Wanneer de familie vertellen?

Heb net even gekeken. Leuk :up: Altijd leuk om zoiets bij te houden, voor jezelf maar (vooral straks als je down under zit) vooral ook voor de "achterblijvers". Ik vind de ideale manier om iedereen van algemeenheden te voorzien, al zal ik (als ik eenmaal down under zit) natuurlijk ook wel eens persoonlijke mailtjes sturen  :wink:

IK HEB HET MIJN OUDERS VERTELD!!!!!  :cheer:

Tjeeetje heb ik me daar voor niets druk zitten maken!!!  :| Had mijn verhaal wel goed opgebouwd en daardoor begreep mijn moeder het helemaal! Geen tranen (tenminste.... niet waar ik bij was, wat uitzonderlijk is) geen drama, niet het verhaal op zichzelf betrekken.... was eigenlijk een heel openhartig gesprek, waarbij mij moeder met een aantal dingen kwam uit die tijd waar ze nog nooit over gesproken heeft... In haar hart is ze zelfs blij voor me! Zelfs mijn stiefvader reageerde goed en normaal is hij wel mister negative.

Inderdaad wel fijn nu dat ik naar hun niet meer stiekum hoef te doen en dat ze tijd krijgen om aan het idee te wennen dat ik straks aan de ander kant van de aarbol zit en niet ineens binnen een paar maanden weg ben.

Hè, hè... lekker hoor.... :smile:

Fantastisch nieuws, Kathren! :happy:
Het is heel fijn dat je ouders het zo goed opnemen. Dat maakt het toch een ietsje gemakkelijker, he.

Super hé kathren!
Ik begrijp wat je bedoelt, je denkt dat je ouders een hele scene gaan maken, maar blijkt dat je ze toch niet zo goed kent als je denkt hé.
Bij mij net dezelfde reacties gekregen.

Voelt goed nu hé.  Super !!!!
Nu kan je echt beginnen genieten van het gehele proces    :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer:

Geweldig Kathren.
Super dat je moeder en stiefvader het zo goed opvatten!
Mensen blijven onvoorspelbaar  :wink:

Bedankt voor jullie reacties  :rose:

@Nesje
Phoe ja echt wel! Is veel beter dan hej Pssstttt  :donttell: maar eh ik ga terug naar Australië!

Gek genoeg voelt mijn beslissing nu pas echt officieel.... :think:...... Wwaaahhhhhh ik ga terug naar Australië!!!!  :happy:

ghe, ghe, ghe.. .sometimes reality just kicks in... :grin:.

Hoi Kathren,

Ik lees net je post pas maar van mij uit ook van harte gefeliciteerd. Ik had je gisteren al een pm gestuurd omdat ik toch wel heel erg benieuwd was of je het had verteld. Die hoef je van mij overigens niet meer te beantwoorden hoor, ik heb het hier nu ook gelezen.

Gisteren waren mijn man en ik 6 1/4 jaar getrouwd en daarom kreeg ik gisteravond bezoek, onverwachts, van mijn oom en tante, die ook van dit alles af weet. Gistermiddag had ik al een hele tijd met haar gechat en toen ging het ook weer over australie en ze zei nogmaals dat ik het mijn ouders zo snel mogelijk moet vertellen. Zij wilde wel een vlieg zijn die er tussendoor vliegt om alles op te vangen

Mijn moeder heb ik gisteren overigens helemaal niet gezien. Ze waren gisterenmiddag pas terug van hun weekendje uit. Mijn vader kwam alleen en die heeft me niet eens gefeliciteerd. Hun weekendje was flink tegengevallen blijkbaar en mijn moeder moest de werkkleren van mijn broer( 30!) strijken. Dat is blijkbaar belangrijker dan onze trouwdag!!!
Later kwam mijn broer wel met een bloemetje en een reep chocolade voor de kinderen maar mijn humeur was toch een beetje verpest vanwege het feit dat zij niet kwam. Nu kun je wel zien dat het contact met mijn moeder niet is wat het moet zijn.

Gisteravond tijdens het bezoekje van mijn oom en tante heb ik samen met mijn nichtje jeremy naar bed gebracht en ik hoorde later van darren dat ze het hadden gehad over mijn moeder en mij en dat het nooit zo best was geweest Daar hebben ze geen ongelijk in; dat heb ik dit weekend wel weer gezien.Het is bij ons niks anders christian zus en o en dat is hun ook opgevallen dus ik stel me zeker niet aan.

Ik denk dat het gewoon hoog tijd wordt dat ik helemaal  op eigen benen ga staan want zolang ik in debuurt woont denkt ze grip te hebben op mijn leven.

