Wanneer de familie vertellen?

Heh Heidi toch.. Nooit leuk om zo'n negatief verhaal te lezen. Ik leef met je mee.
De berichtjes van Femke en Kathren kloppen wel. Het is JOUW leven! Vergeet dat nooit.
Het klinkt misschien allemaal heel egoistisch, maar je ouders hebben hun eigen leven, en kunnen dat op hun eigen manier leven. Je kunt niet een leven door gaan zonder mensen te kwetsen.
Ik denk dat je moeder het meer heeft over jouw kinderen dan over jouw zelf, omdat jouw kinderen 'geen keus' hebben, en jij het zelf beslist, en daarom nu denkt dat ze hun meer gaat missen. Denk ik een 'logische' reactie van oma en/of opa's.
Ik vind het moeilijk om je adviezen te geven, omdat ik je natuurlijk niet ken. Maar je zegt meerdere malen dat de reactie met je moeder niet goed is. Blijkbaar wil je wel heel graag dat deze goed is, omdat je het vervelend vind dat je ze nu pijn doet, en dat je moeder in jouw opzicht het niet erg vind dat jij gaat, maar alleen jouw kinderen.
Dat zal je keuze waarschijnlijk nog moeilijker maken, maar ik denk dat je moet kijken naar de kansen. Hoe groot is de kans dat je een geweldige relatie krijgt met je moeder als je hier blijft? En hoeveel slechter zal de relatie worden als je toch verhuist? En dan kun je kijken wat voor jouw het zwaarste weegt. Een relatie die wss nooit perfect is, en je droom niet achter na gaan, of een relatie die mss nog slechter wordt, maar zelf een gelukkig leven?

Hoi allemaal,

Ik heb net in gedachten het hele gesprek met mijn ouders nog een keer gevoerd en het lijkt inderdaad allemaal een beetje egoistisch van mijn moeder door zulke dingen te vertellen.
En dat het lijkt alsof ze mijn kinderen meer mist dan mij zal ook wel flauwekul zijn waarschijnlijk maar zoals je zegt; de kinderen hebben deze keus niet gemaakt. Maar zeg nou zelf; wanneer zijn kinderen het gelukkigst?? ik denk als papa en mama erbij zijn en dat is het enige wat telt. Ik durf haast wel met 100% zekerheid te zeggen dat kevin nog eerder gewend is dan ik. En met die hitte wennen ze ook wel aan. Als het hier warm is slapen ze ook goed.
De kinderen moeten 1 opa en oma inleveren maar krijgen daarginds weer een opa en oma terug. Voor hun is er niks verloren.

Hoe dan ook; ik voel me nog steeds niet opgelucht. Dat zal pas lukken als zij zich er bij neergelegd hebben. Dat wil zeggen een normaal gesprek met alle ins en outs zonder janken van beide kanten :cry:
Mijn moeder heeft al wel gevraagd wat we met het servies doen en alle spullen; Dat nemen we gewoon mee. Het is namelijk het goede servies wat ik van mijn oma heb gekregen, haar moeder, toen ze overleed.

Ze had al wel gelijk het idee dat we de kamermeubels niet mee zullen nemen; goed geraden mams. ze noemde het zelfs troep :grin:

Ik denk dat ik dadelijk eerst maar weer eens een paar succesvolle weblogs ga lezen om te zien waar ik het uiteindelijk voor doe. Ik moet toch wel zorgen dat ik achter mijn beslissing blijf staan want anders hebben ze me zo om.

Het probleem is alleen dat ik nu mijn man ook niet meer kan peilen. Hij heeft jarenlang "gezeurd"om terug naar huis te gaan en toen moest ik er niks van weten. Nu heb ik het zelf zo ongeveer op een rijtje en nu legt hij het bijltje er bij neer :evil:
Nu is hij net vanmorgen weer met de vrachtwagen gegaan dus  dat wordt een dezer dagen met hem ook nog een gesprek want anders heb ik dadelijk iedereen ingelicht en dan wil hij ineens niet meer.

groetjes  heidi

Sorry dat ik het zeg Heidi, maar dat van je man klinkt wel raar ja.. Mij lijkt als hij al zo lang terug wil, hij euforisch zou moeten zijn als ie heeft gehoord dat jij het je ouders hebt verteld..

Maar meis, zorg echt dat je je niet om laat praten hoor.
Daar wordt echt niemand beter van!

