[quote author=skippie link=topic=10161.msg143059#msg143059 date=1247564243]
he he he meid,eindelijk.... GOED ZO!
Laat ze maar even wennen aan het idee.Bedenk dat het om JOU toekomst gaat. Ze zal waarschijnlijk vaker negatief praten over jullie emigratie. So be it.Dit doet mijn broer ook constant. Dingen opnoemen die me daar tegen zullen vallen....
Voor hun is het niet leuk, maar ga niet mee in haar gevoel, daar moet ze zelf uitkomen.En gelukkig heb je een nuchtere vader, die kan haar wel helpen.
Joh en die twijfels, ik denk dat iedereen die wel kent? Ik tenminste ook hoor.Heel irritant, maar ja, zoals je van iedereen hoort : het hoort erbij :|
Ingrid
[/quote]
Ingrid,
Van die nuchtere vader van gisteren was niks over hoor. Ze zijn net hier geweest. Mijn moeder snapt er niks van, heeft het ook nooit aan zien komen dat we zouden gaan. Dat verhaaltje wat ik laatst schreef over wat ze ooit had gezegd tegen mijn oom over begraven cremeren was voor later bedoeld. Ze had dus verwacht dat we pas over jaren daar heen gingen.
Ook mijn vader was hier met roodbetraande ogen. Hij had ook een slapeloze nacht geest. Dat wat hij me gisteren allemaal heeft toegezegd zal helaas wel niet gebeuren. Hij wilde ieder jaar wel langskomen maar mijn moeder heeft het blijbaar weer met beide benen op de grond gezet. Volgens haar kan het niet eerder dan het huis verkocht is.
Ook met ons huis zag ze de bui al hangen; er zou veel geld bij moeten en ook in australie moesten we weer met lege handen beginnen omdat we niks mee nemen qua meubels, terwijl we het hier goed voor elkaar hebben.
Nu heb ik dus mijn ouders over de toeren geholpen en nu komt darren in eens met dat hij al rekening gehouden had met het feit dat we hier zouden blijven en het huis op knappen.
Mjin moeder zou de lange reis niet aan kunnen en ze was er van overtuigd dat we elkaar nooit meer zouden zien. Mijn vader had haar al veel dingen afgenomen; het werk in de winkel, kaarten enz en nu zou ik haar ook nog de kinderen ontnemen. Dat was te veel van het goede voor haar.
Ook snapte ze niet waarom ik nu weer zou gaan en het toen niet vol kon houden. Als ik toen was gebleven had ze er mee kunnen leven maar niet nu de kinderen erbij zijn. Ze heeft het alleen over de kinderen. Ik tel blijkbaar niet mee.
Wat ik dus vooraf al verwachtte is dus uitgekomen. Ik heb het net aan de telefoon met darren over gehad en die had wel in de gaten dat ik het er moeilijk mee had. Ik wou dat ik het terug kon draaien.
Niet dat ik het niet wil hoor maar dit kost me wel heel veel moeite om hier mee te dealen.
Mijn broer weet het nu ook met dat mijn moeder gisteren met rode ogen in de keuken zat. hij woont dus nog thuis. hij is ook geschrokken maar heeft nog geen reactie gegeven van dit alles, terwijl ik gisteren toch even met hem heb gechat op hyves.
groetjes heidi