Ik MOET  het hun echt deze dagen vertellen. Anders wordt ik gek, want ik wil VERDER MET MIJN LEVEN!!!!!
duidelijk of niet???? :smile:

groetjes heidi

[quote author=heidi76 link=topic=10161.msg142952#msg142952 date=1247475551]
Gisteren waren mijn man en ik 6 1/4 jaar getrouwd ..........Dat is blijkbaar belangrijker dan onze trouwdag!!!......[/quote]

Niet lullig bedoeld hoor, maar is 6 en een kwart jaar een of andere apparte tijd ofzo?  :|

hoi stefan/ marijn,

Je weet toch wel dat 6 1/4 jaar getrouwd zijn, blikken aan de voordeur met een bord in de tuin betekent.
Het is niet zo'n hele grote mijlpaal maar het gaat me enkel en alleen om het feit dat ze mijn broer liever verwent met alles, dan dat ze hierkomt want ik zie ze soms in geen drie weken. ik moet er altijd zelf naar toe.

groetjes heidi

Mag dan uit de streek ten noorden van de Achterhoek komen (Twente), ook ik heb nog nooit van blikken aan de voordeur gehoord als je 6.25 jaar getrouwd bent.....

Heidi stap zo snel mogelijk in de auto/op de fiets en vertel het je moeder! Je zult zien dat je je echt beter gaat voelen daarna. Uit je verhalen wordt heel duidelijk dat je het om je relatie met je moeder niet hoeft te laten   :grin: zo te horen hebben zij (op punten) heel weinig respect voor jou en willen ze dat jij doet (en wordt?) wat zij willen.
Hak die knoop door!
Good luck!!  You can do it!!  :up: :up: :up: :up: :up:

[quote author=Maluka link=topic=10161.msg142956#msg142956 date=1247476669]
Mag dan uit de streek ten noorden van de Achterhoek komen (Twente), ook ik heb nog nooit van blikken aan de voordeur gehoord als je 6.25 jaar getrouwd bent.....
[/quote]

Tis de helft van 12 1/2....  :? :? Ik had er ook nog nooit van gehoord. Weer iets geleerd vandaag  :lol:

Hoi allemaal,

Ik denk dat het alleen streekgebonden is om blikken aan de voordeur te hangen met je 6,25 jarige trouwdag.
Ik kom dus uit terborg, bij Doetinchem en hier zetten ze ook een abraham/sara in de tuin als iemand 50 wordt. Dat doen ze in amsterdam ook niet, heb ik van de neef van mijn man begrepen die in amsterdam zuid oost woont. Die moesten destijds zelf de ooievaar in de tuin zetten terwijl dat anders altijd de taak van de buurt/familie is. Dit is dus effe  :eek:fftopic:

In principe heb je gelijk hoor alie, ik moet gewoon op de fiets springen. Zeker nu mijn man thuis is en ik de kinderen niet hoef mee te slepen. En nee, voor de relatie met mijn moeder hoef ik het ook niet te laten. Het is en blijft mijn moeder en ergens geef ik toch om haar maar ze heeft me al te vaak dingen geflikt die eigenlijk niet horen. Ik heb het altijd maar geslikt om de vrede te bewaren maar ik ben eigenlijk, net als mijn vader een binnenvetter en op een gegeven moment komt alle opgekropte woede eruit.  :evil:

Groetjes Heidi

[quote author=heidi76 link=topic=10161.msg142954#msg142954 date=1247476207]
hoi stefan/ marijn,

Je weet toch wel dat 6 1/4 jaar getrouwd zijn, blikken aan de voordeur met een bord in de tuin betekent.
Het is niet zo'n hele grote mijlpaal maar het gaat me enkel en alleen om het feit dat ze mijn broer liever verwent met alles, dan dat ze hierkomt want ik zie ze soms in geen drie weken. ik moet er altijd zelf naar toe.

groetjes heidi
[/quote]

Hey Heidi, Nee dat wist ik niet. Ook ik dus weer iets geleerd vandaag!  Maar ik begrijp wat je bedoelt met dat ze jou niet gelijk behandeld als je broer. Dat is niet fijn, je zou voor je ouder graag gelijk zijn aan je broers en of zussen.
Zoals alieNL al zegt, Stap gewoon op de fiets, ga het vertellen en dan hopsakej het vliegtuig in. Lekker om voor jezelf te kiezen en eens niet voor een ander....

