik jarig ben komt ze nog steeds met oorbellen waar paardjes aan hangen :blink: ) Heb gewoon nog even geen zin in haar dramma's.
Toch voel ik me wel schuldig omdat er al zoveel mensen zijn die het al wel weten en zij niet.... ga denk ik vragen of mijn zus mee wil als steun in de rug wanneer ik het ga vertellen....
[/quote]
Hoi Kathren,
Ik heb inmiddels besloten dat ik bereid ben om naar down under te gaan met mijn (aussie)husband maar ik moet het dus ook nog aan mijn ouders(lees:moeder)vertellen. Mijn vader zal het ook niet leuk vinden maar die is nu al aan het bedenken dat hij over 3 jaar naar zijn pensionering naar australie op vakantie wil om mijn schoonouders op te zoeken die dan 50 jaar getrouwd zijn. (Hij heeft zichzelf maar vast uitgenodigd :grin
Dus hij heeft al een mooi vakantieadresje, haha. Bij ons dus...
Mijn moeder is een ander verhaal; Met haar heb ik ook niet zo'n hele goede band. Op alles wat ik haar vertel heeft ze gelijk een weerwoord en ziet bij alles wat ik van plan ben beren op de weg; om gek van te worden. Heb voor deze zomervakantie een 3 daags arrangement geboekt met mijn 2 zoontjes van 2 en 5 in Pipodorp in drenthe. Mijn man heeft net pas een nieuwe baan en kon helaas geen vakantie opnemen, ten eerste door het gebrek aan opgebouwde vakantieuren en ook omdathij als laatste is gekomen en dus niks te kiezen heeft. Toen ik haar vertelde dat ik zoiets wilde gaan doen zei ze gelijk dat ik dan mijn broer mee kon nemen. hij is vrijgezel en woont nog steeds thuis. Net of ik niet in staat ben om voor mijn eigen kinderen te zorgen. Ik ben thuis ook de hele week alleen dus dan redt ik het daar ook wel. Mijn man is int. chauffeur.
Afgelopen vrijdag heb ik dus verteld dat ik daadwerkelijk geboekt heb en het enigste wat ze zei was; oh, je gaat toch alleen? JA, WAAROM NIET. Ik ben 33 dus heus wel in staat om met mijn kinderen een paar dagen alleen weg te gaan.
Zo zijn er nog veel meer dingen waarbij ze het leuk vind om me een minderwaardigheidscomplex aan te praten met al mijn acties. Ik sta er dus zeker niet op te springen om het haar te vertellen.
De eerste keer(10 jaar geleden met mijn whv) is het mijn man ook niet in dank afgenomen. Dat had ook de nodige voeten in aarde.
Daarnaast geniet ik er ook zelf wel van om juist deze dingen te doen waarbij ik weet dat ze het afkeurt. Eigenlijk een heel kinderachtig spelletje, maar ze moet toch weten dat ik heus wel op eigen benen kan staan .
Vorige week zaterdag hadden we een feestje en mijn ouders zouden op de kinderen passen. Eerst hebben we ze daar gebracht en tegen bedtijd zijn ze er mee hierheen gegaan. Ik heb inmiddels een hele tas met informatiebrochures verzameld op de emigratiebeurs vorig jaar en die had ik mooi naast de kamerkast gezet met een paar formulieren omhoog getrokken.
Ik heb er de hele avond aan zitten denken of ze het gezien hadden maar bij thuiskomst is er niks over gepraat. Het was dan ook al half 12 savonds en ik moet eerlijk zeggen dat ik wel vond dat ze heel snel weg waren. Soms blijven ze nog wel eens even praten dus ik weet nog steeds niet of ze de tas hebben gezien met dat spul. Of ze wachten keurig tot ik er zelf over begin.
Hoe dan ook, of je nou een goede of slechte band met je ouders hebt; het blijft moeilijk. Als het niet voor mezelf is dan is het wel uit het oogpunt van de kinderen. Het zijn toch hun enige 2 kleinkinderen die je meeneemt naar de andere kant van de wereld.
Er zijn een paar mensen die het al wel weten; mijn tante(schoonzus van mijn moeder), mijn beste vriendin, kennissen van mijn schoonouders die hier net over de grens in duitsland wonen en enkele moeders van de school, waar ik een goed contact mee heb.
Het voelt wel lekker om met onafhankelijke mensen te praten die verder geen belang bij hebben dat we gaan of niet.
Groetjes Heidi