[quote author=heidi76 link=topic=10161.msg143089#msg143089 date=1247577506]
HET HEEFT HEM ZEKER TE LANG GEDUURD. hoezo geduldig :grin:

[/quote]

Nou als die zo geduldig is... heeft hij nog een vrijgezellige knappe broer?  :lol:

:grin:

Hey Heidi, Zet 'm op he! Je kunt 't! Ik kan nu een heel verhaal gaan ophangen, maar die zal precies hetzelfde zijn als die van Kathren, Femke en Gwen. Uiteindelijk zal alles op z'n pootjes terecht komen, ook al lijkt het nu even niet zo.

:up:

hey heidi,

kop op meid. 
Je hebt toch de goeie beslissing genomen om het ze te vertellen, het is jouw leven en je leeft maar één keer!
Volg je eigen gevoel en je kan alleen maar hopen dat ze het zullen begrijpen.

En twijfels...die zijn er bij soms ook hoor, maar het gevoel het te willen proberen is steeds sterker...

[quote author=Kathren link=topic=10161.msg143110#msg143110 date=1247580213]

[/quote]

Nou als die zo geduldig is... heeft hij nog een vrijgezellige knappe broer?  :lol:
[/quote]

Ik hoop niet dat je op getrouwde vrouwen valt :grin: :grin: Hij heeft maar 1 zus die getrouwd is.

Ik heb nog wel een vrijgezelle oom van hem in de aanbieding maar die is alleen geschikt als je van een grote puinhoop houdt en veel bier......Hij is 2 keer getrouwd geweest, heeft 4 kinderen bij 2 verschillende vrouwen en hij is 53. Interesse????

groetjes heidi

[quote author=heidi76 link=topic=10161.msg143138#msg143138 date=1247597768]
[quote author=Kathren link=topic=10161.msg143110#msg143110 date=1247580213]

[/quote]

[/quote]

Ik hoop niet dat je op getrouwde vrouwen valt :grin: :grin: Hij heeft maar 1 zus die getrouwd is.

Ik heb nog wel een vrijgezelle oom van hem in de aanbieding maar die is alleen geschikt als je van een grote puinhoop houdt en veel bier......Hij is 2 keer getrouwd geweest, heeft 4 kinderen bij 2 verschillende vrouwen en hij is 53. Interesse????

groetjes heidi
[/quote]

:thinking: ......... Nèhhhh  :lol1:

Die oom is ook het zwarte schaap van de familie; zo lui dat hij groot is, en maakt overal een zooitje van.
weet overal een slaatje uit te slaan met zijn geslijm

Jah jij bent een mooie!!! Eerst aanbieden en dan zeggen dat hij een slijmbal is! ... :x .....hahahahaha  :grin: :lol:

Kathren en Nesje;

Hoe is het inmiddels met bij jullie? Druk met de voorbereidingen? Ik was wel een beetje benieuwd want ik lees eigenlijk niks meer van jullie op Xpdite.

Jullie zijn er in ieder geval beter vanaf gekomen dan ik. Hier gaat het van kwaad tot erger. Eerst komen ze met z'n tweeen(vader+moeder samen), 2 dagen erna komt mijn vader alleen met allerlei doemscenario's die hij van de familie had gehoord en weer 2 dagen later hoor ik via een email van mijn tante dat mijn ouders het contact met ons verbroken hadden omdat wij(ik alleen waarschijnlijk) niet voor rede vatbaar zou zijn.
Het kan niet beter dus :|

groetjes heidi

Geef het tijd Heidi... en als het niet veranderd dan zal je moeten accepteren dat het zo is.... contact verbreken is niet jouw keuze maar die van hun. Kan alleen nogmaals zeggen dat het jouw verantwoordelijkheid is om te zorgen dat jij met jouw gezin gelukkig zijn/worden.

Verder denk ik wel dat ik je voldoende  :wink: heb laten weten wat mijn gedachten er over zijn. Sterkte er mee!

hey heidi,

Ik ben net terug van 10 daagse vakantie naar Spanje met vrienden, vandaar geen updates meer.

Het gaat echt goed met ons, iedereen die het tot dusver weet gaat er goed mee om.  Begrijpen dat het onze keuze is en maken al plannen over hoe en wanneer ze ons kunnen bezoeken.

Ik moet momenteel hard beginnen studeren voor mijn IELTS examen, dat is op 12 september en ik heb nog veel werk!

Ik vind het erg voor je dat je famimlie zo reageert, echt, ik zou het er ook moeilijk mee hebben, maar langs de andere kant is het zo dat het jouw leven is en jij moet er wat van maken!  Als deze mensen je echt graag zien dan willen ze jou gelukkig zien en zouden ze met je mee moeten leven en je niet tegenwerkn!

kop op meid!!!

Back