Suc6, stefan

@ Pete
Echt wel!  :grin:

Echt Heidi doe het nu vertellen...dan is die drempel waar je constant je teen aan stoot (en die zurende pijn die je er van hebt) tenminste weg! Het is echt een opluchting wanneer je het verteld hebt, hoe de reactie daarna ook zal zijn. Want zoals het nu is kan ook niet langer meer... Ervaar alles wat daarna komt als een plens water.. je droogt toch wel weer op. In Oz in de heerlijke zon!  :sunny:

En zoals ik me nu voel, had ik het veel eerder moeten doen.... Bedankt iedereen voor de aanmoeidingen! Jullie zijn  :up:

@ kahtren :
is echt waar hé, je voelt je super nadien.

Ik voelde me echt euforisch en daarna een paar dagen gelukkig maar heel erg moe.  Ik denk dat het de ontlading was van een heel stressy periode...

Nu weg stress en laat maar komen dat visum, jihaaa...

[quote author=nesje link=topic=10161.msg142968#msg142968 date=1247486430]
@ kahtren :
is echt waar hé, je voelt je super nadien.

Ik voelde me echt euforisch en daarna een paar dagen gelukkig maar heel erg moe.  Ik denk dat het de ontlading was van een heel stressy periode...

Nu weg stress en laat maar komen dat visum, jihaaa...
[/quote]

Ook ik heb het vandaag mijn ouders verteld. Ik heb er alleen een gigantisch k*t gevoel aan over gehouden en ineens slaan de twijfels weer toe of ik het wel wil doorzetten.
Toen ik, overigens met lood in de schoenen naar mijn ouders ging, was mijn vader in de tuin aan het werk en mijn moeder was binnen met de was bezig zei mijn vader maar helaas... Mijn moeder was boven en kwam al snikkend naar beneden. Ze was helemaal pissed off vanwege mijn vader en hun dramatisch weekendje. Hun hadden dus al de nodige woorden gehad en toen mijn vader binnen kwam van het grasmaaien heb ik gezegd waarom ik de kinderen thuis had gelaten., Ik heb toen dus verteld dat ik naar australie wil verhuizen.
Mijn moeder begon gelijk weer te huilen en Onee, he, Oh nee he te roepen. Ze trok gelijk met een knal de gangdeur dicht en vertrok naar boven.
Mijn vader daarentegen was heel  rustig en vroeg gelijk of het al snel ging geebeuren en ik heb gelijk alles verteld wat de me het laatste jaar heeft bezig gehouden en ook datmijn tante het al wel wist.
Hij had gelijk zoiets van: we komen jullie wel opzoeken en hoeveel zo'n ticket kost enz, Heel nuchter was hij eronder en ik kon altijd weer terugkomen als het toch weer tegenzit.  Wat ik overigens niet hoop want het kost toch weer klauwen met geld om alles terug te sturen.

Mijn andere tante weet het nu ook want ze belde kort na de mededeling. En toen hebben ze het gelijk verteld.

Hoe kan het dan dat ik toch weer twijfel of ik er wel goed aan gedaan heb.
Ik denk dat ik ze straks toch maar even bel om te horen of de eerste schrik al weg is. Volgens mijn vader hadden ze het toch in hun achterhoofd zoals mijn tante al zei maar als ik er nooit over praat dan zal de brand wel niet zo hoog zijn zullen ze gedacht hebben.

Maar in iedere geval: HET HOGE WOORD IS ERUIT!
GROETJES HEIDI

Hey heidi super dat je het gedaan hebt!!!  :up: :up: :up: :up:

Enne.. ik zou zeggen, niet bellen! Wacht maar even af.. Als je gaat bellen weten ze dat je twijfelt en dan hebben ze (in ieder geval je moeder) waar je ze hebben willen! En niet gaan twijfelen he!  :grin: je hebt hier echt enorm goed aan gedaan. Dat je moeder zo reageert kan te maken hebben met de ruzie die ze net heeft gehad met je vader. Niet over in zitten! Morgen is het waarschijnlijk allemaal alweer (gedeeltelijk) vergeten en vergeven (de naschok van dit nieuws zal nog wel even blijven hangen, maar morgen zal het wel ietsje afgekoeld zijn). En zeg nou zelf, je vader reageerde wel tof! Van je moeder had je zo'n reactie al verwacht, maar misschien omdat ze wat pissig was op je vader kwam het er erger uit dan hoe het anders misschien was gegaan. NIet over in zitten. wacht gewoon eens even af en zie wat zij nu gaan doen, laat hen nu de eerste stap zetten! En alsjeblieft laat je  leven niet leiden door je moeder (of haar reactie). Doe wat jou goeddunkt en laat deze negatieve reactie van je moeder niet je leven verpesten!!

Maar ik blijf erbij: super dat je het eindelijk hebt vertelt!!!! Echt top!!!  :up:

Back